تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805623061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازديد ستاري از نيروگاه زمين‌گرمايي مشکين‌شهر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ خرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۹ب.ظ)
بازديد ستاري از نيروگاه زمين‌گرمايي مشکين‌شهر موج - در بازديد معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري از پروژه نيروگاه زمين‌گرمايي مشکين‌شهر، بيان شد؛ اين پروژه به همت ستاد توسعه فناوري انرژي‌هاي تجديدپذير معاونت علمي و با تلاش پژوهشگران و فناوران ايراني، ظرف دو سال آينده به قابليت توليد 5 مگاوات نيروي برق مي‌رسد.
به گزارش خبرگزاري موج، در ادامه سفرهاي استاني سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري، وي به همراه استاندار و مسوولان استاني اردبيل، از پروژه نيروگاه زمين‌گرمايي مشکين‌شهر بازديد کرد و از نزديک در جريان پيشرفت‌هاي اين پروژه مهم در حوزه انرژي‌هاي تجديدپذير قرار گرفت.
يوسف آرمودلي، دبير ستاد توسعه فناوري انرژي‌هاي تجديد پذير معاونت علمي، در حاشيه بازديد ستاري، معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري از پروژه نيروگاه زمين‌گرمايي مشکين‌شهر درباره احداث اين نيروگاه اظهار کرد: نيروگاه زمين‌گرمايي مشکين‌شهر به همت ستاد توسعه فناوري انرژي‌هاي تجديدپذير معاونت علمي در مرحله احداث است و ظرف دو سال آينده مي‌تواند به توانايي توليد 5 مگاوات نيروي برق برسد.
وي در ادامه بيان کرد: اکتشاف و تحقيق درباره ايجاد اين نيروگاه قبلا توسط متخصصان خارجي انجام مي‌شد که در حال حاضر توسط سازمان انرژي‌هاي نو (سانا) و وزارت نيرو و با حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري احداث اين نيروگاه در منطقه سبلان به کمک متخصصان و تجهيزات داخلي در کشور در حال انجام است.
آرمودلي خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 11 چاه حفاري‌شده که 10 چاه از اين تعداد به‌صورت عميق و بيش از دو هزار متر حفر شده است و براي 7 چاه حفر شده نيز مخزني به وسعت 20 کيلومترمربع و ظرفيت بين 50 تا 150 مگاوات پيش‌بيني شده که در حالت متوسط 150 مگاوات از اين مخزن نيروي برق توليد شود.
دبير ستاد فناوري انرژي‌هاي تجديدپذير معاونت علمي با اشاره به اين‌که نيروگاه زمين‌گرمايي مشکين‌شهر نخستين نيروگاه زمين‌گرمايي خاورميانه است، گفت: کار مطالعاتي اين نيروگاه از قبل از انقلاب توسط ايتاليايي‌ها آغازشده بود و بعد از انقلاب نيز توسط نيوزلندي‌ها مورد مطالعه قرار گرفته، اما؛ در حال حاضر توسط متخصصان داخلي و قابليت‌ها و توانمندي‌هاي آن‌ها کار اجرايي احداث اين نيروگاه زمين‌گرمايي در منطقه سبلان در حال انجام است.
وي تصريح کرد: ستاد توسعه فناوري انرژي‌هاي تجديد پذير معاونت علمي تلاش مي‌کند تا با حمايت از اين نيروگاه زمين‌گرمايي و تکنولوژي‌هاي مربوط به اکتشاف پروژه‌هاي زمين‌گرمايي براي بومي‌سازي برخي از اين فناوري‌ها گام بردارد.
به گفته آرمودلي همچنين اظهار کرد: شرکت ملي حفاري با اجراي پروژه زمين‌گرمايي توانايي حفر چاه‌هاي زمين‌گرمايي را به دست آورده است.
براساس اين گزارش، معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهوري براي بازديد از مراکز علمي و فناوري اين استان صبح امروز، سه‌شنبه دوازدهم خرداد ماه وارد اين استان شد و در ابتدا، از پروژه زمين‌گرمايي (ژئو ترمال مشکين‌شهر) اين استان بازديد کرد.
بازديد از دانشگاه استان اردبيل، نمايشگاه دستاوردهاي شرکت‌هاي دانش‌بنيان، شرکت‌هاي مستقر در اين دانشگاه و جلسه با هيات رئيسه اين دانشگاه ازجمله برنامه‌هاي بعدازظهر معاون علمي رئيس‌جمهور در سفر به استان اردبيل است.
ستاري در ادامه برنامه سفر به استان اردبيل، از دانشگاه علوم پزشکي اين استان نيز بازديد کرده و با هيات رئيسه اين دانشگاه نشستي را برگزار خواهد کرد. معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهوري در ادامه در جلسه سخنراني هيات رئيسه دانشگاه شرکت کرده و سپس در دانشگاه علوم پزشکي اردبيل سخنراني خواهد داشت.
در ادامه سفر معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهوري به استان اردبيل، ستاري در جلسه جمع‌بندي بررسي مسائل استان که با حضور استاندار اردبيل، روساي دانشگاه‌ها و مسوولان پارک علم و فناوري، مراکز آموزش عالي و نخبگان، فعالان اقتصادي و مديران صنايع و شرکت‌هاي دانش‌بنيان در محل استانداري برگزار مي‌شود، حضور خواهد داشت تا اين جلسه پايان‌بخش برنامه سفر ستاري به استان اردبيل باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن