تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796317006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام اسامی داوران بخش مستند/ ساخت فیلم بزرگداشت مسعود کیمیایی توسط جواد طوسی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
اعلام اسامی داوران بخش مستند/ ساخت فیلم بزرگداشت مسعود کیمیایی توسط جواد طوسی
محمدرضا عباسیان، منوچهر طیاب، ارد عطارپور، محمدعلی فارسی و پیروز کلانتری هیات داوران بخش مسابقه فیلم‌های مستند جشنواره هستند که 20 فیلم مستند راه‌یافته به مرحله مسابقه را داوری می‌کنند.


به گزارش حوزه سینمای باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، محمدرضا عباسیان، منوچهر طیاب، ارد عطارپور، محمدعلی فارسی و پیروز کلانتری هیات داوران بخش مسابقه فیلم‌های مستند جشنواره هستند که 20 فیلم مستند راه‌یافته به مرحله مسابقه را داوری می‌کنند.


** «منوچهر طیاب» مستندساز، نویسنده و منتقد ایرانی و دانش‌آموخته رشته معماری از دانشگاه فنی وین و تحصیل کرده رشته کارگردانیسینما و تلویزیون و طراحی صحنه از دانشکده سینمایی آکادمی دولتی موسیقی و هنرهای نمایشی وین است.


وی ساخت بیش از ۹۰ فیلم مستند و آموزشی، تدریس سینما و عکاسی، تألیف چند کتاب، دریافت چندین جایزه ملی و بین‌المللی و... را در کارنامه کاری خود دارد. طیاب همچنین عضو هیات داوران یونسکو در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه لهستان و چندین جشنواره داخلی و خارجی بوده است.


** «محمدعلی فارسی» متولد 1336 (ورامین) و فارغ‌التحصیل فیلمنامه‌نویسی از دانشکده صدا و سیما است. این تهیه کننده، کارگردان و تدوینگر از جمله همکاران شهید سیدمرتضی آوینی بود که پس از تاسیس موسسه «روایت فتح» نیز به همکاری با آن شهید بزرگوار ادامه داد.
او علاوه بر داوری در جشنواره‌های متعدد، تاکنون فیلم‌های مستند مختلفی مانند مهاجران، گلستان آتش، شلمچه، ماه و خورشید، سراب 2، تصویرگران جنگ، پایان انتظار، قصه‌های جنگ، غواصان، کبوتران امید، حقیقت گمشده، فانوس رو به باد، رستاخیز، خلوت دل، معلم و... را جلوی دوربین برده و توانسته است جوایز مختلفی را دریافت کند.


** «پیروز کلانتری» متولد 1332 (تهران) و فارغ‌التحصیل مدرسه عالی تلویزیون و سینما است. کلانتری کار هنری خود را با عکاسی آغاز کرد و فیلم‌های مستندی مانند پناهنده، حکایت باقی، این فیلم را به کی نشون می‌دین؟، راویان کوچک روستای غریب و... را جلوی دوربین برده که بسیاری از آن‌ها جوایزی را دریافت کرده‌اند.


کلانتری همچنین تاکنون در چندین جشنواره از جمله جشنواره فیلم فجر و جشن خانه سینما عضو هیات انتخاب یا داوری بخش فیلم‌های مستند بوده است.


** «ارد عطارپور» متولد تهران و دانش‌آموخته رشته اقتصاد از دانشگاه شهید بهشتی و سینما از مرکز اسلامی آموزش فیلم‌سازی است. او به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان سینمای مستند، جوایز زیادی را از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی داخلی و خارجی کسب کرده است.


او فعالیت هنری‌اش را از سال 67 با فیلم «تصویر گمشده» آغاز کرد و در ادامه راه خود، مستندهای مختلفی از جمله پرنیان، خلیج فارس، صد و یک سال بلدیه، بر گیسوان بلقیس، مریم را کارگردانی کرد. او همچنین چندین فیلم مستند را تهیه کرد.


** «محمدرضا عباسیان» مستندساز است که سابقه مدیرعاملی موسسه رسانه‌های تصویری، دبیری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و... را در کارنامه دارد. او همچنین در چند جشنواره از جمله جشنواره فیلم فجر به عنوان داور بخش مستند فعالیت کرده است.
از جمله آثار عباسیان می‌توان به فیلم مستند تحسین شده «نرمین تولیچ: بازیگر»، «مدرسه» و «قانا» اشاره کرد. همچنین مستندهای «از انزلی تا باكو»، «زائر»، «افغانستان سرزمین خسته»، «میراث موعود» (1379)، «سكوت در تاریكی»، «چهره‌های مجازی»، «افسانه مجاهدین افغان» و... از دیگر فیلم‌هایی است که عباسیان آن‌ها را تهیه یا کارگردانی کرده است.
 


فیلم های سینمایی بخش مسابقه و خارج از مسابقه بین الملل جشنواره شهر معرفی شدند


 آثاری از فیلمسازان کشورهای انگلستان، صربستان، ایران، ایتالیا، آمریکا، ژاپن، سوئد، یونان با 12 عنوان فیلم در این بخش رقابت خواهند داشت.


در این خبر عناوین فیلم های سینمایی بخش مسابقه و خارج از مسابقه بین الملل جشنواره به این ترتیب آمده است:


71 به کارگردانی یان دمانج از کشور انگلستان
"یادمان مایکل به کارگردانی دارکولا نگالوو از کشور صربستان
اولین بارش برف به کارگردانی آندره اسگره از کشور ایتالیا
سلما به کارگردانی آوادوورنی محصول مشترک آمریکا و انگلستان
امروز به کارگردانی سیدرضا میرکریمی از ایران
شکوفه های سرد به کارگردانی آبسوشی ساناهاشی از ژاپن
دربند به کارگردانی پرویز شهبازی از ایران
قاب باریک نیمه شب به کارگردانی تلاحدید از انگلستان
دوران عاشقی به کارگردانی علیرضا رئیسیان از ایران
خواهر لاغر من به کارگردانی سنالنکن از کشور آلمان
هیچ چیز نمی تواند مثل باد موهایم را شانه کند به کارگردانی پیتردلمونته از ایتالیا
دشمن درون به کارگردانی یورگس سمبروپلوس از کشور یونان
علاوه بر این فیلم ها، سه فیلم سینمایی از کشورهای پرو، ایتالیا و لهستان در بخش خارج از مسابقه گنجانده است. عناوین این سه فیلم به این ترتیب است:


 تمیز کن به کارگردانی آدریان سبا از کشور پرو، پولچه اینجا نیست به کارگردانی جوزپه بونیتو از کشور ایتالیا و تجسم کن به کارگردانی آندری یاکی مووسکی از لهستان.


 
با تدوین روزبه روحی پور جواد طوسی فیلم کیمیایی را برای جشنواره فیلم شهر ساخت


جواد طوسی منتقد و تحلیل گر سینما فیلم بزرگذاشت مسعود کیمیایی را با عنوان "شش دهه سینمای مولف"را برای پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر ساخت.


این فیلم 8 دقیقه ای کلیت زندگی این کارگردان جریان ساز و مولف سینمای ایران را در بر می گیرد.


روزبه روحی پور که تدوین این اثر را بر عهده دارد به همراه جواد طوسی تصاویری ماندنی را از کیمیایی در دل شهر تهران ثبت کردند. در قسمتی از این فیلم کوتاه کیمیایی نسبت به نوستالژی که به زادگاهش دارد نقاط مرکزی داخلی شهر را با حضور مردم حس می کند.


همچنین با کیمیایی در مورد تفاوت های این شهر نسبت به دهه های گذشته ارزیابی کردند. بخش هایی از این فیلم در دفترکار، بخش های در خانه، و بخش هایی هم در دل شهر تهران همراه با کیمیایی روایت می شود. همچنین عکس هایی از دوران کودکی کیمیایی هم به مخاطب نشان داده می شود.


یکی از بخش های اساسی اینکه کیمیایی در مورد مولفه های اصلی آثار و جهان بینی اش از جمله عنصر قهرمان، مسئله مرگ آگاهی، جایگاه خانواده، گستره شهر نقطه نظرات را بیان می کند.


جواد طوسی منتقد برجسته سینمای ایران پیش از این تجربیات ساخت فیلم کوتاه را در سینمای آزاد قبل از انقلاب دارد.


روزبه روحی پور دستیار کارگردانانی چون مسعود کیمایی، فرزاد موتمن و علیرضا امینی بود و ساخت فیلم های ویدیوئی مشت زن، واقعیت های پوشالی، رفقای فراموشی و ... را در کارنامه دارد.
 
 
«سلما» با اپرا وینفری در جشنواره بین المللی فیلم شهر


 فیلم سینمایی«سلما» داستان واقعی سه ماه زندگی جنجالی دکتر مارتین لوترکینگ جونیور را در سال 1965 روایت می‌کند.


دکتر لوترکینگ با رهبری کمپین خود برای تضمین برابری حق رای، با تظاهرات مسالمت‌آمیز در مقابل خشونت حاکم، علی‌رغم مخالفت‌های لیندون جانسون، سی و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده و جورج والاس، فرماندار امریکا، محبوبیت خاصی در بین مردم پیدا کرد.


وی راهپیمایی حماسی خود را از سلما به مونتگومری که به امضای رئیس جمهور جانسون برای برابری قفانون حق رای در سال 1965 منجر شد، را به یکی از ارزشمندترین پیروزی‌های جنبش حقوق مدنی تبدیل کرد.


لوترکینگ از آن پس به عنوان رهبر جنبش حقوق مدنی ایالات متحده امریکا، گامی بلند در جهت برابری حقوق سفیدپوستان و سیاه پوستان برداشت. البته وی در سال 1968 ترور شد و نتوانست شاهد تاثیر بسزای خود در جامعه امریکا باشد.


«سلما» به نویسندگی پاول وب و کارگردانی اوا دو ورنی در ژانر بیوگرافی و تاریخی در سال 2014 به تهیه‌کنندگی اپرا وینفری، دِدِ گاردنر، جرمی کلاینر و کریستین کُلسون ساخته شد. بازیگرانی مانند دیوید اویلو در نقش مارتین لوترکینگ، کارمن اجگو در نقش کورتا اسکات کینگ، جیم فرنس، اپرا وینفری، کوبا گودینگ جونیور، مارتین شین، تام ویلکینسون و... در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.
این فیلم علاوه بر نامزدی بهترین فیلم اسکار 2015، توانست برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم در مراسم آکادمی همان سال شد. «سلما» همچنین برنده جایزه بهترین موسیقی فیلم و نامزد جوایز بهترین کارگردان، بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم سال در جایزه گلدن گلوب 2015، بنده جوایز بهترین بازیگر مرد، بهترین موسیقی و بهترین کارگردان انجمن منتقدان فیلم امریکایی – افریقایی، برنده جوایز بهترین کارگردان زن و نامزد بهترین بازیگر زن اتحادیه زنان روزنامه نگار و برنده بهترین فیلم سال، بهترین تهیه کننده و بهترین بازیگر زن انستیتو فیلم امریکا شده است.


فیلم سینمایی«سلما» در بخش مسابقه بین‌الملل پنجمین جشنواره فیلم شهر حضور دارد. این جشنواره تا از سوم تا 12 خردادماه در تهران به دبیری سیاوش حقیقی برگزار می‌شود.








انتهای پیام/



اخبار مرتبط

لزوم تداوم فعالیت ها و برگزاری سالانه جشنواره بین المللی فیلم شهر
معرفی داوران فیلم‌های کوتاه جشنواره بین‌المللی شهر/ رقابت 366 اثر در بخش‌ مسابقه ایران و بین الملل
از بازیگری یک مجری تا حاشیه‌های سینمای ایران در کن
اهمیت توجه به سینمای شهری در گفتگو با یک منتقد و تحلیل گر سینما
انتخاب فیلم‌های کوتاه جشنواره شهر را از میان بهترین‌ها انجام دادیم
روایت های ویدیویی از چالش های زندگی شهری/انسان معاصر در بستر شهر تعریف پیدا می کند




۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن