تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803915718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيگيري مشکلات حاشيه شهر همدان در دستور کار است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ خرداد ۱۳۹۴ (۹:۲۲ق.ظ)
فرماندار همدان در بازديد از حصار امام خميني (ره): پيگيري مشکلات حاشيه شهر همدان در دستور کار است موج - همدان - مسائل و مشکلات کوي حصار و برخي از مناطق حاشيه شهر همدان طي نشستي با حضور فرماندار، مديران شهرستان و نمايندگان اين محلات در مسجد امام حسن مجتبي (ع) کوي حصار بررسي شد.
به گزارش خبرنگار موج از استان همدان؛ علي تعالي در نشست بررسي مشکلات کوي حصار امام خميني (ره) در جمع معتمدان و نمايندگان اين منطقه و برخي از محلات حاشيه شهر همدان با گراميداشت سالروز آزادسازي خرمشهر اظهار کرد: سوم خرداد فتح‌الفتوح رزمندگان اين مرز و بوم و عيدي خداوند به مردم بود.
وي با اشاره به اينکه امروز همه مديون خون‌هايي هستيم که در راه دفاع از اين مرز و بوم ريخته شده، افزود: مسائل و مشکلات مردم را بررسي و در حد توانايي و بضاعت مان آنان را برطرف خواهيم کرد.
فرماندار همدان با تأکيد بر اينکه توجه به نقاط محروم و کم‌برخوردار از توصيه‌هاي امام راحل و مقام معظم رهبري به مسوولان است، تصريح کرد: عموماً افرادي که در خطرات و بحران‌ها نقش بيشتري دارند از طبقه متوسط و محروم جامعه هستند و بيشترين شهداي جنگ تحميلي از همين نقاط برخاستند.
وي با بيان اينکه وقتي دولت يازدهم سکان اجرايي کشور را به دست گرفت در بدترين شرايط تحريمي قرار داشتيم، ادامه داد: در اين شرايط خزانه کشور تهي و فروش نفت نيز از 2.5 ميليون بشکه در روز به 900 تا يک ميليون بشکه رسيده است.
تعالي با اشاره به اينکه قيمت هر بشکه نفت نيز از 130 دلار به 50 تا 60 دلار رسيده، خاطرنشان کرد: با اين وجود ارز به دست آمده از محل فروش نفت نيز به سختي به داخل بازمي‌گردد.
وي با تأکيد بر اينکه عمدتاً درآمد کشور به نفت متکي است، گفت: فشار زيادي به کشور در اين مدت وارد شد اما دولت با تمام سختي موجود توان خود را به کار گرفته تا بتواند يارانه‌ها را به موقع پرداخت کرده و طرح تحول سلامت را اجرا کند.
فرماندار همدان با بيان اينکه تنها در استان همدان دولت 120 ميليارد تومان براي اجراي طرح تحول نظام سلامت در نظر گرفته، اظهار کرد: امروز يک نفر در شهر تنها 6 درصد هزينه درمان و يک روستايي تنها سه درصد هزينه درمان را مي‌پردازد.
وي با اشاره به اينکه طرح تحول نظام سلامت در آينده تکميل‌تر نيز خواهد شد، افزود: اين طرح باعث ايجاد امنيت رواني در جامعه و اقشار مختلف شده است.
تعالي تصريح کرد: اگر اعتبارات مورد نظر ابلاغ شود، بخشي از مشکلات که به اين حوزه بازمي‌گردد، برطرف خواهد شد.
وي با اشاره به اينکه امنيت در استان و شهرستان همدان از وضعيت مطلوبي برخوردار است، ادامه داد: 37 درصد از ميزان سرقت‌ها در همدان کاهش يافته به طوري که کشف سرقت‌ها نيز در کمترين زمان ممکن انجام مي‌شود.
فرماندار همدان با بيان اينکه از شبگردها و با نصب دوربين‌هاي امنيتي در ايجاد امنيت مطلوب‌تر تلاش خواهد شد، خاطرنشان کرد: يکي از مهمترين برنامه‌هاي فرمانداري حاضر شدن در محلات و آشنا شدن با مشکلات آنان است.
وي با تأکيد بر اينکه اقدامات مطلوبي در محلات مختلف همدان در حال انجام است، گفت: تملک بيشترين هزينه را براي شهرداري دربردارد اما با اين وجود زمين‌هاي بسياري براي اجراي طرح‎هاي فرهنگي، ورزشي و خدماتي تملک شده است.
تعالي با اشاره به اينکه داروخانه اسلامشهر تا پايان خرداد به بهره‌برداري مي‌رسد، اظهار کرد: براي ساماندهي به سبزي‌کاري‌ها در مناطق توانمندسازي طرحي براي انتقال پساب تصفيه شده به اين مناطق در نظر گرفته شده است.
وي با تأکيد بر اينکه اين آب جز شرب براي ساير امور قابل استفاده است، افزود: قرار شد جهاد کشاورزي طرح خود را به اداره امور آب در اين راستا ارائه دهد.
فرماندار همدان با بيان اينکه نمي‌توان به مناطقي که بدون مجوز احداث شده، انشعاب آب، برق و گاز ارائه داد، تصريح کرد: اگر بخواهيم نقطه‌اي را از قانون مستثني کنيم يک مطالبه براي ساير نقاط نيز ايجاد مي‌شود.
وي با اشاره به اينکه بي‌توجهي به قوانين شهري باعث توسعه نامطلوب شهر خواهد شد، ادامه داد: مجوز دادن به اين مناطق به نفع دلالان سودجويي خواهد شد که با وعده "بالاخره امتيازات اعطا خواهد شد" به فروش زمين‌هاي غير مسکوني مي‌پردازند.
تعالي با تأکيد بر اينکه بايد در طرح تفصيلي شهر اين موارد بررسي شود، تصريح کرد: آب شرب ما نيز محدود است و براي تأمين آن با مشکل مواجه هستيم به طوري که جيره‌بندي آب را در برخي مناطق خواهيم داشت.
وي در پايان با بيان اينکه برخورد قهري و فيزيکي مشکل اعتياد را حل نخواهد کرد، گفت: مشکلات اقتصادي و به تبع آن بيکاري بر تشديد معضل اعتياد تأثير گذاشته و تا ريشه‌اي با آن برخورد نشود، همچنان باقي خواهد ماند
مدير شهرداري منطقه چهار همدان نيز در اين جلسه گفت: ساخت و سازهاي غير مجاز بافت شهري منطقه کوي حصار شهر همدان را بر هم زده است.
محمد قديمي اظهار داشت: معتمدين محلات با شهرداري در ارتباط هستند و مشکلات را مطرح کرده و مشکلات و مسائل رصد مي شود.
وي با تاکيد بر اينکه مديريت شهري ترکيبي از همکاري مردم با دولت است، بيان داشت: مشارکت مردم در حل مسائل و مشکلات خود بسيار مهم است.
مدير شهرداري منطقه چهار همدان در ادامه سخنانش بيان کرد: نماينده هر منطقه و هر ناحيه اي در منطقه چهار، سه مورد از مشکلات اصلي خود را بيان مي کنند تا در سال جاري براي آن بودجه تعيين شود.
وي در خصوص مشکلات حصار امام، کوي کوثر و اسلامشهر افزود: سه منطقه کوي کوثر و حصار امام و اسلامشهر داراي جمعيت 66 هزار نفري بوده که تراکم بافت مسکوني در اين مناطق بالا است.
قديمي ادامه داد: ساخت و ساز هاي غير مجاز و تغيير کاربري هاي غير مجاز در اين مناطق اساس شهري سه منطقه کوي حصار امام و کوي کوثر و اسلامشهر را به هم زده است.
مدير شهرداري منطقه چهارهمدان نقش معتمدين محل در آگاه سازي مردم در ساخت و ساز غير مجاز و تغيير کاربري ها مهم عنوان کرد و افزود: با وجود اين مشکلات در ايجاد فضاي سبز در اين مناطق و احداث ورزشگاه با مشکلاتي روبرو مي شويم.
قديمي با اشاره به اينکه منطقه حصار امام، کوي کوثر و اسلامشهر 670 هکتار داراي پتانسيل است، گفت: براي ايستگاه دوم حصار امام دو تغيير کاربري پارکينگ وجود دارد که تملک يکي از آنها در دستور کار است، اما در مورد دوم مالک حاضر به همکاري نيست.
وي در ادامه گفت: مغازه هاي در اين قسمت غير مجاز هستند و ديگر در اين قسمت تراکم بيشتر از اين تعداد نمي توان داشت و قرار است در اين قسمت پارکينگ تجاري احداث شود که هم مسئله پارکينگ حل شود و هم بازارچه ايجاد شود.
مدير شهرداري منطقه چهار همدان بيان کرد: چنانچه اصلاح هاي ترافيکي در ايستگاه دوم حصار بر طرف شود بسياري از مشکلات اين منطقه حل مي شود.
قديمي در خصوص تعريض کوي کوثر نيز بيان داشت: سه پلاک در اين منطقه تملک شده است که قطعه اي تجاري نيز در اين قسمت تعريف شده که در ازاي تملک ملک به افراد از اين قطعه سهم داده مي شود.
وي با بيان اينکه بودجه تملکي منطقه چهار همدان سه ميليارد تومان است، افزود: بيشترين بودجه تملکي مربوط به سه منطقه حصار و ديزج و اسلامشهر است که دو ميليارد تومان است.
مدير شهرداري منطقه چهار همدان از بهره برداري فرهنگسراي کوي کوثر تا پايان سال جاري خبر داد و عنوان کرد: منطقه چهار منطقه توانمندسازي است و بودجه هاي متعدد براي آن هزينه شده است اما معضل بزرگ آن وجود سبزيکاري هاي بوده که با فاضلاب آبياري مي شود.
قديمي بيان داشت: متاسفانه سبزيکاران ديوار حريم رودخانه را تخريب مي کنند تا بتوانند محصولات خود را آبياري کنند و جلوگيري از اين اقدام از عهده شهرداري خارج است و از بهداشت همدان خواستاريم که در اين زمينه اقدام کرده و اين مناطق را تعيين تکليف کند.
وي با اشاره به اينکه پارک پروين اعتصامي کوي کوثر در دستور کار قرار دارد، بيان داشت: ايجاد2.5 هکتار پارک در حاشيه بلوار از ديگر اقدامات در اين مناطق است.
مدير شهرداري منطقه چهار بيان کرد: آسفالت و لکه گيري نيز از ديزج شروع شده و در حال حاضر در قسمت اسلامشهر که به زودي به اتمام مي رسد.
قديمي در ادامه سخنان خود با تاکيد بر اينکه شهرداري بودجه دولتي ندارد، بيان داشت: بودجه دولتي شهرداري کم و محدود بوده و بودجه آن از عوارض نوسازي تامين مي شود.
وي با بيان اينکه پرداخت عوارض نوسازي از سوي مردم بسيار کم است، بيان داشت: سه منطقه حصار امام و کوي کوثر و اسلامشهر زير 20 ميليون تومان عوارض پرداخت کردند که در برابر هزينه ها ناچيز است؛ چرا که تنها ماهانه 70 ميليون تومان هزينه رُفت و روب محلات است و از سويي دو ميليارد تومان تملکي در اين مناطق وجود دارد.
مدير شهرداري منطقه چهار همدان با اشاره به اينکه عوارض هر منطقه براي خود آن هزينه مي شود، بيان داشت: معتمدين بايد مردم را راهنمايي کنند تا با شهرداري همکاري کنند.
قديمي با بيان اينکه 49 هکتار از فضاي باير در اين مناطق ساماندهي مي شود، عنوان کرد: تقاطع غير همسطح ميدان سپاه کارشناسي شده است و همه مسائل در آن در نظر گرفته شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن