تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815449419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت روستاها را پایگاه اقتصاد مقاومتی می داند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون توسعه مناطق محروم کشور: دولت روستاها را پایگاه اقتصاد مقاومتی می داند خمین- ایرنا- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: روستاییان کشور در سالهای گذشته به دلیل کم توجهی به تولید روستایی، به فراموشی سپرده شده بودند اما از نگاه دولت تدبیر و امید، روستا پایگاه و خاستگاه تولید و اقتصاد مقاومتی است.


سید ابوالفضل رضوی روز شنبه در نشست با نخبگان و فعالان تولید روستایی خمین افزود: برنامه ریزی و فعالیت برای ایجاد اشتغال پایدار که تامین کننده درآمد خانوارهای روستایی باشد بزرگترین خدمت دولت و تدبیر به روستاییان بوده است.
وی اضافه کرد: در گذشته به روستاییان کم توجهی شده و به آنان به عنوان انسانهای نیازمند و محتاج به کمک برای گذران زندگی نگاه شده است اما تلاش دولت تدبیر و امید توان افزایی روستاها با مشارکت اقتصادی آنها است تا بتوان تولید را در این مناطق گسترش داد.
وی با بیان اینکه در هر خانوار روستایی یک فرد تحصیلکرده وجود دارد، افزود: برای اینکه روستائیان محتاج به کمک مستقیم مالی نباشند، دولت وام بانکی معادل چهار برابر سهم آورده روستاییان با کارمزد سه درصد پرداخت می کنند.
رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه روستاییان سند ملکی و مسکونی ندارند در قبال پرداخت این وام ها، کارت یارانه به عنوان وثیقه بانکی مورد پذیرش خواهد بود.
وی ادامه داد: برای اشتغال روستاییان از محل صندوق کارآفرینی امید تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد پرداخت می شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه سال گذشته دو هزار میلیارد ریال برای آب شرب مناطق روستایی اعتبار اختصاص یافته بود، گفت: امسال این رقم به چهار هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
رضوی گفت: اعتبارات خاص حوزه مناطق روستایی که سال گذشته یکهزار و 500 میلیارد ریال بوده است امسال به سه هزار و 500 میلیارد ریال افزایش داده شده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: حدود 80 درصد گوشت قرمز کشور در روستاها تولید می شود که این خود نشانه توانمندی روستاییان است.
وی گفت: اکنون از 63 هزار روستا در کشور، 38 هزار روستا دارای 20 خانوار و 100 نفر به بالا است و 24 هزار روستا زیر 20 خانوار هستند.
رضوی با بیان اینکه خمین به عنوان زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است افزود: رسیدگی و توجه به این شهرستان از تاکیدات مقام معظم رهبری است.
فرماندار خمین نیز گفت: اشتغال پایدار روستاییان می تواند ضمن تامین معشیت زندگی آنان، در جلوگیری از مهاجرت به شهر بسیار موثر باشد.
سید مهدی ساداتی افزود: موقعیت مناسب جغرافیایی، وجود آثار تاریخی در روستاها و پشتیبانی از فعالیت های روستاییان در بخش هایی همچون کشاورزی، دامپروری و مشاغل خانگی، ظرفیت بالای سرمایه گذاری در این مناطق را نشان می دهد.
وی گفت: هرگونه سرمایه گذاری امروز در روستاها می تواند در سرعت بخشی توسعه شهرستان نقش بسیار تعیین کننده ای داشته باشد.
امام جمعه خمین نیز در این نشست توسعه زیرساخت ها و توجه به مناطق روستایی در دوران با برکت نظام جمهوری اسلامی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: حمایت مسوولان از روستاییان به عنوان اقشار مولد، باید افزایش یابد.
حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی افزود: توجه به صنایع دستی روستایی و توسعه صنعت گردشگری بهترین راهکار توسعه مناطق روستایی است.
وی ساخت بازارچه صنایع دستی تولیدات روستایی، توسعه فضای سبز و ایجاد مکان اسکان گردشگران در کنار بیت تاریخی امام خمینی (ره) در شهر خمین را از دیگر راهکار حمایت از تولیدات روستایی و جذب گردشگر عنوان کرد.
در این نشست بخشداران ، دهیاران و نخبگان عرصه تولید مناطق روستایی مشکلات حوزه روستایی خود را تشریح کردند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور همچنین از نمایشگاه مشاغل و صنایع دستی روستاییان در محل فرمانداری خمین بازدید کرد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 110 هزار نفر جمعیت دارد که 40 هزارجمعیت نفر از آنان در 160 آبادی زندگی می کنند.ک/2
8122/6199/6012/ 6075









02/03/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن