تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819600830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره گيري از ظرفيت نهادهاي غيردولتي در تحقق اقتصاد مقاومتي در دستور کار دولت قرار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۲۳:۱۳ب.ظ)
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام: بهره گيري از ظرفيت نهادهاي غيردولتي در تحقق اقتصاد مقاومتي در دستور کار دولت قرار دارد موج - خرم آباد- عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بهره گيري مناسب از ظرفيت نهادهاي عمومي غيردولتي با ايفاي نقش ملي و فراملي آن‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتي مورد توجه دولت است.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، آيت‌الله قربانعلي دري نجف‌آبادي در کنفرانس بين‌المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در لرستان که درسال کنفرانس دانشگاه لرستان برگزار شد، افزود: سياست‌هاي کلي نظام تبديل به فرهنگ عمومي و در جامعه نهادينه ‌شود.
وي با بيان در دين اسلام سرمايه‌گذاري و توليد يک عبادت و ورزش محسوب مي‌شود، ادامه داد: در راستاي حمايت از توليد و سرمايه‌گذاري در کشور، دولت مکلف شده که 30 درصد درآمد خود را به‌ صندوق توسعه ملي واريز کند.
عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرشان کرد: استقلال بيشتري به صندوق توسعه ملي داده‌شده که غير از بودجه سنواتي، در زمينهٔ حمايت جدي از سرمايه‌گذاري و نيازهاي رشد و توسعه کشور با دست‌باز و قدرتمندانه عمل کنند که اين حمايت به‌طور قرض‌الحسنه با بهره پايين است.
آيت‌الله نجف آبادي بيان کرد: اگر به‌واسطه جذب سرمايه‌گذار بتوانيم ميزان بهره‌وري را افزايش دهيم، قطعاً مي‌توانيم يک رشد اقتصادي هشت درصدي را براي کشور تضمين کنيم.
وي گفت: در امور اقتصادي، تلاش و حمايت همه‌جانبه اقتصادي، سياسي، اجتماعي، حقوقي و غذايي براي دستيابي به رشد اقتصادي شتابان و پايدار است که بحث هشت درصد در برنامه ششم نيز ديده‌شده که در آن دو و نيم درصد براي افزايش بهره‌وري و پنج و نيم درصد رشد توليد ناخالص ملي است که به‌راحتي مي‌توانيم شش درصد توليد ناخالص را داشته باشيم.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام بيان کرد: در بحث بهره‌وري مشکلاتي وجود دارد که مي‌توان از آن حمايت کرد بنابراين اگر با حضور سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي مسئله بهره‌وري را حل کنيم قدرت رقابت ما نيز بالا مي‌رود.
آيت‌الله دري نجف‌آبادي افزود: امروز يک ميدان مسابقه جدي در منطقه و جهان ايجاد شده است همان‌طور که در زمينهٔ علم، هسته‌اي و موشکي گام‌هاي اساسي در کشور برداشته‌شده در زمينهٔ اقتصادي نيز مي‌توانيم گام‌هاي بلندي برداريم.
وي اظهار کرد: رونق اقتصاد کشور، به‌طور صرف برعهده دولت نيست و دولت اگر مسئوليت‌هاي اصلي خود را اجرا کند هنر کرده بنابراين نبايد بار را به عهده دولت بيندازيم.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به لزوم واگذاري بخش عمده‌اي از امور کشور به مردم، افزود: ب بر اساس سياست‌هاي اصل 44، بايد زمينه براي سرمايه‌گذارِ، واگذاري کارها به مردم و حمايت از آن‌ها فراهم شود و دولت فقط بايد نقش حامي و پشتبيان را ايفا کند.
وي بيان کرد: بايد بخش خصوصي و تعاوني کشور، به شکل توانمند، قدرت حضور لازم را در بازار رقابت داخلي، منطقه‌اي و بين‌المللي داشته باشند.
آيت‌الله دري نجف‌آبادي با اشاره به‌ضرورت بازارهاي وسيع کشور گفت: از آسيا، شوري، چين، هند، پاکستان تا امريکاي لاتين و قاره آفريقا زمينه وجود دارد تا حضور فعال و مؤثر داشته باشيم بنابراين در صورت لزوم مي‌توان شرکت‌ها و سرمايه‌گذاري‌هاي مشترکي تشکيل داد.
عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح کرد: اميدواريم لرستان با اين تحرک و سخت‌کوشي به يک کارگاه تبديل شود و تلاش‌هاي استاندار لرستان براي سرعت‌بخشي به کيفيت کارها الگوي ماندگاري براي استان‌هاي ديگر باشد تا ظرفيت‌هاي خود را درراه توسعه، پيشرفت، عزت، اقتدار اسلامي، اقتدار اقتصادي، غلبه بر آسيب‌ها تحريم‌ها، بيکاري، تبعيض و فساد به کار گيرند.
وي عنوان کرد: اميدواريم کشور به آن جايگاهي که در سند چشم‌انداز 20ساله براي آن منظور شده برسد و در منطقه جنوب غرب آسيا حرف اول را بزند.
آيت‌الله دري نجف‌آبادي خاطرنشان کرد: بنا به فرموده امام صادق(ع)، سکونت شهرنشيني، روستانشيني، آباداني و معيشت پاک جزء با سه مؤلفه هواي پاک، آب فراوان و زمين مناسب ميسر نيست تا شرايط طبيعي باشد.
وي گفت: هر جا سه عنصر دام‌پروري، پرورش ماهي، پرورش گل گياه دست‌به‌دست هم دهند شرايط لازم براي زندگي مطلوب فراهم مي‌شود.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: با توجه به فرمايش امام صادق(ع) استان لرستان اين ويژگي‌هاي طبيعي را به نحو مطلوب دارد چراکه از نظر شرايط هوايي مناسب در کل منطقه وضعيت قابل قبولي دارد.
وي تصريح کرد: لرستان از نظر آب يکي از استان‌هايي است که بعد از استان‌هاي شمال کشور رتبه اول را دارد به‌طوري‌که خوزستان استان‌هاي هم‌جوار را نيز تغذيه مي‌کند.
آيت‌الله دري نجف‌آبادي عنوان کرد: بابيان اينکه حدود 12 ميليارد مترمکعب آب از لرستان به استان‌هاي ديگر سرريز مي‌شود، گفت: لرستان نسبت به ساير استان هاي کشور خاک مناسب‌تري دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبري بيان کرد: با مشاهده دشت‌هاي شهرستان بروجرد حيرت‌زده شدم، کاش مي‌شد اين دشت‌ها را ساماندهي کرد تا منابع طبيعي، باغات، جنگل‌ها کشاورزي سالم بمانند و کمتر آسيب ببينند.
وي با اشاره به شرايط مطلوب لرستان، گفت: ظرفيت‌هاي لرستان ازنظر آب‌وهوا، اقليم، ارتفاعات، چهارفصل بودن از هر نظر براي کشاورزي، دام‌پروري، کشت‌هاي گلخانه‌هاي و غير گلخانه‌اي مناسب است.
نماينده ولي‌فقيه دراستان مرکزي افزود: از اينکه از استاندار لرستان شنيدم 13 درصد انجير کشور در اين استان توليد مي‌شود خرسنديم چراکه در استان‌هاي ديگر اين ميزان توليد نمي‌شود.
وي به ظرفيت توليد زعفران در لرستان اشاره کرد و گفت: باورکردني نبود توليد زعفران از شرق به غرب کشور منتقل شود ولي امروز زعفران در لرستان قابل بهره‌برداري است.
آيت‌الله دري نجف‌آبادي بيان کرد: بسياري از محصولات لرستان قابل صادر کردن است و در بسياري از زمينه‌هاي علمي، تکنولوژيکي، فناوري، مهارت، تخصص و داروسازي لرستان ظرفيت بسيار خوبي دارد و درزمينهٔ منبع نفت، پتروشيمي، بسته‌بندي، صنايع تبديلي، گردشگري و آثار تاريخ چند هزارساله دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبري عنوان کرد: کل سابقه تاريخي آمريکا 450 ساله و سابقه تاريخي ما چهار هزار و 500 سال است و همه اين منطقه غرب و شمال منطقه تاريخي چندين هزارساله است که ممکن است در تقسيمات کشوري جدا باشند ولي همه ديرينه‌ترين تاريخ‌ها را دارد و بنابراين تعامل مؤثر و سازنده است.
وي با اشاره به ويژگي‌هاي يک دولت کارآمد و حاکميت برتر و خوب،تصريح کرد: دولت بايد به سمت بالا بردن کارايي و راندمان کاري باشد و حمايت‌هاي لازم را انجام دهد، خوب سياست‌گذاري کند، کارهاي زير بنايي را خوب انجام دهد و خود را درگير مسائل روزمره و جزئي نکند.
آيت‌الله دري نجف‌آبادي عنوان کرد: بايد سياست‌هاي جديدي را اتخاذ کنيم تا بتوانيم به اهداف بالايي برسيم و بيکاري را از بين ببريم و با تبعيض برخورد کنيم، اشتغال سالم و مولد ايجاد کنيم و زيرساخت‌هاي نيرومند ايجاد کنيم.
نماينده ولي‌فقيه در استان مرکزي تصريح کرد: امروز راه‌آهن ما بايد حداقل با سرعت 300 کيلومتر و 200 کيلومتر حرکت کند و نبايد با همان شيوه قديمي عمل کنيم و جاده‌هاي ما نيز به همين کيفيت است و راه شمال به جنوب ما نيز اين‌گونه است که با تلاش استاندار و قرارگاه خاتم الاانبيا جاده‌هاي لرستان تا بروجرد را درست کرده است.
وي اظهار کرد: افزايش توليد ملي کالا و خدمات متناسب با بازار داخلي منطقه آسياي جنوب غربي و جهان، بهبود مستمر تراز تجاري غيرنفتي هريک ده‌ها برنامه جديد براي اين مرحله از جمهوري اسلامي ايران است و بهرهگيري مناسب از ظرفيت نهادهاي عمومي غيردولتي با ايفاي نقش ملي و فراملي آن‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتي است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: گرگ‌هايي مانند آل سعود و داعش که در اطراف ما هستند به دنبال اين هستند که ما نباشيم و مي‌خواهيم ثابت کنيم که ما باقدرت و سربلندي هستيم و در طول تاريخ از حمله چنگيز خان مغول و خيلي‌ها نترسيديم و مي‌توانيم درزمينهٔ علم و دانش، شرکت‌هاي دانش‌بنيان و فناوري‌هاي نوين، رابطه دانشگاه با صنعت و صنعت با کشاورزي و همه با چرخه توليد، توليد اقتصادي و ناخالص ملي و آمادگي لازم راداريم و قطعاً خداوند نيز کمک مي‌کند.
آيت‌الله دري نجف‌آبادي عنوان کرد: در آستانه خرداد و ارديبهشت‌ماه که ماه خيروبرکت است انشالله اين همايش‌ها و انديشمندان و صاحب‌نظران منشأ خيروبرکت باشند.
وي گفت: دبيرخانه اين همايش چه از دانشگاه و چه استانداري يک دبيرخانه فعال و پيگير باشد و ساختن يک سايت فعال به‌ويژه به‌صورت فضاي مجازي تا سياست‌ها را به دنيا معرفي کنيم لازم است چراکه ما دشمن‌داريم و عده‌اي ظرفيت، فهم و شعور ندارند و نمي‌خواهند کارهاي بزرگ انجام شود.
آيت‌الله دري نجف‌آبادي اظهار داشت: در داخل استان کارگاه‌هاي آموزشي و تخصصي براي مردم خود استان چه مرکز و چه شهرهاي ديگر گذاشته شود چراکه آموزش امروز با آموزش ديروز ما فرق مي‌کند چراکه زندگي امروز ما زندگي صنعتي و الکترونيکي است درحالي‌که زندگي ديروز ما زندگي معيشتي بود تا کمترين مصرف و هزينه با بيشترين بازده را داشته باشيم.
وي عنوان کرد: طرح طوبي که سال‌هاي قبل در رابطه با کشت زيتون و کلزا بود طرح خوبي است و لرستان نيز براي اين کشت‌ها مناسب است چراکه ما براي ورود روغن نباتي مشکل‌داريم، واردات سالانه يک‌ميليون و 300 هزار تن، رقم سنگيني است توليد روغن نباتي داخل کشور ما حدود 9 درصد است که با کشت زيتون 500 هزار هکتار و کلزا مي‌توانيم براي تأمين روغن نباتي کشور و جامعه به‌صورت جدي پيگير باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن