تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798393900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيش از 5 هزار مورد بازرسي از مراکز صنفي استان انجام شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ خرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۲۵ب.ظ)
مدير کل استاندارد لرستان: بيش از 5 هزار مورد بازرسي از مراکز صنفي استان انجام شده است موج - خرم آباد - مدير کل استاندارد لرستان گفت: اداره کل استاندارد در سال گذشته پنج هزار و 11 مورد بازرسي از مراکز صنفي استان انجام داده است که 493 مورد نمونه برداري انجام شد.
به گزارش خبرگزاري موج، مرضيه قنبريان، مدير کل استاندارد لرستان، شنبه، نهم خرداد، در نشست خبري با اصحاب رسانه استان لرستان، گفت: از روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها که مروج فرهنگ استاندارد هستند، تشکر مي‌کنم.
وي با اشاره به اين‌که طبق قانون استاندارد 312 قلم مشمول استاندارد اجباري مي‌شود که اداره کل استاندارد لرستان تمام آن‌ها را پوشش مي‌دهد، ادامه داد: استاندارد يک سازمان حاکميتي است که وظيفه نظارت را برعهده دارد به همين جهت امور تصدي‌گري را به شرکت‌هاي خصوصي واگذار مي‌کند.
قنبريان، افزود: با استفاده از توان يک شرکت خصوصي امور تصدي‌گري را به بخش خصوصي واگذار کرديم و بحث بازرسي‌ها و نظارت‌ها را که زير نظر اين امور است به شرکت‌هاي همکار داراي تاييديه صلاحيت واگذار شده است.
مدير کل استاندارد لرستان، تصريح کرد: اداره کل استاندار لرستان بازرسي مخازن CNG خودروهاي گازسوز و دوگانه‌سوز را در دو شهرستان خرم آباد و بروجرد در فروردين و ارديبهشت‌ سال جاري انجام داده‌است.
وي با بيان اين‌که بحث استاندارد تجهيزات شهربازي‌هاي لرستان نيز تحت پوشش استاندارد اداره کل استاندار است تا وضعيت استان را رصد کنيم، عنوان کرد: ما بحث بازکول‌هاي سيلوهاي گندم را به‌دليل اهميت بازکول‌هاي تعاوني‌هاي خريد گندم‌هاي روستاييان و عشاير و ذي‌نفع بودن آن‌ها با جديت پيگيري کرده‌ايم و توانستيم شرکتي را از تهران براي انجام بازرسي بازکول‌ها به استان بياوريم که اين بازرسي به غير از دو شهرستان ازنا و دورود در بقيه شهرستان‌هاي استان مانند پل‌دختر و شهرهاي جنوبي که فصل برداشت گندم شروع شده، انجام شده است.
قنبريان بيان کرد: از آن‌جا که بحث ميزان فروش براي ما مطرح است، لذا آزمون دوره‌اي وسايل سنجش و کاليبره کردن ترازوها نيز براي ما مهم است چراکه در اين امر حقوق مصرف کننده، خريدار و فروشنده مطرح است، خاطرنشان کرد: هدف ما در اجراي اين طرح اين است که بدانيم ترازو و وسايل سنجش کاليبره هستند يا نه؟ که به‌دليل عدم همکاري اصناف خود اداره کل استاندارد اين کار را انجام داد.
مدير کل استاندارد لرستان، گفت: براساس قوانين استاندارد بايد هر ساله وسايل توزين مورد آزمون قرار بگيرند تا صحت کار آن‌ها بررسي و تأييد شود که تعرفه اين کار 90 هزار ريال مشخص شده است.
وي، عملکرد اداره کل استاندارد لرستان در زمينه تست وسايل توزين را در سال 93موفق ندانست و افزود: در برنامه‌اي که داشتيم بنابود چهار هزار و 500 وسيله توزين را کاليبره کنيم که تنها توانستيم دو هزار و 500 تا ترازو را کاليبره کنيم که در اجراي اين طرح صنف طلا فروشان همکاري خوبي با ما داشتند.
قنبريان، در رابطه با اجراي اين طرح در سال 94 بيان کرد: اين طرح در ارديبهشت‌ماه سال‌جاري اجرا شد که طي آن سه هزار و 930 مورد ترازو توسط کارشناسان اداره کل استاندار لرستان کاليبره شدند که همه آن‌ها مورد تأييد هستند.
مدير کل استاندارد لرستان در رابطه با جايگاه‌هاي CNG موجود در سطح استان، اظهار کرد: در کل استان لرستان 12 پايگاه CNG وجود دارد که با استفاده از توان شرکت خصوصي مورد بازرسي قرار گرفتند و اکثراً نيز مشکل مواجه هستند که به آن‌ها مهلت دو ماهه داده شده است که مشکل را برطرف کنند و به‌سمت استاندارد سازي حرکت کنند.
وي با اشاره به اين‌که کپسول‌هاي LPG، به هيچ عنوان مورد تأييد استاندارد نيست، عنوان کرد: قرار دادن اين گپسول‌ها بر روي اتومبيل‌ها کاملاً ممنوع است و خود مردم بايد اين کار را انجام ندهند چراکه آن‌ها خود مانند بمب متحرک هستند.
قنبريان با اشاره به برگزاري طرح طاها در سطح استان، تصريح کرد: اداره کل استاندارد در سال گذشته پنج هزار و 11 مورد بازرسي از مراکز صنفي استان انجام داده است که 493 مورد نمونه برداري انجام شد که اسامي متخلفين به استان‌هاي مبدأ اطلاع داده شده است.
مديرکل استاندار لرستان، ادامه داد: اداره کل استاندارد لرستان تاکنون 10 پرونده از متخلفين را به تعزيرات حکومتي معرفي کرده است چراکه بر اساس تبصره سه ماده 59 قانون نظام صنفي نداشتن استاندارد هر کالا توزيعي به منزله تقلب است.
وي، با اشاره به اين‌که براساس قانون سازمان استاندارد موظف است دو بار در سال نازل‌هاي سوخت را از نظر استاندارد بازرسي کند، اظهار کرد: در بازرسي که انجام داده‌ايم با موردي در رابطه با نازل‌هاي سوخت مواجه نشديم.
قنبريان با اشاره به اين‌که مسئله تأييد آسانسورهاي ساختمان‌ها در دست سازمان استاندار است، عنوان کرد: استاندارد آسانسور بحث مهمي است که متأسفانه در ساخت مسکن‌مهر لرستان به آن توجه نشده است و تنها کاري که از دست ما برمي‌آيد اين است که از شهرداري تقاضا کرده‌ايم که تا زماني‌که ساختمان‌ها از سازمان استاندارد، تأييديه آسانسورهاي خود را نگرفته‌اند به پيمان‌کاران نامه پايان‌کار داده نشود.
مديرکل استاندارد لرستان افزود: براي اين‌که تشخيص دهيم يک کالا واقعاً استاندارد است يا نه مي‌توانيد کد 10 رقمي زير نشان استاندارد را به سامانه 1517 بفرستيد.
وي با بيان اين‌که نظارت بر کارخانه‌هاي توليد آرد و نانوايي‌ها برعهده اداره کل استاندارد است، عنوان کرد: تاکنون 12 واحد توليد آرد تحت پوشش اين اداره کل است که استاندارد يکي از آن‌ها تعليق شده.
وي با اشاره به اين‌که همواره يکي از بازرس‌هاي استاندارد در گشت‌هاي صنعت و معدن حضور دارد، اذعان کرد: ما در زمينه آرد و نانوايي‌ها بررسي مي‌کنيم که آرد مطابق با نوع پخت و نمک استفاده شده در نان استاندارد لازم را داشته باشد.
قنبريان با اشاره به اين‌که اداره کل استاندارد موظف است حداقل هر سه ماه يک‌بار واحدهاي صنفي و توليدي که مشمول استاندارد اجباري مي‌شوند را بازرسي کنند، بيان کرد: بازرسان اين اداره کل کارگاه‌ها و کارخانه‌هاي توليد محصولات لبني و آرد را هر ماه بازرسي مي‌کنند.
مديرکل استاندارد لرستان، با بيان اين‌که به غير از شهرستان‌هاي دوره‌چگني و رومشگان که شهربازي ندارند و دورود، 29 مرکز شهربازي در خرم‌آباد و ديگر شهرستان‌ها و 196 وسيله بازي از اين مراکز مورد بازرسي قرار گرفتند که همه نقص داشتند و درخواست ما در قبال اين مراکز اين بوده است که آن‌ها جمع‌آوري يا تعليق کنند.
وي با اشاره به اين‌که ساختار اداري هر اداره در معاونت راهبردي تعيين مي‌شود که در آخرين تغييرات اداره کل استاندارد که در سال 91 انجام شده است 67 پست سازماني براي لرستان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: همچنين در اين ساختار 2 اداره در شهرستان‌هاي بروجرد و کوهدشت، يک نمايندگي در شهرستان ازنا و يک اداره کل در مرکز استان براي اداره کل استاندارد لرستان تعريف شده است.
قنبريان با بيان اين‌که اداره کل استاندارد لرستان 34 نفر کارمند دارد، عنوان کرد:10 نفر از کارمندان کارشناس هستند و بنابراين آمار نصف چارت سازمان خالي است اما اين مشکل وجود دارد که دولت درحال کم کردن هزينه‌ها و کوچک کردن خود است و اگر بنا باشد کسي در اين اداره کل استخدام شود ابتدا بايد از طرف استانداري آگهي استخدام داده شود و سپس نيرو جذب شود.
مدير کل استاندار لرستان، تصريح کرد: براساس تبصره 4 ماده 6 قانون استاندارد اعطاي هر گونه تسهيلات به واحدهاي توليدي منوط به اين است که تاييديه استاندارد و تبليغات را داشته باشند اين درحالي است که گاهي اوقات واحدهايي که تأييديه استاندارد را ندارند در صدا و سيما تبليغات دارند.
وي با اشاره به اين‌که اداره کل استاندارد کارهاي خود را از طريق دولت الکترونيک انجام مي‌دهد، اظهار کرد: اداره کل استاندارد لرستان با همکاري شهرداري خرم‌آباد از هفته آينده اقدامات حقوقي خود را شروع مي‌کند.
قنبريان با بيان اين‌که فلزات گران‌بها مانند طلا و نقره مشمول استاندارد اجباري اداره کل استاندارد مي‌شوند که از واحدهاي مستمر توليد کننده آن‌ها هر 2 سال يک بار بازرسي مي‌شود، اذعان کرد: 4 واحد توليدي طلا در استان وجود دارد که 3 واحد آن گواهي استاندارد را دريافت کرده‌اند و يک واحد ديگر نيز در صدد گرفتن استاندارد است.
مدير کل استاندارد لرستان، با اشاره به نزديک شدن به ماه مبارک رمضان و بالا رفتن مصرف شيريني و افزايش مراجعه به شيريني فروشي‌ها جهت تهيه زولبيا باميه، عنوان کرد: در اين صنف کار استاندارد بررسي وزن و استاندارد بودن جعبه‌هاي مقوايي است که شيريني فروشي‌ها از آن‌ها استفاده مي‌کنند.
وي با اشاره به اين‌که کارخانه‌ها و واحدهاي توليد محصولات و فرآورده‌هاي لبني مشمول استاندارد اجباري مي‌شوند، عنوان کرد: هيچ‌کدام از واحدهاي توليدي فرآورده‌هاي لبني استان لرستان مانند پگاه در محصولات خود از روغن پالم استفاده نکرده‌اند.
وي با اشاره به اين‌که استاندارد با تمام چيزهايي که انسان با آن‌ها سروکار دارد مخصوصاً محصولات خوراکي در ارتباط است، خاطرنشان کرد: استاندارد و رعايت استانداردها بايد به يک مطالبه عمومي تبديل شود به‌طوري که خود مردم به‌طور اتوماتيک محصولاتي که استاندارد نيستند را حذف کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن