تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815647857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرينترهاي سه بعدي و پوست انسان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ خرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۱۶ب.ظ)
پرينترهاي سه بعدي و پوست انسان موج - پرينتر هاي سه بعدي موفق به چاپ پوست انسان شدند.
به گزارش خبرگزاري موج، به نظر مي رسد که فناوري چاپ ۳ بعدي در حال ايجاد تغييراتي انقلابي در تمام زمينه هاست. کمپاني فرانسوي L’Oreal که يکي از شرکت هاي معروف در زمينه توليد لوازم آرايشي و بهداشتي است به تازگي با همکاري کمپاني Organovo که در زمينه پرينت سه بعدي بافت هاي انساني فعاليت مي کند، اقدام به توليد پوست اپيدرم طبيعي انسان و پرينت سه بعدي آن کرده است.
روپوست يا اِپيدرم (Epidermis) به همراه لايه‌شاخي، لايه بيروني پوست است که همراه با درم تشکيل پوست بدن را مي‌دهند. اپيدرم داراي بافت اپيتليوم سنگفرشي مطبق است. اپيدرم مرزبندي اصلي در سطح بدن است و آن‌‌را در برابر محيط ايمن مي کند. سلول هاي اصلي اپيدرم کراتينوسيت ها هستند. در انسان، نازک‌ترين لايه اپيدرم در پلک ها (۰/۱ ميلي متر) و ضخيم‌ترين آن در کف دست ها و پاها (۱/۵ ميليمتر) است. از نظر رويان‌شناسي، اپيدرم از لايه جنيني اکتودرم منشاء مي‌گيرد.
گفته شده که شرکت L’Oreal از سال ۱۹۸۰ ميلادي در حال کار بر روي اين پروژه بوده و يک تيم ۶۰ نفره همواره در حال رشد دادن اين نمونه‌ها بوده است. به طوري که سالانه ميزان ۱۰۰ هزار نمونه (معادل ۵ متر مربع پوست) در آزمايشگاه موجود در شهر ليون اين شرکت در حال توليد بوده است.
هم اينک اين شرکت ميزان بسيار کمي از نمونه‌هاي خود را از طريق عمل‎هاي جراحي پلاستيک (زيبايي) تامين مي‌کند. بعد از جمع‌آوري نمونه‌ها، بافت‎هاي آنها خرد شده و بر روي سلول‌ها قرار مي‌گيرد. سپس اين نمونه‌ها در آزمايشگاه کشت داده شده و براي انجام تست آماده مي‌شوند (زماني که اندازه‌ آنها به ۵ سانتي‌متر برسد). انجام اين پروسه زمانبر بوده و مدت يک هفته براي رسيدن به اين ابعاد زمان لازم است. اما مي‌توان اين پروسه را در مدت زمان کمتري به انجام رساند.
هم اکنون به لطف وجود پرينتر سه بعدي NovoGen شرکت Organovo، اين کار به آساني انجام مي‌شود. دستگاه مورد نظر از يک جفت هد پرينتر استفاده مي‌کند که يکي از آنها براي قرار‌گيري سلول انساني بوده و ديگري به منظور قرار‌گيري هيدروژل (براي به وجود آمدن نمونه پوست در مقياس دقيق و طبيعي پوست انسان) است.
اين پروژه هم اينک در مرحله نقشه‌کشي و بررسي آن بوده و براي تجاري شدن آن به کمي زمان نياز است. مطمئنا شرکت L’Oreal نيز در سود فروش اين محصول سهيم بوده و در مورد نمونه‌هاي منحصر به فرد خود حق ثبت خود را دريافت مي‌کند. در طرف ديگر، شرکت Organovo نيز حق فروش اين محصول را به عنوان يک بافت زيستي داشته و عمليات تست اين نمونه‌ها به منظور پيوند آنها به بافت انساني نيز بر عهده اين شرکت است.
البته اين اولين تجربه اين شرکت در پرينت بافت انساني نيست و قبلا هم با همکاري شرکت دارويي Merk اقدام به توليد بافت‌هاي کبد و کليه زيستي براي بافت طبيعي انساني کرده است (البته اولي در سال بعد به طور کامل براي استفاده آماده خواهد شد) ولي مسلما اين اولين باري است که شرکتي در دنيا دست به توليد بافت زيستي انساني براي استفاده در زمينه جراحي‌هاي زيبايي مي‌زند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن