تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813035609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت چیپست‌های کامپیوتری از جنس چوب


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اتفاق تازه دنیای فناوری؛
ساخت چیپست‌های کامپیوتری از جنس چوب
تیم Madison متشکل از دانشمندان دانشگاه Wisconsin با همکاری بخش آزمایشگاه محصولات جنگلی دپارتمان کشاورزی ایالات متحده از تولید پردازنده نیمه‌هادی جدید خبر دادند.
به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛بیشتر پردازنده‌های کامپیوتری از یک لایه "حمایت" که تراشه اصلی را درون خود نگه می‌دارد تشکیل شده است.این تیم تحقیقاتی لایه حمایتی تجزیه‌ناپذیر فلزی در تراشه‌ها را با چیزی با عنوان "نانوفیبریل سلولوزی" (CNF) که قابل انعطاف،مبتنی بر چوب و تجزیه‌پذیر می‌باشد، عویض نموده‌اند که تمام این خصوصیات موجب خواهند شد که میزان خطر یک دستگاه کاهش یابد.


چیپست‌های کامپیوتری از جنس چوب بسازند!



پروفسور Zhenqiang Ma به عنوان سرپرست این تیم اظهار داشت: "در حال حاضر تراشه‌ها به قدری ایمن هستند که شما خواهید توانست شاهد تجزیه آن‌ها باشید.این تراشه‌ها به سادگی در طبیعت تبدیل به کود خواهند شد."




یکی از موانع و مشکلاتی که در فرایند تولید این محصول وجود داشت این حقیقت بود که چوب در مواجهه با رطوبت هوا به هر اندازه‌ای که باشد آن را جذب نموده و این امر موجب تغییر شکل، انبساط، انقباض و با گذشت زمان خرد شدن چوب خواهد شد.


برای رفع این مشکل، فیبیریل‌های سلولوزی توسط پوشش نازکی از ایپوکسی (epoxy) که ماده‌ای است که باعث می‌شود CNF نسبت به آب مقاوم‌تر شود، لعاب داده می‌شوند. این پوشش علاوه بر حفاظت از رطوبت، CNF را صاف و یکدست می‌کند.

این "تراشه سبز" پایدار ارزان‌تر بوده و مواد سمی و خطرناک کمتری نسبت به تراشه‌های مورد استفاده حال حاضر صنعت دارد. هر کمک کوچکی در این زمینه می‌تواند برای زندگی بشری بسیار پر اهمیت باشد.


 امروزه محل دفن زباله‌های الکترونیکی نظیر تلفن همراه به دلیل اشعه‌های مضر و نشت مواد شیمیایی همچون گالیم آرسنید در زمین یکی از معضلات مهم به شمار می‌رود که شاید این تکنولوژی جدید بتواند دریچه‌های تازه‌ای به سوی تولید تلفن‌های هوشمند تجزیه پذیری که به طور کامل بر پایه چوب ساخته شوند بگشاید و منجر به ایجاد یک چشم‌انداز جدید در این صنعت شود.

اکثر تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و دیگر وسایل قابل حمل، معمولا از عناصر تجزیه پذیر در طبیعت تشکیل نمی‌شوند و از مواد مضر برای محیط زیست به حساب می‌آیند به خصوص اینکه این محصولات به سرعت منسوخ شده و از رده خارج می‌شوند.این امر سبب خواهد شد که افراد مجبور به از بین بردن نسخه‌های قدیمی‌تر شوند.تولید این محصولات از مواد مبتنی بر چوب می‌تواند ضرر و زیان زیست محیطی ناشی از تراشه‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.



منبع : فارنت




انتهای پیام/



اخبار مرتبط

تازه های الکترونیک در شانگهای چین
چای قند پهلوی حاج عزت با سید حسن خمینی
تصویری از کریمی و پروین در مراسم ختم تدارکاتچی پرسپولیس
اپل سردمدار برترین برند 2015 در لیست جهانی
در گروه های دخترانه چه می گذرد
لیا دختر خردادی مهناز افشار+عکس
ترفندهایی برای تشخیص گوشی اصل از تقلبی
نه به پرسپولیس برمی گردد،نه این تیم را می خرد
لینک صدای خود را به اشتراک بگذارید
تلفن های همراه دخترانه موجود در بازار ایران




۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن