تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803958710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماموريت ما رشد کيفيت فضاي شهري از مقياس خرد تا کلان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ خرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۳۸ب.ظ)
معاون وزير راه و شهرسازي: ماموريت ما رشد کيفيت فضاي شهري از مقياس خرد تا کلان است موج - دبير شوراي عالي معماري و شهرسازي و معاون وزير راه و شهرسازي گفت: بنا به ماموريتي که وزير راه و شهرسازي در دوره جديد مشخص کردند، موضوع رشد کيفيت فضاي شهري را در دستور کار قرار داده‌ايم و از مقياس خرد تا مقياس کلان موضوع را در ابعاد مختلف تعقيب مي‌کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، پيروز حناچي، دبير شوراي عالي معماري و شهرسازي و معاون وزير راه و شهرسازي، در مراسم اختتاميه نخستين مسابقه عکس و کاريکاتور نقد بنا و فضاي شهري افزود: در مقياس کلان مأموريت ما تدوين لوايحي است که تلاش مي‌کند تا اگر در شهرها فرضا براي گرفتن پروانه ساختمان به شهرداري مراجعه نکردند، امور جاري مختل نشود.
همچنين هدف به وجود آوردن فضايي است که در نظام مديريت شهري به جاي اين که براي کسب درآمد بيشتر با هم رقابت کنند، براي آفرينش فضاهاي زندگي بهتر با هم ديگر رقابت کنند.
وي ادامه داد: اين برنامه بخشي از اين پروسه است که هنرمندان در آن نقش داشتند و ما مي‌دانستيم که اگر موضوع را با کاريکاتورها مطرح کنيم، قلم گزنده کاريکاتور و کارتون مي‌تواند به شيوه اداره امور شهرهاي ما تلنگر بزند.
حناچي با بيان اينکه در دوره جديد تلاش کرديم تا با درخواست وزير راه و شهرسازي نگاه جديدي را در شهرها حاکم کنيم، گفت: کيفيت فضاي شهري در شهرهاي ما به گونه‌اي است که اگر با نگاهي نقادانه به آن نگاه کنيم، دلپذير نيست و حتي بايد از وضعيتي که داريم نگران باشيم.
وي افزود: اگر به يک يا دو دهه قبل برگرديم و شرايط زندگي امروز در شهرهاي بزرگ، مياني و حتي شهرهاي کوچک را با گذشته مقايسه کنيم، مي‌توانيم به راحتي اين تفاوت را درک کنيم و طبيعي است که اگر با همين آهنگ حرکت کنيم در دهه بعدي حتي شايد شرايط زندگي در شهرهاي ما بدتر از اکنون باشد. پس بايد در نگاه و روش‌هاي خود تجديدنظر کنيم.
هدف از برگزاري مسابقات اين بود تا فضاي ترديد نسبت به نحوه اداره امور شهرهاي خود ايجاد کنيم و تلاش خواهد شد که جمع‌بندي اين نمايشگاه در کلان‌شهرهاي کشور، در شهرهاي مياني و شهرهاي کوچک هم به گردش دربيايد ما نيازمند تغيير نگرش در شهرهاي خود هستيم و اميدواريم و با کمک دست‌اندرکاران اعم از دست‌اندرکاران محلي و ملي با موفقيت به اين تغيير نگرش در شهرها دست پيدا کنيم.
همچنين در اين مراسم نماينده هيات داوران مسابقات عکس و کارتون نقد بنا و فضاي شهري گفت: در بسياري از شهرهاي دنيا کسي حق ندارد ساختماني را تخريب کند و به جاي آن ساختمان جديد بسازد. به همين دليل بيشتر شهرها از بافت شهري يک‌دست برخوردارند.
بهرام عظيمي طراح و کاريکاتوريست افزود: اگر اين تصاوير به صورت بيلبوردهايي در مکان‌هايي مثل پمپ‌بنزين به نمايش گذاشته شود و مردم آثار را ببينند تأثير بسيار بيشتري خواهد داشت.
وي ادامه داد: اگر آثار اين نمايشگاه به دست تعداد بيشتري از مردم برسد تأثيرگذاري آن بيشتر خواهد بود. نبايد همه امور را به عهده مسوولان بسپاريم، چون موضوع اين نمايشگاه بيشتر دغدغه همه شهروندان است و مردم بايد اين تصاوير را ببينند تا اتفاق بزرگي در بخش زيباسازي شهرهاي ما اتفاق بيفتد.
لازم به ذکر است در پايان اين مراسم آخوندي از کتاب آثار شرکت‌کنندگان و پذيرفته‌شدگان نخستين نمايشگاه عکس و کارتن نقد بنا و فضاي شهري رونمايي کرد. همچنين از داوران و برگزيدگان اين مسابقه در رشته‌هاي عکاسي و کاريکاتور تقدير به عمل آمد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن