تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820367069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نصب 33 دستگاه ضد تگرگ در آذربايجان غربي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۲۶ب.ظ)
نصب 33 دستگاه ضد تگرگ در آذربايجان غربي موج - معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي، از نصب 33 دستگاه ضد تگرگ در آذربايجان غربي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، مقصود قرباني با اشاره به خسارت بالاي خشکسالي و سرمازدگي به همراه سيل و تگرگ در بخش‌هاي مختلف بخش کشاورزي استان افزود: نصب و راه‌اندازي سامانه‌هاي ضد تگرگ براي کاهش بخشي از خسارت‌هاي وارده ناشي از تگرگ در استان مؤثر خواهد بود.
وي با اشاره به خسارت وارد شده با بارش تگرگ در فصل بهار اظهار کرد: پديده تگرگ سالانه خسارت زيادي به زراعت و باغ‌هاي شهرستان وارد مي‌کند و علاوه بر کاهش توليد، بر درآمد بهره برداران نيز تأثير گذار است.
قرباني با بيان اين که تعداد اندکي از باغ‌هاي استان تحت پوشش بيمه قرار دارند، گفت: سامانه ضد تگرگ ابرها را در شعاعي حدود ۵۰۰ متري تحت تأثير قرار مي‌دهد و هر کدام از دستگاه‌ها بيش از 100 هکتار از اراضي اطراف خود را زير پوشش قرار مي‌دهد.
وي درباره نحوه کار اين دستگاه‌ها افزود: اين دستگاه‌ها با استفاده از گاز استيلن و پروپان کار مي‌کنند و 12 کيلومتر برد دارند و قادرند با شليک امواج صوتي به داخل توده ابرهاي تگرگ‌زا از بارش تگرگ جلوگيري و آن را به باران تبديل کنند.
قرباني ادامه داد: با همکاري و کمک سازمان هواشناسي استان نقاط حساس شناسايي و دستگاه‌هاي ضد تگرگ در همان مکان قرار داده مي‌شوند که تاکنون 33 دستگاه در استان نصب و راه‌اندازي شده است.
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي درباره هزينه نصب و راه اندازي اين سامانه در استان گفت: نصب اين دستگاه از سوي شرکت توليدکننده به صورت رايگان انجام مي‌شود.
وي خاطر نشان کرد: اين دستگاه‌ها با کنترل از راه دور کار مي‌کنند و حتي مي‌توان با استفاده از تلفن همراه و ارسال پيام کوتاه آن‌ها را فعال کرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن