تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815376208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روند مسلمان‌هراسی در غرب/ سکوت در برابرکشتار مسلمانان


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


انتقاد مادر امیر قطردر دانشگاه آکسفورد؛
روند "مسلمان‌هراسی" در غرب/ سکوت در برابرکشتار مسلمانان
شیخه موزه گفت، هنگامی که شهروندان و کودکان بی‌گناه یمنی و پاکستانی در حملات هواپیماهای بدون سرنشین کشته می‌شوند، تنها چیزی که شنیده می‌شود، سکوت است.



  به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، شیخه موزه بنت ناصر از اعضای ارشد خاندان سلطنتی قطر هشدار داده است که در پوشش اخبار خشونت افراطی‌ها در خاورمیانه، مسلمانان به عنوان مردمی فاقد صفات و خصوصیات انسانی معرفی می‌شوند.
شیخه موزه که همسر امیر قبلی و مادر امیر فعلی قطر است، در سخنرانی خود در دانشگاه آکسفورد گفت: "چرا این طور به نظر می‌رسد که جان مسلمانان از اهمیت کمتری نسبت به جان دیگران برخوردار است؟"
او گفت شکاف میان شرق و غرب، فضایی را به وجود آورده که "نسبت به هر چیز اسلامی، به دیده شک و با ترس نگریسته می‌شود."

شیخه موزه که در مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکز مطالعات خاورمیانه در کالج سنت آنتونی دانشگاه آکسفورد سخن می‌گفت، هشدار داد که در حالی که اشتیاق ذهنی به شناخت فرهنگ اسلامی در غرب وجود دارد، مسلمانان به طور انفرادی با بی‌اعتمادی فزاینده‌ای رو‌به‌رو هستند.
شیخه موزه این روند را "مسلمان‌هراسی" خواند که متمایز از "اسلام‌هراسی" است.
مادر امیر قطر در سخنان خود همچنین این مسئله را که جهانی‌سازی باعث به وجود آمدن جوامع تکثرگرا (پلورالیست) می‌شود، زیر سئوال برد.
او گفت یک مسلمان در درجه اول و اول از همه یک مسلمان شناخته می‌شود تا فردی از جامعه انسانی و فرقی نمی‌کند که او پاکستانی، مالزیایی، سنگالی یا متولد بریتانیا باشد، هویت‌های متعدد او هم‌سطح و هم‌تراز با مسلمان بودن او تعریف می‌شود.
شیخه موزه گفت که اسلام از سوی همه مورد استفاده قرار گرفته است؛ پیکارجویان افراطی، دیدگاهی از اسلام را ارائه می‌دهند که خالی از محتوای معنوی آن است و 'شرق‌شناسان نو' و لیبرتارین‌ها هم به اسلام و به خصوص پیامبر آن افترا می‌زنند.
شیخه موزه گفت که اسلام هرگز دینی یک‌پارچه نبوده و از همان اول، سرشار از فرهنگ‌ها و قومیت‌های گوناگون بوده است.
شیخه موزه گفت "جوانان مسلمان باید این امکان را داشته باشند تا نگاه نویی را بیابند که به آنها نشان دهد مذهب، یک سنت سر‌زنده، اخلاقی و غنی است."   شیخه موزه گفت داعش، همانند گوانتانامو و ابو غریب، مدرن و معاصر است و آنها همگی محصول دوران ما هستند.
وی افزود هویت جمعی این افراد (مسلمانان)، به عنوان چیزی "ترسناک و غیر قابل فهم" دیده می‌شود.

همسر امیر سابق قطر گفت که دستاورد چنین نگرشی، در "استانداردهای دوگانه" در واکنش‌ها به تلفات بحران‌ها دیده می‌شود.
او افزود هنگامی که شهروندان و کودکان بی‌گناه یمنی و پاکستانی در حملات هواپیماهای بدون سرنشین کشته می‌شوند، تنها چیزی که شنیده می‌شود، سکوت است.
شیخه موزه، استفاده فزاینده از لغت "قرون وسطایی" برای توصیف اقدامات افراطیون در خاورمیانه را زیر سئوال برد و گفت رسانه‌های جهانی، اعم از رسانه‌های غربی و عربی، اغلب ادعا می‌کنند که "اسلام، به آزادی بیان باور ندارد و در قرون وسطی گیر کرده است."
همسر امیر سابق قطر پرسید چرا رهبران جهان برای شرکت در مراسم راهپیمایی دفاع از شارلی ابدو جمع شدند، اما با بی‌اعتنایی از قتل‌های چپل هیل به عنوان اختلافی بر سر پارک کردن ماشین، رد شدند؟
به گزارش بی بی سی، اشاره او به قتل ضیا شادی برکات، ۲۳ ساله، همسرش یُسر محمد ابو صالحه، ۲۱ ساله، و خواهر همسرش رزان محمد ۱۹ ساله است که در خانه خود در چپل هیل آمریکا به ضرب گلوله یکی از همسایگان خود کشته شدند.
شیخه موزه گفت این به خاطر ناکامی در عمل به "مسئولیت جمعی" است و اینکه نمی‌گوییم خشونت گروه‌هایی چون گروه داعش برآیند دوران معاصر هستند.
او افزود داعش، همانند گوانتانامو و ابو غریب، مدرن و معاصر است و آنها همگی محصول دوران ما هستند.
   



۰۷/۰۳/۱۳۹۴ - ۰۲:۵۴




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن