تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821087635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هرچه بيكاري بيشتر باشد تعداد جمعيت كيفري در زندان ها نيز بيشتر خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ خرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۲۳ب.ظ)
سرپرست دادگستري استان گيلان: هرچه بيكاري بيشتر باشد تعداد جمعيت كيفري در زندان ها نيز بيشتر خواهد شد موج- رياست دادگستري استان گيلان گفت: هرچه بيكاري بيشتر باشد تعداد جمعيت كيفري در زندان ها نيز بيشتر خواهد شد و ميان اين دو مولفه پيوستگي و رابطه مستقيمي وجود دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، احمد سياوش پور به ماموريت معاونت راهبردي قوه قضائيه كه در راستاي پيشبرد اهداف و سياست هاي قوه قضائيه طراحي شده اشاره كرد و گفت: معاونت راهبردي مكلف است نظارت هاي استاني و ارزيابي هاي ميداني از دادگستري ها و سازمان هاي تابعه قوه قضاييه داشته باشد كه در قالب شيوه نامه اي ابلاغ شده است.
سرپرست دادگستري استان گيلان بررسي عملكرد حوزه هاي قضايي اعم از توفيق ها و موفقيت ها و همچنين كمبودها و ضعف ها را از وظايف معاونت راهبردي نام برد و از مديران دستگاه هاي وابسته به قوه قضاييه و معاونان قضايي دادگستري استان خواست تا درباره بازرسي و نظارت از واحدهاي تابعه هماهنگي لازم را انجام دهند.
وي افزود: استان گيلان با داشتن كمتر از يك درصد از جمعيت كشور حدود 2/500/000 نفر جمعيت دارد و تقريبا به همين ميزان جمعيت سيال در استان وجود دارد كه به صورت مسافر در استان وارد و خارج مي شوند. وي همچنين از رابطه معني دار اين جمعيت سيار و گردشگر استان بر شاخص هاي رشد منفي و مثبت در زمينه هاي مختلف از جمله بزه در استان گيلان خبر داد و گفت: استان گيلان با داشتن جمعيت دوگانه ساکن و سيار داراي شرايط ويژه اي از حيث ميزباني حدود دو و نيم ميليون نفر گردشگر است که اين جمعيت در آمارهاي ما لحاظ نمي شوند اما در شاخص هاي آماري استان تاثيرگذارند.
بنا بر اعلام دادگستري استان گيلان، وي روند کاهش صدور احکام منجر به حبس را در استان مناسب اعلام نمود و تصريح کرد:با وجود اين که تفکر عمومي جامعه و پيشينه ذهني و تاريخي مردم ما تمايل به تاديب افراد از طريق حبس دارد، با برنامه ريزي و تدابير خلاقانه مي توان به فرهنگ سازي براي کاهش توقع استفاده از حبس در جامعه اميدوار بود.
اين مقام ارشد قضايي به تحليل آثار سوء بيكاري در استان پرداخت و اظهار داشت: هرچه بيكاري بيشتر باشد تعداد زندانيان نيز بيشتر خواهد شد و ميان اين دو مولفه پيوستگي و رابطه مستقيمي وجود دارد و اين حل شدني نيست مگر با رفع معضلات اشتغال و اصلاح مشكلات فرهنگي جامعه. وي همچنين به مرخصي زندانيان اشاره كرد و توجه به تضمين زنداني را مهم قلمداد كرد و از مسوولان قضايي خواست تا برابر قانون راجع به اعطاي مرخصي کمک کنند.
سياوش پور عدم پذيرش زندانيان بيمار توسط بيمارستان ها را خلاف اعلام كرد و خواستار برخورد قضايي با چنين مراكزي شد. وي در پايان به ارتباط هرچه بيشتر قضات دادگاه هاي جزايي با زندان تاكيد كرد و بر ضرورت هماهنگي شوراي حل اختلاف و زندان تصريح كرد و از مسوولان ذي ربط خواست تا تلاش ها و اقدامات افزون تري براي ايجاد صلح و سازش و رهايي زندانيان صورت گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن