تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804759094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيشنهاد ايجاد شرکت‌هاي توسعه حمل‌ونقل به سرمايه‌گذاران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ خرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۳۰ب.ظ)
پيشنهاد ايجاد شرکت‌هاي توسعه حمل‌ونقل به سرمايه‌گذاران موج - وزير راه و شهرسازي در همايش چشم‌انداز توسعه راه و شهرسازي جنوب فارس گفت: منطقه تابناک و لامرد براي پذيرش جمعيت ظرفيت زيادي دارند.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي، امروز، چهارشنبه، ۶ خرداد، در همايش چشم‌انداز توسعه راه و شهرسازي جنوب فارس، اين بخش از استان را منطقه استراتژيک دانست و گفت: جنوب ايران از چابهار به سمت هرمزگان، بوشهر و خوزستان منطقه‌اي بسيار باارزش و داراي منابع مختلفي، اعم از انرژي، انساني، فرهنگي و تاريخي است.
وي با بيان اينکه براي اثبات اين مدعا نيازي به گفت و گو نيست، افزود: منابع فارس شمالي، فارس جنوبي، تابناک، دسترسي به درياي آزاد، خليج فارس و درياي عمان و همچنين شهرهاي تاريخي و پس‌کرانه‌هاي اين منطقه به سمت لامرد، لار، خنج و شيراز نمونه‌هايي از منابع غني اين منطقه است.
وزير راه و شهرسازي تاريخ اقتصادي اين منطقه را نيز بسيار با اهميت دانست و گفت: مردم منطقه داراي ارتباطات گسترده‌اي با آن‌سوي درياها هستند. ارتباطات تجاري با کشورهاي عمان، کويت، قطر و حتي دورتر تا هند و آفريقا از گذشته وجود داشته ضمن اينکه منابع مهمي در حوزه تجارت داريم که مي‌توانيم روي آن‌ها حساب باز کنيم.
وي آشنايي مردم با تجارت دريايي را ويژگي مهم ديگر اين منطقه دانست و گفت: اتفاقات زيادي در منطقه در حال رخ دادن است، ۲۹ فاز پارس جنوبي و حوزه صنايع متکي به انرژي نشان مي‌دهد اتفاقات مثبتي در منطقه در حال رخ دادن است.
آخوندي به ظرفيت‌هاي اشتغال در اين منطقه اشاره کرد و گفت: در پارسيان ۱۱۰ هزار شغل و در منطقه تابناک و لامرد ۵۰ هزار شغل پيش‌بيني شده است، اگر جمعيت خانوارها را در نظر بگيريم در مي‌يابيم ظرفيت پذيرش زيادي در منطقه وجود دارد. بايد همزمان با توسعه صنعت و اشتغال به فکر ايجاد سکونت، خدمات حمل‌ونقل و خدمات زيربنايي نيز باشيم، اين حجم رفت‌وآمد و اشتغال نياز به تأمين خدمات زيربنايي زيادي دارد در غير اين صورت هزينه تمام‌شده فعاليت‌ها زياد مي‌شود.
وزير راه و شهرسازي به قدرت اقتصادي نهفته در اين منطقه اشاره کرد و گفت: بايد شرايطي را فراهم آوريم تا قدرت رقابت‌پذيري با ساير مناطق به وجود بيايد و جنوب استان فارس در اين رقابت بتواند بر رقبايش فائق آيد. دنياي امروز دنيا رقابت‌پذيري است و بايد کيفيت کسب‌وکار را افزايش داد. به عقيده من در اين منطقه چنين ظرفيتي وجود دارد.
لزوم تمرکززدايي از جمعيت شهري ايران موضوع ديگري بود که آخوندي به آن پرداخت و گفت: ۵۰ درصد جمعيت شهري در ۱۰ کلان‌شهر کشور متمرکز شده است. در حالي که در کلان‌شهرها موضوع اشتغال مطرح است در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور ظرفيت پذيرش جمعيت زيادي وجود دارد، اما؛ جمعيت اندک است. اين موضوع لزوم آمايش سرزمين را نشان مي‌دهد. اين مناطق مي‌تواند جاذب جمعيت باشد و بايد شاهد توسعه سريع در آن‌ها باشيم.
آخوندي ادامه داد: خوشبختانه براي جذب جمعيت به دليل وجود تاريخ و فرهنگ غني در اين منطقه نبايد کارها را از صفر شروع کنيم و فقط کافي است قدرت رشد و بالندگي را در مناطق مدنظر بپرورانيم، در گوشه و کنار اين منطقه سابقه سکونت وجود دارد و اسامي شهرها حتي در سطح بين‌المللي نيز شناخته شده است. انديشه من اين است که توسعه ايران بايد به سمت جنوب و جنوب شرق ايران برود و اين امر امکان‌پذير است.
وزير راه و شهرسازي با تأکيد بر لزوم مکان‌يابي دقيق در کنار ساحل و پس‌کرانه‌ها اظهار کرد: امکان ايجاد شهرک‌هاي زيادي در اين منطقه وجود دارد و بايد علاوه بر ايجاد صنايع و اشتغال در کنار ساحل امکان ايجاد سکونتگاه‌هايي نيز فراهم شود، مطالعات بدين منظور انجام‌شده و نقاط مختلفي نيز از جمله در منطقه لامرد به دليل وجود صنايع در حال احداث شناسايي شده‌اند. نبايد شرايط به‌گونه‌اي باشد که صنعتي ايجاد شود، اما؛ در کنار آن به کيفيت زندگي ساکنان توجهي نکنيم. بايد همه کارها اصولي و فکر شده باشد تا در نهايت شهرهايي ايجاد شوند که کيفيت بالاي زندگي را به ساکنان ارائه دهند نه اينکه شبيه برخي شهرهاي خودرو شوند که کيفيت پاييني دارند.
وي بر لزوم توجه به بهسازي شبکه جاده‌اي تأکيد کرد و گفت: اجراي پروژه‌اي که از خنج به لامرد مي‌رود و تونلي به طول دو هزار و ۶۵۰ متر در اين منطقه بسيار حائز اهميت است، اين راه مي‌تواند تا پارسيان نيز ادامه پيدا کند و امکان فوق‌العاده‌اي را براي مردم جنوب کشور فراهم آورد.
وزير کابينه دولت تدبير و اميد حضور بخش خصوصي را در اين پروژه‌ها الزامي دانست و گفت: سرمايه‌گذاري در چنين پروژه مهمي نبايد فقط توسط دولت انجام شود زيرا چندين سال به طول مي‌انجامد، احداث آزاد راه‌ها را مي‌توان به بخش خصوصي واگذار کرد و اولين پيشنهاد ما به سرمايه‌گذاران توسعه آزاد راه‌هاست.
ايجاد شرکت‌هاي توسعه حمل‌ونقل پيشنهاد ديگر وزير راه و شهرسازي به سرمايه‌گذاران بود که در اين باره چنين گفت: حجم زياد انتقال بار در منطقه به شرکت‌هاي حمل‌ونقل بزرگ نياز دارد، اين روند کمک مي‌کند هسته‌هاي توسعه دريايي و زميني را در منطقه داشته باشيم.
آخوندي سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در خطوط ريلي را نيز بسيار با اهميت دانست و گفت: احداث و تکميل اين خطوط به زمان بيشتري نياز دارند و اميدوارم بعد از مذاکرات گشايشي حاصل شود تا حوزه ريلي بيشتر ساماندهي کنيم.
وي افزود: در بحث شهرسازي امکان احداث شهرها، شهرک‌ها و مجتمع‌هاي مسکوني زيادي وجود دارد که البته بايد با صرف حداقل مصرف انرژي ساخته شوند، در اين شهرها هم بايد از طرح‌هاي معماري استفاده شود تا زندگي ساکنان با حداقل مصرف انرژي باشد. سايت پارسيان و سايت لامرد را در استان‌هاي هرمزگان و فارس در برنامه داريم و به بخش خصوصي پيشنهاد مي‌کنيم وارد عرصه شوند؛ زيرا کاري که در اين منطقه در پي انجام آن هستيم بدون فعاليت اين بخش ابتر مي‌ماند.
لزوم توسعه گردشگري موضوع ديگري بود که آخوندي به آن پرداخت و ادامه داد: اميدواريم بتوانيم دو شهرکي که قرار است در استان‌هاي هرمزگان و فارس احداث شود به زودي به تصويب شوراي عالي معماري و شهرسازي برسد.
آخوندي در پايان فعاليت دبيرخانه سرمايه‌گذاري در جنوب استان فارس را ضروري دانست و گفت: براي تسريع امور بايد از فعاليت چنين دبيرخانه‌اي بهره ببريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن