تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802672596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازنشستگانی بدون بازنشستگی؛ گنج‌های ناشناخته/ حمایت مرکز تحقیقات راهبردی نیروهای مسلح از بازنشستگان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارشی از تجربیات سی سال خدمت در گفتگو با سرهنگ بازنشسته "روزبهانی"؛
بازنشستگانی بدون بازنشستگی؛ گنج‌های ناشناخته/ حمایت مرکز تحقیقات راهبردی نیروهای مسلح از بازنشستگان
مرکز تحقیقات راهبردی نیروهای مسلح برنامه‌ای را در دستور کار قرار داده تا از قشر عزیز بازنشستگان نیروهای مسلح در ابعادی بزرگ‌تر استفاده شده و از تجربیات گرانبهای آن‌ها در زمینه‌های مختلف به نحوی احسن بهره‌برداری شود.
به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛  وقتی صحبت از بازنشستگی به میان می‌‌آید، شاید اولین تصویری که در ذهن ما نقش می‌بندد تصویر چند پیرمرد یا پیرزن است که در پارک دور هم جمع شده‌اند و از دوران گذشته سخن می‌گویند و یا درباره اتفاقات مهم دوران خدمتشان با یکدیگر گفت و گو می‌کنند.
 
اما واقعیت این است که دوران بازنشستگی در این گونه رفتارها خلاصه نمی‌شود و برای بسیاری شاید این دوران زمانی برای بهره‌گیری از تجربیات دوران خدمت کاری‌شان باشد که شاید کمتر به آن توجه کرده باشیم. 


گفتنی است؛ سرهنگ "محمدجواد روزبهانی" از بازنشستگان نیروهای مسلح  از نخستین روزهای پیروزی انقلاب برای پاسداری از نهال نوپای انقلاب اسلامی به کمیته‌های انقلاب پیوست و لباس مقدس پاسداری  را بر تن کرد. 





بازنشستگانی بدون بازنشستگی؛ گنج‌های ناشناخته/ حمایت مرکز تحقیقات راهبردی نیروهای مسلح از بازنشستگان



این آغازی برای خدمتی ارزشمند در نیروهای مسلح برای او بود. آن روزها مسئله موادمخدر و اعتیاد یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولین کشور به حساب می‌آمد به ویژه که بسیاری از وابستگان به رژیم گذشته در این امر شوم نقش داشتند و پنهانی به منظور ضربه زدن به انقلاب از مسئله موادمخدر در جهت آلوده کردن جامعه استفاده می‌کردند. لذا به این منظور یکی از اولین اهداف روزبهانی مقابله با پدیده اعتیاد و موادمخدر شد و به همین منظور در کنار حجت الاسلام زرگر دادستان انقلاب اسلامی وقت تهران شروع به مبارزه جدی با پدیده موادمخدر کرد.


با شروع دوران دفاع مقدس در قالب لشکر روح الله از طرف کمیته به جبهه اعزام شد تا به سهم خود قطره‌ای باشد از دریای بیکران ملت که به جبهه‌ها اعزام می‌شدند. پس از دوران دفاع مقدس و در سال 1370 که قانون ادغام شهربانی، ژاندارمری و کمیته‌های انقلاب اسلامی به اجرا درآمد و با تشکیل نیروی انتظامی به دانشگاه علوم انتظامی رفت تا به صورت علمی علوم انتظامی را فراگیرد.


وی در کارنامه خود مسئولیت‌های گوناگونی را در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ دارد که از آن جمله ریاست اداره با مفاسد اجتماعی و معاون اجتماعی و ارشاد فاتب از جمله مسئولیت‌های وی در دوران خدمت است.


البته او خودش دوران حضور در معاونت اجتماعی را بهترین دوران فعالیتش می‌داند و آن را زمینه‌ای برای مطالعه هرچه عمیق‌تر آسیب‌های اجتماعی به ویژه معضل اعتیاد می‌داند.


او پس از 30  سال خدمت و بعد از بازنشستگی مسئولیت‌هایی در شهرداری و شورای شهر برعهده گرفت و حالا مدتی است که به همراه تعدادی از همکاران بازنشسته‌اش در ناجا مؤسسه‌ای خیریه را تشکیل دادند و در زمینه بازپروری معتادین فعالیت می‌کنند.


سرهنگ روزبهانی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ؛ درباره استفاده از تجربیات خود پس از دوران خدمت اظهار داشت: مؤسسه‌ای خیریه از مجموعه افرادی تشکیل شده که سابقه خدمت در معاونت اجتماعی ناجا را دارند و لذا تجربیات ارزشمند دوران خدمت خود را هم‌اکنون در جهت برنامه‌های توسعه دولت به شکلی مردم نهاد به کار گرفته‌اند.




مبارزه با اعتیاد با متودولوژی علمی و روش های نوین و بهره گیری از آموزه های دینی


وی ادامه داد: این مؤسسه به منظور مقابله با آسیب اجتماعی اعتیاد اقدام مبارزه با اعتیاد با متودولوژی علمی و روش های نوین و بهره گیری از آموزه های دینی به گونه‌ای از این بلای خانمان سوز رهایی یابد که دیگر اشخاص  به سمت آن پیش نروند و هیچ گونه گرایشی به موادمخدر نداشته باشند.


بازنشسته نیروهای مسلح تأکید کرد: علاوه بر این که این مرکز در زمینه ترک اعتیاد فعالیت می‌نماید، بر اساس تجربه‌ای که مدیران این مرکز در نیروی انتظامی به دست آوردند، متوجه شدند که باید علاوه بر فرد آسیب دیده خانواده وی نیز مورد حمایت قرار گیرد. چرا که اولین گروهی که قربانی اعتیاد فرد می‌گردند، خانواده وی هستند. لذا با همکاری شهرداری تعدادی مراکز مهارت‌آموزی دایر کردیم تا خانواده‌های این افراد در آن جا تحت آموزش قرار گیرند و پس از یادگیری مهارت‌های لازم در زمینه‌های گوناگون صنعتی و به ویژه صنایع دستی کمک می‌کنیم تا این افراد محصولات ساخته شده توسط خود را در بازار به فروش برسانند تا از این طریق در دورانی که سرپرست خانواده در حال درمان و بازپروری است، خانواده از نظر مالی بتواند نیازهای خود را تأمین کند.



بازنشستگانی بدون بازنشستگی؛ گنج‌های ناشناخته/ حمایت مرکز تحقیقات راهبردی نیروهای مسلح از بازنشستگان





از تجربیات ارزشمند بازنشستگان به ویژه بازنشستگان نظامی آن گونه که باید،‌ استفاده نمی‌شود


وی گفت: یکی از نکاتی که شاید به آن توجه نشده، این است که از تجربیات ارزشمند بازنشستگان به ویژه بازنشستگان نظامی آن گونه که باید،‌ استفاده نمی‌شود. این در حالی است که این قشر عزیز با تجربه و متخصص هستند و می‌توانند پس از خدمت به صورت غیر رسمی از تجربیات ارزشمند خود جامعه و کشور را منتفع سازند.


سرهنگ روزبهانی در پایان خاطر نشان کرد: شایسته است تا مسئولین محترم نهادهای متولی همچون سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح پیوند مناسبی میان کانون‌های بازنشستگی نیروهای مسلح با سازمان‌های نظامی ایجاد شود تا آن‌ها (بازنشستگان) به نحوی شایسته هدایت گشته و از تجربیات آن‌ها به صورت مدون و برنامه‌ریزی شده استفاده شود. همچنین می‌توان با استفاده از بازنشستگانی که در مشاغلی خاص فعالیت داشتند که تخصص آنان در دوران خدمت برای جامعه اهمیت بیشتری دارد، بتوانیم در جهت بهره‌مندی جامعه از تجربیات این عزیزان استفاده کنیم.


در همین رابطه هم چندی پیش امیر سرتیپ "امیر حاتمی" جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان متولی امور تامین اجتماعی نیروهای مسلح از برنامه‌هایی گفت که در جهت استفاده از اندوخته‌های ارزشمند قشر عزیز بازنشستگان نیروهای مسلح در دستور کار قرار گرفته است.



بازنشستگانی بدون بازنشستگی؛ گنج‌های ناشناخته/ حمایت مرکز تحقیقات راهبردی نیروهای مسلح از بازنشستگان





حمایت مرکز تحقیقات راهبردی نیروهای مسلح از بازنشستگان


وی در حاشیه همایش "قافله خورشید" که به منظور تجلیل از فرماندهان بازنشسته نیروهای مسلح برگزار شده بود، خاطر نشان کرد:  در همین رابطه مرکز تحقیقات راهبردی نیروهای مسلح برنامه‌ای را در دستور کار قرار داده تا از قشر عزیز بازنشستگان نیروهای مسلح در ابعادی بزرگ‌تر استفاده شده و از تجربیات گرانبهای آن‌ها در زمینه‌های مختلف به نحوی احسن بهره‌برداری شود.




گزارش از : میثم پوراعظم


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

اقتدار ایران اسلامی ثمره خون شهداست
استعدادیابی 750 هزار بازنشسته نیروهای مسلح برای فعالیت در امور مستشاری فرهنگی
ولایت راس مثلث اقتدار کشور است / ضرورت تبدیل دانش ضمنی به آشکار
ضرورت استفاده از تجارت و گنجینه‌های معنوی دفاع مقدس برای پیشرفت کشور




۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن