تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804744656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قول رئيس جمهور به مردم خوزستان عملي شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اهواز؛
قول رئيس جمهور به مردم خوزستان عملي شود
با انتقال آب از رودخانه کرخه 43هزارهكتار از اراضي استان به طور كامل از چرخه توليد خارج خواهد شد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان در خصوص نگراني موجود در بخش كشاورزي استان خوزستان اظهارداشت: انتقال آب از سرشاخه هاي رودخانه هاي زهره، دز و كارون اگر به منظور استفاده در مصارفي به جز آب شرب باشد، لطمات زيادي به بخش كشاورزي خوزستان وارد خواهد كرد.

كيخسرو چنگلوايي با اشاره به سد تنظيمي و شبكه هاي آبياري براي انتقال آب از رودخانه زهره گفت: اگر وزارت نيرو اقدام به برداشت آب به ميزان 35مترمكعب برثانيه براي آبياري 40هزارهكتار از اراضي ديم دشت ليرواي بوشهر كند، حداقل 43هزارهكتار از اراضي شهرستان هاي بهبهان، اميديه و هنديجان به طور كامل از چرخه توليد خارج خواهد شد.

چنگلوايي سال گذشته را سالي بد در كشاورزي و بارندگي عنوان كرد و ادامه داد: سال گذشته با كاهش 45درصد بارندگي تا پايان اسفند ماه حدود 130 ميليمتر به نسبت سال گذشته با كاهش روبرو بوديم.

وي بارندگي مؤثر در سال گذشته را تنها شامل يك مورد دانست و بيان داشت: در نتيجه كمبود بارندگي، كل اراضي ديم را از دست داده و در اراضي آبي مثل زهره، خيرآباد، كرخه و مارون دچار مشكل شديم به گونه اي كه حدود 2ميليون و 451هزارتن معادل ارزش ريالي 335 ميلياردتومان خسارت كمي و كيفي به محصولات كشاورزي وارد شد.

رئيس سازمان جهادكشاورزي خوزستان با اشاره به بزرگترين طرح‌هاي زيربنايي، آبي و خاكي در بخش كشاورزي كشورافزود : در خصوص اجراي طرح 550 هزار هكتاري احياي اراضي كشاورزي خوزستان و ايلام موسوم به طرح مقام معظم رهبري، در سفر رياست جمهوري به استان 1.5ميليارد دلار معادل ريالي 3هزار و 900ميليارد تومان از محل صندوق توسعه ملي براي اجراي طرح‌هاي زيربنايي، شبكه‌هاي فرعي آبياري، زهكشي، زيرزميني و تسطيح اراضي اختصاص داده شد كه تا كنون 113هزارهكتار آن به بهره برداري رسيده و 117هزار هكتار نيز در دست اجرا است.

وي مهمترين چالش در اين طرح را عدم مجوز صدور تخصيص آب خواند و تأكيدكرد: از 223هزارهكتاري كه مجوز تخصيص آب ندارد، حدود 195هزارهكتار از آن زيركشت است. با اين عدم تخصيص به كمك مطالعات ميداني و تجربيات مي توان برخورد ديگري كرد. طرح 550هزارهكتاري با توجه به تأكيد رئيس جمهور و قولي كه به مردم خوزستان داده شد، بايد عملي شود.

چنگلوايي سدهاي ساخته شده در بالادست حوزه كرخه را در خشكسالي و خسارت وارده بر كشاورزي موثر خواند و افزود: در كنار سدسازي هاي بدون كارشناسي اصولي و منطقي، برداشت هاي غيرمعمول و بيش از حد و نيز با عدم سرمايه گذاري هاي زيربنايي، مي توان آينده بسيار بدي را براي بخش كشاورزي متصور شد.

رئيس سازمان جهادكشاورزي خوزستان در ارائه راهكار عنوان كرد: كليه طرح هاي اجرايي و مطالعاتي بالادست سد كرخه بايد متوقف شده و سهم خوزستان در آن حوزه متناسب با حقابه هايي كه براي بخش كشاورزي و تالاب ها در گذشته بوده، داده شود. سهم بندي جديد مورد قبول و تأييد ما نيست.

وي اضافه كرد: به منظور جلوگيري از خسارات بيشتر به محصولات كشاورزي، بايد طرح انتقال آب از رودخانه زهره متوقف شود. انتقال آب از سرشاخه هاي رودخانه هاي زهره، دز و كارون اگر به منظور استفاده در مصارفي به جز آب شرب باشد، لطمات زيادي به بخش كشاورزي خوزستان وارد خواهد كرد.

وي در خصوص سدگتوند تصريح كرد: سد گتوند يكي از بزرگترين پروژه هاي ملي است كه عدم دقت در مطالعات اوليه اين سد در ناديده گرفتن گنبدهاي نمكي در مسير، موجب شده علي رغم تمامي تلاش ها براي ساخت آن، امروز شاهد ايراداتي اساسي در اين پروژه باشيم به گونه اي حدود 400هزارهكتار از اراضي ما در معرض از بين رفتن شديد است.

انتهای پیام/س





اخبار مرتبط

ورود میوه‌های نوبرانه به خوزستان
تلقيح مصنوعي گاوهای شیری در اميديه
مبارزه نخل داران با کنه های گرما
نگاه ویژه وزیر کشور به حمل و نقل کالای خوزستان
بیش از37 درصدکاهش تلفات رانندگی در خوزستان
خوزستان پیشتاز از بقیه استان ها در خرید گندم
کاهش 2 درصدی مصرف بنزین در آبادان
تعديل بار برق منطقه شمال شرق اهواز




۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن