تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821089028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرگرداني مردم در روز ملاقات عمومي در برخي از دستگاه هاي اجرايي استان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ خرداد ۱۳۹۴ (۸:۱۲ق.ظ)
سرگرداني مردم در روز ملاقات عمومي در برخي از دستگاه هاي اجرايي استان موج - خرم آباد - دوشنبه روزي است که مردم لرستان مي‎توانند بدون هيچ دغدغه‎اي براي مطرح کردن مشکلات خود به مديران ادارات مراجعه کنند و مشکلات خود را با آنها در ميان بگذارند، اما؛ به نظر شما چند درصد از اين مراجعه‎کنند‎گان موفق به ملاقات با مسوول مربوطه مي‎شوند؟
به گزرش خبرگزاري موج، مهم‌ترين دغدغه مردم در ادارات، عدم تکريم ارباب رجوع بوده که اين موضوع با روند رو به رشدي مواجه است. برخي ارگان‌ها نيز حضور لحظه به لحظه مدير را به صورت پيامک و ايميل اطلاع رساني کرده، ولي؛ متاسفانه به مشکلاتي که مردم با آن مواجه هستند، کمتر توجه مي‌کنند.
مسوولان روابط عمومي در برخي مواقع حضور لحظه به لحظه مدير را در برخي مکان‌‍‌ها اطلاع رساني مي‌کنند، صعود کارکنان اداره به قله يا پياده روي دسته جمعي و... را در بسياري از مواقع در سايت قرار مي‌دهند، ولي؛ برنامه عدم حضور مدير در روز دوشنبه که بايد وقتش را در اختيار مردم قرار دهد، اصلاً اطلاع رساني نمي‌شود.
يکي از وظايف مسوولان روابط عمومي ادارات استان دريافت مشکلات مردم و نيز مشکلات و چالش‌هاي اداري است، ولي؛ در حال حاضر مهم‌ترين دغدغه مسوولان روابط عمومي تهيه خبر و ارسال به رسانه‌ها است.
سايت هاي اطلاع رساني ادارات در استان بايد منبع غني از راهکارهاي اداري باشند و اين در حالي است که در سايت اداري بسياري از ارگان‌ها تنها به اطلاع رساني کوتاه درباره حضور مدير، برگزاري کوهپيمايي کارکنان، حضور فرزندان کارکنان در اردوهاي تفريحي، اکتفا شده و به دغدغه مردم و نيز ارائه راهکار قانوني اصلاً توجهي نمي‌شود. در برخي موارد ارباب رجوعي که از دورترين روستا يا منطقه محروم با وجود مشکلات فراوان براي ملاقات با مدير مراجعه مي‌کند، با در بسته مدير مواجه شده و اين در حالي است که روزهاي دو‌شنبه به روز ملاقات عمومي براي مردم تعيين شده است.
گرچه برخي مطالبات مردم در حوزه دريافت وام، تقاضاي کار، نامه نگاري با ديگر نهادها و... با وظايف و کارکردهاي قانوني دستگاه اجرايي مغايرت دارد اما مدير دستگاه اجرايي بايد با مهرباني پاي صحبت هاي آنان بنشينند و با حوصله آنان را براي قرار گرفتن در مجاري صحيح هدايت و راهنمايي کنند.
امروزه اکثر مديران، فردي را به عنوان مسوول دفتر به منظور هماهنگي کارهاي خود قرار مي دهند، در اين ميان دادن وقت به ارباب رجوع نيز جزو فعاليت‌هاي اين افراد به شمار مي‌رود. در اين مجال به دنبال تأييد و يا رد اين اقدام نيستيم، بلکه صحبت بر سر کاهش فاصله بين مردم و مسوولان است که در برخي موارد توجه نکردن به اين موضوع به وضوح مشاهده مي‌شود.
دفتر برخي مديران و مسئولان امروزه با قفل کنترلي و دربان و مسوول دفتر به روي مردم بسته است و ساعت‌ها بايد پشت در منتظر ماند تا چشممان به روي مبارک مدير باز شود.
مديراني هم هستند که در اين روز به وظايفه خود در قبال ارباب رجوع عمل مي‎کنند و درب اتاق آنها هر روز به روي مردم باز است که جا دارد، از آنها بابت اين عملکرد خوب تقدير و تشکر کرد.
علي کوراني، معاون استاندار لرستان، در گفت و گو با خبرنگار موج در اين رابطه گفت: تمام تلاش دولت و مسوولين استان اين است که مجموعه اقدامات و برنامه ها براي کاهش بيکاري به نتيجه برسد و شرايط اشتغال را براي جوانان اين استان فراهم کنيم.
وي افزود: متاسفانه اکثر درخواست ها در رابطه با اشتغال مي باشد در حاليکه شرايط استان و کشور به گونه اي است که بايد بخش اصلي از ايجاد اشتغال را در کارآفريني و بخش خصوصي دنبال کرد.
با عنايت به پايبندي مديران اجرايي به اسلام و تاکيد دين مبين بر رعايت حق الناس، نياز است مسوولان نسبت به حقوقي که مردم بر گردن آنها دارند، پايبند باشند.
آقاي مدير! مردمي‌ باش و مردمي زندگي کن، تو هم جزوي از اين مردمي.
بهاره کردعليوند













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن