تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820214704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باید فرهنگ و نگرش جامعه را نسبت به مسائل زیست محیطی ارتقا بخشید


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس كل دادگستری استان فارس: باید فرهنگ و نگرش جامعه را نسبت به مسائل زیست محیطی ارتقا بخشید خبرگزاری پانا: رئیس كل دادگستری استان فارس گفت: با بیان اینكه هنوز اهمیت محیط زیست هنوز برای بسیاری افراد شناخته نشده یا عده‌ای به شناخت آن التزام عملی كافی ندارند.
۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد ساعت 12:10

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانا، علی القاصی در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید حفاظت محیط زیست استان فارس با قدردانی از تلاش‌های ابراهیمی‌كارنامی، مدیركل سابق حفاظت محیط زیست استان فارس به‌واسطه ایستادگی در مقابل برخی زیاده‌خواهی‌ها، گفت: آقای ابراهیمی علی‌رغم آنكه مسئولان وقت با فشارهایی كه آورده بودند موافقت رئیس سازمان را هم در كشور گرفته بودند و شخصا هم تحت فشار بود، اما منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح داد و ما شاهد ایثار و فداكاری وی بودیم.
رئیس كل دادگستری استان فارس در خصوص پالایشگاه دوم شیراز گفت: موضوع پالایشگاه نیز بررسی شد، گزارش نشان دهنده این است كه فاز دوم پالایشگاه در دل پارك بمو قرار است احداث شود، اما براساس نقطه نظرات كارشناسی، حداقل فاصله با این منطقه باید 2 كیلومتر باشد، لذا با احداث این طرح اقتصادی هم پارك ملی بمو و هم سلامت مردم منطقه و حتی شیراز به مخاطره خواهد افتاد. پالایشگاه فعلی هم فیلترهایی دارد كه اگر این فیلترها برداشته شود، شرایط منطقه حتی به‌لحاظ تنفس مردم با مشكلاتی مواجه خواهد بود.
وی ادامه داد: بحث سیاسی و جناحی نیست، بحث وظیفه است، دستگاه قضایی هم به نظرات كارشناسی احترام گذاشته و می‌گذارد، باید فرهنگ و نگرش جامعه را نسبت به مسائل زیست محیطی ارتقا بخشید.
القاصی همچنین با اشاره به مشكل تالاب‌ها در فارس، گفت: گاهی مواقع با یك تصمیم چند صد هكتار از اراضی بیت‌المال واگذار می‌شود، حال آنكه بررسی كارشناسی نشان می‌دهد این میزان مورد نیاز طرح نبوده و این فراهم شدن كار برای دست‌اندازی به اراضی دولت و بیت‌المال است.
رئیس كل دادگستری استان فارس گفت: بسیاری از باغ‌های شیراز در گذشته توسط افراد سودجو و با اعمال نفوذ در قدرت، تغییر كاربری داده شد و امروز به‌جای آنها مشتی آهن و سنگ می‌بینیم،‌ آنها ثروت هنگفتی به جیب زدند و منظره آهن و سنگ و مشكلاتش برای مردم ماند. اطراف شیراز چرا به این روز رسیده است، علت این مشكل را باید در مدیریت مسئولان جست‌و جو كرد در نظارت‌های ضعیف.
القاصی تصریح كرد: اگر امروز زندگی سالم و پاك و بدور از تهدیدات مختلف را می‌خواهیم، باید مسئولان به وظایف خود كاملا واقف بوده و به آنها عمل كنند،‌ اگر مدیری به وظیفه‌اش عمل كرد باید از او دفاع كنیم، نه اینكه به‌دنبال خارج كردن او از صحنه باشیم.
وی بر لزوم شفاف‌سازی قوانین تاكید و تصریح كرد: دستگاه قضایی در برخورد با افراد سودجو و كسانیكه به‌دنبال دست‌اندازی به بیت‌المال و اراضی ملی هستند و با رایزنی و نفوذ در لایه‌های قدرت تعرض به انفال عمومی را دنبال می‌كنند، اغماض نكرده و نخواهد كرد. كوچكترین اغماضی در این خصوص خیانت به همه مردم و نسل‌های آتی است.
امروز به بهانه طرح‌هیا اشتغالزا و به جهت اینكه قرار است نیازهایی بر طرف شود، شرایطی ایجاد شده كه محیط زیست را دستخوش تغییراتی كرده است.
وی اضافه كرد: عده‌ای كه در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی فعال هستند برای رونق سرمایه‌گذاری تلاش می‌كنند اما غافل هستند كه رفع مشكل اقتصادی به چه قیمتی باید انجام شود و چه اثرات مخربی بر محیط زیست خواهد داشت.
القاصی با تاكید براینكه حفاظت محیط زیست دستگاهی است كه به شكل مستقیم با این موضوع درگیر است، گفت: اما حفظ و حراست از محیط زیست تنها وظیفه آن سازمان نیست، این وظیفه همه انسان‌هایی است كه در یك محیط با هم سهیم هستند، این یك وظیفه شرعی، قانونی و انسانی است كه مقابل دخل و تصرف‌ها ایستادگی كنیم.
وی ورود مسائل سیاسی و جناحی به عرصه وظایف محیط زیست را بزرگترین تهدید و آسیب دانست و تاكید كرد: محیط زیست یك سازمان سیاسی نیست، بلكه سیاست و رسالت ثابتی دارد كه براساس قانون تدوین و مشخص شده است، مانند دستگاه قضایی، این وظایف با تغییر دولت‌ها تغییر نخواهد كرد، ملاك كار قانون است.
القاصی با یادآوری اینكه وظیفه اصلی حفاظت محیط زیست، حفظ سلامت جامعه انسانی و سایر موجودات برشمرد و تاكید كرد: دولت‌ها و تغییر و تعویض آنها نباید در انجام ماموریت این سازمان تاثیرگذار باشد، شاید در ساختارهای تشكیلاتی این سازمان باید تجدید نظر شود، حفاظت محیط‌زیست یك دستگاه حاكمیتی است كه ماموریتی مشخص دارد لذا نباید رویكرد و نگرش ما به‌ آن جناحی باشد.
وی با تاكید براینكه یك كارشناس و مسئول در سازمان محیط زیست نباید به‌دلیل ارائه یك نظریه كارشناسی مورد انتقاد و ایراد قرار گیرد، گفت: این نظرات را باید به‌عنوان یك ارزش پذیرفت، متاسفانه یكی از مواردی كه مواجه هستیم و در آسیب‌شناسی‌های انجام شده در كشور و در فارس هم وجود دارد، میل به ثروت و میل به تبدیل منافع عمومی به منافع شخصی است كه روز به روز هم در حال افزایش است.
القاصی با بیان اینكه ریشه بسیاری از تخریب‌ها و تصرف‌ها در عرصه‌های طبیعی و اراضی ملی، زیاده‌خواهی‌های انسان‌ها است، به نقطه‌نظرات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه به عرصه‌های ملی و طبیعی اشاره و تصریح كرد: مطالب طرح شده از سوی مقام معظم رهبری یك سند ملی است كه باید به شكل كامل به آن توجه داشت.
رئیس كل دادگستری استان فارس با بیان اینكه در این استان همواره شاهد مشكلاتی در عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی بوده و هستیم، گفت: در منطقه بهرام گور شاهد بودیم افرادی با نفوذ در مجاری قدرت دنبال این بودند كه یك عرصه طبیعی را تخریب كنند، به بهانه اجرای یك طرح اقتصادی و اكتشافات در معادن، قصد چپاول داشتند، بررسی‌ها نشان داد كه افرادی سودجو پشت قضیه بودند كه اگر شورای پیشگیری ورود نمی‌كرد، شاهد از بین رفتن منطقه بودیم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن