تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806365420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضاي قرارداد ساخت ۱۵ دستگاه ترانس‌تينر با سازندگان داخلي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ خرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۱۰ق.ظ)
امضاي قرارداد ساخت ۱۵ دستگاه ترانس‌تينر با سازندگان داخلي موج - مدير کل تأمين و نگهداري تجهيزات سازمان بنادر از امضاي قرارداد ساخت ۱۵ دستگاه ترانس‌تينر توسط سازندگان داخلي خبر داد و گفت: تا ۱۰ روز آينده بزرگ‌ترين شناور جمع‌آوري آلودگي نفتي خاورميانه آب اندازي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، عبدالکريم رزازان، مديرکل تأمين و نگهداري تجهيزات سازمان بنادر، اظهار داشت: سازمان بنادر و دريانوردي در دو دهه اخير در بحث استفاده از ظرفيت کارخانه‌هاي سازنده تجهيزات دريايي و بندري پيشرو بوده است.
وي با اعلام اينکه تا ۱۰ روز آينده يکي از بزرگ‌ترين شناورهاي جمع‌آوري آلودگي نفتي آب اندازي مي‌شود، تصريح کرد: اين شناور با مشارکت يکي از شرکت‌هاي خارجي در کارخانه ايزو ايکو ساخته شده و نشان از توانمندي صنايع داخلي ايران دارد.
وي با بيان اينکه براي اولين بار است که چنين شناوري در منطقه خاورميانه ساخته مي‌شود، اين دستاورد را يکي از نشانه‌هاي اثبات اقتصاد مقاومتي در حوزه دريا اعلام کرد و گفت: واقعيت آن است که وجوه اداره شده سازمان بنادر و دريانوردي باعث شده تا صنايع دريايي روي پاي خود بايستد.
مديرکل تأمين و نگهداري تجهيزات سازمان بنادر با اشاره به اينکه از محل وجوه اداره شده وام‌هاي ارزان‌قيمت براي ساخت داخل شناورهاي مسافري و باري به متقاضيان پرداخت مي‌شود، يادآور شد: در گذشته شناورهاي مسافري از طريق واردات تأمين مي‌شد، اما؛ هم اکنون اين شناورها با استانداردهاي روز جهاني توسط سازندگان داخلي تأمين مي‌شود.
رزازان در مورد اين که امسال چه ميزان سپرده‌گذاري در بحث پرداخت تسهيلات انجام شده گفت: امسال حدود ۱۰۰ ميليارد تومان در بانک‌هاي عامل سپرده‌گذاري شده که طبق توافق صورت گرفته ۵ برابر اين رقم؛ يعني حدود ۶۰۰ ميليارد تومان تسهيلات در اختيار بخش‌هاي خصوصي براي خريد شناور از توليدکنندگان داخلي قرار مي‌گيرد.
وي با بيان اينکه تسهيلات مربوط به شناورهاي مسافرتي بدون سوخت است، تصريح کرد: در پرداخت تسهيلات سعي کرده‌ايم اولويت‌هاي ويژه را در نظر بگيريم و اين تسهيلات به شناورها با قيمت بالا پرداخت نمي‌شود.
مدير کل تأمين و نگهداري تجهيزات سازمان بنادر با تاکيد بر اينکه تا سقف ۲۰ ميليارد تومان تسهيلات به متقاضيان پرداخت مي‌شود، بيان کرد: متقاضيان در تسهيلات براي شناورهاي باري ۷ تا ۹ درصد سود را پرداخت مي‌کنند و بقيه سود را سازمان بنادر متقبل مي‌شود.
رزازان با تاکيد بر اينکه هم اکنون شناور فرسوده‌اي در ترمينال‌هاي مسافري نداريم، يادآور شد: فقط در يک نوبت ۱۰۰ شناور را از ناوگان خارج و صندلي‌هاي استاندارد اضافه کرديم. اين مساله باعث شد در نوروز امسال هيچ حادثه دريايي نداشته باشيم.
وي در ادامه با اشاره به اينکه ساخت داخل تجهيزات دريايي و بندري باعث جلوگيري از خروج ارز شده است، تصريح کرد: هم‌اکنون حدود ۸۰ درصد تجهيزات بندري کشور توسط سازندگان داخلي بومي‌سازي شده است.
مدير کل تأمين و نگهداري تجهيزات سازمان بنادر در عين حال با بيان اينکه ساخت برخي تجهيزات استراتژيک در داخل براي صنايع توجيه اقتصادي ندارد، بيان کرد: اين قبيل تجهيزات مانند برخي چرثقيل‌هاي کانتينري به صورت موردي ساخته مي‌شود.
وي ادامه داد: البته برخي از اين جرثقيل‌ها با مشارکت برخي کشورهاي اروپايي مانند آلمان در داخل ساخته شده و هم اکنون در بنادر اميرآباد خرمشهر مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
رزازان با بيان اينکه تاکنون ۸۰۰ ميليارد تومان وام از محل وجوه اداره شده به متقاضيان خريد تجهيزات بندري و دريايي از داخل پرداخت شده است افزود: به نظرم شوراي عالي صنايع دريايي و صندوق صنايع دريايي مي‌توانند، نقش بسزايي در حمايت از کشتي‌سازان داخلي داشته باشند.
وي در ادامه با بيان اينکه شيب‌ياردهاي خوبي براي تعمير و ساخت کشتي داريم، يادآور شد: مهم‌ترين و اصلي‌ترين مشکلات کارخانه‌هاي کشتي‌سازي نبود نقدينگي است که بايد در اين زمينه اقدامات لازم انجام شود.
مدير کل تأمين و نگهداري تجهيزات سازمان بنادر با تاکيد بر اينکه در توسعه بندر چابهار از منابع صندوق توسعه ملي استفاده مي‌کنيم، بيان کرد: در ساخت فاز ۳ بندر شهيد رجايي نيز از منابع داخلي استفاده مي‌کنيم و اميدواريم در آينده براي اين منظور از وام‌هاي غيرسازماني بهره ببريم.
رزازان در خصوص آخرين وضعيت تجهيز فاز دو بندر شهيد رجايي نيز گفت: مدتي بحث استفاده از خط اعتباري در اين زمينه وجود دارد و به دنبال تحقق اين مساله هستيم، اما؛ فعلا از منابع سازماني براي تأمين تجهيزات استفاده مي‌کنيم.
وي با بيان اينکه حدود ۱۸۰ ميليون يورو تجهيزات براي تجهيز فاز دو نياز است، ميزان خط اعتباري خارجي (فاينانس) اين بخش را ۱۰۷ ميليون يورو اعلام کرد و گفت: قرارداد ساخت ۱۵ دستگاه ترانس‌تينر با سازندگان داخلي امضا شده که پس از ابلاغ آن روند ساخت اين ترانس‌تينرها آغاز شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن