تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803072782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خشم عمومی در مصر با انتصاب وزیر دادگستری جدید |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: خشم عمومی در مصر با انتصاب وزیر دادگستری جدید
کد خبر: ۵۰۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲ - 22 May 2015


در پی استعفای وزیر سابق دادگستری مصر که به خاطر سخنان ناعادلانه‌اش درباره اینکه فرزندان رفتگران نباید قاضی شوند خشم عموم مردم را برانگیخته بود، انتصاب وزیر جدید موج بزرگ‌تری از نفرت و اعتراض مردمی از دولت السیسی را به همراه داشت.


به گزارش «تابناک»، قاضی احمد الزند، رئیس انجمن قضات مصر دیروز چهارشنبه در مقام وزیر جدید دادگستری مصر در برابر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور، سوگند یاد کرد.
قاضی «محفوظ صابر» ، وزیر پیشین دادگستری مصر در پی اعتراض‌های گسترده نسبت به اظهارات توهین‌آمیز به فقرای این کشور، روز دوشنبه گذشته از سمت خود استعفا داده بود.


صابر در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که قاضی در مصر باید از قشر متوسط جامعه و از لحاظ مادی و معنوی دارای جایگاه مناسبی باشد و پسر رفتگر نیز به دنبال کار مناسبی برای خود بگردد.


اظهارات صابر مخالف متن قانون اساسی مصر و به ویژه ماده چهاردهم آن است که در آن تعیین شده شغل‌ها حق تمامی شهروندان است، سال گذشته میلادی درخواست 138 تن برای کار از سوی دادستانی کل رد شد به این بهانه که پدر آنها مدرک دانشگاهی نداشت و این مساله موجب انتقادهای زیادی شد.


اظهارات صابر موجی از خشم عمومی و واکنش‌های سیاستمداران مخالف و کاربران شبکه های اجتماعی را نیز به همراه داشته است.


این در حالی است که انتخاب قاضی الزند به مقام صدارت وزارت دادگستری مصر نه تنها چیزی از خشم گسترده اقشار مختلف مردم این کشور کم نکرد بلکه به شدت آن هم افزوده است.


معترضان معتقدند قاضی الزند نه تنها در نژادپرستی فرق زیادی با محفوظ نمی‌کند و بلکه از وی افراطی‌تر است و اظهارات زیادی هم از وی نقل کردند که توصیه به موروثی شدن قدرت در داخل دستگاه قضایی و دور کردن اقشار ضعیف و فقیر جامعه از منصب قضاوت کرده است.


تصمیم رئیس جمهور و نخست‌وزیر مصر برای انتصاب قاضی الزند فضای شبکه‌های اجتماعی را نیز دستخوش تغییراتی کرده و خشم و احساسات بسیاری را برانگیخته است کاربران مصری تاکید می‌کنند که عبدالفتاح السیسی همان سیاست‌های حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع را دنبال می‌کند.


«کریم عبد الراضی»،فعال حقوقی مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تاکید کرد: اصولا رویکرد دولت مصر انتصاب افراد از طبقات بالا و ثروتمند جامعه برای حرفه قضاوت است و  انتخاب قاضی الزند نشان می‌دهد که مشکل آنها با قاضی محفوظ در این بود که وی رویکرد دولت را فاش کرد.


وی افزود: الزند پیش از این هم اظهارات نژادپرستانه تندتری بیان کرده بود مثل اینکه«ما قضات در سرزمین خود  آقا و سرور هستیم و بقیه برده و بنده» یا « اعتقاد راسخ ما به این است که موروثی شدن قدرت در دستگاه قضا به مثابه امر مقدسی است که هیچ کس مانع آن شده یا مقابل آن بایستد.»


عبدالرضی تاکید کرد: انتصاب قاضی الزند به مقام صدارت وزارت دادگستری نشان می‌دهد که تحقق عدالت، تلاش برای مستقل بودن قوه قضائیه و اصلاح وضعیت عدالت در مصر یا حتی مقابله با نژادپرستی از مسائل مورد اهتمام دولت کنونی مصر نیست.


در همین راستا «احمد بلال» عضو دفتر سیاسی حزب التجمع مصر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تاکید کرد: دولت وزیر دادگستری سابق را تنها به خاطر اظهارات او برکنار کرد و قاضی الزند را روی کار آورد که در نژادپرستی تندروتر از قاضی محفوظ است بنابراین سیاست‌ها تغییری نخواهد کرد بلکه صرفا چهره‌ها عوض شده است.


وی تاکید کرد:عبدالفتاح السیسی پس از برکناری محفوظ سخنی از نارضایتی از اظهارات نزادپرستانه وی به میان نیاورد و به نظر می‌رسد وزیر جدید هم از سوی دستگاه قضا نامزد شده بود تا نشان بدهد که قوه قضائیه نهاد فرزندان قضات است و به قشر کارگر و کشاورز اختصاص ندارد.




فارس












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن