تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820228726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگداشت امام راحل از اولويت هاي مديريت شهري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ خرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۵۲ب.ظ)
انتظارات اعضاي شوراي شهر از شهرداري در مراسم بزرگداشت امام (ره)؛ بزرگداشت امام راحل از اولويت هاي مديريت شهري است موج - اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران با تقدير از فعاليت هاي شهرداري تهران در بزرگداشت حضرت امام خميني (ره) در سال هاي گذشته، خواهان برگزاري هر چه باشکوهتر مراسم بزرگداشت امام راحل در سال جاري و استفاده از تمامي ظرفيت هاي شهرداري در اين راستا شدند.
به گزارش خبرگزاري موج، مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به نزديکي مفهومي بحث انتظار و ولايت فقيه گفت: امام راحل آغازگر حکومت ولايت فقيه در کشور ما بود و مي توان گفت اولين حکومت اسلامي واقعي را در کشور ما بنيان نهاد.
چمران ادامه داد: بحث ولايت که به امام زمان (عج) مي رسد و نقش امام و ولي فقيه که وي را نايب عام امام زمان (عج) مي دانيم، موضوعات در هم تنيده اي هستند که نمي توان آنها را از هم جدا کرد. بنابراين بايد روي نزديکي اين دو مقوله به يکديگر بيشتر کار کنيم و ارتباط آن دو و مباني بحث ولايت فقيه را براي نسل جوان تبيين و آن را با ساير اشکال حکومت در جهان مقايسه کنيم. از همين رو در فرصت مغتنم پيش آمده که ارتحال امام خميني با ولادت امام زمان (عج) مقارن شده، بايد روي مباحث نظري و فلسفي ولايت فقيه و ارتباط آن با امام زمان کار کنيم.
وي درباره اقدامات شهرداري در برگزاري مراسم بزرگداشت امام گفت: شهرداري تهران يکي از توانمندترين دستگاه هايي است که براي بزرگداشت حضرت امام کار مي کند و بخش عمده اي از امور را در اين زمينه بر عهده دارد و بايد به اين مسئله افتخار کنيم؛ زيرا حضرت امام يکي از شخصيت هاي بي نظير کشور ما، جهان و تاريخ اسلام هستند.
رئيس شوراي شهر اضافه کرد: آنچه شهرداري در سال هاي گذشته انجام داده و کاملا در سطح قابل قبولي بوده، قاعدتا امسال نيز با برنامه ريزي منسجم تر و با شرايط بهتر اتفاق خواهد افتاد. البته شهرداري بيشتر به مسائل سخت افزاري و اقدامات خدماتي در زمينه مراسم بزرگداشت حضرت امام مي پردازد، گرچه در سال هاي گذشته نيز به مسائل محتوايي و نرم افزاري ورود کرده، امسال مي تواند در زمينه فرهنگي فعال تر شود و انتظار من هم همين است.

مسجدجامعي: مفهوم انتظار در ديدگاه امام بايد تبيين شود
احمد مسجدجامعي نيز با اشاره به تداوم مفهوم انتظار در انقلاب اسلامي گفت: انقلاب اسلامي ادامه نيمه شعبان است و امام راحل نيز آثار و گفتاري در قالب نظم و نثر درباره نيمه شعبان دارند. بنابراين تبيين ديدگاه امام درباره مقوله انتظار مسئله مهمي است که مي تواند جنبه هاي چالش برانگيزي نيز داشته باشد. زيرا برخي گروه هايي هم که رفتار غيرمتعارف دارند و به نام اسلام آشوب برپا مي کنند، به نوعي بحث انتظار را مطرح مي کنند.
وي ادامه داد: اين موارد نشان مي دهد که مسئله انتظار نياز به تبيين مداوم دارد و تقارن ارتحال امام خميني با نيمه شعبان فرصت مناسبي است تا رويکردهاي امام و انقلاب اسلامي را درباره انتظار توضيح بدهيم. البته اين توضيحات بايد داراي هر دو جنبه سلبي و ايجابي باشد، به اين معني که توضيح بدهيم در ديدگاه حضرت امام درباره مقوله انتظار، چه مسائلي وجود دارد و چه مسائلي وجود ندارد.
عضو شوراي شهر درباره وظايف شهرداري تهران درباره مراسم بزرگداشت امام خميني گفت: شهرداري عمدتا وظايف سخت افزاري درباره مراسم بزرگداشت بر عهده دارد و بايد بکوشد شرايط رفت و آمد آسان، ارزان و تسهيلات در زمينه خدمات شهري براي زائران و مراجعه کنندگان به حرم مطهر را فراهم کند.

شاکري: خدمات شهرداري در بزرگداشت امام خميني بي بديل است

مجتبي شاکري نيز با اشاره به همزماني مناسبت هاي گوناگون در خردادماه گفت: با توجه به همزماني نيمه شعبان، ارتحال امام و قيام 15 خرداد، نوع شعارها و پيام هاي مورد استفاده توسط شهرداري در اين ايام بايد به گونه اي باشد که چهره انقلاب، امام راحل، شعبان و قيام 15 خرداد را به خوبي ترسيم کند.
وي با تقدير از اقدامات شهرداري در زمينه برگزاري مرسم بزرگداشت امام خميني گفت: سرمايه گذاري هايي که شهرداري تهران در بحث بزرگداشت حضرت امام انجام مي دهد، تقريبا بي بديل است و در هيچ مجموعه ديگري نظير ندارد؛ از ساخت مرقد حضرت امام گرفته تا فضاي سبزي که در آنجا ايجاد شده و درختاني با قدمت 10 ساله کاشته شده و همچنين برگزاري مراسم و پذيرايي از زائران و آماده سازي شهر براي تردد آسان و رفاه زائران، از اقداماتي است که در سنوات گذشته توسط شهرداري انجام شده و امسال نيز با دقت نظر بيشتري که وجود دارد، بين زيرمجموعه هاي شهرداري تقسيم وظايف دقيقي در اين زمينه صورت گرفته است.
رئيس کميته فرهنگي شوراي شهر تاکيد کرد: برگزاري همزمان مراسم ارتحال حضرت امام با مراسم نيمه شعبان بايد به گونه اي صورت بگيرد که هم شان حضرت امام رعايت شود و هم مردم به خوبي بتوانند از فضايل نيمه شعبان بهره مند شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن