تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820926861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعاليت مراکز تفريحي با وسايل بازي غيراستاندارد متوقف شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ خرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۲۱ب.ظ)
مديرکل استاندارد لرستان: فعاليت مراکز تفريحي با وسايل بازي غيراستاندارد متوقف شود موج - مديرکل استاندارد گفت: 29 مرکز تفريحي با 196 وسيله بازي مستقر در آن‌ها مورد بازرسي قرار گرفت که هيچ‌کدام استاندارد نبود و بايد از فعاليت‌ آنها جلوگيري شود.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، مرضيه قنبريان در جلسه شوراي عالي استاندارد که در سالن جلسات استانداري برگزار شد، اظهار کرد: اداره‌ کل استاندارد لرستان با هزينه‌کرد 132 ميليون ريال، 10 مورد از آسانسورهاي دستگاه‌هاي اجرايي و 147 مورد از آسانسورهاي مسکن مهر را بازديد و بازرسي کرده است.
وي ادامه داد: متاسفانه هيچ‌يک از آسانسورهاي دستگاه‌هاي اجرايي و مسکن مهر استاندارد نبود، بنابراين مي‌طلبد که صدور پايان‌کار براي پروژه‌هاي مسکن مهر منوط به استانداردسازي آسانسورها باشد.
قنبريان عنوان کرد: امسال، اداره کل استاندارد لرستان با صرف 230 ميليون ريال در هفت شهرستان استان، اقدام به بازرسي فني از وسايل بازي و سرگرمي مستقر در مراکز تفريحي کرده است.
وي افزود: در دو ماهه اول سال، 29 مرکز تفريحي با 196 وسيله بازي مستقر در آن‌ها مورد بازرسي قرار گرفتند و 16 زمين بازي، چهار پارک بازي، هشت شهربازي و يک پارک که شامل 59 وسيله ورزشي بود، مورد بازرسي قرار گرفت که عمده اين وسايل مطابق با استاندارد نبود و نقص‌هايي در آن‌ها مشاهده شد که بايد هر چه سريعتر دستور توقف آن‌ها صادر شود.
مديرکل استاندارد لرستان با اشاره به بررسي جايگاه‌هاي «سي.ان.جي» سطح استان، عنوان کرد: در تمام کشور هزار و 107 جايگاه «سي.ان.جي» وجود دارد که از اين تعداد 65 درصد آن‌ها نشتي گاز دارند و 82 درصد فاقد تجهيزات ايمني هستند و بايد به اين نکته توجه کرد که اگر در يک جايگاه گاز فشرده، انفجار رخ دهد تا شعاع 500 متر اطراف خود را تحت تاثير قرار مي‌دهد.
وي تصريح کرد: از سال گذشته تاکنون 12 جايگاه «سي.ان.جي» در استان مورد بررسي قرار گرفته که متاسفانه منطبق با اصول استاندارد نبودند و اشکالاتي از قبيل بالا بودن فشار و دماي گاز نسبت به شرايط استاندارد، ضدانفجار نبودن ادوات کنترلي و الکتريکي در منطقه، وجود قطعات غيراستاندارد در جايگاه‌ها و بهره برداري و يا تعمير و نگه‌داري توسط افراد يا شرکت‌هاي فاقد صلاحيت به وفور در اين جايگاه‌ها ديده شد.
قنبريان بيان کرد: وجود نشتي گاز در تجهيزاتي که خط آتش سوزي دارند، عدم وجود شير اطمينان و عدم نصب کپسول‌هاي اطفاي حريق از ديگر ايرادات موجود در جايگاه‌هاي عرضه سوخت«سي.ان.جي» در لرستان بوده است.
وي خاطرنشان کرد: با اعتباري معادل 16 ميليون تومان، 640 مورد بازرسي از مخازن سوخت «سي.ان.جي» خودروهاي گازسوز و دوگانه سوز عمومي استان به‌عمل آمده که بر اساس آن 240 خودرو با سطح آسيب يک شناسايي شده است.
مديرکل استاندارد لرستان تصريح کرد: وي گفت: وضعيت واحدهاي توليدي مصالح ساختماني در استان از لحاظ رعايت استانداردهاي لازم، رضايت‌بخش نيست و اين مصالح و فرآورده‌هاي ساختماني بايد توسط استاندارد تأييد صلاحيت شوند.
قنبريان افزود: همه دستگاه‌هاي اجرايي مکلف‌اند که در اجراي پروژه‌هاي فني و عمراني خود، ضوابط، مقررات و معيارهاي فني و استانداردهاي ملي را رعايت کنند و خريد هرگونه کالا و خدمات مشمول استاندارد اجباري که فاقد علامت استاندارد ملي ايران باشد توسط دستگاه‌هاي اجرايي ممنوع است.
وي عنوان کرد: پيشنهاد مي‌شود تأييد صورت وضعيت مالي پيمانکاران در پروژه‌هاي دولتي، منوط به ارائه مستنداتي مبني‌بر استفاده از مصالح داراي پروانه استاندارد شود.
مديرکل استاندارد لرستان تصريح کرد: با توجه به اهميت مقوله تدوين استاندارد، همه مراکز دانشگاهي بايد نسبت به مشارکت فعال در رابطه با اين مهم اقدام کنند و پيشنهاد مي‌شود موضوعات تدوين استاندارد به‌عنوان پايان‌نامه‌هاي مقاطع تحصيلي به دانشجويان واگذار شود.
وي خاطرنشان کرد: لازم است که صداوسيما در بحث فرهنگ‌سازي اهميت استاندارد تا جايي که به يک مطالبه عمومي در جامعه تبديل شود، با اداره کل استاندارد لرستان همکاري کند.
قنبريان گفت: همه شهرداران و بهره‌برداران پارک‌هاي بازي و شهربازي‌ها بايد ملزم به استانداردسازي تجهيزات تفريحي شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن