تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815420205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش ميانگين اميد به زندگي را تا ده سال ديگر با اصلاح شيوه زندگي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ خرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۳۴ب.ظ)
معاون وزير و رئيس سازمان غذا و دارو: افزايش ميانگين اميد به زندگي را تا ده سال ديگر با اصلاح شيوه زندگي موج - معاون وزير و رئيس سازمان غذا و دارو اصلاح شيوه زندگي و تغذيه مناسب را مترادف افزايش ميانگين اميد به زندگي دانست.
به گزارش خبرگزاري موج، رسول ديناروند، معاون وزير و رئيس سازمان غذا و دارو، ضمن بيان اين مطلب گفت: از جمله فعاليت‌هاي مستمر ما کنترل سلامت و ايمني فرآورده‌هاي غذايي است در اين صورت و با تلاش‌هاي دولت براي مردم اين اطمينان حاصل خواهد شد که غذاهاي مورد استفاده آنان سالم است.
وي ادامه داد: متوسط اميد به زندگي مردم کشور در يک دوره 35 ساله، بيش از 20 سال اضافه شده است و اين دستاورد بزرگي است که بايد بر آن تاکيد شود.
ديناروند تاکيد کرد: به اين عدد راضي نيستيم و معتقديم باز هم امکان افزايش 10 ساله به اين عدد وجود دارد.
معاون وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي کشورمان در بخش ديگري از سخنانش تصريح کرد: يکي از مهم‌ترين برنامه‌ها براي اين منظور به کار بردن شيوه زندگي مناسب است که بخش مهمي از آن هم وابسته به تغذيه و غذاي سالم است و اگر در اين زمينه سرمايه‌گذاري کنيم نتايجش موفقيت‌آميز خواهد بود.
وي اذعان کرد: بخش زيادي از اين راه را پيموده‌ايم، اما؛ طبيعي است که براي نيل به اين مقصود نهايي بايد در صدد حذف دخانيات باشيم مبارزه با اعتياد مواد مخدر و الکل را جدي‌تر پيگيري کرده و بر افزايش تحرک آحاد جامعه سرمايه‌گذاري بيشتري بايد انجام دهيم و در اين صورت امکان رسيدن به سطح کشورهاي پيشرفته دست‌يافتني است و حتما مي‌توان 10 سال ديگر به ميانگين اميد به زندگي مردم را افزايش داد.
ديناروند در پايان سخنانش عنوان کرد: تهديدات سلامت همواره و در همه کشورهاي دنيا وجود داشته، دارد و خواهد داشت؛ زيرا شيوه زندگي جهان مدرن امروز به سمت صنعتي شدن پيش مي‌رود و ناگزيريم که غذاهاي صنعتي و فرآيند شده مصرف کنيم و بديهي است که اين شيوه زندگي مخاطرات زيادي به همراه دارد؛ به همين دليل نظارت دستگاه‌هاي تخصصي آن‌قدر ضرورت مي‌يابد که برخي دولت‌ها اهتمام به اين امر را فراتر از سازمان و در قامت وزارت ايمني غذا و داروي کشور خويش لحاظ مي‌کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن