تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813079660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش، بلاي آسماني يا تقصير زميني؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ خرداد ۱۳۹۴ (۷:۳۴ق.ظ)
ابتکار: داعش، بلاي آسماني يا تقصير زميني؟ موج -
به گزارش خبرگزاري موج، «داعش، بلاي آسماني يا تقصير زميني؟»عنوان سرمقاله روزنامه ابتکار است که در آن مي خوانيد؛
در تاريخ جهانگشاي جويني، از زبان چنگيز مغول نقل شده است که «شما (ايرانيان) گناه کرده ايد و من قضاي آسماني هستم که خداوند بر سر شما نازل کرده است (!!!)» البته شنيدن و قبول اين سخن براي مردم تقديرگراي آن روز که به شدت در رنج و فشار و قتل و نهب و غارت به سر مي بردند و نالايقي و ستم و بي امنيتي و بي عرضگي حاکمان آن روز، آنان را در چاه ويل استيصال انداخته بود کار سختي نبود و لذا از هر سويي که سيل عذاب بر سرشان روان مي شد، چاره اي جز تسليم نداشتند. غافل از اينکه بسياري از بلاها و رنج ها تقدير ما نيست، بلکه تقصير ماست. هر تغييري بيرون از خواست و اراده ملت ها نيست. "ان الله لا يتغير ما بقوم حتي يغيروا ما بانفسهم..."
به گفته اقبال لاهوري:
خدا آن ملتي را سروري داد/که تقديرش به دست خويش بنوشت
به آن ملت سر و کاري ندارد/که دهقانش براي ديگران کِشت
اگر بدبختي و عذاب بر سر مردمي فرود آيد، نتيجه آه و دود دل هايي که به آسمان رفته و حالا تبديل به عذاب گشته و بر سرشان نازل شده است. اين عذاب مي تواند حمله مغول باشد يا صاعقه يا وبا يا داعش و يا هر چيز ديگري. از امام صادق (ع) نقل شده است که مي فرمود: پدرم همواره مي فرمود: "خداوند قضاي حتمي رانده که از هيچ بنده اي نعمتي را که به او ارزاني داشته از او سلب نکند مگر آنکه خود بنده کاري کند که مستوجب سلب نعمت شود، در آن صورت آن نعمت را به خاطر آن گناه سلب مي کند..." داعش وسيله سلب نعمت مسلمانان شده است. همان گونه که چنگيزخان مغول امنيت و آرامش و آباداني را از ايران و مناطق اطراف گرفت. همان گونه که چندي پيش حسن نصرالله، دبير کل حزب الله در سخنان کوبنده اي، هوشيارانه گفت: خطر داعش نه براي مسلمانان بلکه براي کل بشريت است. داعش همه چيز را مي خواهد. آش را با جاش مي خواهد. براي او سني، شيعه، مسيحي، زرتشتي، بودايي،ايزدي و... تفاوتي ندارد.
در گورهاي دسته جمعي آن مي توان اجساد همه افراد از هر قوم و ديني را مشاهده کرد. نه دين دارد نه آزادگي. داعش براي تضعيف قدرت گروه يا مذهب يا کشور خاصي نمي جنگد و حتي براي تثبيت قدرت خودش هم مبارزه نمي کند بلکه اين فرزند ناميون شيطان براي نابودي بشريت خلق شده است. از چراغ جادوي ترکيه، قطر، عربستان، آمريکا و صهيونيست غولي متولد شده است که به هر سمتي روي مي آورد کارش نابودي است. به پرندگان کمياب رحم نمي کند؛ قلعه هاي باستاني را ويران مي کند؛ آتش شهوتش را با سوزاندن عفت و نجابت دختران و زنان مسلمان فرو مي نشاند و اسمش را جهاد نکاح مي گذارد. هر شخصي را که تسليم آنان نشود، درجا به طرز فجيعي مي کشد. آدمي اکنون سخن بر سر بودن و نبودن است. چند نکته در اين جا مختصراً قابل يادآوري است.
يکم)همان گونه که آن دلاورمرد ايراني، سردار قاسم سليماني گفته است «داعش توطئه آمريکا در منطقه است و آمريکا هيچ اراده اي براي مقابله با آن ندارد.» اين سخن درستي است. واقعيت اين است که اکنون در منطقه ديگر رقابت ميان روسيه و آمريکا نيست. رقابت واقعي ميان آمريکا با ايران بر سر نفوذ در کشورهاي منطقه است. در اين رقابت خونين، يا کشي شده است. در يک طرف آمريکا، ترکيه، قطر، عربستان، مصر، صهيونيسم و حاميان آنها قرار دارد و در طرف ديگر ايران، حزب اله ، شيعيان عراق، حکومت سوريه، انصارالله قرار گرفته است.
آمريکا از اين که سالها در منطقه جنگيده است و پول و جان مردمش را در عراق و افغانستان و... بر باد داده است ولي عملاً به نفع ايران شده است، احساس شکست مي کند. چندي پيش جان مک کين و رئيس کميته نيروهاي مسلح مجلس سناي آمريکا گفته است: "برنده نهايي در کل اين مناقشه داعش نيست بلکه ايران است. زيرا اين ايران است که اکنون کنترل چهار کشور را در دست دارد." (رجوع کنيد به سخنان مک کين در سوم خرداد 94) از دل اين سخن مي توان دريافت که داعش نقشه آمريکاست براي بيرون آوردن اختيار کشور از دست ايران. پس اين نقشه آمريکايي عملاً توطئه اي عليه ايران است.
دوم)برخي از افراد و گروه ها در داخل و خارج از کشور با نظام مشکل دارند. آنچنان گرفتار کينه و غرض هستند که از عمق موضوع دور مانده اند و گاهي در تحليل هاي آبکي خود، ايران را مقصر به شمار مي آورند و حتي آرزوي شکست ايران را دارند.
اگر با نظام مشکل دارند، حداقل براي کشور و مردم خود بايد نگران باشند. اما اين گونه نيست. برخي شب تا صبح پاي ماهواره ها مي نشينند و سخنان افراد زخم خورده را گوش مي دهند و بي تامل به تقليد از آن ها، اين سخنان را تکرار مي کنند . يادآور حکايت آن شخصي است که روزي وارد خانقاهي شد. خرش را به نگهبان داد تا آن شب از آن مراقبت کند. درويشان آن خر را بي خبر صاحبش بردند و فروختند و از پول آن وليمه اي درست کردند. شامي ترتيب دادند. پس از شام، شروع به رقصيدن و پايکوبي کردند.
در حين پايکوبي مي گفتند: خر برفت و خر برفت و خر برفت. اين مسافر بيچاره بي خبر از ماجرا، شروع کرد به رقصيدن و مي گفت: خر برفت و خر برفت و خبر برفت. نگهبان چندين بار آمد تا به صاحب خر خبر دهد. اما وقتي مي ديد که او هم با ديگران همراه شده و با خوشحالي فرياد مي زند «خر برفت» چيزي نگفت و رفت. فردا که همه خانقاه را ترک کردند. مسافر رفت سراغ نگهبان تا خر خود را بگيرد و سوار شود و برود. اما نگهبان حکايت را به او گفت.
مرد عصباني شد که چرا به من نگفتي؟ نگهبان گفت: من چندين مرتبه آمدم که به شما اطلاع دهم ولي ديدم که شما با درويشان همراه شده ايد و خر برفت و خر برفت سر مي دهيد. مسافر فهميد که کلاه سرش رفته است. مولوي در شرح حالش مي گويد: خلق را تقليد شان بر باد داد/اي دو صد لعنت بر اين تقليد باد. کينه توزان و مخالفان ساده لوح داخلي و خارجي متوجه باشند که فريب «خر برفت و خر برفت» توطئه گران را نخورند.دوستان بايد اين داستان را خوب بشنوند. چنين داستان هايي خود حقيقت نقد حال ماست.
به گفته حسن نصرالله "اگر در حلب، حمص و دمشق نمي جنگيديم بايد در بعلبک، هرمل و ... (شهرهاي لبنان) مي جنگيديم." اگر نيروهاي دلاور و با هوش ما در سپاه قدس و ساير عوامل اطلاعاتي و سربازان گمنام ما در خارج از ايران، در عراق، در سوريه و... با داعش و تکفيري ها نمي جنگيدند و انان را در آن جا زمينگير نمي کردند بي ترديد بايد در کرمانشاه، کردستان، خوزستان، سيستان و... با آنان مي جنگيدند. اگر اجازه مي داديم دولت هاي عراق و سوريه و ساير دوستان ما در منطقه سقوط کنند، امروز اين امنيت را نداشتيم. بايد متوجه باشيم که دشمنان ايران خاري به نام داعش ايجاد کرده اند که در پاي ايران فرود برود، ولي به ياري خدا اين خار در چشم دشمنان فرو خواهد رفت. مکروا و مکرالله والله خير الما کرين. بدبختي اين است که داعش بلاي آسماني نيست بلکه حاصل کج فهمي و کم عقلي ما مسلمان است.

نويسنده: غلامرضا کمالي پناه













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن