تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798402335




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور 94 مقام بلند پایه دولت تدبیر و امید در 37 شهر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در هفته ای که گذشت / حضور 94 مقام بلند پایه دولت تدبیر و امید در 37 شهر استانها - ایرنا - تدبیر حکیمانه و تاکید رهبر معظم انقلاب بر و حدت دولت و ملت با شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت در سال 94؛ راهبرد دولتمردان و مقامات عالیرتبه شد تا با سفر به شهرها و روستاهای دور و نزدیک و نشست های متعدد با مردم از نزدیک با مشکلات آنان آشنا و برای رفع آن تدابیر لازم را بیندیشند.


به گزارش ایرنا ؛ رییس جمهوری اسلامی ایران در همین راستا روز چهارشنبه هفته گذشته در هفدهمین سفر استانی خود آذربایجان شرقی را به عنوان مقصد سفر خود و هیات دولت انتخاب کرد تا ضمن دیدار با مردم و مسوولان این استان از نزدیک در جریان امور و مسایل و مشکلات آن قرار گیرد.
حجت الاسلام حسن روحانی در سفر دو روزه خود به آذربایجان شرقی در نشست ها و جلسات متعددی حضور یافت و از چندین طرح عمرانی ملی بازدید و پس از بررسی های لازم، دستورات لازم برای به سرانجام رسیدن این طرح ها را صادر کرد.
این سفرها علاوه بر رسیدگی به امور مردم، نشان از همدلی و همراهی مسوولان با مردم در نقاط مختلف کشور برای حل مشکلات و توسعه و پیشرفت مناطق نیز هست.
در این سفرها، دولتمردان با اقدام ها و تدابیر خود برای گره گشایی از مشکلات مردم، ضمن دمیدن روح امید در آنان و تعاملی دو سویه، خود نیز انرژی و انگیزه بیشتری برای خدمت پیدا کرده و همسو با مردم برای رسیدن به آینده ای بهتر، تلاش می کنند.
گروه اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی مجموع سفرهای اعضای دولت تدبیر و امید به مناطق مختلف کشور در هفته گذشته را که در حقیقت بازتاب تدابیر آنان برای گره گشایی از مشکلات مردم و حضور در صحنه عمل است در قالب یک بسته خبری به صورت خلاصه و فشرده در اختیار خوانندگان قرار می دهد.
** ** شنبه 26 اردیبهشت
-- وزیر بهداشت بینایی چشم هفت "مراوه تپه ای" را به آنان بازگرداند
گرگان - ایرنا - کاروان خیریه نورآوران سلامت که از نیمه های فروردین سال جاری در شهرستان مرزی و محروم "مراوه تپه" مستقر است روز گذشته میزبان وزیر بهداشت بود که چشم هفت نفر از مردم بی بضاعت این شهرستان را شخصا عمل کرد.
دکتر هاشمی وزیر بهداشت که خود نیز در این فعالیت ها حضور می یابد ، به عنوان یک مدیر جهادی، به بحث مدیریت جهادی در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب عینیت بخشیده است.
-- با حضور معاون رییس جمهوری؛ بزرگترین پل معلق خاورمیانه در مشگین شهر به بهره برداری رسید
اردبیل - ایرنا- با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری، بزرگترین پل معلق خاورمیانه روز شنبه در مشگین شهر به بهره برداری رسید.
معاون رییس جمهوری در آیین بهره برداری از این پل گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه ساخت تاسیسات و ابنیه ها در تمامی زمینه ها از جمله گردشگری به توانایی های بسیار بالایی دست یافته است.
سلطانی فر بیان کرد: این توانمندی ها به گونه ای است که ما هم اکنون یکی از صادرکنندگان عمده خدمات فنی درجهان هستیم .
وی نمونه این توانمندی ها را پل معلق مشگین شهر ذکر کرد و افزود: نقشه و تمام مراحل مطالعه ، طراحی و اجرای این سازه توسط کارشناسان داخلی انجام شده است.
این پل در منطقه نمونه گردشگری خیاو تا گیردولی احداث می شود و برای احداث پل و تاسیسات جانبی آن بیش از 400 میلیارد ریال هزینه شده است.
پل معلق مشگین شهر به عنوان بزرگترین پل معلق خاورمیانه در ارتفاع 80 متری رودخانه خیاوچای احداث شده ، دارای دو متر است و 365 متر طول به عدد روزهای سال دارد.
-- وزیر علوم: دانش آموختگان غیر ایرانی سفیران ما در کشورهای خودشان هستند.
شیراز - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: روان سازی پذیرش دانشجوبان غیر ایرانی و ارایه تسهیلات و موارد کنسولی از طریق سامانه میسر شده که امید است در آینده شاهد پیشرفت دانشجویان غیر ایرانی در مقاطع بالاتر آموزشی و تحقیقات و پژوهش در کشور باشیم.
فرهادی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از یک هزار دانشجوی غیر ایرانی از طریق بورسیه و سه هزار نفر از طریق غیر بورسیه جذب دانشگاه های ایران شده اند، افزود: هدفمان این است که در کوتاه مدت به جذب دو درصدی دانشجویان خارجی در دانشگاه های ایران برسیم.
***** یکشنبه 27 اردیبهشت
-- مشاور سازمان جنگلها:550 هزار هکتار از منابع طبیعی با کشت گیاهان دارویی احیا می شود
سمنان - ایرنا - مشاور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و مجری طرح ملی گیاهان دارویی کشور، از احیای 550 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی با کشت گیاهان دارویی تا سال 1404 خبر داد.
به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان، فریبرز غیبی در سفر به شهرستان شاهرود در این استان افزود: بر اساس این برنامه و تا پایان سال 1404 توسعه 550 هزار هکتار از عرصه های طبیعی با کشت گیاهان دارویی در برنامه قرار گرفته است.
وی اشتغالزایی و بهبود وضعیت درآمدی دامداران و کشاورزان محلی در مناطق را مهمترین دستاورد اجرای این طرح عنوان کرد.
غیبی افزود: در کنار بهبود درآمد بهره برداران در مناطق احیا شده، آنان در حفظ عرصه های طبیعی تلاش بیشتری می کنند؛ زیرا می دانند که شرایط عرصه های منابع طبیعی با گیاهان دارویی با درآمد بهره برداران گره خورده است و همچنین این کار به کاهش پرورش دام مازاد منجر می شود.
-- پرورش 110 واریته کرم ابریشم برای حفظ اندوخته های ژنتیکی کشور
انزلی - ایرنا - رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور از پرورش 110 واریته کرم ابریشم برای حفظ اندوخته های ژنتیکی و حفاظت از تنوع ژنی کرم ابریشم کشور در استان گیلان خبر داد.
علی اصغر داداش پور روز یکشنبه در جریان بازدید از وضعیت نوغانداری شهرستان انزلی در مصاحبه با ایرنا اظهار کرد : در کار مشترک با مرکز تحقیقات ابریشم کشور، به دنبال یافتن واریته های مناسب برای پرورش در راستای افزایش بهره وری هستیم .
وی افزود : امسال برای پرورش اجداد کرم ابریشم، 38 جعبه تخم نوغان را در صومعه سرا و فومن در حال پرورش داریم که بعد از پرورش 45 روزه، یک هزار و 300 جعبه نژاد والد تولید خواهد شد.
به گفته داداش پور؛ از این تعداد بیش از 40 هزار جعبه تخم نوغان هیبرید برای توزیع در سال 95 تولید خواهد شد.
-- شرکت بازرگانی دولتی ایران به یک برند جهانی تبدیل شده است
کرج-ایرنا- معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران با اشاره به مبادلات اقتصادی با کشورهای جهان، گفت: این شرکت به یک برند جهانی تبدیل شده است.
به گزارش ایرنا، دکتر علی قنبری روز یکشنبه درآیین تودیع و معارفه مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان البرز، گردش مالی سالانه شرکت بازرگانی دولتی ایران را یکصد هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
-- معاون وزیر ورزش و جوانان خبر داد : حضور نیمی از مردم کشور در ورزش های همگانی تا 10 سال آینده
ارومیه - ایرنا - معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده تمهیدات لازم را برای حضور نیمی از مردم کشور در ورزش های همگانی می اندیشیم.
عبدالحمید احمدی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی افزود: خدمت در حوزه ورزش و جوانان وظیفه خطیری است که بر عهده تک تک مسوولان مرتبط قرار داده شده و امیدوارم بتوانیم دین خود را به این جوانان ادا کنیم.
-- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: برای دستیابی به عدالت آموزشی در کشور و توجه به تحصیل، بهره گیری از سیاست های تشویقی برای تحصیل افراد بی سواد با آسان ترین روش ممکن را در دستور کار نهضت سواد آموزی قرار گرفته است.
ساوه - ایرنا - علی باقرزاده بیان کرد: در روش آسان کردن قوانین سوادآموزی در کشور هر فرد بی سوادی می تواند توسط هر فرد دیگر و با هر کتاب آموزشی سواد خواندن و نوشتن را بیاموزد.
باقرزاده گفت: براساس سیاست های دولت برای ترغیب مردم به تحصیل، افراد بی سواد که در گروه سنی 10 تا 49 سال قرار دارند و بی سوادی آنها توسط آموزش و پرورش شهرستان محرز شود اگر سواد خواندن و نوشتن را توسط فرد دیگر حتی یکی از اعضای خانواده خود فرا گیرند از هفت میلیون ریال هزینه نقدی به صورت تشویقی بهره مند می شوند.
وی میانگین سن افراد تحت پوشش طرح باسوادی در کشور را 31 سال عنوان کرد و گفت: همچنین پرداخت 20 درصد از هزینه های تحصیل فرد بی سواد از دیگر سیاست های دولت برای کاهش بی سوادی در کشور است.
-- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:90 درصد قطعات خودروهای پرتیراژ کشور تولید داخل است
مشهد – ایرنا – معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 90 درصد قطعات خودروهای پرتیراژ کشور از جمله سمند، انواع پراید، پژو، تیبا، رانا، ام وی ام 110 و تندر در داخل ایران تولید می شود.
محسن صالحی نیا روز یکشنبه در حاشیه بهره برداری از خط تولید ایربگ شرکت ایمن خودرو شرق در شهرک صنعتی بینالود در جمع خبرنگاران افزود: خودروهای پرتیراژ 85 درصد از سهم تولیدات خودرو در کشور را شامل می شود.
وی بیان کرد: سهم قطعات تولید داخل از سایر خودروها 70 درصد یا 50 درصد و در تعداد محدودی از خودروها به لحاظ حجم تولید و تعداد آنها به پنج درصد می رسد.
وی گفت: در سیاستهای جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش شده تا آن حجم از قطعات خودرو که به لحاظ اقتصادی از تیراژ مناسبی برخوردار نیست نیز طی توافق با شرکتهای همکار خود با تولید و صادرات بیشتر این عقب ماندگی را جبران کند.
-- طرح پرواربندی دام عشایر امسال بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار دارد
سمنان - ایرنا - رییس سازمان امور عشایری کشور از اجرای طرح زنجیره تولید و پرواربندی دام خبر داد و گفت: امسال با اعتباری بیش از سه هزار میلیارد ریال، طرح پروار بندی 9 میلیون راس دام آغاز می شود.
کرمعلی قندالی روز یکشنبه در مهدیشهر استان سمنان، اجرای این طرح را برای تعادل زیستی دام و مرتع تاثیرگذار دانست و افزود: با اجرای این طرح سالانه 20 هزار تن تولیدات دامی کشور افزایش می یابد.
وی گفت: امسال یک هزار میلیارد ریال برای تامین علوفه و 300 میلیارد ریال نیز برای تامین آب مورد نیاز دام عشایر کشور پیشنهاد شده است.
-- از جمهوری اسلامی ایران در دنیا به نام یک کشور فرهنگی یاد می شود و در این میان ادبیات دارای جایگاهی بسیار ارزشمند است.
مشهد - ایرنا - معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:روز یکشنبه در مراسم پایانی پنجمین کنگره بین المللی شعر از توس تا نیشابور افزود: براساس آمار سال گذشته خانه کتاب 40 هزار نسخه از متن شاهنامه در کتب مختلف استفاده شده که این بدان معنی است که روزی 1200 نسخه به نام فردوسی رقم خورده است.
سید عباس صالحی اظهار کرد: براساس آمار شاهنامه فردوسی پارسال بیش از 50 بار در کشور چاپ و 140 بار نیز بازنویسی شده است.
وی با بیان اینکه در تاریخ ادبیات ایران نام فردوسی و خیام به وضوح دیده می شود گفت: نمی توان از ایران و ادبیات سخن گفت و یاد و خاطره فردوسی و عطار را گرامی نداشت زیرا این دو شاعر هویت ایرانی اسلامی را زنده کردند.
***** دوشنبه 28 اردیبهشت
-- معاون وزیر ارشاد : فروش 100 میلیارد تومانی در نمایشگاه کتاب تهران
مشهد - ایرنا - معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: میزان فروش در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امسال از رقم 100 میلیارد تومان فراتر رفت.
سید عباس صالحی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: 70 میلیارد تومان از این رقم تنها مربوط به سامانه های بانک صادرات است و باید توجه داشت که بخشی از گردش مالی ناشی از فروش کتاب در نمایشگاه امسال خارج از حوزه های این بانک بوده است.
-- مشاور وزیر تعاون : طرح تکاپو به دنبال استفاده از مزیتهای منطقه ای برای کسب و کار است
سمنان - ایرنا - مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح تکاپو در 6 استان کشور، گفت: استفاده از مزیتهای منطقه ای برای ایجاد کسب و کار هدف این طرح است.
عیسی منصوری روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان سمنان افزود: مطالعات طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) اکنون در استانهای کردستان، خوزستان، فارس، کرمان، خراسان رضوی و سمنان در حال اجراست.
-- مدیرکل سلامت خانواده وزارت بهداشت و درمان: بیش از شش میلیون دختر در سن باروری ازدواج نکرده اند
اردبیل - ایرنا - مدیرکل سلامت خانواده وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: شش میلیون و 600 هزار دختر 15 تا 49 ساله ایرانی در سن باروری ازدواج نکرده اند.
به گزارش ایرنا ، محمد اسماعیل مطلق روز دوشنبه در همایش تبیین سیاست های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک برای ارتقای نرخ باروری کلی در اردبیل افزود: هم اکنون سالانه بیش از 440 هزار فرصت فرزندآوری در کشور از دست می رود.
وی با بیان این که بیش از 11 میلیون دختر و پسر در آستانه ازدواج در کشور قرار دارند ، گفت: بخش قابل توجهی از این جمعیت نیز در حال پشت سر گذاشتن سن مناسب برای باروری هستند.
-- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : ثبت نام در موسسات غیرقانونی واستفاده از بورسیه های غیرمجاز هنر نیست
مشهد - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ثبت نام در موسسات غیر قانونی، خریداری عناوین جعلی که متاسفانه در شرایط فعلی باب شده افتخار نیست.
علی جنتی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی خیام که در نیشابور برگزار شد ، افزود: عده ای فقط به دنبال گرفتن مدرک و فخر فروشی هستند و برای بدست آوردن آن به بورسیه های غیر قانونی متمسک می شوند
وی با اشاره به اینکه از فضای مجازی برای علم آموزی به درستی استفاده نمی شود افزود : در این فضا همه می توانند به آخرین دستاوردهای علمی دست پیدا کنند اما متاسفانه دانش ما سطحی است.
به گفته جننتی در شرایط فعلی دسترسی به اطلاعات، منابع و اخبار برای همگان بسیار آسان شده است.
-- نوبخت: دولت با معضل بیش از 2 هزار طرح عمرانی ناتمام مواجه است
کرج- ایرنا- معاون رییس جمهوری گفت: دولت با معضل 2 هزار و 900 طرح عمرانی مواجه است که از پیشرفت های فیزیکی مختلفی برخوردار هستند.
به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت روز دوشنبه دربازدید از پارک علم و فناوری استان البرز،افزود: منابع لازم برای این طرح های عمرانی 400 هزار میلیارد تومان است درحالی که بودجه سال گذشته 40هزار میلیارد تومان بوده است.
وی با بیان اینکه بر فرض 100 درصد تخصیص بودجه باز هم امکان اتمام این طرح ها وجود ندارد، ادامه داد: عمر برخی از طرح های عمرانی یاد شده به 10 سال هم می رسد و از توجیه اقتصادی و اجتماعی برخوردار نیستند.
نوبخت تاکید کرد: با این منابع محدود باید هرچه سریع تر در جهت اتمام طرح های نیمه تمام پیش رفت و دراین زمینه نیاز به مساعدت بخش خصوصی داریم.
-- معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی:نگرش نخبگان در کاهش نرخ باروری نیازمند اصلاح است
اردبیل - ایرنا - معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نگرش نخبگان اعم از اساتید دانشگاه و قشرهای مرفه که سهم بالایی در کاهش نرخ باروری دارند، باید اصلاح شود.
به گزارش ایرنا ، دکتر محمد اسحاقی روز دوشنبه در همایش تبیین سیاست های کلی جمعیت، مبتنی بر سلامت مادر و کودک در راستای ارتقای نرخ باروری کلی در اردبیل افزود: این اقشار با این که از لحاظ مالی نیز در وضعیت مناسبی قرار دارند فرزندان کمتری به دنیا می آورند که این روند باید اصلاح و سبک زندگی اسلامی در بین این اقشار پیاده شود.
--- معاون وزیر آموزش و پرورش: استکبار برای تعلیم و تربیت ما برنامه ریزی کرده است
کرج- ایرنا- معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش گفت: امروز دنیای استکبار برای تعلیم و تربیت نسل آینده ساز جامعه اسلامی برنامه ریزی کرده است.
به گزارش ایرنا، مرضیه گرد روز دوشنبه در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان البرز که در سالن اجتماعات موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کرج برگزار شد، افزود: قدرت های سلطه گر جهانی، تمام ظرفیت ها، نظیر نرم ابزارهای کوچک، تاثیرات فناوری و فضای اجتماعی و فرهنگی را برای به انحراف کشاندن اذهان جوانان جامعه اسلامی به کار گرفته اند.
وی اظهار داشت: اگر از تربیت فرزندانمان غافل شویم به خطا رفته ایم.
-- نوبخت: برنامه ششم توسعه متفاوت با سایر برنامه ها خواهد بود
کرج- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اعلام اینکه بندهای محقق نشده برنامه پنجم درحال بررسی و جمع بندی است، گفت: برنامه ششم توسعه متفاوت با سایر برنامه ها خواهد بود.
به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری استان البرز درجمع خبرنگاران افزود:مشتمل بر235 ماده و یک هزار و140 حکم برای برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که تعدادی از آیین نامه های اجرایی آن هنوز تعیین نشده است.
وی گفت: درسال 93 شاهد رشد چهار درصدی اقتصادی کشور بودیم اما هنوز به هشت درصد نرسیده ایم، میزان اشتغال و نرخ بیکاری اکنون 10.5 درصد است که دراین زمینه نیاز به رویکرد ویژه ای در تدوین برنامه ششم داریم.
نوبخت خاطرنشان کرد: امسال 90 هزارمیلیارد ریال برای بخش تحقیقات و پژوهش کشور اختصاص یافته که از افزایش 34 درصدی نسبت به پارسال برخوردار است.
-- سوادآموزی در کشور با توجه به هدف گذاری های انجام شده باید بهبود یابد
انزلی - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: وضعیت سوادآموزی در کشور با توجه به اقتضائات و جامعه هدف، باید به سمت بهبود پیش رود.
به گزارش ایرنا، علی باقرزاده روز دوشنبه در جشنواره تجلیل از دستگاه های برتر در امر سوادآموزی استان گیلان اظهار کرد: با وجود هزینه ها و زمانی که صرف سوادآموزی در کشور شده ، این بخش وضعیت مطلوب ندارد.
--- معاون وزیر نفت : استانداردسازی محصولات نفتی به طور جدی دنبال می شود
کرج - ایرنا - معاون وزیر نفت با اشاره به جدیت این وزارتخانه برای استاندارد سازی محصولات نفتی، گفت: اندازه گیری نفت خام در پایانه های نفتی باید از سوی سازمان استاندارد مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا مشخص شود که شاخص اندازه گیری با شاخص های استاندارد مطابقت داشته باشد.
به گزارش ایرنا، عماد حسینی روز دوشنبه در هفتمین همایش روز جهانی اندازه شناسی که با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان ملی استاندارد در این سازمان برگزار شد، با اشاره به دغدغه های موجود در این خصوص، افزود: سیاست گذاری و اندازه شناسی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در لایه های مختلف صنایع وارد شود.
-- سند یک میلیون و 135 هزار هکتار از اراضی ملی صادر شد
جیرفت - ایرنا - معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تاکنون برای یک میلیون و 135 هزار هکتار از اراضی ملی سند صادر شده است که باید این اسناد در سیستم کاداستر ثبت شود.
به گزارش ایرنا، مسعود منصور روز دوشنبه در نشست شورای حفاظت از حقوق بیت المال جنوب استان کرمان در جیرفت افزود: ما برای ثبت سند در کاداستر امسال عدد 30 میلیون هکتاری را هدف گذاری کردیم که تاکنون هشت میلیون هکتار زمین در این سیستم ثبت شده و راه دشواری را در پیش داریم.
-- وزیر ورزش و جوانان: بعد فرهنگی ورزش و نقش آن در سلامت جامعه مغفول مانده است
گرگان - ایرنا - وزیر ورزش و جوان گفت: نقش ورزش به عنوان عنصری کاملا فرهنگی و پیش نیاز سلامت جامعه، از گذشته تاکنون در کشور مورد غفلت قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، محمود گودرزی روز دوشنبه در دیدار با آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان افزود: باید طوری برنامه ریزی کنیم تا مردم دارای فرهنگ ورزش کردن شوند و از سوی دیگر ورزش ما نیز فرهنگی و اخلاقی شود.
-- معاون وزیر بهداشت : بودجه فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت 70 درصد افزایش یافت
ساری- ایرنا- معاون فرهنگی، دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش 70 درصدی بودجه فرهنگی دانشجویی این وزارتخانه در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان افزایش با وجود محدودیت مالی دولت با موافقت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفت.
محمدرضا داوودی فراهانی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری همایش سراسری دبیران شوراهای صنفی دانشگاه های علوم پزشکی در ساری در گفت و گو با خبرنگاران بودجه فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت در سال جاری را یکهزار و 700 میلیارد ریال اعلام کرد.
بودجه فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سال 93 یکهزار میلیارد ریال بود.
-- اداره خوابگاه ها به دانشجویان واگذار می شود
ساری-ایرنا- مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ایجاد شرایطی برای تحویل مدیریت خوابگاه ها به دانشجویان خبر داد .
نبی مطلبی روز دوشنبه در آیین اختتامیه همایش سراسری دبیران و اعضای شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی کشور در ساری گفت: به اعتقاد برخی افراد واگذاری مدیریت و اداره خوابگاه ها به دانشجویان خواسته بزرگ و گاهی در تعارض با تحصیل و زمان آنان است ولی برخلاف این اعتقاد، اجرای این روند مطمئنا وضعیت مطلوبی را ایجاد خواهد کرد.
-- مدیرکل طیور جهادکشاورزی: ایران رتبه هفتم تولید گوشت مرغ جهان را دارد
کاشان- ایرنا- مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهادکشاورزی گفت: ایران در زمینه تولید صنعت مرغ گوشتی در رتبه هفتم جهان قرار دارد.
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی جهاد کشاورزی کاشان، حبیب امینی در همایش مدیریت تولید در کاشان اظهار داشت: با توجه به خودکفایی در تامین گوشت مرغ مورد نیاز کشور با زیرساخت های موجود، صنعت مرغ گوشتی کشور قادر به افزایش تولید به میزان 1.5 تا دو برابر میانگین فعلی را دارد.
-- مدیرکل استانهای وزارت ارشاد : اصالت بخشی به فعالیت فرهنگی هنری شهرستانها سیاست جدی وزارت ارشاد است
سمنان - ایرنا - مدیرکل امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اصالت دادن به فعالیت های فرهنگی هنری استانها و شهرستانها سیاست جدید این وزارتخانه است.
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، محمدمهدی احمدی در نشست با هنرمندان شهرستان مهدیشهر در این استان افزود: این سیاست در دوران وزارت دکتر علی جنتی عملیاتی شده است و این امر سبب شده تا هنرمندان شهرستانی بدانند که به فعالیت های آنها توجه شده است.
-- گودرزی: وزارت ورزش از هیچ کاندیدایی درانتخابات فدراسیون ها حمایت نمی کند
گرگان - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان گفت: حمایت وزارت از کاندیدایی خاص در انتخابات فدراسیون ها شایعه ای بیش نیست و صراحتا اعلام می کنیم که از هیچ کاندیدایی حمایت نمی کنیم.
محمود گودرزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان با اشاره به انتخابات فدراسیون بسکتبال افزود : این فدراسیون هم مانند سایر فدراسیون هاست وافرادی کاندیدا شدند وتائید صلاحیت آن ها انجام شد و آماده حضور در مجمع می شوند.
-- وزیر ورزش وجوانان : خانواده ها فرزندانشان را به سمت فعالیت های ورزش سوق دهند
گنبدکاووس - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان برگسترش ورزش در جامعه تاکید کرد و گفت: خانواده ها، فرزندانشان را به سمت انجام فعالیت های ورزشی سوق دهند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمود گودرزی عصر دوشنبه در آیین افتتاح ورزشگاه 5 هزار نفری گنبدکاووس افزود: هدف دولت گسترش فعالیت های ورزشی در جامعه است و تلاش می شود تا در این زمینه امکانات خوبی برای ورزشگاران در جامعه فراهم شود.
-- 40 هزار مدرسه در کشور هوشمندسازی شده است
یزد - ایرنا - معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: هوشمندسازی تمام مدارس کشور از برنامه های این وزارتخانه بوده و تاکنون یکصد هزار کلاس درس در قالب 40 هزار باب مدرسه هوشمند شده است.
علی زرافشان دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یزد با بیان اینکه اواخر سال گذشته 230 میلیارد ریال برای هوشمندسازی مدارس و تجهیز پایه ششم تخصیص داده شد، افزود: علاوه بر این در بودجه سال جاری نیز اعتباراتی به همین منظور اختصاص یافته است.
*****سه شنبه 29 اردیبهشت
--- معاون وزیر آموزش و پرورش : معلم شخصیتی آرام بخش دارد
یزد - ایرنا- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پروش گفت : یک معلم خوب و مقتدر معلمی است که شخصیت او آرام بخش باشد.
به گزارش ایرنا ؛ علی زرافشان و مهدی نوید ادهم ؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پروش و دبیر کل شورای عالی این وزارتخانه دوشنبه شب طی مراسمی در یزد با بوسه بر دستان "حسن پور روستا" معلم دوران دبیرستان درس شیمی خود در سال 50 تا 53، از این معلم فرهیخته قدردانی کردند.
-- معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید کشور: ارتقا خدمات بیمارستانهای روانپزشکی از اولویتهای بنیاد شهید کشور است
یاسوج -ایرنا-معاون بهداشت و درمان رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی کشور گفت: ارتقا سطح خدمات بیمارستانهای روانپزشکی از اولویت های این سازمان در ارایه خدمات به جانبازان دوران دفاع مقدس است.
به گزارش خبرنگارایرنا، عبدالرضا عباسپور روز سه شنبه در سومین همایش سراسری روسای بیمارستانهای روانپزشکی بنیاد شهید کشور با تجلیل از ایثارگری های شهدا و جانبازان سرافراز انقلاب اسلامی افزود:ارتقای کیفیت خدمات درمانی به جانباران از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.
-- بازدید وزیر علوم از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان اصفهان
اصفهان - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز سه شنبه از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دیدن کرد.
به گزارش ایرنا، محمد فرهادی امروز از فناورهای شرکت های دانش بنیان فراتک ، کاراپالایه و پارسیان پویا پلیمر در حوزه محیط زیست بازدید کرد.
-- ستاری: طرح های تجاری قابل اجرا تسهیلات دریافت می کنند
خرم آباد - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان گفت: چنانچه طرح های تجاری قابل اجرا و مفید باشد هیچگونه محدودیتی در پرداخت تسهیلات کم بهره به این طرح ها وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سورنا ستاری روز سه شنبه در فرودگاه خرم آباد در جمع خبرنگاران افزود: برنامه ریزی و آموزش از اصلی ترین نیاز فعالیت های علمی و تحقیقاتی است.
وی اظهار داشت: برنامه حمایت از شرکتهای دانش بنیان مشخص و هدفمند است که تسهیلات سربازی، معافیت های مالیاتی و گمرکی و وام کم بهره از جمله این برنامه ها است.
-- فرهادی:وزارت علوم به حوزه ی فناوری توجه جدی و جامع تری می کند
اصفهان-ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه توسعه کمّی آموزش عالی ، دانشگاهی و تولید مقاله های علمی را به اندازه کافی در کشور داشتیم گفت: اکنون نوبت این است که بیش از پیش به حوزه ی فناوری به طور جدی و جامع تر توجه شود.
به گزارش ایرنا، محمد فرهادی روز سه شنبه در جمع مدیران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: اکنون یک و نیم درصد از تولید علم دنیا متعلق به ایران است در حالیکه در اوایل انقلاب یک دهم درصد بود ،در عرصه تحقیقات خوب عمل کرده ایم اما لازم است که این تحقیقات به محصول تبدیل شود.
-- قائم مقام وزیر:ایران برای همکارهای علمی ودانشگاهی بامنطقه قفقاز هیچ محدودیتی ندارد
تبریز- ایرنا- قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رییس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایران برای تبادل استاد و دانشجو و همچنین همکاری های مختلف علمی و دانشگاهی با کشورهای حوزه قفقاز هیچ محدودیتی ندارد.
حسین سالارآملی روز سه شنبه در پنجمین همایش اتحادیه دانشگاه های قفقاز در تبریز، افزود: توسعه همکاری های دو و چند جانبه با دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشورهای این منطقه جزو اولویت های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است و در این زمینه هر آنچه لازم باشد از سوی طرف های ایرانی قابل انجام است.
-- ستاری: اساس اقتصاد دانش بنیان، نیروی انسانی است
خرم آباد - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان گفت: اساس اقتصاد دانش بنیان در تمام کشورها نیروی انسانی است.
به گزارش خبرنگار ایرنا سورنا ستاری روز سه شنبه در بازدید از پارک علم و فناوری لرستان افزود : در کنار اقتصاد دانش بنیان و توسعه علوم و فناوری استفاده از ایده و تفکر نیروی انسانی حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه اقتصاد نفتی اخلاق نفتی ایجاد می کند و این تفکر در دانشگاه ها و مراکز علمی نیز نمود یافته است تصریح کرد : اقتصاد نفتی در جامعه باور اعتبارات 100 درصدی و اشتغال دولتی را ایجاد کرده است.
-- یک مسوول وزارت بهداشت:آموزش همگانی در بسته تحول سلامت محیط پیش بینی شده است
آبادان- ایرنا- رییس اداره بهداشت و آب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تجهیز آزمایشگاه ها، آموزش همگانی و کیفی سازی نیروی انسانی در بسته تحول سلامت محیط پیش بینی شده است.
غلامرضا شقاقی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری کارگاه کشوری مدیریت بیماری های قابل انتقال از آب و غذا با اولویت وبا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در طرح تحول سلامت، اعتبارات لازم برای تجهیز آزمایشگاه ها اختصاص داده شده است.
-- فرهادی : دانشگاههای نسل سوم محور شاخص علم وفناوری در برنامه ششم توسعه است
اصفهان- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حرکت به سمت ایجاد و شکل گیری دانشگاههای نسل سوم و کارآفرین، شاخص ترین برنامه حوزه علم و فناوری در برنامه ششم توسعه کشور است.
به گزارش ایرنا، محمد فرهادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: مهمترین اولویت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه ششم توسعه کشور در حوزه فناوری، تبدیل علم به ثروت، توسعه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و جهت گیری به سمت دانشگاههای کارآفرین خواهد بود.
-- مشاور وزیر ارشاد بر استفاده از ظرفیتهای فرهنگی برای توسعه گردشگری تاکید کرد
مشهد - ایرنا - مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید با برنامه ریزی لازم از ظرفیتهای فرهنگی برای توسعه کمی و کیفی صنعت گردشگری کشور بیشتر استفاده کرد.
حجت الاسلام محمد علی امینیان روز سه شنبه در ادامه همایش ملی فرهنگ، هویت شهری و گردشگری در مشهد افزود: ایران به رغم داشتن ظرفیت های فراوان در صنعت گردشگری نتوانسته است در ردیف های اول تا سوم جهان در این زمینه جای بگیرد و باید سهم این بخش در سطح ملی و بین المللی ارتقا یابد.
-- ستاری: عدم مشارکت مردم در حوزه های اقتصادی سبب رکود این بخش شده است
خرم آباد - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: عدم مشارکت مردم در حوزه های اقتصادی سبب رکود در این حوزه و بالا رفتن انتظار مردم از دولت شده است.
به گزارش ایرنا، سورنا ستاری عصر سه شنبه در نشست با نخبگان علمی و روسای دانشگاه های لرستان با اشاره به اینکه اقتصاد مبتنی بر نفت خام و بچه پولداری نمی تواند کار آفرینی ایجاد کند، افزود: اقتصاد خام خواری، اقتصادی بی هویت است در حالی که پایه اقتصاد دانش بنیان مبتنی بر مزایای ذاتی و تولید خود جوش است.
-- حوادث ورزشگاه امام (ره) تبریز بررسی می شود،
تبریز - ایرنا - محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان برای بررسی حوادث و اتفاقات ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز دقایقی پیش وارد تبریز شد.
دیدار تیم های تراکتورسازی تبریز و نفت تهران که نتیجه آن در سرنوشت قهرمان چهاردهمین دوره لیگ برتر تعیین کننده بود، به دلیل نوع داوری، حوادث دقایق آخر و اینکه در کنار زمین مسابقه نتیجه دیدار همزمان سپاهان و سایپا اشتباه به کادر فنی و سرپرستی دو تیم اعلام شد، لیگ برتر را تحت تاثیر قرار داد.
-- معاون سازمان تامین اجتماعی:
اجرای طرح افزایش مرخصی زایمان نیازمند بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار است
بندرعباس- ایرنا- معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: امسال برای اجرای طرح افزایش مرخصی زایمان از شش به 9 ماه، نیازمند سه هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار هستیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسن زدا روز سه شنبه در حاشیه مراسم آغاز به کار شعبه سه تامین اجتماعی بندرعباس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال مذاکره با دولت برای دریافت این اعتبار هستیم، افزود: به محض دریافت اعتبار، این طرح در کشور اجرایی می شود.
-- قائم مقام وزیر کشور: دولت در پی استفاده بهینه از ظرفیت دریا است
ساری- ایرنا- قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: در آستانه برنامه ششم، دولت در پی استفاده بهینه از ظرفیت دریا و سواحل است و تلاش دارد تا بودجه ای پایدار برای این موضوع مهم تخصیص دهد.
به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، مرتضی میرباقری روز سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی طرح های دریای استان با بیان این که یکی از برکات دولت تدبیر و امید، بهره گیری از تجربیات مختلف در کشور است، عنوان داشت: در زمان فعالیت دولت یازدهم، در وزارت کشور بر آن بودیم تا موضوع سواحل را به عنوان یک مساله ملی جا بیندازیم و در این مسیر توفیق یافته ایم.
-- مدیر امورعمرانی وزارت بهداشت:دولت به دنبال ارایه خدمات بهتر در حوزه بهداشت و درمان است
شیراز - ایرنا - مدیر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی و تجهیزاتی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : نگاه دولت این است که در حوزه بهداشت و درمان خدمات بهتری را در اختیار مردم قرار دهد و با توجه به برنامه ریزی های این حوزه و همچنین برنامه ای که برای مشارکت بخش خصوصی تنظیم شده ، اتفاقی که رخ خواهد داد ، کم نظیر است.
به گزارش ایرنا، مهندس امیر سالکی روز سه شنبه در آیین گشایش یازدهمین پودمان علمی مدیران دفاتر فنی دانشگاه های علوم پزشکی کشور به میزبانی شیراز، از ایجاد و توسعه 252 کلینیک ویژه داخل و خارج بیمارستانی در کشور خبر داد .
-- معاون اجرایی رییس جمهوری: تلاش دولت فراهم کردن شرایط برای توسعه سرمایه گذاری است
تبریز- ایرنا - معاون اجرایی و جانشین رییس جمهوری در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با تاکید بر ضرورت کاهش بروکراسی اداری و تسهیل مقررات، گفت: تلاش دولت حل مشکلات سرمایه گذاری خارجی در کشور است.
محمد شریعتمداری عصر روز سه شنبه در نشست تخصصی آذری های مقیم خارج از کشور در تبریز با اشاره به نقش ایرانیان مقیم خارج در رونق اقتصادی کشور افزود: به دلیل استحکام نظام و روند مناسب مذاکرات هسته ای، با عزت مداری در مسیر دستیابی به موفقیت گام برمی داریم.
*** چهارشنبه 30 اردیبهشت
-- ورود رییس جمهوری به تبریز/ هفدهمین سفر داخلی کاروان تدبیر و امید
تبریز- ایرنا - رییس جمهوری به همراه کاروان تدبیر و امید دقایقی پیش برای انجام هفدهمین سفر داخلی وارد تبریز شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح چهارشنبه در بدو ورود به فرودگاه شهید مدنی تبریز مورد استقبال اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه استان و سایر مقامات محلی قرار گرفت.
رییس دولت تدبیر و امید در این سفر دو روزه، ابتدا با حضور در ورزشگاه تختی تبریز در جمع مردم سخنرانی خواهد کرد و سپس در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان شرکت و در ادامه با جمعی از ایثارگران، علما و نخبگان آذربایجان شرقی دیدار می کند.
-- معاون سازمان میراث فرهنگی: تراز گردشگری در ایران مثبت است
یاسوج - ایرنا - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تراز مثبت صنعت گردشگری در ایران در سال های 92 و 93 و بهبود این روند در سال جاری خبر داد.
مرتضی رحمانی موحد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یاسوج بدون اشاره به آمار افزود: بررسی آمارهای ورودی و خروجی گردشگران خارجی در ایران و تاثیرات اقتصادی ناشی از آن نیز نشان می دهد که این وضعیت مثبت همچنان با شتاب بیشتری ادامه دارد.
-- رییس جمهوری: پایان مذاکرات، افتخار ملت خواهد بود/ کسی حق ندارد از جیب و جانب مردم شعار دهد
تبریز- ایرنا- رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت با قدرت تمام با مقصران حادثه ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز که با احساسات پاک مردم قهرمان آذربایجان بازی کردند، به شدت برخورد می کند.
حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در جمع مردم تبریز در ورزشگاه تختی (باغشمال)، افزود: سلام من بر مردم قهرمان و بزرگ آذربایجان و تبریز و فهیم و ورزش دوست این خطه.
وی با اشاره به حوادث ورزشگاه یادگار امام (ره)، اظهار کرد: تراکتورسازی متعلق به مردم آذربایجان نیست، بلکه این تیم مردمی متعلق به ایران است و تیمی است که آرزوی قهرمانی آن را در آسیا خواهیم داشت.
-- رییس مرکز فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی : ایران رتبه 105 دولت الکترونیک جهان را دارد
نوشهر ـ ایرنا ـ رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی گفت: بنا بر آمارهای معتبر بین المللی سال 2014 میلادی، ایران در شاخص توسعه دولت الکترونیک با امتیاز 0.4508 ، رتبه 105 را در جهان دارد حال آنکه میانگین شاخص جهانی 0.4712 است.
به گزارش ایرنا، کریم احمدی روز چهارشنبه در گردهمایی مسوولان تحول اداری و فناوری اطلاعات اداره های کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در مجتمع کریم ساعی کلارآباد، افزود: این رتبه در سال های 2010 و 2012 به ترتیب 102 و 100 بود.
-- پنج هزار سازمان مردم نهاد ایجاد می شود
بجنورد - ایرنا - مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: هم اکنون 400 تشکل مردم نهاد در کشور وجود دارد که این میزان تاسال 96 به پنج هزار تشکل افزایش خواهد یافت.
به گزارش ایرنا رضا حجتی روز چهارشنبه در نخستین دوره دانش افزایی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور در روستای گردشگری رویین اسفراین بر ضرورت تشکیل و افزایش سازمان های مردم نهاد بویژه در حوزه جوانان در کشور تاکید کرد.
وی تعداد کم تشکل های مردم نهاد را نشانه عدم تمایل مشارکت جامعه و منزوی بودن آنان دانست و افزود: باید به ازای هر پنج هزار نفر جوان یک تشکل مردم نهاد تشکیل شود.
-- وزیر علوم خواستار حمایت بیشتر دولت و مجلس از قطب های علمی کشور شد
اصفهان - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: قطب های علمی، ارزان ترین مسیر تحقق آرمان های انقلاب اسلامی است که لازم است دولت و مجلس بیش از پیش چتر حمایتی خود را بر این قطب ها، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و فناوری بگسترانند.
به گزارش ایرنا، محمد فرهادی روز چهارشنبه در پیامی به سومین همایش قطب های علمی کشور در دانشگاه اصفهان افزود: با توجه به جاری بودن فرایند تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه از دولت و مجلس شورای اسلامی می خواهم که این چتر حمایتی را گسترش دهند و اطمینان داشته باشند که توسعه علمی کشور منجر به توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی می شود.
-- مدیرکل دفتر برنامه ریزی سازمان جنگل ها : رویکرد مهم سازمان جنگلها حفظ آب، خاک و ترسیب کربن است
قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر برنامه ریزی، بودجه و هماهنگی طرح ها در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مهمترین رویکرد و سیاست این سازمان در برنامه ششم حفظ آب، خاک و ترسیب کربن جنگل ها و مراتع است.
به گزارش ایرنا، کوروش قنبری روز چهارشنبه در اولین گردهمایی مسوولین طرح و برنامه منطقه 3 کشور که با حضور مدیران کل برنامه ریزی و بودجه سازمان جنگل ها در سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی قزوین برگزار شد، افزود: برای تحقق این رویکرد باید مشارکت عمومی در موضوعات خاص افزایش یابد.
گودرزی: افزایش ظرفیت ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز صلاح نیست
تبریز- ایرنا - وزیر ورزش و جوانان گفت: افزایش ظرفیت صندلی های ورزشگاه 70 هزار نفری یادگار امام (ره) تبریز، صلاح نیست.
محمود گودرزی روز چهارشنبه در بازدید از این ورزشگاه ، با بیان اینکه ورزشگاه یادگار امام (ره) یکی از زیباترین ورزشگاه های ایران است، افزود: ما تجربه توسعه مجدد استادیوم های فوتبال را در ورزشگاه نقش جهان اصفهان داشتیم که می خواستند ظرفیت را افزایش دهند اما هنوز پس از سپری شدن سالها عملیات اجرایی آن به اتمام نرسیده است.
-- با حضور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی/
پنج سینمای دیجیتالی در آذربایجان شرقی افتتاح شد
تبریز- ایرنا - پنج سینمای دیجیتالی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت همزمان و نمادین از شهرستان شبستر در آذربایجان شرقی افتتاح شد.
به گزارش ایرنا ، در سفر روز چهارشنبه علی جنتی به شهرستان شبستر، مجموعه فرهنگی و هنری چند منظوره این شهرستان و سینماهای دیجیتالی شهرستان های میانه، بناب، مراغه، مرند و شبستر به طور همزمان به بهره برداری رسید.
علی اکبر صفی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: برای تجهیز این سینماها نزدیک به پنج میلیارد ریال هزینه شده است.
-- معاون سازمان میراث فرهنگی:
افزایش گردشگران و استفاده از فناوری راهبرد مهم در توسعه گردشگری است
یاسوج - ایرنا- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: افزایش تعداد گردشگران خارجی، توسعه و ساماندهی گردشگری داخلی و استفاده از فناوری های نوین مهمترین راهبردهای این سازمان برای رسیدن به افق 1404 است.
به گزارش ایرنا، مرتضی رحمانی موحد روز چهارشنبه در نشست ستاد خدمات سفر کهگیلویه وبویراحمد افزود: توسعه صنعت هتل داری و ایجاد سایر زیرساخت ها و تاسیسات زیربنایی و مراکز اقامتی از دیگر برنامه های اساسی این سازمان است.
-- معاون وزیر علوم: نقش دیپلماسی قطبهای علمی مغفول مانده است
اصفهان- ایرنا- معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از مهمترین نقشهای قطبهای علمی کشور، دیپلماسی علمی که این مهم ازسالهای گذشته تاکنون مغفول مانده است.
به گزارش ایرنا، دکتر وحید احمدی روز چهارشنبه در آیین آغاز بکار سومین همایش سراسری قطبهای علمی در دانشگاه اصفهان بر ضرورت توجه به نقش دیپلماسی علمی در دوره جدید و چهارم فعالیت این قطبها و برنامه ششم توسعه تاکید کرد و افزود : مغفول ماندن این نقش یکی از چالشهای حوزه علم و فناوری کشور است .
-- وزیر ارتباطات:پیاده سازی دولت الکترونیک نیازمند همراهی همه وزارتخانه هاست
تبریز- ایرنا- وزیرارتباطات وفناوری اطلاعات با اشاره به آماده بودن زیرساخت های دولت الکترونیک در کشور، گفت: برای پیاده سازی نیازمند همراهی سایر وزارتخانه ها هستیم.
محمود واعظی روز چهارشنبه در آیین افتتاح مجتمع " آی.سی.تی" (ICT) آذربایجان شرقی، راه اندازی 31 کارگروه استانی را در راستای بسترسازی دولت الکترونیک عنوان کرد و افزود: از شورای عالی فناوری ارتباطات هم مصوبات لازم در این خصوص گرفته شده است.
-- رییس انجمن ژنتیک: علم سلولهای بنیادی در ایران همطراز با دنیا است
مشهد - ایرنا - رییس انجمن ژنتیک ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در عرصه علم سلولهای بنیادی همطراز با دنیا در حال حرکت است زیرا تاکنون در این زمینه پیشرفتهای خوبی داشته ایم.
دکتر مختار جلالی روز چهارشنبه در "کنگره بین المللی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی" در مشهد افزود: هم اکنون در زمینه بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و سلولهای بنیادی دستاوردهای خوبی در ایران حاصل شده است.
-- جنتی: عدالت فرهنگی با تلاش مردم و فعالان این عرصه در کشور محقق می شود
تبریز - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عدالت فرهنگی با تلاش مردم بلند همت ایران، فعالان فرهنگ، هنر و خادمان فره�





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن