تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803063434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حوزه و اساتيد محترم آن براي ايجاد تحول بپاخيزند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۱۸ب.ظ)
آيت الله مکارم شيرازي: حوزه و اساتيد محترم آن براي ايجاد تحول بپاخيزند موج - قم- آيت الله مکارم شيرازي با بيان اينکه هدف از راه اندازي مدرسه تخصصي فقه امام کاظم(ع) تربيت مجتهد مطلق است تا بتوانيم به اندازه سهم خود قدمي براي تحول در حوزه برداريم تصريح کرد: بايد حوزه و اساتيد محترم آن براي ايجاد تحولات جديد در حوزه بپاخيزند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت الله مکارم شيرازي در مراسم افتتاحيه مدرسه تخصصي فقه امام کاظم(ع) ضمن تبريک ولادت امام سجاد(ع) و اعياد شعبانيه به اهداف تشکيل اين مدرسه اشاره و تصريح کرد: هدف از تشکيل اين مجلس افتتاح برنامه دوره تحصيلي فقه و اصول تخصصي است که انشاءالله بتوانيم برنامه اي را شروع کنيم که در حوزه تحولي در برنامه هاي فقه و اصول ايجاد شود و انشالله اينچنين اقداماتي را به شهرستان ها نيز برسانيم .
وي با اشاره به اهميت علم و عالم افزود: امام صادق(ع) در روايتي فرمودند: (اذا كان يوم القيامة جمع الله عزّوجلّ الناس فى صعيد واحد و وضعت الموازين فتُوزن دماءُ الشهداء مع مداد العلماء فيرجّح مدادُ العلماء على دماء الشهداء)، (چون روز قيامت شود، خداوند همگان را در يك زمين گرد آورد و ترازوها برپا شود، خون شهدا با مركّب قلم علماء سنجيده مي ‏شود و آنگاه مركّب قلم دانشمندان بر خون شهدا برترى پيدا مي كند).
آيت الله مکارم شيرازي با اشاره به اينکه مقام بالاي شهيد در اسلام بسيار بالاست و شهيدان زندگي جاويد دارند وميهمانان خداوند هستند گفت: به شهداي کربلا، انقلاب، خانواده ها و قبور آن ها افتخار مي کنيم اما آنچه برخون شهيد برتري دارد مداد العلما است که دلائل گوناگوني براي آن ذکر کرده اند.
اين مرجع تقليد گفت: نخستين دليل آن اين است که آنچه که سبب جاودانگي خون شهدا مي شود، قلم هاي علماست؛ چراکه اگر عالمان دين قلم نزده و تاريخ را نمي نوشتند، امروز خون شهدا جايگاه امروزي را نداشت وحتي جريان عظيم کربلا براي کسي روشن نبود.
وي افزود: از دلائل ديگر اين است که قلم علما، افکار دشمنان را در هم مي کوبد و ديگر آنکه شهدا بر قدرت جسماني تکيه کردند؛ ولي دانشمندان بر منطق تکيه مي کنند.
آيت الله مکارم شيرازي خطاب به جوانان حاضر در اين جلسه اظهارداشت: قدر خود را بدانيد که توانسته ايد در اين برنامه ها شرکت کنيد و در مسير علم و دانش حرکت کنيد زيرا دليل سجده فرشته ها به حضرت آدم، علم ودانش بود و عظمت انسان در برابر فرشتگان به اين خاطر است.
وي با تأکيد بر نياز حوزه به تحول، تصريح کرد: امروز در حوزه بزرگ قم، قريب به 60 هزار نفر مشغول به تحصيل هستند که بايد تحولات جديدي را به دليل نيازهاي زمان در حوزه ايجاد کنيم.
اين مرجع تقليد افزود: شايد تمام حوزويان نتوانند در مسير تحول قرار بگيرند اما مي توان در درون اين حوزه بزرگ، حوزه کوچکي ايجاد کرد وحداقل 5هزار نفر را پرورش داد تا به تحول رسيده و علمايي همچون گذشته داشته باشيم.
آيت الله مکارم شيرازي با بيان اينکه ما مي توانيم از ميان طلاب جوان و فاضل، افراد مستعد را شناسايي کرده و بنابر استعداد، آنان را پرورش دهيم خاطرنشان کرد: بايد استعدادها را کشف و طلاب را پرورش دادو هدف از راه اندازي اين مدرسه، تربيت مجتهد مطلق است تا بتوانيم به اندازه سهم خود قدمي براي تحول در حوزه برداريم.
اين مرجع تقليد گفت: اسلام هيچ مسئله اي را بدون جواب نگذاشته و امروز مسائل مستحدثه بسياري در عصر ماست که نيازمند به پاسخگويي از سوي حوزه است و فقه و اصول بر اساس منطق اهل بيت(ع) بسيار قوي است.
وي تصريح کرد: بايد حوزه واساتيد محترم آن بپا خواسته و تصميم بگيرند که در دل حوزه بزرگ تحولي ايجاد وحوزه اي قوي را ايجاد کنند.
آيت الله مکارم شيرازي با اشاره به ضرورت فراگيري زبان توسط مبلغان گفت: يکي از برنامه هاي اين مدرسه آموزش زبان است و بايد مبلغان متخصص در علوم و زبان تربيت کنيم تا در خارج از کشور به تبليغ اسلام بپردازند.
اين مرجع تقليد در پايان توصيه هايي را به طلاب در خصوص داشتن نظم و پشتکار در امور داشته ومطالبي را درخصوص حادثه تروريستي مسجد امام علي(ع) کشور عربستان و منطق ضعيف علماي وهابي ايراد فرمود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن