تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814587389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحريم يک شرکت عراقي به دليل اتهام همکاري با ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۳۰ق.ظ)
تحريم يک شرکت عراقي به دليل اتهام همکاري با ايران موج - دولت آمريکا يک شرکت عراقي را به اتهام همکاري با شرکت ماهان اير ايران براي خريد ۹ هواپيماي مسافربري تحريم کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، دولت آمريکا نام شرکت الناصر، دومين شرکت بزرگ هواپيمايي عراق، را به اتهام کمک به شرکت ماهان اير و سپاه پاسداران ايران در فهرست تحريم‌هاي مرتبط با تروريسم خود قرار داد.
دولت آمريکا ادعا مي‌کند الناصر به عنوان يکي از عوامل شرکت ماهان اير و از سوي اين شرکت عمل کرده و 9 هواپيماي بزرگ تجاري را در ماه‌هاي اخير به صورت غيرقانوني خريداري کرده است.
شرکت الناصر هرگونه ارتباط با ايران يا ماهان اير را تکذيب کرده است.
بر اساس گزارش رويترز دولت آمريکا همچنين شرکت هوايي «اسکاي بلوبرد»، مستقر در امارات را در اين رابطه تحريم کرده است.
شرکت ماهان به اتهام حمايت از تروريسم در فهرست تحريم‌هاي آمريکا و برخي کشورهاي اروپايي قرار دارد.
جديدترين معامله اين شرکت که در آن ماهان اير از طريق شرکت الناصر عراق 9 فروند هواپيماي تجاري خريداري کرده، بزرگ‌ترين معامله يک شرکت ايراني به شمار مي‌رود.
وزارت بازرگاني آمريکا روز پنجشنبه با انتشار بيانيه اي اعلام کرد، «شواهدي در اختيار دارد که نشان دهنده تلاش‌هاي شرکت الناصر و يکي از سهامداران اصلي آن به نام علي عبدالله الهاي... جهت خريد هواپيما براي صادرات يا صادرات مجدد مستقيم يا غيرمستقيم به ماهان ايران... بر خلاف تحريم‌ها است.»
بر اساس اين دستور، تمام فعاليت‌هاي واردات و صادرات شرکت الناصر و شرکت‌هاي تابعه آن در آمريکا بلوکه مي‌شود و مجموعه اي از تحريم‌هاي اقتصادي بر اين شرکت تحميل مي‌شود.
در اين گزارش ادعا شده که الهاي، که يک تاجر شناخته شده سعودي است که 25 درصد سهام الناصر را در اختيار دارد، در طي ماه‌هاي اخير تلاش‌هايي را براي خريد 4 فروند هواپيماي ايرباس در آمريکا و انتقال آن‌ها به ايران انجام داده است.
بر اساس اين گزارش، 2 فروند از اين هواپيماها به شکلي موفقيت آميز به ايران منتقل شده، اما؛ 2 هواپيماي ديگر پيش از ترک آمريکا توسط ماموران آمريکايي متوقف شده‌اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن