تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 13 مرداد 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809312646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیراز به عنوان شهر قرآن و قطب قرانی در عرصه‌های مختلف باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نماینده ولی فقیه در فارس: شیراز به عنوان شهر قرآن و قطب قرانی در عرصه‌های مختلف باشد خبرگزاری پانا: ولی فقیه در فارس گفت: شیراز و فارس استعدادهای فراوانی در عرصه‌های مختلف و سابقه بسیاری در انس با قرآن مجید دارد در این زمینه باز هم خوش بدرخشد.
۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد ساعت 08:41

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، آیت‌الله اسدالله ایمانی در اختتامیه جشنواره سراسری قرآن و هنر كه با عنوان شهود قدسی و به همت جهاددانشگاهی فارس در شیراز برگزار شد، علت ماندگاری سروده‌های سعدی و حافظ و هنر خوشنویسانی نظیر احمد نی‌ریزی و محمدرضا عباسی را پیوند میان خالقان این آثار با قرآن عنوان كرد.
نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه قرآن مجید تنها کتابی است که لفظ و معنای آن از ناحیه خداوند صادر شده است، گفت: قرآن با این خصوصیت، ویژگی‌هایی دارد که شاید برای هنرمندان توجه به این ویژگی‌ها خالی از لطف نباشد.
وی افزود: نخستین ویژگی قرآن مجید، اصالت است که واسطه‌ای در بین نبوده و از مبدا فیض ازلی آیات و کلمات قرآن صادر شده است و مرجع اصلی تمامی معارف دینی، قرآن مجید است و بازگشت صحت و سقم سخنان پیامبر(ص)، همچنین سخنان منتسب به پیامبر(ص) وائمه هدی باز هم قرآن مجید است که فرمودند هرچه می‌گوییم دلیل آن را از قرآن از ما بخواهید و اگر سخنان ما با قرآن مطابق بود آن را بپذیرید.
آیت‌الله ایمانی، دومین ویژگی این کتاب آسمانی را مصونیت از تحریف محتوایی و ظاهری دانست و گفت: این یعنی نه معنای آن دچار تغییر شده و می‌شود و نه کم و کاستی در عبارت‌ها ایجاد شده و یا حرفی و کلمه و جمله‌ای بر آن افزوده شده است.
به گفته وی، ویژگی سوم قرآن مجید، جامعیت است و تمام مسائلی که به هدایت انسان‌ها بازگشت می‌کند در این کتاب آسمانی وجود دارد و در حقیقت «... تِبْیَانًا لِّکُلِّ شَیْءٍ ...؛ ... این کتاب را که روشنگر هر چیزى است...» (آیه 89 سوره نحل) است و بیانگر تمام نیازهای انسانی در عرصه هدایت، نجات و سعادت اوست.
امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: این قرآن جاودانه است و برای زمان خاصی نیامده و محدود به دوران معینی نیست و مهیمن و مشرف بر تمام کتب آسمانی است بنابراین این اشراف همیشگی برای قرآن حفظ شده است.
وی با بیان اینکه قرآن کریم دارای بطون و لایه‌های متعدد و گوناگونی است، به حدیثی از پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر خدا(ص) فرمودند قرآن مجید ظاهر و باطند دارد و باطن هم بواطنی دارد لذا فضای حرکت کردن و تحقیق کردن و پژوهش داشتن در عرصه‌های مختلف در این کتاب آسمانی برای همیشه باز است.
آیت‌الله ایمانی عنوان کرد: قرآن با این ویژگی‌های مختصری که اشاره شد مطمئن‌ترین و جامع‌ترین منبع برای همه دوره‌های زندگی انسان است که هر قدر در آن دقت شود باز جای دقت بیشتری است و تحقیق بیشتری را می‌طلبد اینجاست که ما می‌توانیم از این قرآن خیر دنیا و آخرت خود را کسب کنیم و نه تنها آخرت که قرآن فقط کتاب آخرت و جهان بازپسین نیست بلکه کتاب زندگی است و سبک زندگی ما را در این جهان ترسیم می‌کند.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: قرآن کریم در این رابطه می‌فرماید کسانی که دنبال دنیا هستند هم دنیا و هم آخرت در این قرآن منعکس شده است و نه تنها در آخرت برای ما زندگی مطلوب می‌سازد که در این دنیا هم اگر به آن توجه داشته باشیم زندگی مطلوب را برای ما فراهم می‌کند.
وی بیان کرد: اگر مردم ایمان و تقوایشان، عمل به قرآن و بر کتاب آسمانی‌شان محکم و استوار باشند از برکات آسمان و زمین در زندگی دنیا متنعم می‌شوند بنابراین ما برای انتقال مفاهیم بلند قرآن باید از بهترین ابزار ممکن در طول حیات و زندگی بشر استفاده کنیم و هیچ محدودیتی برای انعکاس مفاهیم بلند قرآن به اشکال مختلف و هنرهای گوناگون که لازمه فهم بهتر قرآن مجید است در این رابطه نیست.
آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: ما امروز اگر می‌بینیم در میان شعرا حافظ و سعدی سرآمد دیگران هستند چون شعرشان به قرآن وصل شده و با آیات قرآن مخلوط و ممزوج شده است و این پیوند شعر و قرآن، شعر آن‌ها را پایدار ساخته و همانند قرآن که بطونی دارد گرچه تشبیه غلط است اما برای نزدیک شدن مطلب به ذهن عرضه می‌دارم آنچه در شعر حافظ از بطن و لایه‌های مختلف برگرفته می‌شود، نشئت گرفته از تعمقی است که حافظ در آیات قرآن داشته و به شعر او لایه‌ها داده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همچنین اگر در میان هزاران هزار خوشنویس و خطاط بررسی کنیم، مشاهده می‌کنیم خطوط و نقش محمدرضا عباسی در دوران صفویه پایدار می‌ماند چون به قرآن و عترت وصل شده یا می‌بینیم هزاران خطاط آمدند و رفتند و کسی از آن‌ها خبری ندارد اما برای احمد نی ریزی بزرگداشت برگزار می‌شود و به یاد و کار او سال‌ ها جلسات مختلفی به وجود می‌آید.
وی تأکید کرد: امروز نیاز داریم در مقابل این امواج طوفنده انحراف و ابتذال که جامعه ما را از مسیر انسانیت و ارزش‌های والای الهی دور می‌سازد، بتوانیم قرآن را در قالب‌های قابل پذیرش برای جامعه مطرح کنیم و اینکه جهاد دانشگاهی در این عرصه ورود پیدا کرد و دانشجویان ما به این دعوت لبیک گفته‌اند و 2 هزار و 630 اثر در ارتباط با این دعوت پاسخ گفته شده است یعنی تعداد قابل ملاحظه‌ای از دانشجویان صاحب هنر، دغدغه قرآنی دارند که هنرشان را در قالب آیات قرآن منعکس کنند و به این هنر اعتبار بخشند و جاودانگی دهند و امیدوارم این کار تداوم داشته و کیفیت کار افزایش و برنامه‌ریزی‌های آینده بهتر از امروز باشد.
آیت‌الله ایمانی با ابراز امیدواری از اینکه در عرصه‌های دیگر و راه‌هایی که هنوز طی نکردیم، گام‌های مهم و اثرگذار دیگری خواهیم داشت، گفت: شیراز و فارس استعدادهای فراوانی در عرصه‌های مختلف و سابقه بسیاری در انس با قرآن مجید دارد در این زمینه باز هم خوش بدرخشد.
نماینده ولی فقیه در فارس همچنین با بیان اینكه دروازه قرآن نماد شیراز بوده و هست، گفت: در گذشته و با هدف حذف این نماد، آن را تخریب هم كردند اما متوكلین آن روزگار خود دروازه قرآن را به همان شكل سابق بازسازی كردند.
آیت‌الله ایمانی گفت: امروز هم باز دست‌هایی در کار است که نقش این نماد از شهر شیراز گرفته شود اما امیدواریم آن حقیقتت قرآنی که در درون شهر شیراز است و به عناوین مختلف این حقیقت تبلور پیدا کرده و خودش را در جای جای این شهر نشان داده است، در آینده هم شیراز به عنوان شهر قرآن و قطب قرانی در عرصه‌های مختلف باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن