تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 29 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796432012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاریجانی و روحانی به دنبال صندوق رای شیشه ای/ اولین وزیر زیر تیغ استیضاح علی مطهری/ جمع آوری بنرهای سالگرد رحلت یک آیت‌‎الله/ روایت نوه امام از مظلومیت جنتی/ از کجا معلوم معاون اول فعلی دزد نباشد؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: لاریجانی و روحانی به دنبال صندوق رای شیشه ای/ اولین وزیر زیر تیغ استیضاح علی مطهری/ جمع آوری بنرهای سالگرد رحلت یک آیت‌‎الله/ روایت نوه امام از مظلومیت جنتی/ از کجا معلوم معاون اول فعلی دزد نباشد؟
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «دولتی ها جواب شورای نگهبان را دادند»،« حمله مصطفی ملکیان به طرفداران فکری دولت»،« احمدی‌نژادی‌ها از همدان استارت می‌زنند»،«جمله ای از روحانی که حداد را به واکنش واداشت» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶ - 31 May 2015


تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.
در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
حمله مصطفی ملکیان به طرفداران فکری دولت مصطفی ملکیان از منتقدان روشنفکری دینی، مجله مهرنامه را به سلفی‌گری و تلاش برای توجیه مواضع دولت متهم کرده و گفته: تاریخ صدر اسلام فقط صلح حدیبیه نیست. در همین تاریخ این داده هم وجود دارد که پیامبر دستور قتل کسانی را دادند که ایشان را سبّ کرده بودند. چرا فقط همان دو تا نکته‌ای را که به دردتان می‌خورد، به رخ ما می‌کشید؟! بله، اگر واقع‌بینی پیامبر در ماجرای صلح حدیبیه، امروز هم وجود داشت، مشکلات کنونی ما کمتر بود ولی در عین حال پیامبر کارهای دیگری هم کرده‌اند. پیامبر می‌گفتند کسی که مرا سبّ کرده، بکشید. معنای این حرف جز این نیست که اگر امروز کسی به رهبر انقلاب توهین کند، باید زندانی شود. چرا این نکته را نمی‌گویید؟ این را هم بگویید. اگر ما بخواهیم مثل صدر اسلام عمل کنیم، این رفتار هم وجود دارد. و من فکر نمی‌کنم کسی بتواند بگوید این طرز برخورد، مشکلی از جامعه حل می‌کند. به تعبیر دیگر، همین «روشنفکران‌ درون‌دینی» هم بدون اینکه بخواهند، مدرنیته را معیار قرار می‌دهند. یعنی در مقام استشهاد، آن مؤلفه‌های صدر اسلام را که با مدرنیته سازگار است، به رخ من و شما می‌کشند اما بر روی برخی مؤلفه‌های صدر اسلام، که با مدرنیته ناسازگارند، خاک می‌پاشند. امروزه تفکر مدرن نمی‌پذیرد که کیفر یک سبّ کشتن باشد؛ چون مدرنیته می‌گوید اگرچه کیفر ندادنِ کار خلاف، مصداق زیر پا گذاشتن عدالت است، اما بی‌تناسبی کیفر و کار خلاف یا نامتناسب بودن جرم و مجازات هم مصداق بی‌عدالتی است. مثلاً من در مصاحبه‌ای که با آقای قوچانی داشتم، از ایشان پرسیدم شما که مدافع سنت فقهی هستید، آیا از شلاق خوردن شهروندان در میادین شهر بابت روابط جنسی‌شان هم دفاع می‌کنید؟ آقای قوچانی، در حالی که در جای دیگری از مصاحبه گفتند ما با بازسازی دین مخالفیم، در پاسخ به این سؤال گفتند آیت الله منتظری و مرحوم قابل تجدید نظرهایی در احکام فقهی کرده‌اند. می‌خواهم بگویم اگر کسانی مخالف بازسازی دین باشند، حق تجدید نظر در احکام فقهی را هم ندارند ولی اگر موافق چنین تجدید نظری هستند … در این صورت دیگر فرقی با روشنفکران دینی ندارند! من خودم معقتدم اگر کسی به سلفی‌گری مطلق التزام داشته باشد، فکرش consistent (نامتناقض) است اما در دنیای امروز دیگر نمی‌تواند ادامۀ بقا بدهد. اگر شما از سلفی‌گری مطلق یک قدم پایین‌تر بیایید، آخرش کارتان کشیده می‌شود به روشنفکری دینی ( یا به تعبیر آقایان، روشنفکری برون‌دینی) و سپس می‌رسید به همین‌جایی که من الان ایستاده‌ام و از آن دفاع می‌کنم.؛ یعنی روشنفکری غیر دینی.
احمدی‌نژادی‌ها از همدان استارت می‌زنند ایلنا در گزارشی از سفر احمدی‌نژاد که قرار است در نیمه‌شعبان به همدان انجام شود می‌نویسد: «در سفرهای احمدی‌نژاد٬ مجموعه ثابتی از حلقه نزدیکان او از جمله مرتضی تمدن، غلامحسین الهام، ثمره هاشمی، اکبر نیکزاد، میرتاج‌الدینی (که بحث حضورشان در انتخابات جدی است) و علی‌اکبر جوانفکر او را همراهی می‌کنند و البته یک فعال سیاسی همدانی به ایلنا می‌گوید که این سفر آغاز فعالیت‌های نزدیکان احمدی‌نژاد در همدان به رهبری حمیدرضا حاجی‌بابایی خواهد بود. حاجی بابایی در کنار کاظم جلالی در سال 84 و بعد از شکست هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری از حزب اعتدال و توسعه خارج شد و به مرور به دولت احمدی‌نژاد نزدیک شد و در نهایت هیئت رئیسه مجلس را ترک کرد تا وزیر آموزش و پرورش کابینه او باشد.احمدی‌نژاد پیش از این دو سفر اعلام شده به آمل و مشهد و چند سفر اعلام نشده به قم و کاشان و تبریز داشته و بعید نیست در آستانه انتخابات تعداد این سفرها افزایش بیابد. طبق آنچه در پوسترهای پخش شده برای این سفر در سطح استان همدان پخش شده قرار است احمدی‌نژاد سه‌شنبه ١٢ خردادماه ساعت شش عصر در یکی از مساجد شهر همدان سخنرانی کند.»
دولتی ها جواب شورای نگهبان را دادند بعد از آنکه آیت‌الله جنتی در روزهای گذشته از عملکرد انتخاباتی دولت انتقاد کرد امروز برخی مقامات دولتی و فعالان اصلاح‌طلب هم به شورای نگهبان واکنش نشان دادند. معاون اول رئیس‌جمهور در دومین روز همایش سراسری فرمانداران که در وزارت کشور برگزار شد خاطرنشان کرد: فرمانداران باید بدانند قدرتمند هستند٬ گاهی می‌بینیم برخی نهادها رفتار خاصی با فرماندار دارند. این برای من توجیه‌پذیر نیست با یک فرماندار که رئیس یک منطقه است اینگونه برخورد شود. همه دستگاه‌ها مکلفند هماهنگ با فرماندار عمل کنند. هیچ یک از مقام‌های دولتی، غیردولتی و حاکمیتی حق ندارند در انتخابات مجلس دخالت کنند. معاون اول رئیس‌جمهور بیان کرد: گاهی اوقات برخی سعی می‌کنند خبرهای دروغی بسازند. دولت و شما را منفعل کنند. اما این دولت عصاره تجربه‌های جمهوری اسلامی است و تحت تاثیر اینگونه صحبت‌ها قرار نمی‌گیرد و نمی‌ترسد و مصمم است انتخاباتی دقیق و قانونمند را برگزار کند و روی حرف خود ایستاده است.وی افزود: رای مردم حق‌الناس است و این موضوع باید راس‌العین همه دستگاه‌های اجرایی در انتخابات قرار بگیرد و باید دقت کنیم انتخابات بسیار خوبی برگزار شود و مجلس قوی شکل بگیرد تا بتوانیم با آن مجلس از مشکلات کنونی عبور کنیم. همچنین محمد جواد حق‌شناس، از فعالان اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با یک سایت خبری به اعضای شورای نگهبان تذکر داد که وارد عرصه انتخابات نشوند.
چهل میلیون ایرانی سر در گم و خانه‌نشین هستند! بررسی آمارهای مرکز آمار ایران درباره وضعیت جمعیت در سن کار کشور و همچنین تعداد میلیونی جمعیت غیرفعال کشور نشان دهنده این است که در شرایط فعلی به دلایل گوناگون از جمله نبود فرصت‌های شغلی و ناتوانی نیروی کار در ورود به بازار اشتغال، بیش از ۴۰ میلیون نفر از ۶۳ میلیون نیروی فعال به لحاظ اقتصادی، دچار نوعی سردرگمی و خانه نشینی شده‌اند به نحوی که این جمعیت میلیونی هیچگونه نقشی در توسعه و اقتصاد کشور بازی نمی‌کنند و کاملا مصرف کننده محسوب می‌شوند.
اولین وزیر روحانی زیر تیغ استیضاح مطهری بعد از لغو چندباره برنامه‌های مطهری که آخرین مورد آن در کرج اتفاق افتاد، وی در بخشی از نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشته: اداره درست کشور منوط به این است که مقامات و نهادهای مختلف در کار یکدیگر دخالت نکنند. امام جمعه یا نهاد نظامی یا نماینده مجلس و مانند اینها نباید در این گونه امور و به طور کلی در امور اجرایی دخالت کنند و الاّ هرج و مرج و حکومت ملوک‌الطوایفی پدید می‌آید. حادثه شیراز نیز ناشی از همین معضل و سستی مسئولان اجرایی استان بود. از جناب‌عالی به عنوان رئیس جمهور که مطابق اصل صد و سیزدهم قانون اساسی مسئول اجرای قانون اساسی هستید سؤال می‌کنم این وضعیت در دولت شما تا کی قرار است ادامه پیدا کند و برخی استانداران و فرمانداران سست عنصر به جای اجرای قانون به اجرای اوامر دوستان نادان انقلاب بپردازند. مطهری در پایان نوشته: اینجانب هشدار می‌دهم که اگر یک بار دیگر این گونه حوادث تکرار شود، با همه اعتقادی که به حمایت از دولت دارم، به کمک نمایندگان خوش‌فکر و مدافع آزادی بیان در مجلس، وزیر کشور را استیضاح خواهیم کرد. امید است اقدامات و دستورات جناب‌عالی، قبل از این اتفاق این وضع را به سامان رساند.
زیباکلام: یک دهم جنم احمدی‌نژاد را هم ندارید! صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران با نگارش نامه ای خطاب به محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، ضمن انتقاد از توضیحات او درباره حذف یارانه بنزین و تأیید این سیاست دولت نوشته: با سلام و تحیات، یکی از موضوعاتی که همواره مورد تعجب توام با تاسف در حکایت دولت معدلت آثار یازدهم بوده رویکرد ضعیف و مذبذب امناء آن آقایان در قبال تصمیمات شان بوده. آنقدر که آقای دکتر محمود احمدی نژاد در برداشتن گام های نادرست و اخذ تصمیمات نادرست تراز خود عزم و اراده و جنم نشان می داد، جنابعالی و همکارانتان در دولت یازدهم ثلث و حتی عشر آنرا هم در قبال تصمیمات صواب تان ندارید.
نگاهی به دخل‌ و خرج صدا و سیما ندای ایرانیان نوشته: سهمِ هزار و 100 میلیارد تومانی از بودجه‌ی سال 94 و جذبِ هزار و 300 میلیاردتومان از محلِ تبلیغات و زیرمجموعه‌های درآمدزا مانند دریافتِ هزینه‌ی آبونمان از همه مشترکان برق در ایران، دریافتِ مبلغی باعنوان عوارضِ توسعه‌ی شبکه صداوسیما از فروش هر دستگاهِ تلویزیون، دریافتِ مبلغ از تیم‌های ورزشی مورد نمایش در اوقات خاص، درآمدِ حاصل از انتشارات سروش، درآمدِ حاصل از انتشار مجلات، درآمدِ حاصل از روزنامه جام‌جم، درآمدِ حاصل از شرکتِ صنعتی سیماچوب، درآمدِ حاصل از شرکتِ صوتی و تصویری سروش و درآمدِ حاصل از شرکتِ سروش رسانه، بودجه‌ی این سازمان عریض‌وطویل را تامین می‌کنند.
تغییر وزیر اطلاعات کذب محض است! روابط‌عمومی وزارت اطلاعات اعلام کرد مطلبی به نقل از وزیر اطلاعات در همایش فرمانداران سراسر کشور به این مضمون نقل شده که «برخی از مجموعه‌ها که دستی بر انتخابات دارند، به دنبال جایگزینی برای وزیر اطلاعات هستند»، که نقل قول مزبور کذب محض است.
جمع آوری بنرهای سالگرد رحلت یک آیت‌‎الله
در مورد مراسم دومین سال رحلت آیت‌الله طاهری گفت:‌ این مراسم روز سه شنبه 12 خردادماه از ساعت 17:30 الی 19:30 در مسجد اعظم حسین‌آباد (که پیش از انقلاب پایگاه آیت‌الله طاهری برای مبارزه با رژیم طاغوت و پس از آن مرکزی برای تبیین انقلاب بود)، برگزار خواهد شد. فرزند مرحوم آیت‌الله طاهری٬ سخنران این مراسم را حجت‌الاسلام موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات عنوان کرد. وی در مورد جمع‌آوری برخی از بنرهای مربوط به این مراسم از سطح شهر اصفهان گفت: طبق تفاهم شفاهی که با شهردار به عمل آمده بود٬ قرار شد بنرهایی در سطح شهر و از جمله در محدوده مسجد اعظم حسین آباد نصب شود٬ اما متاسفانه این بنرها توسط ماموران منتسب به شهرداری پایین آورده شد.
ایرانی‌ها به تلگرام نامزد رونالدو حمله کردند هواداران ایرانی کریستیانو رونالدو به تلگرام نامزد او حمله کردند و در پیام مختلفی از علاقه خود به ستاره پرتغالی تیم رئال مادرید گفتند. تعدادپیام‌‌ها چنان بود که نامزد رونالدو با به اشتراک گذاشتن اسکرین شات موبایل خود نوشت: «هواداران ایرانی کریستیانو رونالدو، برید بخوابید»


یک شنبه




معاون رئیس جمهور:رابط اصلاح طلبان نیستم مجید انصاری رابط دولت و اصلاح‌طلبان است! این تیتر برخی رسانه ها در گفت و گو با حجت السلام و المسلمین دکتر محسن رهامی بود. تیتری که محسن رهامی تکذیب کرده و معتقد است مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور یازدهم کار ویژه ای برای ارتباط با اصلاح طلبان ندارد. محسن رهامی در باره ارتباط مجید انصاری با اصلاح طلبان می گوید« از زمانی که ایشان به عنوان معاون پارلمانی دولت برگزیده شدند؛ حضورشان در جلسات مجمع روحانیون و شورای مشاوران کم رنگ شده است که آن هم به دلیل شغل و حساسیت خاصی است که ایشان به عنوان معاونت پارلمانی دارند. ما هم اگر بخواهیم ایشان را ببینیم، قائدتا در مجلس ملاقات را انجام می دهیم. ارتباط آقای انصاری با اصلاح طلبان کاملا عادی است و ایشان کار ویژه خاصی را بر عهده ندارد حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز درباره خبر منتشر شده مبنی بر اینکه وی رابط دولت و اصلاح طلبان، است را رد کرد.
لاریجانی و روحانی به دنبال صندوق رای شیشه ای حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح دیروز در همایش سراسری فرمانداران که در تالار وزارت کشور برگزار شد،‌ گفت:ما انتخابات واقعی می‌خواهیم، انتخابات مبنای مشروعیت سیاسی و دینی است، مشروعیت دینی هم یک بخشش با نظر مردم است، رای مردم خیلی مهم است.رئیس جمهور کشورمان گفت: در این انتخابات کاری کنیم که عدالت اجرا شود، هیچ جا هم سوءظن به وجود نیاید، اگر صندوق می‌گذارید، شفاف و پلاستیکی باشد، که همه رای خود را ببینند. دور صندوق‌ها را مقوا و پارچه نپیچید، حتی‌الامکان وقتی که رای‌ها را می‌شمارید، از دوربین استفاده کنید تا همه مشاهده کنند.روحانی ادامه داد: کاری کنید که انتخابات شفاف شفاف برگزار شود، بعضی چیزها خرج هم دارد، اشکالی ندارد، ولی می‌ارزد که ما خرجش را تحمل کنیم. همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) طی سخنانی در همایش فرمانداران و استانداران که در محل وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به موضوع انتخابات مجلس و خبرگان رهبری که 7 اسفند 94 برگزار خواهد شد، اظهار داشت:‌وی با بیان اینکه برای برگزاری یک انتخابات سالم باید استراتژی داشته باشیم، گفت: باید به لوازم برگزاری انتخابات سالم پایبند باشیم، استراتژی ما باید این باشد که اگر فردی تخلف کرد آن فرد را کنار بگذاریم نه اینکه رأی مردم را کنار بگذاریم و باطل کنیم، استراتژی ما باید این باشد که افراد مخل انتخابات سالم را محدود کنیم یا از سر راه برداریم نه اینکه مردم را محروم کنیم باید از رأی مردم حفاظت و صیانت کنیم و نباید در این شرایط انتخابات را باطل اعلام کنیم.لاریجانی اضافه کرد: در فضای غبارآلود حضور مردم کمرنگ می‌شود، رسیدگی قوی در این امر علاج کار است،‌هر چه صندوق‌ها شفاف‌تر باشند، اعتماد مردم بیشتری می‌شود یعنی مردم باید بتوانند داخل صندوق‌ها را از همان ساعت اول آغاز رأی‌گیری ببینند.
روایت نوه امام از مظلومیت جنتی حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی نواده بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در مراسم تجدید میثاق کارکنان و هنرمندان وزارت ارشاد در حسینیه جماران با مظلوم خواندن وزیر ارشاد سخنان خود را آغاز کرد و در پایان سخنان خود نیز قصد خواندن چند بیت شعر را داشت با سخنانی طنزآلود گفت: اگر من شعر بخوانم این مجلس به شب شعر نزدیک‌تر خواهد شد از این‌رو همه شما را به خدای بزرگ می‌سپارم. این مجلس پاکتی ندارد و منبر اینجا بدون پاکت است آقای جنتی هم جیب ما را نزند پولی به ما نمی‌دهد.
روایت معاون اول رئیس جمهور از داستان پرغصه جمهوری اسلامی ایران اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز در نشست فرمانداران که صبح امروز (یکشنبه 10 خرداد ماه) در وزارت کشور برگزار شد، اظهارداشت: یارانه‌ها را داستان پر غصه جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت در مورد یارانه‌ها بندهایی را بر دستان جمهوری اسلامی بسته‌اند که گرفتار شود و این گرفتاری هم باقی بماند. به ما می‌گویند پولدارها را حذف کنید اما ما از کجا باید پولدارها را بشناسیم، دولت از حذف پولدارها نمی‌ترسد ما حذف می‌کنیم اما آنهایی که حذف نکردند قهرمان مردم می‌شوند

رابطه تجمع دلواپسان با حوزه علمیه چیست؟ روز گذشته تجمعی در مدرسه فیضیه قم برگزار و طی آن، مخالفت‌هایی با مذاکرات هسته‌ای مطرح شد. برگزارکنندگان، نام آن را «تجمع بزرگ علم، اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم» گذاشته بودند اما حالا یکی از مدرسین شناخته شده حوزه علمیه قم، می‌گوید که این تجمع، پیام حوزه نیست. محسن غرویان - مدرس حوزه علمیه قم - در روزنامه قانون نوشت: یک سری پیامک‌ها مبنی بر برگزاری تجمعی در مدرسه فیضیه قم برای مخالفت با مذاکرات هسته‌ای رد و بدل می‌شود که خیلی منبع موثق، رسمی و قانونی در حوزه ندارد. این دعوت نه از طرف جامعه مدرسین، نه از سوی مراجع و نه از طرف مدیریت حوزه انجام نشده. لذا این تجمع که با محوریت مذاکرات هسته‌ای انجام می‌شود، مورد تأیید بزرگان و مراکز رسمی حوزه نیست. بنابراین بسیاری از مدرسین، فضلا و طلاب در این تجمع شرکت نمی‌کنند، برای اینکه آنها این احتمال را می‌دهند که برخی می‌خواهند از این تجمع علیه دولت سوءاستفاده‌هایی کنند. قرائن نشان می‌دهد از بیرون حوزه علمیه قم و همان جریان‌های خاصی که مردم به آنها افراطیون و دلواپسان می‌گویند، این تجمع را هدایت می‌کنند. این تجمع، تجمعی به نام حوزه، همه علما و مدرسان نیست و نباید چنین محسوب شود. موضع اکثریت قاطع مدرسان، مراجع و علما پشتیبانی از دولت است و مقام معظم رهبری هم نه یک بار بلکه چندین بار اصل مذاکرات را تأیید و از تیم مذاکره‌کننده حمایت کردند

از کجا معلوم معاون اول فعلی دزد نباشد؟ حجت الاسلام جعفر شجونی در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: شما طوري سوال مي‌كنيد كه انگار من احمدي‌نژادي هستم تا بخواهم از او دفاع كنم و پاسخگوي عملكرد او باشم. نه من طرفدار احمدي‌نژاد نيستم من فقط مي‌گويم چشمم به شوراي نگهبان است. اگر شوراي نگهبان ايشان را تاييد كند پس مشكلي وجود ندارد و ايشان به دليل محبوبيت راي خواهند آورد. حالا معاون اولش هم دزد بوده باشد اصلا از كجا معلوم معاون اول اين يكي رييس‌جمهور هم دزد نباشد.
به مسجد جمکران می پردازند تا رونق حرم امام خمینی را کاهش دهند حیدر رحیم پور ازغدی- پدر حسن رحیم پور- از فعالان سیاسی-مذهبی مشهد است در کتابی با عنوان "از انجمن پیروان قرآن تا انجمن حجتیه" در خصوص مسجد جمکران و ارتباط رونق آن با حرم امام خمینی(ره) مطلب قابل تاملی را بیان کرده است که عینا از نظر می گذرانید:جمکران را به عنوان محل دادرسی مردم اراسته و غرق نور ساخته اند تا هر که شکایتی دارد به جمکران رفته و شکایت خط خود را به ضمیمه مقداری پول در چاهی افکند که هیچ سند متقن شرعی و فقهی ندارد و بی شباهت به بدعت نیست.می خواهند با چنین پرداختی به جمکران، مرقد امام خمینی بزرگترین امامزاده ای که در تاریخ شیعه ظهور کرده است خلوت گردد. زیرا اینان گرچه به زبان می گویند یازدهمین امام در دوران غیبت ولی ا...الاعظم شیعیان را به فقهاء صائن النفس سپرده است لیکن در عمل قبول ندارند و پیروان چنین مکتبی از آنجا که حرم امام خمینی که هیچ امامزاده ای در تاریخ چون این ذریه پیامبر به دین خدا و شیعه خدمت نکرده است خار چشمشان می باشد، به مسجد جمکرانی که تا دیروز خلوتگاه اهل راز و نیاز بود آنچنان پرداخته اند که چون مرکزی توریستی زیارتی گشته و آمد و شد و رونق فزون تر از حرم امام خمینی یافت.
جمله ای از روحانی که حداد را به واکنش واداشت غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته در «اجتماع هسته ای حوزویان» در مدرسه فیضیه قم با تأکید بر این‌که از دولت انتظار داریم که به سخن منتقدان توجه داشته باشد، عنوان کرد: این‌که رییس جمهور می‌گوید «حق ندارند از جیب و جانب مردم شعار دهند»، عواقب خوبی ندارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن