تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798458029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خواب دیدیم امام با غنی سازی مخالف بود/قصد شکایت معاون اجرایی احمدی نژاد از معاول اول روحانی/ یک دلیل متفاوت برای طلبه شدن/ سرافراز بدتر از ضرغامی است/ دو مثلث انتخاباتی اصلاح‌طلبان/ دیگر مشایی را نخواهید دید! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: خواب دیدیم امام با غنی سازی مخالف بود/قصد شکایت معاون اجرایی احمدی نژاد از معاول اول روحانی/ یک دلیل متفاوت برای طلبه شدن/ سرافراز بدتر از ضرغامی است/ دو مثلث انتخاباتی اصلاح‌طلبان/ دیگر مشایی را نخواهید دید!
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «رضایت وزیر سابق آموزش و پرورش از اعلام اسامی آشپزها»؛«علت گرایش اصلاح طلبان به هاشمی از دید یکی از لاریجانی ها»، «یک دولتی در اولین جلسه نهاد عالی اصلاح‌طلبان» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲ - 06 June 2015


تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
عربستان دزد دریایی استخدام می کند «عیسی ولد حسن العمری»، یکی از رهبران انصار الله یمن در گفت‌وگو با فارس اطلاعات تازه و اعترافات افسران ارتش عربستان در خصوص ارتباط رژیم آل سعود با دزدان سومالیایی را فاش کرد.العمری گفت: سرویس اطلاعات عربستان از دزدان دریایی سومالی خواست برای تروریست‌ها در یمن سلاح منتقل کرده و دست به عملیات‌های تروریستی در یمن بزنند.وی افزود: عربستان اطلاعات نظامی و جغرافیایی مهمی درباره یمن در اختیار دزدان سومالیایی قرار داد تا حملات تروریستی از جمله انفجار دانشگاه صنعا را سازماندهی کنند.
رضایت وزیر سابق آموزش و پرورش از اعلام اسامی آشپزها وزیر سابق آموزش و پرورش در گفت و گو با فارس گفت: نکته دیگر اینکه چرا وقتی آقای فانی، وزیر آموزش و پرورش شد، آشپزها، خدمتگزارها، زیر دیپلم ها، بیسوادها، بی ضابطه ها ، رابطه ای ها و چندین عنوان معلم شکن را که ادعا کردند و کمر معلم را شکستند را تعیین تکلیف نکردند؟ اگر حرفشان درست است، اصلاح کنند.وی افزود: بنده هم راضی هستم تا اسامی آشپزها را اعلام کنند. چرا اجازه می دهند، آشپز معلم شود و اگر اشتباه کردند، این معلم شکنی را با عذر خواهی پس بگیرند.حاجی بابایی در واکنش به این جمله که «تعدادی از 5 هزار معلم قرآن استخدام شده، قادر به خواندن قرآن نیستند»، گفت: در مورد بیسواد خواندن 5 هزار نخبه قرآنی توقعی نیست چون وزیر آموزش و پرورش از مویدین تعطیلی معاونت پرورشی بودند؛ حداقل سکوت کردند.
قصد شکایت معاون اجرایی احمدی نژاد از معاول اول روحانی معاون اجرايي محمود احمدي نژاد در دولت دهم از قصدش براي شکايت از اسحاق جهانگيري معاون اول دولت يازدهم خبر داد .حميد بقايي معاون اجرايي محمود احمدي نژاد در دولت دهم در گفتگو با خبرگزاري آريا از تصميم خود براي شکايت از اسحاق جهانگيري معاون اول دولت يازدهم خبر داد و گفت: متاسفانه برخي از مسوولين ارشد دولت آقاي روحاني پس از استقرار، در اقدامي غير قانوني با تصرف صندوق قرض الحسنه شهيدان رجايي و باهنر، مبادرت به تغيير اساسنامه و درج نام خود به عنوان اعضاي هيأت امناي آن نموده اند. وي افزود: اين آقايان با جا به جا کردن اسناد و مدارک و ثبت آن، صندوق را به نام خود منتقل و به دروغ اعلام مي نمايند «اين صندوق دولتي است و به همين علت ما آن را به دولت بازگردانديم»!!. اين در حالي است که اصولاً نهاد رياست جمهوري قانوناً مجوزي براي داشتن موسسات مالي نداشته و در اساسنامه صندوق مذکور نيز دولتي بودن آن قيد نشده است. بقايي افزود: در حال حاضر، رييس هيأت امناي خودخوانده اين صندوق، آقاي جهانگيري است و بنده به عنوان رييس هيأت امناي قانوني از ايشان به اتهام سوء استفاده از مقام، شکايت کيفري خواهم کرد و ايشان بايد پاسخگو باشند که با چه ادله و بر اساس چه منطق قانوني، يک مجموعه غير دولتي را تصرف کرده ، به نام خود منتقل کرده و حتي برخي از آقايان، براي انحراف افکار عمومي و سايرين، با انجام عمليات ايذايي و مصاحبه هاي متعدد، مدعي دولتي بودن صندوق و بازگرداندن آن به دولت مي شوند.
خواب دیدیم امام با غنی سازی مخالف بود حجت‌الاسلام جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تحریف شخصیت امام(ره) اظهار داشت: متاسفانه طی چند ماه گذشته عده‌ای رو به تحریف شخصیت امام خمینی (ره) آروده‌اند و چیزهایی را به ایشان نسبت می‌دهند که حقیقت ندارد امام(ره) فردی با استقامت و استوار بود ایشان حرف‌شان کاملا مشخص است و هر آنچه که می‌خواستند بگویند در صحیفه، سخنرانی‌ها و کتاب‌هایشان فرموده‌اند که فیلم آن هم موجود است.وی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب حجت را تمام کردند و در سخنرانی خود جلوی تحریف شخصیت امام (ره) را گرفتند، تاکید کرد: اگر در مقابل تحریف شخصیت امام ایستادگی نکنیم عده‌ای فردا می‌آیند و می‌‌گویند خواب دیدیم که امام گفت شعار مرگ بر آمریکا را نگویید یا اینکه غنی سازی نکنید لذا هشدار رهبری فرزانه انقلاب بسیار به جا بود.شجونی ادامه داد: گاهی خواص بی‌بصیرت سخنانی را به امام (ره) نسبت می‌دهند که انسان تعجب می‌کند این‌ها باید بدانند که امروز مردم مشی و راه امام(ره) را کاملا شناخته‌اند و صحبت‌های بی اساسی که به امام(ره) نسبت داده می‌شود را باور نمی‌کنند.
یک دلیل متفاوت برای طلبه شدن یک سایت خبری، مصاحبه منتشر نشده‌ای از مرحوم آیت‌الله محمدمهدی آصفی نماینده ولی‌فقیه در نجف اشرف انتشار داده است. آیت‌الله آصفی چند روز قبل دار فانی را وداع گفت.در بخشی از گفت‌وگوی «شفقنا» با آن مرحوم، آمده است:وی با اشاره به نوع زندگی طلاب گفت: بعد از انقلاب رفاهی نسبی برای طلاب حوزه علمیه قم پیدا شده است. بعد از سقوط رژیم برای طلاب حوزه علمیه نجف هم این رفاه ایجاد شده است. این رفاه نسبی تأثیر مستقیمی در ساده‌زیستی طلبه‌ها دارد. هم محاسن و هم بدی‌هایی هم دارد. حسن آن این است که در حد قناعت زندگی می‌کنند و زندگی را ساده می‌گیرند در حالی که در دوره ما گرفتاری‌های مادی بسیار زیاد بود و زندگی در مضیقه بود و من به یاد می‌آورم که تا سال‌های سال در منزل پنیر نداشتیم و بعدا فهمیدیم که پنیر هم در سفره صبحانه قرار می‌گیرد. این رفاهیت حسنی دارد که طلبه با آزادی و راحتی بیشتری درس می‌خواند و مشکلات فقر و گرفتاری‌ها او را از کار باز نمی‌دارد. اما بدی‌هایی هم دارد و آن این‌که خود این رفاه نسبی سبب می‌شود چون بعضی کار پیدا نمی‌کنند، می‌آیند و طلبه می‌شوند.
وقتی رهبری می گوید با مذاکره موافق است ما نمی توانیم بگوییم مخالفیم غلامعلی حداد عادل در حاشیه سفر به ورامین در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر درباره پیش بینی آینده مذاکرات هسته ای ایران اظهار داشت: کار ما در مجلس شورای اسلامی این است که تا جایی که می توانیم تلاش کنیم مذاکرات با حفظ منافع ملی صورت گیرد.وی افزود: زمانی که مقام معظم رهبری می فرمایند من با مذاکره مخالف نیستم، ما نمی توانیم بیاییم و اعلام کنیم که با مذاکره موافق نیستیم. وی ادامه داد: باید به این نکته توجه کرد که هیچ کس به دنبال رابطه با آمریکا نیست و مذاکرات هسته ای نیز به معنای ارتباط با آمریکا نخواهد بود.حداد عادل با ابراز امیدواری برای موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای ایران اضافه کرد: امیدواریم تیم مذاکره کننده با دست پر از این مذاکرات خارج شود که این تحقق هدف هم به ما و هم به طرف مقابل ایران بستگی خواهد داشت.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این نکته که مذاکرات سبب مداخله آمریکا در کشور نخواهد شد گفت: مذاکرات هسته ای نمی تواند منجر به مداخله آمریکا در کشور شود.
علت گرایش اصلاح طلبان به هاشمی از دید یکی از لاریجانی ها محمد جواد لاریجانی در پاسخ به سئوالی پیرامون علت گرایش اصلاح طلبان به هاشمی گفت: آقای هاشمی به مبانی سکولاریسم اعتقاد ندارد‌ و معتقد به یک نظام اسلامی هست. آنهایی که سکولار هستند به طور کلی به تجربه انقلابی تاسیس نظام اسلامی معتقد نیستند، منتهی از لحاظ سیاسی آقای هاشمی در کشاکش‌های وسیعی از ۲ خرداد ۷۶ تاکنون قرار گرفته که فقط د رابطه با سال ۸۸ نیست و در این دوران‌ها آقای هاشمی دوران‌های پرتلاطمی را پشت سر گذاشت و به نحوی احساس می‌کند این موقعیت و رتبه طبیعی خودش را ندارد، لذا به این صورت سخن می‌گوید و ما خیلی نباید روی این حرف‌ها گیر کنیم، زیرا چرخ عظیم انقلاب در حال چرخیدن است و شخصیت‌های بزرگ و تاریخی انقلاب می‌روند و دیگران می‌آیند ولی روند جریانات اجتماعی کشور فراتر از این حرف‌هاست. وی با بیان اینکه آقای هاشمی نباید سوژه انتخابات باشد و حتی می‌توانم بگویم سوژه انتخابات نیست، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان بر اساس افلاس تئوریکی که دارند آقای هاشمی را سوژه کردند. آقای هاشمی یک شخصیت موثری در انقلاب باید باشد و همه می‌توانند از آن استفاده کنند. آقای هاشمی سابقه عظیم و تجربیاتی خوب دارند، حالا درست است که اشتباهات بزرگی هم دارد اما لازم نیست فقط اشتباهات را نگاه کنیم، بلکه می‌توانیم تجربیات را هم نگاه کنیم. ما نباید بحث خود را در انتخابات با آقای هاشمی شروع کنیم یا با آقای هاشمی ختم کنیم؛ بحث ما مسائل حیاتی کشور است.
دیگر مشایی را نخواهید دید! عبدالرضا داوری عضو ارشد تیم رسانه ای حامیان احمدی نژاد درخصوص نقش مشایی در برنامه های طیف احمدی نژاد گفته: آقای مهندس مشایی اصولا فردی هستند با ویژگی فرهنگی، بارها اعلام کردند که از روی جبر مدیریتی برخی از مسئولیت‌ها را قبول کردند و به هیچ عنوان علاقه‌مندی در حوزه سیاست نداشتند. ایشان بعد از انتخابات سال 92 به خواست خود از صحنه سیاست کنار رفتند و خواستند که به مطالعات علمی و فرهنگی خود بپردازند. مطمئن باشید که دیگر آقای مشایی را نه در کنار احمدی‌نژاد بلکه در کنار هیچ سیاستمدار دیگری نخواهید دید.
یک دولتی در اولین جلسه نهاد عالی اصلاح‌طلبان در اولین جلسه نهاد عالی اصلاح‌طلبان، آنطور که هفته نامه صدا گزارش داده رئیس دولت اصلاحات، عبدالله نوری، سید محمد موسوی خوئینی‌ها، محمدعلی نجفی، سید هادی خامنه‌ای، مصطفی معین، محمدرضا عارف، سید حسین مرعشی، محمدرضا خاتمی، محسن امین‌زاده، سید عبدالواحد موسوی لاری و اکبر ترکان به نمایندگی از مجمع روحانیون، مجمع نیروهای خط امام، شورای هماهنگی اصلاحات و حزب کارگزاران حضور داشتند. اولين جلسه در دفتر رئيس جمهور اسبق در خيابان ياسر با دعوت او برگزار شد. در اين جلسه اعضا در ابتدا به بررسي وقايع روز جامعه پرداختند. پس از کسب اخبار و دريافت نظرات پيرامون خط تبليغي مخالفان براي جدايي بين نيروهاي اصلاحات، اعضا به تبيين وضعيت فعلي پرداختند. هدف در وهله اول بهبود روابط، سپس تثبيت موقعيت موجود و نهايتا رسيدن به وضعيت موعود است. در پايان همين جلسه، آنها قراري نيز با يکديگر گذاشتند: اول آنکه از دولت بخواهند از حقوق همه نامزدها دفاع کند، دوم راهبرد اصلاح طلبان نيز در انتخابات حمايت از دولت باشد. تاکيد سوم اعضا بر اين بود که فقط يک ليست در انتخابات منتشر شود و در شهرهايي که تک نامزدي هستند نيز فقط يک نامزد معرفي گردد. نکته چهارم اين بود که به تمام اصلاح طلبان ابلاغ و اعلام شود که عليه يکديگر مصاحبه نکنند. تندروها و جريان مخالف به اين موضوع نه تنها دل بستهاند، بلکه اميدشان براي تفرق اصلاح طلبان و بياثر کردن آنها اين است که اعضا عليه يکديگر مصاحبه کنند و راه و روش دولت و يا جريان اصلاحات را زير سوال ببرند. به موضوع چهارم در اين جلسه تاکيد اکيد شد.قرار پنجم اين بود که سازوکار رابطه ميان سه شوراي مشورتي، شوراي هماهنگي و نهاد عالي از سوي همه پذيرفته شود.
سرافراز بدتر از ضرغامی است محمدتقی فاضل میبدی در گفت‌و‌گو با ایلنا؛ درباره عملکرد صداوسیما به عنوان یک رسانه ملی در مواجه با موضوع‌های ملی از جمله مسئله مذاکرات هسته‌ای گفت: صداوسیما بخش کوچکی از جریان‌های فکر موجود در جامعه را نمایندگی می‌کند و گویا تنها برای آنها برنامه می‌سازد. مدیریت آقای سرافراز نیز تغییر محسوسی در رویکردها و برنامه ایجاد نکرده٬ بلکه حتی در برخی از حوزها شرایط بدتر شده است.
اعلام نظر جنجالی هاشمی درباره توصیه پیامبر به امیرالمومنین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رأی مثبت 99 درصد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران و با تأکید بر نقش برجسته و تأثیرگذار مردم در مقاطع مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران گفته: در این نظام همه امور از قبیل انتخاب رهبری، رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی و کابینه دولت به شکل مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شود و این نظام بدون انتخاب مردم اعتباری پیدا نمی‌کند. پیامبر اکرم (ص) به حضرت علی(ع) گفت شما می‌توانید ولی باشید اما باید مردم شما را بپسندند چرا که واقعاً رأی‌گیری و خواست مردم اصل معتبری است. این اظهارنظر هاشمی که ناراحتی برخی رسانه‌ها را در پی داشته، ظاهرا به نامه امیرالمؤمنین(ع) به شیعیان خویش اشاره دارد که در ان آمده است: پیامبر خدا(ص) با من پیمانی بسته، فرمود: ای پسر ابی طالب! ولایت بر امت من از آن تو است، پس اگر با رضا و رغبت، ترا به ولایت خویش برگزیدند و با رضایت بر خلافت تو اجتماع و اتفاق نمودند، ولایت آنان را به عهده بگیر و اگر بر خلافت تو اختلاف کردند، آنان را با آنچه در آن هستند، واگذار.
علم‌الهدی: امام(ره) اسطوره آزادیخواهی نبود! امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفته است: مسئله امام هم در اصولش امام منعکس است؛ تحریف امام به این است که امام یک اسطوره آزادیخواه تاریخی شود، تحریف امام به این است که افراد هر جور دلشان می‌خواهد امام را تصویر کنند یا امام را تبیین کنند؛ نکته‌ای که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند از دو جهت صورت می‌گیرد، یک خطر تحریف امام به‌وسیله افرادی است که امام را ندیده‌اند، از امام یک تصویری دارند و از امام یک تصویر اسطوره تاریخی داشته باشند، این‌یک نوع تحریف است. تحریف دوم که عمده نظر مقام معظم رهبری برحسب توضیحاتی که در فرمایشاتشان دادند، همین بود، این است که یک عده آدم‌هایی که قبلاً با امام رابطه داشتند و به امام نزدیک بودند، حالا از انقلاب خسته شده‌اند، از تداوم راه امام این‌ها خسته شده‌اند و حاضر نیستند راه امام را ادامه بدهند، حاضر نیستند انقلاب را ادامه بدهند، این‌ها بیایند هرچه به نظر خودشان می‌رسد و هرچه مطابق مصلحت عقب‌نشینی خودشان از اصول امام هست، این را به‌عنوان امام قالب کنند در ذهن مردم، این خطر بزرگ است.
روحانی‌نماها عامل دشمن برای تخریب روحانیت آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران در گفت و گو با خبرگزاری رسا در مشهد گفته: دشمن در حال حاضر برای بدنام کردن و به انزوا کشاندن روحانیت در جامعه ایران، سعی می کند عده ای روحانی نما را جایگزین مقام شامخ روحانیت شیعه کند.
دلیل فلسفی برای عدم کاهش استقبال از مساجد عبدالحسین خسروپناه رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران گفته: به شخصه استقبال از مساجد دانشگاهی را شاهد بوده‌ام و این را قبول ندارم که یک عده می‌گویند استقبال از مساجد کم شده است. وی در ادامه با مرور وضعیت نماز جماعت در برخی دانشگاه‌ها گفته: بنابراین گرایش به نماز در دانشگاه‌ها خوب است یا مثلاً مسجد شهرک شهید محلاتی نیز از نزدیک شاهد بودم و استقبال بسیار خوبی از سوی افراد می‌شود.
بهزاد نبوی به آمریکا می‌رود؟ عضو ارشد يك حزب منحله جريان فتنه به همراه همسر به ايالات متحده آمريكا مي رود. عضو ارشد سازمان منحله جريان فتنه كه در آتش افروزي هاي سال 88، نقش محوري داشت به همراه همسرش به ايالات متحده آمريكا خواهد رفت و در اين كشور مقيم خواهد شد.
نظر ظریف درباره پاره شدن قطعنامه‌دان غرب وزیر خارجه در پاسخ به این سوال روزنامه اعتماد که «وقتی قطعنامه پشت قطعنامه علیه ایران صادر می‌شد و شما این سخن را شنیدید که «آنقدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه‌دان‌تان پاره شود» به عنوان کسی که با حقوق بین‌الملل و مناسبات دیپلماتیک آشنایی داشتید، چه حسی پیدا می‌کردید؟» گفته: حتما با آن سیاست موافق نبودم اما من نه آن زمان قصد داشتم که درباره این موضوع صحبت کنم و نه الان به مصلحت کشور می‌دانم که یکدیگر را متهم کنیم. در حال حاضر ما در داخل ایران باید یک جبهه متحد واحد باشیم در برابر کسانی که می‌خواهند به کشور ما و مردم ایران زور بگویند وخواست خودشان را تحمیل کنند. معتقدم که امروز زمان کشمکش‌های سیاسی و ایراد گرفتن از همدیگر نیست و همه همان‌گونه که مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی نامیدند، باید باید یک دل و یک زبان برای رسیدن به یک راه‌حلی که مورد حمایت رهبری باشد و منافع مردم را داشته باشد به سمت حل پرونده هسته‌ای و تحقق منافع ملی حرکت کنیم.
دو مثلث انتخاباتی اصلاح‌طلبان محمد قوچانی نائب رئیس کمیته سیاسی حزب کارگزاران سازندگی ایران در سرمقاله هفته نامه صدا ارگان رسمی حزب کارگزاران به موضوع پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری پرداخته و اظهار داشته که حضور رئیس‌جمهور (حجت‌الاسلام حسن روحانی) در خبرگان مزیت مهمی است که ما در دوره اصلاحات از آن بی‌بهره بودیم و نقش مهمی در معادلات آینده جناح‌های سیاسی/ فقهی دارد. وی اضافه کرده که «آیت‌الله سیدحسن خمینی نیز در مقام یک مجتهد جوان چه نامزد خبرگان شود و چه نامزدی در این دوره را صلاح نداند، نقش مهمی در تکوین و تعادل خبرگان آینده خواهد داشت که شاهد و ناظر و مجرای مهمترین نظریه سیاسی آیت‌الله خمینی است. اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم کارها را به مثلث «هاشمی، روحانی، رئیس دولت اصلاحات» سپرده‌اند در انتخابات مجلس پنجم باید امور را در مثلث «هاشمی، روحانی،‌ خمینی» بجویند که خبرها حکایت از آن دارد که خود محمد خاتمی نیز چنین ترکیبی را بیشتر می‌پسندد. به گفته قوچانی حُسن استراتژی «دو حسن» در این است که چشم‌انداز تداوم اصلاحات در تداوم انقلاب را پیش روی ما قرار می‌دهد و این مثلث می‌تواند حتی جناح راست سنتی و حوزوی را با گزینه‌های بهتری برای تداوم و تعالی جمهوریت و اسلامیت کشور آشنا کند و آنها را از هراس تجدیدنظرطلبی در دام بنیادگرایی نیندازد.
چیستا یثربی هم در باره پروتکل الحاقی نظر داد چیستا یثربی، در این باره به «نسیم» گفته: من اصلا حس خوبی درباره این موضوع پیش آمده ندارم و دریافت من از این موضوع این است که گروه ۱+۵ و برخی کشورهای دیگر در پی طرح ریزی یک توطئه کثیف هستند تا نگذارند ایران به آن جایگاه والایی که در منطقه و جهان دارد، برسد. من آنقدر اطلاعات دقیق سیاسی ندارم ولی به عنوان یک هنرمند و روانشناس معتقدم که مراکز نظامی هر کشور، جزء خصوصی ترین حریم های هر کشور محسوب می شود و هیچ کشوری اجازه بازرسی و دخالت در این مراکز را به کسی نمی دهد. من وقتی این خبر را شنیدم ، ابتدا تصور کردم که عده ای می خواهند جو سازی کنند تا روند مذاکرات را تحت تاثیر قرار دهند ولی با تایید این خبر هیچ حس خوشایندی به من دست نداد و گمان می کنم گروه مقابل ایران به دنبال یک توطئه چینی و بهانه جویی های واهی هستند تا این مذاکرات به نتیجه مطلوبی نرسد.
کشورهای منطقه مهم ترین مانع در رسیدن به توافق هستند
عبدالعلی قوام به ندای ایرانیان گفته: کشورهای منطقه مهم ترین مانع برای دستیابی به توافق هستند.آنچه مسلم است کشورهای منطقه از بهیود رابطه ایران و آمریکا نه تنها استقبال نمی کنند ، بلکه تلاش می کنند از طریق لابی های خود ( به ویژه کشور عربستان ) جلوی شکل گیری این رابطه را بگیرند . انتفاع این کشورها از همکاری های تجاری و سیاسی با آمریکا در صورت رابطه تیره این کشور با ایران از دلایل این امر است . چرا که آنها به تجربه می دانند ایران دارای یک جایگاه منحصر به فرد در منطقه خاورمیانه است .
جزئیاتی از پیمان دفاعی ایران و سوریه یک هفته نامه انگلیسی ادعا کرد:" ایران و سوریه یک پیمان راهبردی برای حمایت و پشتیبانی از برنامه های تسلیحاتی یکدیگر به امضا رسانده اند." به گزارش عصر ایران، هفته نامه "جین دیفنس" چاپ لندن مدعی شد:" بر اساس این پیمان هر یک از دو کشور در صورت نیاز به مخفی کردن سلاح های طرف دیگر کمک خواهد کرد. به عبارت دیگر در صورتی که شورای امنیت سازمان ملل در صدد بازرسی از برنامه های تسلیحاتی ایران باشد، سوریه به مخفی کردن تجهیزات و سلاح های ایرانی کمک می کند و ایران نیز متقابلا اقدام مشابهی برای طرف سوری انجام خواهد داد." در ادامه این گزارش می خوانیم:"علاوه بر این ایران موظف است از هر مقام اطلاعاتی سوریه که مورد اتهام سازمان ملل یا کشورهای همسایه همچون لبنان (به طور مثال در پرونده ترور رفیق حریری) قرار دارد، حفاظت کند." براساس این گزارش، " این توافقنامه همچنین سوریه را ملزم به ادامه ارسال سلاح، مهمات و سیستم های مخابراتی به گروه حزب الله لبنان می کند. در نهایت این توافقنامه بر همکاری و حمایت متقابل بین ایران و سوریه در موضوعات نظامی و اطلاعاتی نیز تاکید دارد.
گران‌فروشی 70 میلیونی یک خودرو در ایران! تویوتا هیبریدی مدتی است که توسط نمایندگی تویوتا در ایران عرضه می‌شود اما قیمت این خودرو در حالی توسط سایت رسمی آن 189 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده که قیمت این خودرو در بازار آمریکا 26 هزار دلار است. به گزارش اقتصادنیوز، این عدد، یعنی با احتساب قیمت جهانی خودرو و اضافه شدن 4 درصد تعرفه واردات خودروهای هیبریدی و حدود 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و 11 درصد هزینه پلاک، قیمت این خودرو باید چیزی نزدیک به 109 میلیون تومان باشد. حتی اگر حاشیه سود 10 درصدی برای وارد کننده در نظر بگیریم نهایت قیمت خودرو باید چیزی در حدود 120 میلیون تومان باشد. این در حالی است که نمایندگی فروش تویوتا این خودرو را حدود 70 میلیون تومان گران‌تر در ایران می‌فروشد. نکته مهم دیگر این است که قیمت فروش تویوتا که برای محاسبه استفاده شد، قیمت خودرو در بازار آمریکاست. معمولاً قیمت خودرو در بازار آمریکا به دلیل اخذ عوارض و مالیات گران‌تر از قیمتی است که نمایندگان فروش هر خوردوساز، اتومبیل را از کمپانی مادر تحویل می‌گیرند.
کشف پرونده ۹۰۰ میلیارد تومانی فرار مالیاتی دادستان سازمان امور مالیاتی از کشف پرونده فرار مالیاتی به مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان از طریق صدور فاکتور صوری خبر داد. داود آرضایی با اشاره به موضوع فرار مالیاتی و راه‌های پیشگیری از آن اظهار داشت: اخیرا یک مورد فرار مالیاتی به مبلغ 900 میلیارد تومان در یکی از استان‌های کشور کشف شد. یکی از مؤسسات مالی که اقدام به صدور فاکتورهای صوری و غیر واقعی می‌کرد، توسط اداره کل امور مالیاتی استان مربوطه کشف و عوامل آن شناسایی شد.
شعار علیه دولت چه موقع سرداده شد؟! شعار «دولت تدبیــر ما، بصیــرت بصیــرت»‌ که در حین سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد امام(ره) داده شد شاید عجیب ترین شعار آن روز بود که مورد بهره‌برداری مخالفان به عنوان "شعار ضد دولت در حضور رهبری" قرار گرفت. به گزارش انتخاب ؛ برخی از رسانه ها به دروغ نوشته‌اند این شعار زمانی داده شد که رهبری از آمریکا به عنوان "شیطان بزرگ" یاد کردند و فرمودند که باید در مقابله با شیطان بزرگ هوشیار باشیم.برخی دیگر نیز مدعی شدند زمانی که رهبری از "استقلال ملی" و لزوم توجه به آن صحبت کردند این شعار خطاب به یکی از سران قوا داده شد. اما این شعار واقعاً کی داده شد؟ اگر به فیلم مراسم مراجعه کنید (در زمان یک ساعت و ۲۵ دقیقه) هنگام سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص "توطئه‌هاى تفرقه‌افکن مذهبی و قومیتی"، جایی که ایشان فرمودند: "ما با برادران فلسطینى‌مان که سنّى‌اند همان جور عمل کردیم که با برادران حزب‌اللَّه لبنان که شیعه هستند عمل کردیم. همه جا یک جور عمل کردیم." ابتدا تکبیر گفته شد و سپس عده‌ای شعار بصیرت بصیرت را سردادند که موجب حیرت اکثریت حاضر در جلسه شد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن