تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820519531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلاهبرداري صدها ميليارد توماني از خريداران آپارتمان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ خرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۲۴ب.ظ)
کلاهبرداري صدها ميليارد توماني از خريداران آپارتمان موج - مردي که به بهانه پيش‌فروش آپارتمان صدها ميليارد تومان از مردم کلاه‌برداري کرده است، دستگير شد.
به گزارش خبرگزاري موج، مردي که به بهانه پيش‌فروش آپارتمان صدها ميليارد تومان از مردم کلاه‌برداري کرده است، دستگير شد. تاکنون ۲۰۰ ميليارد تومان از کلاه‌برداري‌هاي اين متهم در منطقه پاسداران تهران فاش، اما؛ مشخص شده او در مناطق پيروزي، بزرگراه محلاتي و ازگل نيز کلاه‌برداري‌هاي گسترده‌اي انجام داده است.
کارآگاهان اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران در پي شکايت ده‌ها مال‌باخته به دادسراي ناحيه چهار، در خصوص پيش‌فروش واحدهاي مسکوني توسط شرکتي خصوصي و عدم اجراي تعهدات براي تحويل واحدهاي فروخته‌شده، تحقيقاتي را در اين خصوص آغاز کردند.
مال‌باختگان در اظهاراتي مشابه عنوان کردند در زمان مراجعه به دفتر اين شرکت واقع در برج تجاري هروي، قرارداد تنظيم و به حساب بانکي مدير شرکت پول واريز کرده، اما؛ پس از مدتي متوجه توقف پروژه و تعطيلي دفتر شرکت شده‌اند.
يکي از مال‌باختگان که مبلغ ۶۷۰ ميليون تومان به حساب مدير شرکت به نام «مهدي. هـ» واريز کرده بود، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: چندي پيش دنبال خريد يک واحد مسکوني در محدوده پاسداران بودم، از طريق بنگاه‌هاي املاک اطلاع پيدا کردم شخصي به نام «مهدي. هـ» تعداد محدودي واحدهاي مسکوني را در اين منطقه با شرايط بسيار مناسب پيش‌فروش مي‌کند به‌گونه‌اي که قيمت تمام‌شده آپارتمان‌ها نسبت به واحدهاي مشابه، بسيار ارزان‌تر است.
با مراجعه به دفتر «مهدي. هـ» در برج تجاري هروي، قرارداد تنظيم و مبلغ ۶۷۰ ميليون تومان به حساب او واريز کردم. قرار شد مجتمع مسکوني مورد نظر در مدت حداکثر يک‌سال تحويل داده شود، اما؛ پس از چند هفته، زماني که براي پيگيري نحوه پيشرفت کار به محل پروژه رفتم، متوجه شدم هيچ‌گونه پيشرفتي در ساخت‌وساز صورت نگرفته است به همين علت به دفتر شرکت مراجعه کردم و متوجه شدم شرکت تعطيل شده و علاوه بر من ده‌ها نفر ديگر نيز به همين شيوه و شگرد از آن‌ها کلاه‌برداري شده است.
کارآگاهان در همان مراحل اوليه تحقيقات متوجه شدند «مهدي. هـ» مردي ۴۵ ساله و از مجرمان سابقه‌دار در زمينه «فروش و انتقال مال غير» است که هم‌زمان با تأسيس شرکت صوري بدون سير مراحل قانوني و حتي ثبت شرکت محل سکونت خود را که قبلا در منطقه عراقي بود، تغيير داده است.
کارآگاهان در ادامه اطلاع پيدا کردند تمامي مال‌باختگان از طريق بنگاه‌هاي مشاوره املاک به متهم پرونده معرفي شده‌اند.
«مهدي. هـ» با مراجعه به تعدادي از بنگاه‌هاي املاک در منطقه پاسداران، خود را به عنوان سازنده واحدهاي مسکوني معرفي و در ادامه اقدامات فريب‌کارانه خود و ريختن طرح دوستي با مديران بنگاه‌ها، از آن‌ها درخواست کرده افراد متقاضي پيش‌خريد منزل را به دفتر شرکت در برج «هروي» معرفي کنند.
با بررسي اسناد و مدارک متعلق به ده‌ها قرارداد تنظيم‌شده مابين متهم و شکات پرونده مشخص شد مهدي در طول مدت فعاليت خود اقدام به پيش‌فروش يک واحد به چند نفر کرده و حتي به منظور جلب اعتماد آن‌ها، برخي مراحل مقدماتي ساختمان‌سازي را نيز انجام داده و در نهايت پس از برداشت تمامي وجوه پرداختي از سوي متقاضيان واحدهاي مسکوني، در سال ۱۳۹۳ متواري شده است.
در ادامه تحقيقات پليسي و در شرايطي که متهم هيچ‌گونه اثر و نشاني از خود به‌جا نگذاشته بود، با انجام اقدامات پيچيده پليسي، مخفيگاه وي در منطقه «ازگل» شناسايي شد.
سرانجام متهم چندي قبل درحالي‌که با يک دستگاه خودرو «بي‌ام‌و» مدل X۴ قصد خارج شدن از مخفيگاه خود را داشت، توسط مأموران دستگير و به اداره چهاردهم پليس آگاهي منتقل شد.
مهدي در بازجويي‌ها صراحتا به کلاه‌برداري از شکات اعتراف و در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد: با مراجعه به بنگاه‌هاي مشاوره املاک، ضمن معرفي خود به‌عنوان «پيمانکار ساختماني» اقدام به شناسايي برخي از محل‌هاي مناسب براي انجام پروژه‌هاي ساختمان‌سازي کرده و در ادامه، تحت عنوان مشارکت در ساخت‌وساز با مالک زمين قرارداد تنظيم مي‌کردم. از سوي ديگر بدون اطلاع صاحب حقيقي زمين، با طرح موضوع پروژه ساختمان‌سازي، واحدهاي به ظاهر درحال‌ساخت را پيش‌فروش مي‌کردم و زماني که مراجعه‌کنندگان به دفتر شرکت مي‌آمدند و خواستار بازديد از محل ساخت‌وساز مي‌شدند، آن‌ها را به آن پروژه‌ها هدايت مي‌کردم. آن‌ها نيز با مشاهده انجام برخي اقدامات مرتبط با ساختمان‌سازي از قبيل گودبرداري، اسکلت‌زني چندطبقه و...، پول مورد توافق در قرارداد را به حساب واريز مي‌کردند.
سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، با تأييد اين خبر گفت: با شناسايي ده‌ها مال‌باخته و بررسي اسناد و مدارک به‌دست‌آمده از شکات و همچنين متهم پرونده، ارزش مالي پرونده تاکنون بيش از ۲۰۰ ميليارد تومان برآورد شده که با توجه به اعترافات جديد متهم درباره ارتکاب جرائم مشابه در ديگر مناطق تهران به‌ويژه در مناطق پيروزي، بزرگراه محلاتي و ازگل، احتمال افزايش ارزش پرونده همچنان وجود دارد به همين دليل با صدور قرار قانوني لازم از سوي مقام قضائي، متهم براي انجام تحقيقات تکميلي و شناسايي ديگر جرايم ارتکابي در اختيار اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن