تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802518428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار شدیداللحن ایران به ترکیه/ ادعای وجود اختلافات اساسی میان ایران و 1+5/ شکست حمله سایبری آمریکا به کره شمالی |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: هشدار شدیداللحن ایران به ترکیه/ ادعای وجود اختلافات اساسی میان ایران و 1+5/ شکست حمله سایبری آمریکا به کره شمالی
خروج نام کوبا از فهرست دولت های حامی تروریسم توسط آمریکا، ادامه تنش های چین و آمریکا بر سر دریای جنوبی چین، ادعای وجود اختلافات اساسی میان ایران و 1+5، هشدار شدیداللحن ایران به ترکیه و حمله سایبری ناموفق آمریکا به کره شمالی، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۰۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵ - 30 May 2015


خروج نام کوبا از فهرست دولت های حامی تروریسم توسط آمریکا، ادامه تنش های چین و آمریکا بر سر دریای جنوبی چین، ادعای وجود اختلافات اساسی میان ایران و 1+5، هشدار شدیداللحن ایران به ترکیه و حمله سایبری ناموفق آمریکا به کره شمالی، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است. 


به گزارش «تابناک»، خبر خارج شدن نام کشور کوبا از لیست دولت های حامی تروریسم توسط آمریکا، از جمله مهمترین موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. «لس آنجلس تایمز» در این زمینه می نویسد دولت آمریکا روز گذشته با خارج کردن نام کوبا از فهرست دولت های حامی تروریسم، گامی مهم به سوی هدف اوباما مبنی بر بهبود روابط با یکی از کشورهای متخاصم برداشته است. به نوشته این روزنامه، مقامات کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا با احتیاط از این تصمیم سخن گفته و اظهار داشته اند که کوبا همچنان به فعالیت هایی که مایه نگرانی واشنگتن است ادامه می دهد، اما این فعالیت ها معیار کافی برای باقی ماندن نام آن در فهرست دولت های حامی تروریسم نیست. 


*****


ادامه تنش های آمریکا و چین بر سر دریای جنوبی چین، از جمله دیگر موضوعات مهم و مورد توجه امروز است. به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، مقامات آمریکایی می گویند تصاویری از جزایر مصنوعی در حال ساخت چین در دریای مذکور به دست آورده اند که از استقرار تجهیزات توپخانه ای در آن حکایت دارد. در واکنش به این موضوع، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا از چین خواسته به آنچه وی توسعه طلبی سرزمینی در دریای جنوبی چین خوانده، خاتمه دهد. به گفته وی، باید به سرعت به همه ادعاهای سرزمینی در این منطقه پایان داده شود. کارتر همچنین گفته دولت آمریکا با نظامی شدن بیش از پیش منازعات در این منطقه مخالف است و اعتقاد دارد که این منازعات راه حل نظامی ندارد. 


*****


خبر تلاش ناموفق آمریکا برای انجام حمله سایبری علیه برنامه هسته ای کره شمالی، موضوع دیگری است که در شمار زیادی از مطبوعات و رسانه ها بازتاب یافته است. به نوشته «یو اس ای تودی»، ایالات متحده در سال 2010 تلاش کرده از طریق ویروسی در برنامه هسته ای کره شمالی اخلال ایجاد کند، اما موفق به این کار نشده است. به گفته یک مقام آگاه، این اقدام در همان زمانی صورت گرفته که ایالات متحده از طریق ویروس «استاکس نت» در تلاش برای خرابکاری در برنامه هسته ای ایران بود. در حمله سایبری به کره شمالی نیز از نسخه ای از استاکس نت استفاده شده بود، اما عوامل آمریکایی هیچ گاه نتوانستند بدافزار خود را روی کامپیوترهای مربوط به برنامه هسته ای این کشور نصب کنند.


*****


ماهیت روابط انگلیس و اتحادیه اروپا و احتمال خروج این کشور از ترتیبات مشترک اروپایی، از جمله دیگر موضوعاتی است که این روزها در عرصه رسانه ای و مطبوعاتی بین المللی مورد توجه قرار دارد. در همین راستا، نشریه «فارن پالیسی» با انتشار مطلبی به بررسی بحران در روابط انگلیس و اتحادیه اروپا پرداخته است. به عقیده این نشریه، پیروزی مجدد محافظه کاران در انتخابات پارلمانی انگلیس و تلاش آنها برای اصلاح قوانین و پیمان‌های اروپا، نشانگر شکل گیری بحران در روابط بروکسل و لندن خواهد بود. در ادامه، این سوال مطرح شده که آیا دیوید کامرون در چنین شرایطی به رای دهندگان انگلیسی قول خواهد داد تا برای اصلاح عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا بار دیگر مذاکره کند بدون اینکه خروج مساله انگلیس از اتحادیه اروپا را پیچیده تر از قبل نماید؟ 


*****


در میان مطالب مربوط به ایران، روزنامه «وال استریت ژورنال» مدعی وجود اختلافات اساسی میان ایران و گروه 1+5 در مذاکرات هسته ای شده است. به نوشته این روزنامه، دیپلمات‌ها و منابع آگاه از اختلاف‌های اساسی بین ایران و گروه ۱+۵ در آستانه دیدار وزرای خارجه دو کشور ایران و آمریکا خبر داده‌اند. البته برخی از مقامات نزدیک به این گفت‌وگوها هم گفته‌اند پیشرفت‌های زیادی در نگارش متن توافق نهایی و برخی ملحقات مهم آن صورت گرفته است. قرار است در این ملحقات درباره جزئیات اقداماتی که دو طرف باید برای اجرای توافق انجام دهند، مشخص شوند. برخی دیپلمات‌هم گفته‌اند درباره برخی از موضوعات بر جا مانده از ماه آوریل مانند مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران تلاشهایی انجام شده است. 


*****


خبرگزاری فرانسه نیز ماه پیش رو را ماهی پر تنش در موضوع هسته ای ایران توصیف کرده است. این خبرگزاری می نویسد جان کری وزیر خارجه امریکا و همتای ایرانی او روز شنبه در حالی تلاش دیپلماتیک حساس و جدیدی را برای حصول به یک توافق هسته ای بی سابقه شروع می کنند که فقط یک ماه با ضرب الاجل تعیین شده در این خصوص فاصله دارند. مقامات امریکایی هشدار داده اند که هفته های منتهی به 30 ژوئن پرتنش خواهند بود و وعده داده اند که «به اعمال فشار ادامه خواهند داد» تا ایرانی ها و هرکسی را که در این مذاکرات شرکت دارد به اتخاذ «تصمیماتی دشوار» که برای پایان دادن به این بن بست 12 ساله لازم است و بمب اتمی را فراتر از دسترسی ایرانی ها قرار می دهد، مجبور سازند.


*****


هشدار ایران به ترکیه درباره داعش، موضوعی است که روزنامه لبنانی «السفیر» به آن پرداخته است. به نوشته این روزنامه، جمهوری اسلامی ایران در پیامی شدید اللحن به ترکیه نسبت به تسهیل شرایط برای هجوم گروه تروریستی تکفیری داعش به سوی غرب سوریه بعد از جسرالشغور هشدار داده است. ایران در این پیام تسهیل شرایط برای داعش را عبور از خطوط قرمز دانسته است که نمی توان در مقابل آن سکوت کرد. السفیر در ادامه می نویسد در گزارش های امنیتی آمریکا آمده که داعش بعد از سقوط شهرک جسرالشغور سوریه در حال برنامه ریزی برای عملیاتی گسترده با هدف ایجاد یک گذرگاه دریایی به منظور رسیدن به کشورهای حوزه دریای مدیترانه است. 


*****


در نهایت، در مطلبی اقتصادی، خبرگزاری «رویترز» از افزایش خرید نفت ایران از سوی خریداران آسیایی خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، واردات نفت خام کشورهای آسیایی از ایران در ماه آوریل در مقایسه با ماه پیش از آن به میزان 12 درصد افزایش یافت و به حدود یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز رسید که بالاترین سطح در چهار ماه گذشته به شمار می آید. اما این صادرات ایران در چهار ماه نخست امسال تنها اندکی از سطح یک میلیون بشکه در روز فراتر رفته است که نشان می دهد درحالی که مذاکره کنندگان خود را برای برگزاری مذاکرات در این ماه برای دستیابی به توافق نهایی آماده می کنند که به این تحریمها پایان می دهد و در مقابل ایران محدودیتها و تضمینهایی در خصوص فعالیتهای هسته ای خود اعمال می کند ، صادرات نفت ایران احتمالا موجب نگرانی نخواهد بود.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن