تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815450653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه کسی نفت و تراکتور را کشت؟


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
چه کسی نفت و تراکتور را کشت؟




یک هفته از اتفاقهای عجیب و غریب تبریز گذشته است و هنوز کسی نمی داند چه کسی این شایعه را در ورزشگاه یادگار اما پخش کرد که بازی در اصفهان دو بر دو شده است.





هفته نامه چلچراغ: در حالیکه اصفهانی ها جشن قهرمانی گرفته بودند در تبریز هم یک جشن قهرمانی برگزار شد و البته این جشن وقتی فهمیدند تراکتورسازی قهرمان نشده تراژیک شد. عکسهایی از بهت و ناباوری تونی الیویرا منتشر شد که دل همه را کباب کرد. آخر چطور می شود که چنین اتفاقی افتاده باشد؟ اصلا شکست استقلال مقابل پرسپولیس در دربی هشتاد به دست فراموشی سپرده شد و همه حواسها به سمت تبریز رفت. جایی که اتفاقهای تراژیک و دراماتیک افتاد و البته شبکه های اجتماعی را هم به خودش مشغول کرد. آنقدر عکس و خبر از اتفاقهای تبریز منتشر شد که در نهایت حتی رئیس جمهور برای پیگیری ماجرای تبریز دستور صادر کرد. ادعاها هم متفاوت اما مهم بود. از قطع کانال‌های ارتباطی، رادیویی و تصویری در ورزشگاه گرفته تا قطع شدن آنتن موبایل و اینترنت در ۱۰ دقیقه آخر بازی. از دخالت رئیس و نایب رئیس اول و دوم یعنی کفاشیان، اسلامیان و تاج که هم اصفهانی هستند تا شایعات دیگر. همه و همه دست به دست هم داد تا یک خبر دروغ توجه جهان را به فوتبال ایران جذب کند. بازیکنان تراکتورسازی دقایق پایانی بازی را تلف کردند و چون ۱۰ نفره بودند ترجیح دادند وقت بازی را بکشند تا قهرمان لیگ شوند. به خیال خودشان این طور هم شد و حتی جشن قهرمانی هم گرفتند! اما چند دقیقه بعد فهمیدند که چه کلاه گشادی بر سرشان رفته و آن زمان بود که طرفداران عصبانی تراکتور از دروغی که به آنها گفته شده واکنش نشان دادند.

میزان عصبانیت و خشم تعدادی از هواداران تراکتورسازی، بازیکنان دو تیم و داوران و مسئولان برگزاری بازی را دو ساعت در ورزشگاه محبوس کرد. حالا همه دنبال قاتل بروسلی می گردند. همه سوال می کنند چه فرد یا افرادی در بروز این اتفاق ناگوار مقصر هستند؟ ما هم در این گزارش متهمان جنجال تبریز را بررسی خواهیم کرد که البته می شود به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم کرد. داخلی‌ها کسانی هستند که در بازی حضور داشتند و خارجی‌ها را کسانی تشکیل می‌دهند که در مسابقه نقش مستقیم نداشتند. البته فکر نکنید که منظورمان ملیت آنهاست. برای متهمان هم ردیف اول تا آخر هم ننوشته ایم اما در هر حال بخوانید که شاید با متهم ها بیشتر آشنا شوید:

اول- کادر فنی تراکتورسازان

همانطور که گفتیم شاید واژه متهم ردیف اول عنوان درستی برای سرمربی‌های دو تیم نیست چون آن‌ها تمام تلاش خود را کردند که تیم‌شان بازی فینال لیگ را ببرد اما وقتی تونی به تراکتورسازان دستور داد برای وقت کشی عقب بکشند و دقایق پایانی بازی را سپری کنند، می توانند به نوعی متهم ردیف اول باشند. البته باید بپذیریم که تونی اولیویرا خبر دروغ تساوی سپاهان و سایپا را باور کرده و باید به او حق داد اما معمولا در چنین بازیهایی سرمربی به خاطر اینکه ممکن است در بازی همزمان هر اتفاقی بیفتد تیم را جلو می کشد تا گل بزند. کاری که علیرضا منصوریان کرد و اتفاقا دو سه موقعیت خوب نصیب تراکتورسازی تبریز شد. باید معلوم شود که منبع خبر دروغ چه کسی بوده که اولیویرای پرتغالی کاملا به او اعتماد کرده است و همه نقشه های تونی نقش بر آب شده است.

دوم- آندو

آندرانیک تیموریان که فکر نمی کرد اخراج شود، در بازی تراکتورسازی و نفت بازی خوبی از خودش به نمایش گذاشت و همه کار کرد. از دفاع تا حمله و از حمله تا دفاع! مرکز میدان را در دست گرفت، تیم را جلو کشید، گل زد و اخراج شد. تیموریان تا وقتی در زمین بود حاکم مرکز میدان بود، اما با اخراجش باعث شد تراکتورسازی عقب بکشد و پیروزی ۳ بر یک را با تساوی ۳ بر ۳ عوض کند. هرچند اخراج تیموریان که به دلیل فحاشی با بازیکن حریف صورت گرفت، در رقم خوردن تساوی بی‌تاثیر نبوده اما تبریزی ها او را هم مقصر می دانند. در هر حال نمی‌شود به صورت قطعی تمام تقصیر را به گردن ملی‌پوش تراکتورسازی و کاپیتان تیم ملی انداخت اما شاید اگر آندو اخراج نمی شد، این شرایط پیش نمی آمد.

سوم- داور بازی

علیرضا فغانی هم می تواند یکی از متهمین باشد. او که فینال جام ملتهای آسیا را سوت زد حالا در مظان اتهام است. برخی می گویند او می توانست آندو را اخراج نکند، با اخراج تیموریان راه را برای بهانه‌جویی بازنده‌ها بیشتر شده و همههواداران تراکتورسازی از مردم گرفته تا کارشناسان و اعضای کادر فنی پس از آن که فهمیدند جام قهرمانی به راحتی از کفشان رفته، بلافاصله به سمت داور برگشتند و ادعا کردند فغانی با طرح و برنامه از قبل طراحی شده و در راستای جلوگیری از قهرمانی تراکتورسازی، تیموریان را اخراج کرده است.البته فغانی اهل این کارها نیست اما قضاوت در آن شرایط هم کار سختی است. در دقیقه ۷۰ هم یک پنالتی به نفع تراکتورسازی ندید و همین کار را سخت کرد. البته زمانی که تراکتورسازی فکر کرد قهرمان شده و مردم داخل زمین ریختند، آسیبی به فغانی نرسید و البته تیم نفت هم مشکلی برایش پیش نیامد اما این را هم در نظر بگیرید که هواداران عصبانی تراکتورسازی پس از بازی از داور با سنگ و تکه‌های سیمان پذیرایی می‌کردند یک لحظه هم به داور حق ندادند که بازیکن خاطی را تنبیه کند و این گونه بود که امید داوری فوتبال ایران تبدیل شد به نماد تبانی و فساد در دنیای داوری! البته این وصله ها به فغانی نمی چسبید و مطمئنا وی بهترین انتخاب برای قضاوت این بازی حساس بود.

چهارم- ناظران فدراسیون و سازمان لیگ

بازی تراکتورسازی و نفت که به پایان رسید، سایت برنامه نود در یک خبر جالب توجه نوشت که ناظران فدراسیون وسازمان لیگ به تراکتورسازان گفته اند که بازی اصفهان مساوی شده است. حتی علیرضا منصوریان با این سایت مصاحبه کرد و گفت:« ناظر بازی خبر دروغ تساوی سپاهان و سایپا را به نیمکت تراکتورسازی داده است.» هرچند ناظر بازی این مسئله را به شدت تکذیب کرد، اما نقل قول منصوریان همچنان روی خروجی آن سایت باقی ماند و تیتر یک روزنامه‌ها شد. در هر حال پس از ماجرا ناظران فدراسیون و سازمان لیگ گفتند که خودشان از اصفهان با خبربودند و تعجب می کردند که چرا که تراکتورسازان جشن قهرمانی گرفته اند. زمانی که تصاویر تلویزیونی دو جشن قهرمانی همزمان را نشان می داد، بینندگان تلویزیونی پای گیرنده هایشان کپ کرده بودند.

پنجم- کفاشیان، اسلامیان، تاج

همانطورکه در لید گزارش نوشتیم علی کفاشیان، رئیس فدراسیون اهل نایین استان اصفهان است و محمود اسلامیان و مهدی تاج هم اهل اصفهان هستند و نواب رئیس اول و دوم. حالا تراکتوری ها ادعا می کنند که سناریوی واقعه تبریز از سوی کفاشیان و اسلامیان و تاج و یعنی فدراسیون و سازمان لیگ برنامه ریزی شده تا تیم استان آنها به قهرمانی برسد. تیمی که مهدی تاج خود را عضوی از خانواده آن می‌داند. این اتهام نسبت به سایر اتهام‌ها بسیار غیر قابل باور نشان می دهد. چرا که کفاشیان برای اهدای جام به تبریز رفته بود و همه فکر می کردند که قهرمان در تبریز مشخص شود. همچنین استیج بزرگ اهدای جام هم به تبریز رفته بود و به همین دلیل این تئوری از خیلی جهات رد می شود. اما نمی شود از ضعف های برگزاری مسابقه گذشت. جایی که غلامرضا بهروان، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ می گوید که در برگزاری چنین مسابقه ای و با چنین شرایطی بی تجربه بوده ایم! اگر مدیریت برگزاری مسابقه‌ها و در کل مدیریت فوتبال در ایران به نحو خوبی وجود داشت، هرگز کار به این جا نمی‌کشید که متهم‌ها پشت سر هم ردیف شوند و همه مصداق جمله نبودم دستم بود تقصیر آستیم بود،شوند.

ششم-پسر تونی

البته خارجی ها در این مواقع برای اینکه مقصر شوند، به درد می خورند و یک روز پس از اتفاقهای تبریز، به یکباره اعلام شد که پسر تونی به نیمکت گفته است بازی دو بر دو شده است. از سرپرست تا مدیر عامل و رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی.همه و همه متفق القول هستند که پسر تونی که اخراج شده بود و روی سکوها بود چنین خبری را به نیمکت منتقل کرده است. اما او هم از خودش که این را نگفته، یک نفر به او گفته است که بازی در اصفهان دو بر دو شده است. اما آیا واقعا از جمع تماشاگران به گوش پسر تونی اولیویرا خبر رسید و او عجولانه این خبر را به پدرش گفت؟ خودش که در مصاحبه هایش گفته این اتفاق نیفتاده است. حتی وزارت ورزش و جوانان هم برای انیکه مقصر شناخته نشود گفته پسر تونی مقصر بوده است. مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان چنین چیزی گفته است.

هفتم-پزشک تراکتور

اما حالا برخی تقصیرها را گردن پزشک تیم تراکتورساری می اندازند و می گویند او مقصر است و حتی فیلمش هم وجود دارد که او کنار خط به نیمکت و بازیکنان گفته بازی دو بر دو شده است. در هر حال بهترین کسانی که می شود تقصیر را گردن آنها انداخت همین پسر تونی و پزشک است. چرا که می شود با مقصر قلمداد کردن آنها، پرونده را راحت تر بست.

هشتم- گوینده بلندگوی ورزشگاه یادگار

اما علی کفاشیان از دست این گوینده شاکی است. در میان هیاهوی جشن قهرمانی کاذب تراکتورسازی، گوینده ورزشگاه یادگار امام (ره) از پشت بلندگو اعلام کرد که تراکتورسازی قهرمان لیگ برتر شده و از هواداران خواست برای آغاز مراسم اهدای جام در سکوهای خود جا بگیرند و همین باعث شد تا هواداران زمین را ترک کنند. اعلام رسمی قهرمانی تراکتورسازی از بلندگو در غیاب کانال‌های ارتباطی چون رادیو و موبایل، بر موج باور غلط تراکتوری‌ها دامن زد. البته گزارشگر تبریزی بازی حسابی توجیه بود. چون گفت تراکتورسازان در حال گرفتن جشن نایب قهرمانی هستند.

نهم- دست‌های پشت پرده فوتبال ایران

البت این متهم کلا همه جا هست و همه جا رد پایش پیدا می شود و نمی شود از او گذشت. گاهی هست، ولی دیده نمی‌شود و گاهی هم نیست، ولی تصور می‌شود که هست و همانطور که گفتیم کلا هست. در ماجرای تبریز، قطع ارتباط تلفن‌های همراه، رادیو و تلویزیون از دقیقه ۸۷ بازی تا یک ربع پس از آن، شائبه وجود دست‌های پشت پرده را تقویت کرده است که کلا نمی شود به راحتی تایید کرد. همین ماجراهاست که باعث شده دولت و مجلس شورای اسلامی یکصدا خواستار پیگیری ماجرا شوند. اما پیگیری یعنی چه؟ یعنی نتیجه بازی تغییر کند؟ رئیس فدراسیون فوتبال می گوید نتیجه تغییر نمی کند. اما علیرضا اسدی دبیرکل او می گوید ممکن است نتیجه تغییر کند. همه اینهاست که ماجرا را عجیب و غریب تر هم می کند.

دهم- شورای تامین استان آذربایجان شرقی

البته سخت است اکربخواهیم شورای تامین استان را مقصر قلمداد کنیم. آنها برای حفظ امنیت ورزشگاه تدابیر ویژه ای به کار بردند و همین که کسی جان خودش را از دست نداد مهم است. کنترل مسائل امنیتی و ارتباطی بر عهده شورای تامین است و اما باید این نهاد در باره بروز اختلال در وسائل ارتباطی در هنگام مسابقه پاسخگو باشد. در هر حال همه دنبال قاتل بروسلی هستند. بازی تمام شده و سپاهان جام را بالا برده است و تراکتورسازی نایب قهرمان شده است و نفت سوم. ذوب آهن هم چهارم! ولی باز هم همه دنبال قاتل بروسلی هستند.






تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن