تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803327156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پدیده مازندرانی لیگ برتر والیبال در لیست کواچ


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


پدیده مازندرانی لیگ برتر والیبال در لیست کواچ استان‌ها > مازندران - وقتی "اسلوبودان کواچ" اسامی مردان اردونشین را برای لیگ جهانی 2015 اعلام کرد دیدن نامش در فهرست خیلی عجیب نبود اما زمانی که در میان نفرات اعزامی تیم ملی والیبال به اردوی تدارکاتی فنلاند قرار گرفت، "رضا عابدینی" همه را حیرت زده کرد

  به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری خبرانلاین منطقه  مازندران، بازیکن 203 سانتیمتری تیم وزارت دفاع یکی از منتخبین سرمربی صربستانی در کارزار لیگ جهانی است، بلند قامتی که کمتر مازندرانی می‌دانست اهل ساری است. "رضا عابدینی" پیش از سفر تیم ملی به جمهوری چک توسط کواچ به کشورمان بازگردانده شد تا همراه با تیم ملی ب تمرین کند اما همین رفت و برگشت کفایت می‌کرد تا عابدینی به یکی از پدیده‌ها و آتیه‌داران والیبال ایران بدل شود؛ با اینکه در لیگ برتر نمایش درخشانی داشت اما عضویت در تیم چهارم جهان برای والیبالیستی که فقط دو سال است حرفه‌ای بازی می‌کند، اتفاق برجسته‌ای است.
رضایت کواچ پیش‌بینی هم می‌شد که کواچ برای اردوی چک روی نام رضا عابدینی قلم قرمز بکشد. وی می‌گوید: برای خروج مشکل داشتم، می‌دانستم که نمی‌توانم به آمریکا بروم و در شروع لیگ جهانی باشم، خوشبختانه مشکلات خروجم مرتفع شده و الان هم در حال طی دوران سربازی‌ام هستم، رفتن من به فنلاند هم آسان نبود و با تلاش فدراسیون مجوز خروج را گرفتم.
قبل از اینکه تیم ملی به چک برود سه دیدار دوستانه با فنلاند برگزار کرد که فقط یکی از آنها را برد، رضا در آن دیدارها برای اولین بار پیراهن تیم ملی را پوشید؛افتخار بزرگی بود. در ابتدا اضطراب داشتم اما به مرور بهتر شدم. بازی هم کردم. البته تیم ملی تمرکزش روی برنامه‌های جسمانی بود و از نظر فنی نتایجی که به دست آمد، خیلی اهمیت نداشت.
اینطور که عابدینی می‌گوید کواچ از کیفیت کارش رضایت داشت؛ سرمربی مرا کنار کشید و گفت که راضی است. وی اشاره کرد که می‌داند بازی در این تیم با بازیکنان بزرگ سخت است و من هم بی‌تجربه هستم. از من خواست همیشه آماده باشم تا در وقتی مناسب استفاده کند.
هیچکس مرا نمی‌شناخت
مازندرانی‌ها دو بازیکن مطرح و اثرگذار در تیم ملی والیبال موفق‌ترین رشته تیمی کشور دارند. عادل غلامی و مجتبی میرزاجان‌پور در موفقیت‌های تاریخی والیبال در سال 2014 همانند قهرمانی در بازی‌های آسیایی اینچیون حضور داشتند و حالا هم برای بازی با امریکا در سرآغاز لیگ جهانی در اردوی اروپا به سر می‌برند. دعوت از عابدینی در حالیکه مازندرانی‌ها تمام حواس شان به همان زوج همیشگی بود به چشم نیامد. در واقع رضا حتی برای همولایتی هایش شناخته شده نیست. او می‌گوید: بله این حقیقت دارد. بهرحال من زیاد در استان بازی نکردم. هیچکس نمی‌دانست من مازندرانی هستم. آنهایی هم که می‌دانستند مازندرانی‌ام فکر می‌کردند آملی یا بابلی هستند!
با نفرزاده می‌مانم
رضا عابدینی در تیم وزارت دفاع بود که دیده شد. بازی‌هایش در شروع خیلی چشم‌نواز نبود اما در پایان دور مقدماتی بهترین بازیکن تیمش قلمداد شد. این بازیکن سرعتی‌زن درباره تیمش در لیگ برتر والیبال می‌گوید: به عنوان یک بازیکن تازه‌وارد فشار زیادی روی من بود اما با تمریناتی که دکتر نفرزاده سرمربی تیم ملی داشتند به خوبی رشد کردم و خودم را ثابت کردم. اعتماد به نفس لازم را پیدا کرده‌ام و در ترکیب تیم جا افتادم. آموزش‌های دکتر فرهاد نفرزاده آنقدر برای عابدینی موثر بوده که باز هم می‌خواهد زیر نظر این مربی مازندرانی بازی کند: با اینکه الان خیلی زود است اما برای فصل جدید لیگ برتر دوست دارم شاگرد دکتر نفرزاده باشم. در کنار ایشان آرامش دارم و راحت بازی می‌کنم.

به خاطر پدر
رضا در خانواده‌ای بزرگ شده که پدرش هم والیبالیست بوده اما با مصدومیت‌های زیادی روبرو شد و ورزش قهرمانی را زود ترک گفت. عابدینی می‌خواد کار ناتمام پدر را تکمیل کند؛ خیلی تلاش کردم و زحمت کشیدم هم برای خودم و هم خانواده‌ام. می‌خواهم پدرم راضی باشد پس ادامه می‌دهم. اما چگونه شد که رضا به ورزش والیبال روی آورد؟ وی توضیح می‌دهد: در دوران راهنمایی تابستان و تعطیلات را در کانون‎های والیبال می‌گذراندم. ساعد می‌گرفتم و پنجه کار می‌کردم؛ منتها فقط برای تمرین و تفریح بود،کم کم به آن علاقه‌مند شدم و خانواده‌ام تشویق کردند.نزد مربیان خوب ساری قربان اصغری، رضا عرب و علی شاکری تمرین کردم اما بعد به خاطر مدرسه دو سال تمام از والیبال دور بودم. پس از آن بود که مربی شایسته والیبال استان بر حسب شناختی که از من داشت به دنبالم آمد و دعوتم کرد تا دوباره والیبال کار کنم.در واقع من والیبال را به شکل جدی نزد بهزاد محمودی که خودش از بهترین‌های دوران بازیکنی‌اش بود یاد گرفتم و نقش او در پرورش من زیاد است.
افتخارم؛ مازندران
رضا عابدینی پس از کاشف خود بهزاد محمودی و عباس قاسمیان بازیکن و کاپیتان اسبق تیم ملی سومین والیبالیست ساروی است که به تیم ملی نزدیک شده است و نمی‌خواهد این فرصت را از دست بدهد؛ وقتی یاد ریاضت‌ها و تلاش‌های خودم می‌افتم، تلاشم مضاعف می‌شود. نمی‌توانم به همین اندازه راضی باشم. والیبال ایران پیشرفت زیادی داشته و بهترین تیم آسیا و یکی از نمونه‌های جهان است. قطعا کارم سخت است و چون می‌دانم نباید عقب بیفتم هر روز تمرینات سنگینی را پشت سر می‌گذارم. دوست دارم روزی برسد که مازندرانی‌ها به وجودم افتخار کنند همانطور که خودم به مازنی بودنم می‌بالم.  



جمعه 1 خرداد 1394 - 07:00:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن