تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798683705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دهمین سالگرد درگذشت اسطوره فوتبال آبادان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دهمین سالگرد درگذشت اسطوره فوتبال آبادان برگزار شد آبادان - ایرنا - دهمین سالگرد درگذشت مرحوم منوچهر سالیا اسطوره فوتبال آبادان در این شهر برگزار شد.


به گزارش ایرنا در این مراسم که روز جمعه در جوار مزار این مرحوم واقع در بهشت زهرا آبادان برگزار شد، جمعی از پیشکسوتان فوتبال این شهر و استان خوزستان و جمعی از مسوولان شهری آبادان حضور داشتند.
مدیرعامل و عضو هیات مدیره کانون پیشکسوتان آبادان در این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت:حدود 60 سال پیش باشگاهی به نام البرز از سوی عزیز سالیا که در رشته دوو میدانی فعالیت داشت راه اندازی شد و تعدادی از جوانانی که در آن مقطع سنی خردسالی بودند، گرد هم آمده و شروع به کار کردند.
نصرالله بم زاده افزود: یکی از افرادی که آن زمان در این باشگاه فعالیت چشمگیری داشت مرحوم منوچهر سالیا بود که پس از دو سال و با همکاری افرادی همچون حمید جاسمیان و رضا دهداری باشگاه جم به شاهین تبدیل شد.
وی اظهار کرد:با وجود برخی ناملایمات، این اسطوره فوتبال دست از فوتبال برنداشت و حتی در کسوت مربیگری نیز به جامعه ورزش کمک زیادی کرد.
بم زاده افزود: سالیا در زمان جنگ تحمیلی نیز با تشکیل تیم مهاجران در شیراز هدایت این تیم را به عهده داشت و هرگز اجازه نداد چراغ فوتبال خاموش شود.
این پیشکسوت فوتبال بانی به روی کار آمدن تیم نفت آبادان را شخص منوچهر سالیا دانست و گفت: سالیا حق بزرگی بر گردن فوتبال آبادان دارد و ما امروز گردهم آمده ایم تا یادو خاطره وی را زنده کنیم.
یکی دیگر از پیشکسوتان فوتبال آبادان گفت: سالیا از مردان بی ادعای فوتبال آبادان بود.
ˈحبیب گله داری افزود:حق انسان های پاکباخته ای همچون منوچهر سالیا نادیده گرفته شده است، لذا وجود دفتری برای رسیدگی به امور پیشکسوتان لازم است.
وی اظهار داشت: جوانان ورزشکاری در آبادان هستند که نیاز به حمایت های سخت افزاری و نرم افزاری همچون تجهیزات، امکانات و زمین دارند که باید در پرداختن به این موضوع و تامین و رفع نیازهای آنان تلاش شود.
گله داری افزود:برخی از افراد برخوردهای نامناسبی دارند و این راهی نیست که مرحوم سالیا بر آن تاکید داشت و یا آن را دنبال می کرد.
سرمربی سابق تیم فوتبال صنعت نفت آبادان با تاکید بر اینکه باید درس های زیادی از اخلاق مداری مرحوم سالیا آموخت، اظهار داشت: وجود تشکیلاتی برای تعیین و تشخیص فوتبالی از غیر فوتبالی ضروری است.
منوچهر سالیا یکی ازپیشکسوتان فوتبال آبادان بعد از ظهر شنبه 31 اردیبهشت ماه سال 84 پس از بازگشت از تمرین تیم جم براثر عارضه قلبی فوت کرد.
مرحوم سالیا سال ‎ 1317در یک خانواده کارگری در آبادان دیده به جهان گشود از ‎ 13سالگی با توجه به علاقه ای که به فوتبال داشت توسط مرحوم "پرویز دهداری" به ورزش روی آورد.
وی از سال ‎ 1338با ورود به تیم جم آبادان که بعد نامش به شاهین تبدیل شد به شکل حرفه ای فوتبال را آغاز کرد و سال ها در کنار مرحوم دهداری ،مرحوم حمید برمکی، حمید جاسمیان، پورجانکی، دکترصفریان و علمداری توپ زد.
وی سال ‎ 1346با فوتبال قهرمانی خداحافظی کرد ولی با توجه به علاقه ای که به فوتبال داشت از همان سال درکسوت مربیگری کار کرد و شاگردان زیادی تربیت و تحویل جامعه فوتبال ایران داد.
او همچنین در سال ‎ 1355به عنوان مربی تیم صنعت نفت آبادان برگزیده شد و مدتی هدایت این تیم رابه عهده داشت .
سالیا درسال های اخیر با تشکیل تیم جم درآبادان همراه فوتبال بود تا اینکه شمع عمرش در بعدازظهر شنبه 31 اردیبهشت 1384 در سن ‎ 67سالگی به خاموشی گرایید.‬‬‬
7104/6125



01/03/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن