تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799101472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشروی نیروهای شیعه به سمت مواضع داعش در رمادی/ توطئه داعش برای ترور رئیس‌جمهور آلمان/ حضور ایران در نبرد «بیجی» عراق |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پیشروی نیروهای شیعه به سمت مواضع داعش در رمادی/ توطئه داعش برای ترور رئیس‌جمهور آلمان/ حضور ایران در نبرد «بیجی» عراق
پیشروی نیروهای شیعه و ارتش عراق به سمت مواضع داعش در رمادی، حضور ایران در نبرد بیجی در عراق، توطئه داعش برای ترور رئیس جمهور آلمان، منافع مشترک عربستان و رژیم اسرائیل و تقدیر نتانیاهو از جان کری به سبب حمایت از زرادخانه هسته ای رژیم اسرائیل، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۰۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ - 24 May 2015



پیشروی نیروهای شیعه به سمت مواضع داعش در رمادی/ توطئه داعش برای ترور رئیس‌جمهور آلمان/ حضور ایران در نبرد «بیجی» عراق
پیشروی نیروهای شیعه و ارتش عراق به سمت مواضع داعش در رمادی، حضور ایران در نبرد بیجی در عراق، توطئه داعش برای ترور رئیس جمهور آلمان، منافع مشترک عربستان و رژیم اسرائیل و تقدیر نتانیاهو از جان کری به سبب حمایت از زرادخانه هسته ای رژیم اسرائیل، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است. 


به گزارش «تابناک»، خبر اقدامات نیروهای شیعه و ارتش عراق در مقابل داعش در نبردهای استان انبار، مهمترین موضوعی است که امروز مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. خبرگزاری «رویترز» می نویسد نیروهای نظامی شیعه و همچنین ارتش عراق، روز شنبه ضد حمله ای را علیه تروریست های داعش در نزدیکی رمادی ترتیب دادند که هدف از آن، بازپس گیری مناطق تصرف شده توسط تروریست ها بوده است. به گفته مقامات محلی، صدها نیروی شیعه که هفته گذشته در نزدیکی رمادی گرد آمده بودند، اکنون پیشروی خود به سمت مناطق تحت کنترل داعش را آغاز کرده اند. خبرهایی از وقوع درگیری و تبادل آتش میان نیروهای شیعه و تروریست های داعش نیز مخابره شده است. این تحرکات مقدمه عملیات اصلی برای آزادسازی رمادی در نظر گرفته می شود.


*****


در همین حال، مقامات نظامی آمریکا از ورود ایران به درگیری ها در یکی دیگر از نقاط عراق سخن گفته اند. به نوشته «گاردین»، مقامات وزارت دفاع آمریکا گفته اند ایران به نبرد برای بازپس گیری یک پالایشگاه مهم عراق از دست داعش وارد شده است که این ورود در شکل اعزام محدود نیرو در واحد توپخانه و دیگر تسلیحات سنگین بوده است. دو مقام آمریکایی اشاره کرده اند که نیروهای ایرانی طی روزهای اخیر نقش بسیار مهمی در عملیات پالایشگاه «بیجی» ایفا کرده اند که این نقش آفرینی در هماهنگی با نیروهای نظامی شیعه عراقی بوده است. یکی از این مقامات گفته ایرانی ها در بخش توپخانه، سامانه های راکتی 122 میلیمتری، شناسایی و استفاده از پهپادها فعال هستند. 


*****


این در حالی است که گفته می شود داعش به جز عراق و سوریه، فعالیت های خود را در راستای عضوگیری در برخی دیگر از کشورها نیز شدت بخشیده است. به نوشته «عرب نیوز»، فرمانده نیروهای بین المللی در افغانستان گفته داعش فعالانه در حال عضوگیری در افغانستان است؛ هرچند هنوز بخش عملیاتی خود را در این کشور فعال نکرده است. به گفته ژنرال جان کمپل، داعش با استفاده از استراتژی پیچیده خود در شبکه های اجتماعی، اقدام به عضوگیری از میان اعضای طالبان افغانستان و پاکستان می کند که از عدم موفقیت تلاش های خود طی ده سال اخیر برای براندازی دولت کابل ناخرسند هستند. وی این موضوع را سبب نگرانی دانسته است. برخی مقامات افغانستان می گویند داعش در بخشی از مناطق این کشور وارد فاز عملیاتی نیز شده است.


*****


در مطلبی دیگر درباره داعش، رسانه های آلمانی از افشای توطئه این گروه برای ترور رئیس جمهور آلمان خبر داده اند. روزنامه «برلینر مورگن پست» اعلام کرده پلیس این کشور یک مظنون 27 ساله که گفته می شود از افراد رده بالای گروه تروریستی داعش است و قصد داشت همراه 2 همدست دیگر خود یواخیم گوک، رییس جمهوری آلمان را به قتل برساند در سوئیس بازداشت کرده است. این متهم که در 21 مارس 2014 در شهر شاوفهاوزن سوئیس دستگیر شد و هنوز در آن کشور در وضعیت بازداشت قبل از محاکمه به سر می برد. مظنون در عین حال متهم است به اینکه برای اجرای اقدامات جنایتکارانه خود حتی مواد منفجره و گازهای سمی نیز جمع آوری و در مکانی خاص ذخیره کرده بود.


*****


اما در میان دیگر مطالب، روزنامه اسرائیلی «معاریو» از منافع مشترک میان رژیم اسرائیل و عربستان سعودی سخن گفته و می نویسد وجود این منافع سبب خواهد شد عربستان بیش از هر زمان دیگری به فکر نزدیکی با اسرائیل بیفتد. به عقیده این روزنامه، کم توجهی آمریکا به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و توافق قریب الوقوع هسته‌ای بین آمریکا و ایران باعث می‌شود تا ریاض و تل آویو بیش از گذشته به فکر توسعه و گسترش روابط فیما بین یکدیگر باشند. این روابط و منافع مشترک سعودی و اسرائیلی حتی می تواند به مرحله ایجاد ائتلاف بینجامد. معاریو به نقل از یک منبع عالی رتبه سعودی که نخواست نامش فاش شود، چنین تحلیل را بیان می کند که کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از شکل گیری توان بالای اقتصادی بسیار عظیم از سوی ایران نگران هستند، هم اکنون همه منتظر توافق هسته‌ای هستند.


*****


در نهایت، روزنامه «هاآرتص» از تقدیر نخست وزیر رژیم اسرائیل از دولت آمریکا به سبب حمایت از زرادخانه هسته ای این رژیم خبر داده است. به نوشته این روزنامه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دولت امریکا به علت حمایتش از اسرائیل در ادامه سیاست ابهام درباره در اختیار داشتن تنها زرادخانه اتمی در خاورمیانه قدردانی کرد. نتانیاهو از دولت امریکا و شخص جان کری به علت حمایت از اسرائیل در نشست بازنگری پیمان منع گسترش سلاح های اتمی 2015 که در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد تشکر کرد. در این نشست، امریکا پیشنهادی را وتو کرد که بر اساس آن، دبیر کل سازمان ملل موظف می شد نشستی بین المللی را برای ایجاد خاورمیانه ای عاری از سلاح های هسته ای تا ماه مارس سال 2016 میلادی ترتیب دهد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن