تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799690815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کدام بهتر است: دستشویی ایرانی یا توالت فرنگی؟!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


گاردین گزارش داد؛
کدام بهتر است: دستشویی ایرانی یا توالت فرنگی؟!
تحقیقات علمی نشان می دهد نشستن بر روی دو پا در هنگام رفع حاجت مؤثرتر و مفیدتر از حالت نشستن در دستشویی به شیوه غربی است.



به گزارش سرویس علمی جام نیوز، روزنامه انگلیسی "گاردین" (Guardian) در مطلبی با عنوان "حقیقت درمورد دستشویی؛ کار ما اشتباه است" گزارش داد: دانشمندان زیست شناسی شیوه دفع و رفع حاجت به سبک غربی را غلط اعلام کردند.   این روزنامه نوشت: «یک محقق آلمانی با اشاره به مطالعات متعدد گفته است تحقیقات نشان می دهد نشستن بر روی دو پا در هنگام رفع حاجت مؤثرتر و مفیدتر است. این به آن علت است که سازوکار خروجی دستگاه گوارش به گونه ای طراحی نشده که در حالت نشسته یا ایستاده به صورت کامل باز شود. ساختار روده بسیار شبیه یک شلنگ پیچ و تاب خورده است. نشستن بر روی پاها بسیار طبیعی تر بوده و باعث فشار کمتری بر روی باسن می شود.»     گاردین به نقل از این محقق آلمانی می نویسد: «1.2 میلیارد نفر در جهان که در زمان رفع حاجت به روی دوپای خود می نشینند تقریباً هیچ موردی از بیماری دیورتیکولوز روده (التهاب و خونریزی جداره کولون روده بزرگ) در مورد آن ها گزارش نشده و در برخورد با بواسیر با مشکلات کمتری روبرو هستند.» وی همچنین می افزاید: «در مقابل ما در غرب، مدفوع خود را تا زمانی که از مقعد خارج شود با فشار نگه می داریم.»   این محقق آلمانی می افزاید: «نشستن بر روی دو پا نسبت به خم شدن روی صندلی و انجام کارهای متفرقه (مانند مطالعه) باعث طولانی شدن بدون ضرورت روند دفع شده و می تواند توضیحی بر چرایی این مسئله باشد که بواسیر و بیماری های روده مانند دیوِرتیکولیت در اروپا نسبت به آسیا شایع تر است.»  
بعضی زیست شناسان زمینه تخصصی رابطه دستگاه گوارش با مغز را حداقل در حد سلول های بنیادین مهم شمرده اند.  
گاردین در ادامه با اشاره به اهمیت دستگاه گوارش در نگاه دانشمندان جدید می افزاید: «حتی دانشمندان تنها در سال های اخیر مطالعاتی در زمینه احتمال "تأثیر مستقیم تر سلامتی روده ها در مقایسه با DNA" بر سلامت روانی، انگیزه، حافظه و اخلاقیات انسان آغاز کرده اند.»   این روزنامه می نویسد: «افراد بسیار کمی می دانند که تنها 8 متر پایانی دستگاه گوارش ما [با طول تقریبی 9 متر] با مواد دفعی سروکار دارد و 20 نوع گونه مختلف هورمون تولید می کند، بیش از 1000 گونه مختلف باکتری در خود جای داده است و توسط سیستم عصبیی کنترل می شود که به پیچیدگی سیستم عصبی مغز انسان است.»  
جولیا اِندِرس میکروب شناس آلمانی در کتابی با عنوان"روده های مسحورکننده" (Darm mit Charme) که به زبان آلمانی نوشته شده باعث جلب توجهات بسیار شد و یکی از پرفروش ترین کتاب های کشور آلمان در سال گذشته میلادی (2014) لقب گرفت. کتاب او هم اکنون در حالی با عنوان Charming Bowels به انگلیسی ترجمه شده که با اقبال فراوان روبرو شده است. اندرس هم اکنون در حال گرفتن دکترای پزشکی در رشته میکروب شناسی (میکروبیولوژی) از دانشگاه گوته در فرانکفورت آلمان است.   اندرس همچنین در کتاب خود تمرکز زیادی بر روی باکتری ها دارد. او در کتاب خود اشاره کرده است: «دستگاه گوارش انسان که دو سوم سیستم ایمنی بدن را تشکیل می دهد پر از باکتری (تقریباً با وزن دو کیلو) است. این باکتری ها با ویروس ها و باکتری های بیماری زا به مبارزه برمی خیزند، در تعیین گروه خونی نقش دارند، باعث هضم غذا و آزادسازی انرژی آن می شوند، در تولید هورمون ها نقش دارند و می توانند حالات روحی ما را تحت تأثیر قرار دهند.»  
لازم به ذکر است براساس آخرین آمارگیری مرکز تحقیقات پیو (Pew) در سال 2010 تعداد مسلمانان جهان 1.6 میلیارد نفر عنوان شده است، که به طور تخمینی تا سال 2050 اسلام به 2.8 میلیارد نفر خواهد رسید و با عبور از مسیحیت، اولین دین بزرگ جهان از نظر تعداد پیروان خواهد بود.    

   

  505  



۰۳/۰۳/۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن