تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815403140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آب در زاينده رود جاري مي‌ماند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ خرداد ۱۳۹۴ (۸:۱۶ق.ظ)
آب در زاينده رود جاري مي‌ماند موج - معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: شوراي هماهنگي حوضه آبريز زاينده رود در دولت يازدهم اين نويد را داده است که فعلاً آب در رودخانه زاينده رود باقي بماند.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار در اصفهان درباره کاهش شديد آب زاينده رود از دهم خرداد امسال افزود: شوراي هماهنگي حوضه آبريز زاينده رود در عالي‌ترين رده اين تصميم را گرفته است که آب در اين رودخانه در همه نقاط آن باقي مي‌ماند.
روز گذشته اعلام شده بود که با کاهش خروجي سد زاينده رود از دهم خرداد، به تدريج تا پايان اين ماه جريان آب زاينده رود در شهر اصفهان و شرق آن قطع مي‌شود و براي جريان آن در تابستان بر اساس وضع ذخيره سد زاينده رود تصميم گرفته خواهد شد.
ابتکار با بيان اينکه ما بر رسيدن و جاري ماندن آب تا تالاب بين المللي گاوخوني اصفهان نيز تاکيد داريم، اظهار کرد: لازمه اين کار، مديريت مصرف آب است.
معاون رئيس جمهوري، زاينده رود را رگ حيات شهر و استان اصفهان و تالاب گاوخوني خواند و اضافه کرد: اين تالاب اهميت بسياري براي مردم منطقه، کشاورزان و مبارزه با گرد و غبار دارد؛ چرا که اگر خشک شود منشاء گرد و غبار خواهد بود.


ابتکار در پاسخ به سؤال ديگري درباره تالاب گاوخوني گفت: اين تالاب با حقابه زنده است و مهم‌ترين اقدام براي احياي آن، تأمين حقابه است.
وي با اشاره به بازديدش در اوايل امسال از تالاب گاوخوني اصفهان افزود: تالاب براي چرخه هيدرولوژيکي و آب بين تالاب، رودخانه و آب‌هاي زيرزميني اهميت حياتي دارد و تضمين حيات زيست محيطي و کشاورزي منطقه به آن وابسته است.
وي با تاکيد بر اينکه اين چرخه طبيعي را بايد زنده نگه داريم، تصريح کرد: مصارف آب بايد در رودخانه، تالاب و آب‌هاي زير زميني با منابع موجود منطبق باشد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه حقابه هاي طبيعت بايد جزو مصارف در نظر گرفته شود، افزود: طبيعت نيز حقابه دارد و نمي‌توان گفت هرچه آب داريم براي کشاورزي، شرب و صنعت مصرف شود و چيزي باقي نماند.
وي با اشاره به شکل گيري اين رويکرد در دولت يازدهم و پيگيري سازمان حفاظت محيط زيست درباره آن تاکيد کرد: در اين ميان بايد الگوي مصرف آب در کشور اصلاح شود.
وي با بيان اينکه مصارف عمده آب در بخش کشاورزي است، تصريح کرد: کشاوزان بايد به روش‌هاي افزايش بهره روي با کاهش مصرف آب بپردازند.
ابتکار با بيان اينکه اين کار در حوضه اروميه و نقاط مختلف کشور در حال اجراست، گفت: ما چاره اي جز اين کار نداريم چراکه با کاهش 11 درصدي بارندگي و تقليل منابع آبي مواجه و همچنان در شرايط تنش آبي هستيم.
وي افزود: در مصارف شهري مانند فضاي سبز و کشاورزي بايد به سمت کشت گونه‌هايي برويم که آب کمتري بخواهد و سازگاري بيشتري با محيط هر منطقه داشته باشد.


معاون رئيس جمهوري با تاکيد بر اينکه موضوع رودخانه زاينده رود و تالاب گاوخوني از جهت ابعاد زيست محيطي را در دستور کار شوراي عالي محيط زيست قرار مي‌دهيم در پاسخ به سوالي درباره انتظار چند ماهه براي اين امر گفت: موضوعات محيط زيستي زياد و کار زمان بندي آن‌ها دشوار است.
وي با بيان اينکه شوراي عالي محيط زيست با حضور رئيس جمهوري و وزرا تشکيل مي‌شود، افزود: تا کنون دو جلسه آن تشکيل شده و حتماً موضوعات مربوط به اصفهان نيز در آن مطرح خواهد شد.
ابتکار همچنين در پاسخ به سوالي در باره احتمال وجود آلودگي ناشي از فعاليت سايت‌هاي هسته اي در استان اصفهان گفت: تاکنون چنين گزارشي نداشته‌ايم.
معصومه ابتکار، معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور، صبح سه شنبه براي حضور در گردهمايي مديران کل حفاظت محيط زيست به اصفهان سفر کرده است.
وي فروردين امسال نيز در سفري سر زده به اصفهان از تالاب گاوخوني بازديد کرد و در جريان آخرين وضعيت آن قرار گرفت.
برگزاري نشست‌هاي تخصصي با موضوعات اداره کل حفاظت و يگان حفاظت، دفتر زيستگاه‌ها و امور مناطق، دفترتنوع زيستي و حيات وحش، دفتر موزه تاريخ طبيعي و ذخايز ژنتيکي و طرح مباحث مرتبط با روابط عمومي، مرکز امور زنان و صندوق ملي محيط زيست، ديدار گروهي از پاياب رودخانه زاينده رود و تالاب بين المللي گاوخوني از جمله برنامه‌هاي گردهمايي مديران محيط زيست در اصفهان است.
در سفر معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان محيط زيست به اصفهان از چند پروژه زيست محيطي در اين استان بهره برداري مي‌شود














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن