تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804079554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گره اصلی مذاکرات هسته‌ای در کجاست؟/ایران و آمریکا تصمیم‌‌گیرنده اصلی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: گره اصلی مذاکرات هسته‌ای در کجاست؟/ایران و آمریکا تصمیم‌‌گیرنده اصلی
اگرچه سایر کشورها در رسیدن به توافق موثر هستند، اما نهایتا ایران و آمریکا تصمیم‌گیرنده هستند و برای رسیدن به توافق و تکمیل این پروسه لازم است که دیدارهای دوجانبه داشته باشند.
آفتاب : سرویس سیاسی- علی خرم کارشناس امور بین‌الملل در گفت‌وگو با «آفتاب» درباره کندی روند مذاکرات ایران و آمریکا بر سر مسائل هسته‌ای، گفت: مسائلی که در مذاکرات هسته‌ای مد‌نظر طرفین قرار دارد، به دلیل پیچیدگی و تنوع‌، مستلزم وقت گذاشتن و توجه بسیار است. بنابراین ممکن است مدت‌ها طول بکشد تا سر‌ بندی به توافق برسند.


عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد ایران که در دیدارهای روز گذشته حضور داشت بعد از پایان جلسات صبح و بعد از ظهر به خبرنگاران گفت: "یک بار دیگر به طور کامل همه موضوعات مرور شد با این شرایط همچنان اختلافات و تفاوت‌ها باقی است".


خرم با اشاره به علل کندی این روند تصریح کرد: زمانی مشکل ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم بود و حالا مسئله اصلی پروتکل الحاقی است و اینکه ایران تا چه اندازه و با چه شرایطی می‌پذیرد و حتی شاید ایران بخواهد آن را مشروط بپذیرد و به‌طور کامل نپذیرد.



گره اصلی مذاکرات هسته‌ای در کجاست؟/ایران و آمریکا تصمیم‌‌گیرنده اصلی



این تحلیلگر ادامه داد: در پروتکل الحاقی بازدید از همه سایت‌ها اعم از نظامی و غیرنظامی آمده، اما ایران در مورد بازدید از سایت‌های نظامی به‌شدت مخالفت کرده است. بنابراین رسیدن به یک توافق بستگی به چانه‌زنی طرفین دارد که بتوانند به یک راه‌حلی برسند که برای دو طرف قابل قبول باشد.


از طرف دیگر لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، روز چهارشنبه گذشته تاکید کرد که کشورش بدون گنجاندن دسترسی بازرسان به همه تاسیسات ایران، از جمله تاسیسات نظامی در توافق هسته‌ای با ایران، آن را نخواهد پذیرفت.


در همین‌باره علی خرم معتقد است: کشورهای حامی اسرائیل تلاش می‌کنند تا بهره حداکثری از توافق با ایران ببرند. او در همین باره افزود: فرانسه و کشورهای مدافع منافع اسرائیل، تلاش می‌کنند تا مواردی بیشتر از پروتکل الحاقی را به ایران بقبولانند، اما ایران نمی‌پذیرد و اعلام کرده که تنها پروتکل الحاقی را خواهد پذیرفت.


وی درباره احتمال تمدید مهلت مذاکرات گفت: با این شرایط ممکن است که مذاکرات تمدید شود اما طرفین باید توجه داشته باشند که تمدید مذاکرات به ضرر هر دو خواهد بود.


خرم با اشاره به ضرورت مذاکرات دوجانبه میان ایران و آمریکا گفت: اگرچه سایر کشورها در رسیدن به توافق موثر هستند، اما نهایتا ایران و آمریکا تصمیم‌گیرنده هستند و برای رسیدن به توافق و تکمیل این پروسه لازم است که دیدارهای دوجانبه داشته باشند.


محمد جواد ظریف و جان کری، وزرای خارجه ایران و آمریکا برای مذاکره درباره اختلافات باقی‌مانده بر سر برنامه هسته‌ای ایران روز گذشته در ژنو دیدار کردند. دیدار این دو مقام در حالی انجام شد که مهلت تعیین‌شده برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای با ایران یک ماه دیگر (۳۰ ژوئن، ۹ تیر) به پایان می‌رسد. قرار است دور بعدی مذاکرات اتمی میان معاونان وزرای خارجه پنجشنبه این هفته در وین از سر گرفته شود.




تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن