تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819721678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهدویت و انتظار فرج مشخصه اصلی نهضت امام(ره)


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مهدویت و انتظار فرج مشخصه اصلی نهضت امام(ره)


در همه عصرها و قرن ها وظیفه اصلی علما و بزرگان در طول ۱۴۰۰ سال فراهم کردن شرایط ظهور امام زمان بوده است.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجه الاسلام و المسلمین میر لوحی مدرس حوزه و دانشگاه به مناسبت تقارن ارزشمند و مبارک میلاد با سعادت حضرت صاحب الزمان و سالگرد ارتحال رهبر کبیرانقلاب اسلامی، با حضور در استودیو صبح با خبر شبکه خبر درباره اینکه چرا مهدویت و انتظار فرج مشخصه اصلی  نهضت امام خمینی بود گفت: در همه عصرها و قرن ها وظیفه اصلی علما و بزرگان در طول 1400 سال فراهم کردن شرایط  ظهور امام زمان بوده است، می توان گفت  هدف از غدیر و عاشورا هم مقدمه ای برای ظهور است، در همه کتابها و ادیان هم به این مهم اشاره شده است که جامعه و زمین باید به سوی هدایت برود و وظیفه اصلی ما باید حرکت به سوی مهدویت و مدینه فاضله باشد، و در طول قرن های متمادی هر کدام از بزرگان برای اجرای این مهم گامی برداشته اند، اما باید در نظر داشت که در این بین گامی که رهبر کبیر انقلاب برداشته اند گامی مهم و بسیار بزرگ بوده است.

وی درپاسخ به این سئوال که وظایف ما در دوره فرج امام زمان چیست می گوید: همه قشر های جامعه اساتید، رسانه ها، روحانیون، و مدارس و موسسات عالی موظف اند وظایف منتظران در دوران غیبت را تشریح کنند، و توصیه امامان هم همواره بر این بوده است که روحانیون و علمای هر زمانی باید مردم زمان خود را در هر حالی برای ظهور امام زمان خود آماده کنند.

حجه الاسلام و المسلمین میر لوحی، وظایف دعا برای ظهور امام زمان را بیش از 80 وظیفه بر شمرد و افزود: قدم اول معرفت امام زمان و توجه به امام زمان (ع) است، اعتقاد و معرفت صحیح و عمیق نسبت به امام و ثبات اعتقاد / تسلیم کامل نسبت به اوامر امام / محبت و مودت به آقا امام زمان / محبت و دوستی با دوستان امام و دشمنی با دشمنان آن حضرت، زندگی با یاد امام و نزدیک دانستن ظهور وی البته بدون گلایه و تعیین وقت و ترتیب دادن جلسات خانگی برای دوستاران امام و رفع حوائج آنان و به یاد امام بودن در هر شرایطی از مهم ترین وظایف دعا برای ظهور امام است.

بهترین راه شناخت امام زمان، خواندن زیارت های امام زمان و دعاهای عصر غیبت است، منتظر واقعی باید با ناله و زاری تعجیل زمان فرج را از پروردگار متعال بخواهد اما حق اعتراض ندارد.


حجه الاسلام و المسلمین میر لوحی مدرس حوزه و دانشگاه در مورد مرز بین توسل به امام زمان و انس با حضرت و برخی ادعاهای که در مورد ملاقات با ایشان می شود گفت: البته امام زمان (ع) همیشه و همواره به امتشان نظر لطف داشته و همواره در حق شیعیان  دعا می کنند، اما اینکه کسی ادعا کند آن حضرت را ملاقات می کند دورغ کذب است چرا که علما و روحانیون بزرگواری بوده اند که بارها حضرت را ملاقات کرده اند ولی هرگز لب به سخن نگشوده اند، در واقع مشرفان واقعی هرگز لب به سخن نمی گشایند.

وی آزادی از جهنم و (لیله البرات) را از برکات شب نیمه شعبان برشمرد.  
دانلود
 
 

لینک را کپی کنید


سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن