تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820753222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمله طرف های درگیر در سودان جنوبی به پایگاه سازمان ملل


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حمله طرف های درگیر در سودان جنوبی به پایگاه سازمان ملل تهران– ایرنا – سازمان ملل متحد روز شنبه طرف های درگیر در جنگ داخلی سودان جنوبی را به گلوله باران پایگاه این سازمان متهم کرد که غیرنظامیان به آن پناهنده شده بودند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از جوبا، ادموند مولت مقام ارشد نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد گفت: بر اثر اصابت 22 گلوله توپ و خمپاره در 2 روز گذشته به پایگاه این سازمان در ملوت، 8 غیرنظامی کشته شده اند که معادل ارتکاب جنایت جنگی به شمار می رود.
مولت افزود: وی با نیروهای دولتی و شورشیان برای درخواست متوقف کردن حمله به اماکن متعلق به سازممان ملل متحد و اماکن تحت حفاظت آن تماس گرفته است.
سازمان ملل متحد نیز تحقیق در باره مشخص کردن طرفی که به این مجتمع حمله کرده را آغاز کرده است.
در همین حال تلویزیون دولتی سودان جنوبی تصاویری پخش کرد که در آن تانک های نیروهای دولتی این کشور دیده می شدند که با حمایت بالگردهای توپدار، شورشیان را شهرک نفتی عمده ملوت بیرون می راندند.
در تصاویر تلویزیونی، تانک ها در حال شلیک و بالگردهای توپدار که احتمالا به ارتش اوگاندا تعلق دارد که به همراه نیروهای دولتی با شورشیان می جنگند، دیده می شدند که شورشیان را از این شهرک که در آتش می سوخت در ایالت مهم نفتی نیل علیا، بیرون می راندند.
درگیری های سودان جنوبی در دسامبر 2013 هنگامی شروع شد که سالوا کی یر، ریک ماچار معاون پیشین خود را به تلاش برای کودتا متهم کرد که منجر به آغاز چرخه ای از کشتارهای تلافی و انتقام جویانه در سراسر این کشور شد.
ملوت در فاصله 35 کیلومتری غرب پایگاه اصلی تولیدی نفت پالوچ است که شورشیان برای تصرف آن تلاش می کنند و سقوط آن ضربه فلج کننده ای به اقتصاد ضعیف سودان جنوبی خواهد بود.
عملیات اواخر آوریل نیروهای دولتی یکی از گسترده ترین حملات درطول جنگ داخلی 17 ماهه با شورشیان به شمار می رود.
شورشیان نیز هفته گذشته به یک ضد حمله گسترده دست زدند که شامل حمله به ملکال مرکز ایالت نیل علیا و دروازه آخریی حوزه های نفتی عمده باقی مانده این کشور به شمار می رود.
در همین حال سالوا کی یر رییس جمهوری سودان جنوبی روز شنبه در باره تبعات تحریم های بین المللی بر مناقشات داخلی این کشور هشدار داد.
تشدید درگیری میان ارتش و نیروهای وفادار به ریک ماچار معاون سابق وی طی 17 ماه گذشته سبب شده است که شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و بلوک منطقه ای (ایگاد) به سودان جنوبی درباره احتمال تشدید تحریم ها هشدار دهند.
سامانتا پاور فرستاده واشنگتن در سازمان ملل اخیرا گفته است که با همکاری شورای امنیت در حال گردآوری اسنادی است که به تحریم های بیشتر علیه سودان جنوبی منجر خواهد شد.
اتحادیه اروپا و آمریکا همچنین دارایی های سران دو طرف درگیر در سودان جنوبی را مسدود و منع سفر علیه ایشان اعمال کرده اند، هرچند شواهد نشان می دهد که تحریم ها اگر درگیری ها را تشدید نکرده باشد، آن ها را کاهش هم نداده است.
بر اساس اعلام سازمان ملل، بیش از نیمی از جمعیت 12میلیون نفری سودان جنوبی نیازمند کمک های فوری هستند.
خاورم**1486**1010






02/03/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن