محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845742730
مقام عباس(ع) در منظومه امامت از زبان آقا رضی شیرازی
واضح آرشیو وب فارسی:الف: مقام عباس(ع) در منظومه امامت از زبان آقا رضی شیرازی
تاریخ انتشار : شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۲
عباس به چه معناست و چرا او را ابوالفضل می نامیدند؟پس از این که نوزاد خانه علی(ع)به عرصه گیتی گام نهاد، او را در قنداقه ای نهادند و به دست حضرت دادند. چشم ها منتظر و دل ها بی قرار بود تا ببینند امام، نوزادش را چه می نامد. آن حضرت نام عباس را را برگزید. عباس در اصطلاح عرب از ماده عَبَسَ به معنای «درهم کشیدن بشره و گرفتگی صورت» است. برخی عباس را به معنای شیری گرفته اند که دیگر شیرها از او می گریزند و برخی دیگر ان را «الاسد الغضبان؛ شیر خشمگین» ترجمه کرده اند. از آن جا امام علی(ع) از شجاعت و شکوه ایستادگی و پایمردی عباس(ع) در پیکار با دشمنان حقیقت آگاهی کامل داشت، او را عباس نامید.به گزارش خبرآنلاین،در منابع بسیاری، کنیه حضرت عباس(ع) را ابوالفضل بر شمرده اند که در بین کنیه های ایشان، ابوالفضل (= ابوفاضل، ابوالفضائل) مشهورترین است اما دیگر کنیه های او یا غیر مشهور هستند و یا این که پس از واقعه کربلا حضرت را بدان خوانده اند. در مورد این کنیه بحث وجود دارد که آیا این کنیه واقعی بوده و ایشان پدر فرزندی به نام فضل بوده اند یا اینکه این کنیه اعتباری و در واقع لقبی بوده است که به شکل کنیه به او نسبت داده اند. نوشته اند در خاندان بنی هاشم هر که عباس نام داشته او را ابوالفضل کنیه می نهادند؛ همان گونه که عباس بن عبدالمطّلب و عباس بن ربیعة بن الحارث بن عبدالمطّلب و ... نیز مکنّی به همین کنیه بوده اند که گفته ای مقبول و موجّه به نظر می رسد.برخی دیگر گفته اند این کنیه برگرفته از برتری و فضلی بوده که از کودکی در حضرت نمود فراوان داشته و او را بدان صفت می شناخته اند آن گونه که در سوگ او نیز سروده اند: اَبَاالفَضْلِ یَا مَنْ أَسَّسَ الفَضْلَ وَ الإبا أَبِی الفَضْلُ اِلاّ اَنْ تَکُونَ لَهُ أَبا : «ای ابوالفضل! ای کسی که هر برتری و پاکدامنی را بنا نهادی! آیا برای من برتری و فضلی وجود دارد که تو پدر آن نباشی؟ (آیا کسی می تواند فضلی داشته باشد که در تو نباشد)». هم چنین در بین اعراب و مسلمانان نیز چنین سنتی بسیار دیده می شده که کنیه افراد را بر اساس ویژگی های آنان می گذاشته اند. گذشته از این همه این مطالب، در ردیف فرزندان عباس(ع) نام پسری را به اسم فضل آورده اند اما چون که فضل فرزندی نداشته، احتمال این که نام او از حافظه تاریخ ستُرده شده باشد، وجود دارد. این مسأله سبب شده که برخی برای توجیه کنیه حضرت عباس(ع) بر مطالبی مانند آنچه گذشت تمسک جویند گر چه هیچ یک از آنها با هم منافاتی ندارد و قابل جمع می باشد. یعنی وقتی در کودکی کسی را ابوالفضل بخوانند در او زمینه هایی هم ایجاد می شود که نام یکی از فرزندان خویش را فضل بگذارد.حضرت عباس امام نیست، اما چیزی از امامت کم ندارد / گفتاری از آیت الله سید رضی شیرازیحقیقت این است که حضرت عباس، امام نیست. برخی که بیشتر البته در عوام رائج است حضرت عباس را امام می شمرند. ایشان امام نیست و مقام امامت را دارا نیست. اما حقیقتی دیگر هم در عالم معرفت نهفته است و آن اینکه حضرت عباس هیچ چیزی از مقام امام کم ندارد. این معنای این است که وجود ایشان مقامات اخلاقی و ایمانی که در امام معصوم هست را سیر کرده و رسیده است. از منظر کلامی هیچ ایرادی به این موضوع وارد نیست. بنابراین مقام حضرت عباس پس از امام حسین مقامی عالی رتبه است که همه ائمه معصومین ما بر آن اذعان دارند. باب الحواحج است به طور ویژه. درک این خودش یک مقام علمی است که کار هر کسی نیست. مقام عصمت هم مراتب دارد. بله در مراتب بالایی حضرت عباس به مقام عصمت هم دست یافته است. اما قطعا عصمت پیامبران و چهارده معصوم مقاماتی دارد و عصمت حضرت زینب و حضرت عباس هم در مقاماتی است که قابل فهم و اثبات است.اما درباره مسائل مربوط به کرامات حضرت عباس این طور نیست که کرامات خرافه باشد. این کرامات که از حضرات معصومین بیان شده عین عقل است. قطعا با عقل معاش و عقل ماده و دنیا قابل فهم نیست. اما اگر آدمی عقل عرفی دنیایی اش در ساحت عقل کبریایی و عقل قدسی وارد شود می تواند حقیقت اثبات پذیر این کرامات را درک کند. بنابراین اینکه می گویید آیا عقلی است باید بپرسید کدام عقل می خواهد این مقام کرامت را درک و فهم کند. البته عامه مردم که این کرامات را می بینند و با توسل به آن می رسند اینها از راه دل است که کرامت نصیب آنها می شود. اما در ک عقلی این مقام با عقل ملکوتی برای بزرگان معرفت حاصل می شود. از طرفی هم فرق هست بین معجزه و کرامت و خرافه. برخی کرامات حضرت عباس را معجزه می نامند که این هم اشتباه است. معجزه متعلق به پیامبران است. اختصاصی است. کرامات هم مراتب دارد. که حضرت عباس تمام مقامات را برای صدور کرامات از خودش طی کرده است. این با روایات قابل اثبات است. بگذریم از برخی یا بسیاری که با این کرامات سوء استفاده می کنند که خیلی راحت قابل تشخیص هستند. که اگر نگاه عقلانی و دقیق به معارف دینی داشته باشید، این سوء استفاده ها قابل شناخت است.ادب، نقطه عطف زندگی حضرت عباسحضرت قمربنی هاشم، نمونه کامل تحقق ادب در شخصیت یک انسان است. تولدش ادب بوده است. مادرش پس از حضرت فاطمه (سلام الله علیها) باید گفت که مادر ادب بوده است. لذا تمام مراتب و مقاماتی که در اخلاق برای ادب ذکر شده در شخصیت حضرت عباس حلول پیدا کرده است. حالا این شخصیت مودب در مدینه، در مکه، در کربلا، در خانه و خانواده، در جامعه در بین زنان، در بین بازاریان در بین همه به نام شخصیتی با ادب فردی و اجتماعی معرفی شده است. شخصیتی که گفته شده تمام مردان و زنان عرب مدینه و مکه بر ادب و غیرت و پاکی این مردبزرگ غبطه می خوردند. حالا این ادب کجای جامعه مسلمان ما هست؟ چقدر هست؟ زنان مسلمان ما باید وقتی مردی را می بینند غیرت و جوانمردی او را چنان درک کنند که، نشانه آن در حضرت عباس نمود داشته است. اگر می گوییم یا ابالفضل، باید تمام فضائل و نیکویی های اخلاقی هر کس به قدر و اندازه خودش در ما دیده شود. نگاهی به عمارت و سقاخانه آستانه حضرت عباس آستان مقدس حضرت عباس(ع) تاریخ مشترکی با آستانه سیدالشهداء ابیعبداللهالحسین(ع) دارد و یکی از مهمترین زیارتگاه های شیعیان جهان است. حضرت عباس(ع)، که به امر برادرش سیدالشهداء(ع) به منظور تهیه آب برای خیمهگاه خاندان نبوت به آبشخور فرات رفته بود، در یک جنگ دلیرانه در کنار نهر علقمی به شهادت رسید و به علت دوری محل شهادت وی از خیمهگاه سیدالشهداء(ع) و میدان نبرد و نیز شدت یافتن جنگ، پیکر مطهر او در همان محل باقی ماند و سپس همانجا نیز به خاک رفت.بنیاسد، اولین کسانی بودند که قبر مطهر آن حضرت را به شکلی بارز و برجسته بنا کردند که آثار آن از بین نرود. اولین زائران این آستانه مطهر نیز نخست عبیدالله فرزند حرّ جعفی، از برجستگان شیعه در کوفه و سپس در بیستم صفر سال ۶۲ ق. صحابی مشهور جابر بن عبدالله انصاری بودند.عمارت اول:مختار ثقفی در سال ۶۶ قمری، با کمک جمعی از اعراب و نیز ایرانیان که از شیعیان علی بن ابیطالب(ع) بودند به خونخواهی سیدالشهداء(ع) قیام کرد و در دوران قدرت و حکومت او (توسط خود وی یا دیگر شیعیان) اولین عمارت آستانه بنا گشت و این عمارت و به طور کلی تمام شهر کربلا کم کم رو به آبادانی نهاد، ولی هارون الرشید در سال ۱۷۰ قمری دستور خراب کردن آن را داد.عمارت دوم:مأمون، که در سال ۱۹۸ قمری قدرت را به دست گرفت، بر خلاف سیاست پدر خود و برای جلب رضایت و کمک شیعیان خراسان، برخورد دوستانهای با شیعیان در پیش گرفت، لذا محبان خاندان عصمت و طهارت این فرصت تاریخی را مغتنم شمردند و بدینگونه، عمارت دوم آستانه در عصر مأمون انجام گرفت. در سال ۲۳۲ قمری متوکل عباسی بر مسند خلافت نشست. وی که نسبت به شیعیان و آل ابی طالب عناد خاصی داشت، دستور داد آستانه حضرت سیدالشهداء(ع) و حضرت عباس(ع) بلکه تمامی شهر کربلا را خراب کردند و پس از تخریب، تمامی منطقه را شخم زدند و به آن آب بستند.عمارت سوم:المنتصر، خلیفه عباسی، بر خلاف سیاست پدر خود ـ متوکل ـ با شیعیان روش دوستانه و صمیمانهای داشت. وی اموال زیادی بین علویین تقسیم کرد و حکم به تعمیر بنای شهر کربلا و آستانه حضرت عباس(ع) داد. در نتیجه، کربلا در عصر او رونق یافت و زائرین آن بقاع مطهر از اطراف و اکناف به سوی این شهر مقدس سرازیر گشتند.عمارت چهارم:در سال ۳۶۷ ق. عضدالدوله دیلمی وارد بغداد شد، سپس به زیارت کربلا و نجف شتافت و دستور داد مرقد عظیم و با شکوهی برای حضرت عباس(ع) بنا کنند. بنای مزبور در سال ۳۶۷ قمری آغاز شد و در سال ۳۷۲ پایان یافت و عمارت امروزه آستانه مطهر حضرت عباس(ع) از عضدالدوله است که از شکوه و عظمت خاصی برخوردار است.در عصر جلایریان:پس از تأسیس دولت جلایریان در ایران و به قدرت رسیدن شیخ حسن ایلکانی در سال ۷۴۰ قمری، سلطان اویس (فرزند شیخ حسن) تعمیرات را در این آستانه مطهر شروع نمود که در عصر فرزندش، سلطان احمد، در سال ۷۸۶ پایان یافت و هدایای زیادی از ایران به آستانه مزبور ارسال شد.در عصر صفویه:شاه اسماعیل صفوی بنیانگذار حکومت شیعی صفویه، روی ۲۵ جمادی الثانی ۹۱۴ قمری فاتحانه وارد بغداد گشت و مورد استقبال بینظیر شیعیان قرار گرفت. وی سپس در روز بعد، یعنی ۲۶ جمادی الثانی، به سمت کربلا حرکت کرد و یک شبانه روز در حرم ابی عبدالله الحسین(ع) معتکف گشت، آنگاه به آستانه حضرت عباس(ع) شتافت و دستور تعمیرات وسیعی را در آن آستانه صادر نمود و دوازده قندیل از طلای خالص به نام دوازده امام را که با خود آورده بود به حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) اهدا کرد.تمامی حرم مطهر و رواقها را با فرش گرانبهای ابریشم بافت اصفهان مفروش نمود و خدمه مخصوصی نیز برای نگاهداری و روشنایی قندیل آستانه استخدام کرد که تبار آن امروزه با عنوان (آل قندیل) در کربلا شهرت دارد. اسماعیل صفوی، همچنین دستور کاشیکاری گنبد صادر کرد که تا سال ۱۳۰۲ قمری کاشیکاری باقی بود.در عصر نادرشاه افشار:در سال ۱۱۵۳ قمری نادرشاه هدایای زیادی به آستانه حضرت عباس(ع) ارسال داشت و تعمیرات وسیعی در آن بارگاه ملکوتی انجام گرفت.در عصر وهابیان:در ۱۸ ذی الحجة الحرام سال ۱۲۱۶ قمری، که انبوه مردم برای درک زیارت عید غدیر از کربلا به نجف اشرف رفته بودند، سعود بن عبدالعزیز وهابی فرصت را مغتنم شمرد و با لشگری عظیم به شهر کربلا حمله برد و حکم به تاراج تمامی شهر داد و آستانه حضرت عباس(ع) را نیز خراب کرد و تمامی هدایای سلاطین و ملوک صفویه و نادرشاه و قندیلهای طلا و نقره و غیره را به یغما برد.در عصر قاجاریه:پس از حمله وهابیهای سعودی به کربلا و رسیدن خبر این جنایت وحشتناک به ایران، مردم خیر ایران با همراهی و همدلی دولت وقت ایران (زمان فتحعلی شاه قاجار) کمکهای سخاوتمندانهای به این شهر ماتمزده نمودند و تمامی خرابیهای وارده را ترمیم کردند. آستانه حضرت عباس(ع) نیز به شکل احسن تعمیر گشت و از جمله این تغییرات، نصب ضریح نقره اهدایی فتحلیشاه قاجار بود که در سال ۱۲۲۷ قمری انجام گرفت.تعمیرات آن آستانه مقدسه در طول دوران قاجاریه قطع نشد و ناصرالدین شاه کاشیکاری گنبد را تجدید کرد (در سال ۱۳۰۴ قمری کاشیکاری صحن شریف، و در سال ۱۳۰۵ قمری کاشیکاری گنبد مطهر انجام یافت). همچنین، شیخ عبدالحسین تهرانی، معروف به شیخ العراقین، با استفاده از ثلث میرزاتقی خان امیرکبیر ـ صدر اعظم مشهور ایران ـ تعمیرات وسیعی در آستانه مزبور انجام داد.در عصر حاضر:آستانه حضرت عباس(ع) درحدود سیصد و پنجاه متری شمال شرقی آستانه سیدالشهداء ابی عبدالله الحسین(ع) قرار دارد و در یک میدان بزرگ هر دو آستانه را در برگرفته است. قبر مطهر در وسط حرم شریف واقع شده و بر روی آن صندوق خاتم نفیس اهدایی قرار دارد که با گذشت زمان تعمیراتی روی آن انجام شده است.روی صندوق را ضریح نقرهای پوشانده که به همت بزرگ مرجع جهان تشیع، مرحوم آیت الله العظمی سید محسن حکیم (قدس سره) و با دست هنرمندان ایرانی در اصفهان با به کار بردن چهارصد هزار مثقال نقره خالص و هشت هزار مثقال طلا پس از سه سال کار مداوم در سال ۱۳۸۵ قمری در حرم مطهر نصب گشته است. چهار طرف حرم شریف دارای چهار رواق قرینه است که ابهت خاصی به حرم بخشیده و به یکدیگر منتهی میگردند. سقف و تمامی دیوارهای حرم مطهر و رواقها به دست هنرمندان ایرانی آینهکاری شده و بر فراز ضریح یک گنبد بزرگ بنا گردیده که در سال ۱۳۷۵ قمری طلاکاری آن انجام یافته است.دو مناره و یک صحندر دو طرف ایوان جنوبی حرم، دو مأذنه (مناره) به شکل زیبایی سر به فلک کشیده است. در قسمت جنوبی حرم یک ایوان سرتاسری سرپوشیده واقع شده است که در وسط آن یک در ِ طلایی میناکاری ساخت اصفهان و در سمت شرق و غرب آن نیز دو در کوچک دیگر واقع است که هر سه در به داخل رواق جنوبی منتهی میشود.آستانه حضرت عباس(ع) دارای یک صحن چهارگوش است که حرم مطهر در وسط آن واقع شده و در چهار طرف صحن حجراتی بنا گشته که در آن جمع کثیری از علمای امامیه و سلاطین و امرای شیعه دفن شدهاند و کاشیکاری موجود در تمامی صحن آستانه، مربوط به عصر قاجاریه و بعد از آن است. صحن شریف دارای هشت در بزرگ ورودی و خروجی است: در قسمت جنوب صحن، در قبله و یا دربالرسول(ص) و در قسمت شمال در ِامام محمد جواد(ع) قرار دارد.قسمت غرب صحن دارای چهار در است: ۱. در ِامام حسن(ع) ۲. در ِ امام حسین(ع) ۳. در ِ امام صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ۴. در ِ امام موسی بن جعفر(ع). قسمت شرقی صحن نیز دارای دو در به نامهای در ِامام امیرالمؤمنین(ع) و در ِ امام علی بن موسی الرضا(ع) میباشد. مساحت آستانه عباس(ع) بالغ بر ۴۳۷۰ متر مربع است و از نظر نقشه و سبک معماری مانند آستانه سیدالشهداء ابیعبداللهالحسین (ع)، منتها کوچکتر از آن است.سقاخانههادر صحن حضرت ابوالفضل(ع) دو سقاخانه عمومی وجود داشته است:۱. یکی از این آبخورگاهها در ضلع شرقی صحن و در مقابل مقبره راجه قرار داشته و بهره هند (طایفهای از اسماعیلیان) آن را نوسازی کرده بودند و در جوار آن نیز دو درخت میوه و یک درخت سدر بوده است.۲. دیگری در ضلع غربی، در جوار باب السوق بوده و در نزدیک آن دو درخت خرما وجود داشته است. البته امروزه از این آبخورگاهها و همچنین از درختان نخل و سدر اثری نیست.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]
صفحات پیشنهادی
دومین کتاب شعر عباس کیارستمی به زبان اسپانیایی ترجمه شد
دومین کتاب شعر عباس کیارستمی به زبان اسپانیایی ترجمه شد تهران - ایرنا - کتاب باد و برگ که شامل سروده های عباس کیارستمی هنرمند شاعر و فیلمساز مطرح ایرانی در قالب شعرهای کوتاه است توسط احمد طاهری به زبان اسپانیایی ترجمه شد به گزارش روز جمعه گروه فرهنگی ایرنا این کتاب 160 صفحه اهمه تغییرات ساختاری سازمان سینمایی از زبان قائم مقام اجرایی ایوبی
همه تغییرات ساختاری سازمان سینمایی از زبان قائم مقام اجرایی ایوبیرمضانعلی حیدری خلیلی قائم مقام رییس سازمان سینمایی در امور اجرایی با اشاره به سیاست چابک سازی سازمان سینمایی وظایف موسسات زیر مجموعه این سازمان را تشریح کرد به گزارش خبرگزاری فارس "رمضانعلی حیدری خلیلی"فارس گزارش میدهد دهلرانیها میزبان درهای حرم حضرت عباس (ع) میشوند
فارس گزارش میدهددهلرانیها میزبان درهای حرم حضرت عباس ع میشونددهلرانیها با برنامهریزی صورت گرفته میزبان درهای حرم حضرت عباس ع میشوند به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام شهرستان مرزی و گرمسیری دهلران آماده استقبال از درهای حرم علمدار کربلا شده است این روزها عبور درهایمصاحبه فرضی یک مقام ایرانی با یک مقام آمریکایی در مورد فکت شیت
بعیدی نژاد در اینستاگرامش منتشر کرد مصاحبه فرضی یک مقام ایرانی با یک مقام آمریکایی در مورد فکت شیت خبرگزاری پانا ˝یک مقام کاخ سفید˝ گفت ملاک رسمی بودن مواضع دولتها کتبی بودن یا نبودن نیست ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ساعت 11 44 به گزارش سرویس سیاسی پانا «حمید بعیدینژاعباس عبدی: اگر اصلاح طلبان بیخاصیت نبودند کسی تا این حد به آقای هاشمی کاری نداشت/ 3 روز بدون حکم بازداشت زندا
عباس عبدی اگر اصلاح طلبان بیخاصیت نبودند کسی تا این حد به آقای هاشمی کاری نداشت 3 روز بدون حکم بازداشت زندانی بودم نیروهای رادیکال زیر چتر ندا رفتندعباس عبدی معتقد است به نظرم آقای هاشمی اگر مخالف بازداشتش بود هم از ماجرا مطلع میشدند و هم حتماً جلوی این کار را میگرفت البتهخندوانه ميزبان مرضيه برومند میشود
خندوانه ميزبان مرضيه برومند میشود برنامه خندوانه اين هفته ميزبان مرضيه برومند كارگردان صاحب سبك تلويزيون و سينماي ايران در گرايش كمدي خواهد بود به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي مرضيه برومند دوشنبه شب ميهمان خندوانه خواهد بودمصاحبه فرضی یک مقام ایرانی با یک مقام آمریکایی
مصاحبه فرضی یک مقام ایرانی با یک مقام آمریکایی یک مقام کاخ سفید گفت ملاک رسمی بودن مواضع دولتها کتبی بودن یا نبودن نیست آفتاب حمید بعیدینژاد مطلبی را با عنوان همه چیز درخصوص فکتشیت آمریکا در مصاحبه با مقام مسئول امور رسانه در کاخ سفید در صفحه اینستاگرامش متشر کرد که درتنها راه همدلی و همزبانی تمرکز بر رهنمودهای مقام معظم رهبری است
بیانیه پایانی همایش مدیران هیئات رزمندگان اسلام تنها راه همدلی و همزبانی تمرکز بر رهنمودهای مقام معظم رهبری است شناسهٔ خبر 2577300 - یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵ ۴۹ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی تنها راه همدلی و همزبانی دولت و ملت تمرکز همه بر اجرای تدابیر و رهنمودمقام حماس: اسرائيل خالده جرار را به درخواست عباس بازداشت کرد |اخبار ایران و جهان
مقام حماس اسرائيل خالده جرار را به درخواست عباس بازداشت کرد البردویل در گفتگو با شبکه تلویزیونی الاقصی وابسته به حماس بردویل را متهم کرد که همچنان به دنبال حذف دیگران است و نمی خواهد هیچ رقیب یا منتقد سیاسی داشته باشد کد خبر ۵۰۰۰۵۹ تاریخ انتشار ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲ ۲۳ - 13آقاي ايوبي! زبان خارجيتان چطور است؟!
آقاي ايوبي زبان خارجيتان چطور است نویسنده احسان اعتصام رايزنان فرهنگي پروسه جالبي براي آموزش و تربيت دارند آنها پيش از هر چيز ياد ميگيرند كه در هر شرايطي مدافع فرهنگ جمهوري اسلامي و مبلغ ارزشهاي والاي اسلامي- ايراني باشند آنها انتخاب ميشوند كه در كنارآقای قاضی صدایم را می شنوید در بندرعباس به روی صحنه رفت
آقای قاضی صدایم را می شنوید در بندرعباس به روی صحنه رفت بندرعباس- ایرنا- نمایش آقای قاضی صدایم را می شنوید در ادامه برنامه های اردیبهشت تئاتر هرمزگان در پلاتو آفتاب بندرعباس به روی صحنه رفت به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا این نمایش کاری از گروه آنامیس میناب به نویسندگی مرتضمردم مهران، امروز میزبان درهای حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع)
مردم مهران امروز میزبان درهای حرم حضرت ابوالفضل العباس ع ایلام - ایرنا - امام جمعه مهران گفت درهای حرم حضرت ابوالفضل ع عصر امروز پنجشنبه 31 اردیبهشت میهمان مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه این شهرستان خواهد بود حجت الاسلام روح الله ولدبیگی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرتوصیههای حسینی از زبان «کل احمد آقا»
توصیههای حسینی از زبان کل احمد آقاحضرت سیدالشهدا ع مظهر احسان خداوند است و مردم توسط امام حسین ع و کشتی نجات او به مقام قرب الهی خواهند رسید محبت و خدمت به حضرت سیدالشهدا ع است که کمبودهای ما را جبران میکند به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس مرحوم کربلمدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام: صحن امامزاده علی صالح (ع) میزبان درهای حرم حضرت عباس (ع) میشود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام صحن امامزاده علی صالح ع میزبان درهای حرم حضرت عباس ع میشودمدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت 26 اردیبهشتماه صحن امامزاده علی صالح ع میزبان درهای حرم حضرت عباس ع میشود حجتالاسلام محمد کاروند امروز در گفتوگو با خبرنگار فاردهلران امروز میزبان باب الراس حرم حضرت عباس(ع) است
دهلران امروز میزبان باب الراس حرم حضرت عباس ع است ایلام - ایرنا - رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام گفت شهرستان دهلران امروز میزبان باب الراس حرم حضرت عباس ع است محمد علوی فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود این درب مطهر عصر امروز یکشنبه به سمت شهرستانقائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان مرکزی: دولت با مردم استان مرکزی بد عهدی کرد و با آنان همدل و همزبا
قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان مرکزی دولت با مردم استان مرکزی بد عهدی کرد و با آنان همدل و همزبان نشدقائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت مردم استان از دولتمردان انتظار داشتند در زمینه همدلی و همزبانی خلف وعده نکنند اما دولت با مردم بد عهدی کرده وآقای روحانی خدا وکیلی زبان تکریم را دیدید؟!
آقای روحانی خدا وکیلی زبان تکریم را دیدید مهدی کوچکزاده نماینده مردم تهران گفت آقای روحانی راستی یادتان هست قرارتان با ملت ایران این بود در صورتی به عنوان نماینده ملت ایران به طرفهای مذاکره پاسخ مناسب بدهید که با ملت ایران با زبان تکریم و نه تهدید و تحریم سخن بگویند خدا و-
اجتماع و خانواده
پربازدیدترینها