تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819550355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«طرح تجزیه سوریه جدی است»/«با طایفه گری و فرقه گرایی خیال اسرائیل راحت می شود»


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: «طرح تجزیه سوریه جدی است»/«با طایفه گری و فرقه گرایی خیال اسرائیل راحت می شود»


آزادسازی بیش از ۱۰۰ روستا از سیطره «داعش» در ریف حسکه و اظهارات دبیر کل حزب الله لبنان درباره خطرات نیروهای تکفیری در منطقه، از مهمک ترین خبرهای سوریه و منطقه است. «آنها می خواهند طرح نیل تا فرات آمریکا و اسرائیل را پیاده کنند.» به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آزادسازی بیش از 100 روستا از سیطره «داعش» در ریف حسکه، اظهارات دبیر کل حزب الله لبنان درباره خطرات نیروهای تکفیری در منطقه، تلاش های کشورهای غربی برای تجزیه بخش هایی از خاک سوریه و عراق از اهم خبرهای سوریه و منطقه است.   در همین زمینه برنامه «پیشخوان خبر» در ارتیاطی زنده با نماینده مجلس سوریه  در استودیو دمشق شبکه خبر، برای کسب اطلاعات بیشتر به گفتگو پرداختیم:

مجری - ارتش و کمیته‌های دفاع مردمی سوریه در روزهای گذشته، یکصد روستا در ریف حسکه را از سیطره «داعش» آزاد کردند. الان وضعیت میدانی نبرد به چه صورت است؟ خانم الدقه، نماینده مجلس سوریه: علت اصلی این آزادسازی ها و موفقیت ها در ریف حسکه تلاش های ارتش و نیروهای مردمی  و همچنین مدیریت بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) و تاکید بر پیروزی بود. اصرار و تاکید و در صحنه ماندن ارتش و نیروهای مردمی سبب شد که روستاهای جدایی ناپذیر سوریه در ریف حسکه آزاد شود. در واقع ارتش و کمیته مردمی ایمان دارند این خاک متعلق به سوریه است.
مجری - ارتش سوریه هفته گذشته از «تدمر» عقب‌نشینی کرد تا این شهر به اشغال «داعش» درآید؛ علت این اقدام چه بوده است؟ زمانی که ارتش عقب نشینی کرد، این عقب نشینی تاکتیکی بود و این واقعیت جنگ است. به هر حال در این مناطق غیرنظامیانی وجود دارند که برای تکفیری ها مهم نیست که برای رسیدن به اهدافشان همه چیز را از میان ببرند؛ اما ارتش می خواهد مردم، خانه ها و مناطق فرهنگی از میان نروند؛ در نتیجه این مهم ارتش را ناگزیر به اتخاذ تدابیر مختلف جنگی می کند.   مطمئن باشید تدمر برای ماست و به زودی می بینید تمام مناطق تحت سلطه داعش آزاد می شود، چرا که تدمر نماد تمدن سوریه است.
مجری - دبیرکل حزب‌ الله در جشن سالگرد پیروزی مقاومت لبنان تاکید کرد که داعش زیر نظر آمریکا بین عراق و سوریه جابجا می‌ شود و خطر تکفیری‌ ها کمتر از خطر رژیم صهیونیستی نیست. شما این بخش از اظهارات سید حسن را چطور تحلیل می کنید؟ کشورهای استعمارگر به این نتیجه رسیدند که بقای اسرائیل در ناامنی منطقه است. داعش دولت اسرائیلی است و فرزند خوانده صهیونیست ها و آمریکاست. صحیت حای سید حسن نصرالله بسیار دقیق است و ما الان می بینیم که آنها در ترکیه، برخی کشورهای عربی و ... آموزش می بینند و از حمایت اروپا و کشورهای غربی برخوردارند. آمرکایی ها، صهیونیست ها و کشورهای غربی تکفیری ها را آموزش می دهند و فکرشان را  شستشو می دهند تا به مقاصد اسرائیل و اهداف خودشان در منطقه دست پیدا کنند. داعش بازوی اسرائیل است و اگر فکر کنید که چرا آنها به رقه آمده اند و چرا می خواهند در آنجا دولت تاسیس کنند، به این نتیجه خواهید رسید که آنها می خواهند طرح نیل تا فرات آمریکا و اسرائیل را پیاده کنند. 
مجری - رئیس‌جمهور فرانسه با طرح درخواست برگزاری کنفرانسی جدید درباره اوضاع سوریه در ژنو، ضمن اعلام حمایت از مخالفان سوری از جامعه بین‌الملل خواست تا برای یافتن راه‌حل سیاسی برای سوریه تلاش کند. نقش فرانسه در تحولات جاری سوریه چیست؟ به سخنان نباید توجه کرد و باید دید که رفتارها چیست. در غرب صحیت های زیبا بسیار زیاد است؛ اما عمل و واقعیت چیز دیگری است. تفکر تروریستی و تکفیری که در سوریه  وجود دارد، مورد حمایت غرب، آمریکا و ناتوست. معیارهای آنها در سوریه، عراق و دیگر کشورهای اسلامی دوگانه بوده و صداقت در آن وجود نداشته است. آنها معادله را طوری تنظیم می کنند که به اهداف خود دست پیدا کنند.
مجری - مدت هاست تلاش مشخصی برای گفتگو و یا نشست ژنو 3 صورت نمی پذیرد. به نظر شما مشکل اصلی در از سرگیری مذاکرات صلح چیست؟   در منطقه شاهد هستیم که طرح تجزیه و تقسیم منطقه جدی است. آمریکا و اسرائیل و کشورهای غربی می خواهند منطقه را بر اساس طایفه گری، قبیله گرایی، فرقه گرایی و مذاهب تجزیه کنند تا خیال اسرائیل در منطقه راحت باشد.
مجری - این سوال مطرح است که نیروی مقاومت در جهان اسلام از چه ظرفیت هایی برای تغییر معادلات در منطقه برخوردار است؟ مقاومت اسلامی که در منطقه شکل گرفت در مسیر درست حرکت می کند، البته دشمنان زیادی هم دارد، اما امیدواریم همچنان در صحنه جنگ حاضر باشد و ما شاهد بازگشتن صلح و آرامش در منطقه باشیم.  
دانلود  

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن