تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809948121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: عده‌ای حرف‌های باطل را در زرورق حق می‌پیچند و تحویل می‌دهند/جریان وهابیت متحجرترین در دنیاست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:
عده‌ای حرف‌های باطل را در زرورق حق می‌پیچند و تحویل می‌دهند/جریان وهابیت متحجرترین در دنیاست
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: عده‌ای حرف‌های باطل را در زرورق حق می‌پیچند و تحویل می‌دهند اما انبیاء با اعمال خود، حرف را به مردم می‌آموختند همچنین امام راحل به آنچه که می‌گفتند یقین داشتند و به مردم منتقل می‌کردند.

خبرگزاری فارس: عده‌ای حرف‌های باطل را در زرورق حق می‌پیچند و تحویل می‌دهند/جریان وهابیت متحجرترین در دنیاست



به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن رحیم‌پور ازغدی امشب در همایش انتظار عالمانه انقلابی و رسالت مبلغان دینی که در مرکز فرهنگی شهید هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد، اظهار کرد: نخستین شهدای انقلاب در مشهد مقدس به شهادت رسیدند با این دید تفکر انتظار مهدویت از قدیم در حوزه‌های ما وجود داشته است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: هنگامی که بحث شیعه انگلیسی مطرح می‌شود اشاره به شخص خاصی نیست بلکه یک تفکری است که با غلظت‌های مختلف از قبل وجود داشته است.
 
وی بیان کرد: همان‌هایی که امام حسین(ع) آنها را برای یاری طلب کرد و به یاری حضرت نرفتند، همان‌ها شیعه انگلیسی بودند لذا اینگونه افراد عقل اجتماعی و سیاسی ندارند. وی ادامه داد: در سال‌های قبل از انقلاب سطح معارف دینی و منبرهای موجود در برابر وهابیت و بهائیت بسیار سطحی بود هرچند علمایی نیز وجود داشتند که بسیار برجسته بودند، با این دید امام راحل با یک اقلیتی از علما تلاش کردند و اکنون اسلام و ایران امروز نقطه توجه جهان شده است و حتی در حماسه دفاع مقدس طلبه‌هایی نیز حضور داشتند که یک پای آنها در جبهه بود و پای دیگر در حوزه و اینگونه تفکری انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر‌نشان کرد: امروز افرادی وجود دارند که در زمان انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی نقشی نداشتند اما بعد از انقلاب مسئولیت بر عهده گرفته‌‌اند. وی با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود توهم اسلام‌شناسی است، گفت: بخشی از افراد از اسلام اطلاعات کاملی ندارند و از روایات و احادیث نیز اطلاعی ندارند. وی یادآور شد: نخستین درسی که می‌توان از ائمه اطهار(ع) گرفت این است که تکرار مکررات نکنیم و حرف‌های واضح را تکرار نکنیم زیرا ائمه با اخلاق عملی مشکلات مردم را حل می‌کردند و بنای انبیاء بر پرحرفی نبوده است حتی پیامبر اکرم(ص) سطح بسیاری از مطالب را با اعمال خود به مردم می‌آموختند. این کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی عنوان کرد: 95 درصد حرف‌های خوب را مردم می‌دانند و لذا مسائل را باید به‌گونه‌ای مطرح کرد که به فرقه‌ای محدود نشود چرا که مخاطب اسلام و تشییع کل بشر است، با این حال ائمه حرف‌هایشان را طبقه‌بندی می‌کردند و هر حرفی را به هر مخاطبی نمی‌زدند چرا که درک همه مردم به مانند هم نیست.
 
وی خطاب به جمع طلاب و مبلغان دینی حاضر در جلسه بیان کرد: مسائل را به طرز فرقه‌ای نباید بیان کرد زیرا این موارد مسائل اسلامی هستند و تنها به شیعه ارتباط ندارد و جهانی است، همچنین مسئله مهدویت را می‌شود به‌گونه‌‌ای بیان کرد که تمام عالم در برابر این تفکر زانو بزنند.
 
وی اظهار کرد: بعضی از ما مسئله مهدویت را فقط با نگاه شیعی مطرح می‌کنیم اما این درحالی است که همه ادیان مسئله آخرالزمان را قبول دارند و آثارش در ادیان آنها وجود دارد با این حال در اهل سنت روایات زیادی از مهدویت نقل شده است و بیش از 210 نفر از بزرگان اهل سنت کتاب برای حضرت مهدی(عج) نوشته‌اند و حتی در منابع وهابیت روایاتی مربوط به حضرت مهدی (عج) آمده است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: آرمان‌‌ و نهضت حضرت مهدی(عج) در راستای توحید است و باید مسائل مرتبط به مهدویت را به‌ گونه‌ای مطرح کنیم که عالم در برابر این تفکر به زانو در بیاید. رحیم‌پور‌ازغدی تصریح کرد: نکته بعد این است که معارف اسلامی از درجات اهمیت مختلفی برخوردارند و در کنار این موارد روایاتی نیز وجود دارد که سند صحیح و یا اشتباه دارند لذا شناخت حق از باطل مهم است. وی بیان کرد: در بعضی از مدارس حوزه مسئله کمیت دنبال می‌شود و به دنبال جذب طلبه هستند لذا حداکثر حوزه‌های کشور باید 10 هزار طلبه داشته باشند و در کنار آن برای حضور و سخنرانی در محافل و منبرها‌ باید مطالب را از قبل مطالعه کرد و بدانند که برای مردم چه چیزی را مطرح می‌کنند. وی یادآور شد: عده‌ای حرف‌های باطل را در زرورق حق می‌پیچند و تحویل می‌دهند اما انبیاء با اعمال و رفتارشان حرف را به مردم می‌آموختند همچنین امام راحل به آنچه که می‌گفتند یقین داشتند و به مردم منتقل می‌کردند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند جای تعجب هست که هر کسی دین مخصوص برای خود ساخته و حتی اگر هر جا گرفتاری پیدا می‌کنند مرجع تقلیدشان خودشان هستند با این دید باید گفت فرقه‌های زیادی داریم که در نقاط مختلف وجود دارد. وی خاطر‌نشان کرد: توسل به اولیای خدا وسیله‌ای برای رسیدن به توحید است و این شرک نیست اما عده‌ای خلاف معنی توسل را ساخته‌اند و همین‌گونه است که شیعه انگلیسی، وهابی تکفیری هر دو یک چیز را می‌گویند لذا جریان وهابیت متحجرترین در دنیاست و اغلب مسائل را قبول ندارند و این جریان وهابیت قبل از آسیب زدن به شیعه با اهل سنت این کار را انجام دادند و نتیجه این رفتارها حاکمیت کفر و ظلم بر دنیا است. انتهای پیام/3138/گ40

94/03/09 - 22:52





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن