تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799158988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون رئیس جمهور در امور بانوان: بیمه زنان خانه‌دار به مرحله لایحه رسیده است/افزایش آمار بیکاری زنان سرپرست خانوار/به جای برابری جنسیتی به دنبال عدالت جنسیتی هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون رئیس جمهور در امور بانوان:
بیمه زنان خانه‌دار به مرحله لایحه رسیده است/افزایش آمار بیکاری زنان سرپرست خانوار/به جای برابری جنسیتی به دنبال عدالت جنسیتی هستیم
معاون رئیس جمهور در امور بانوان گفت: بحث بیمه زنان خانه‌دار به مرحله لایحه رسیده است و مذاکرات برای بررسی بیمه‌های چند لایه با تأمین اجتماعی آغاز شده است.

خبرگزاری فارس: بیمه زنان خانه‌دار به مرحله لایحه رسیده است/افزایش آمار بیکاری زنان سرپرست خانوار/به جای برابری جنسیتی به دنبال عدالت جنسیتی هستیم



به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شهیندخت مولاوردی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات بانوان و خانواده استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ما به جای برابری جنسیتی به دنبال عدالت جنسیتی هستیم، اظهار داشت: لازم است آثار مثبت عدالت جنسیتی در عمل نشان داده شود.
وی با تأکید بر اینکه دنیا در حال حاضر با آمار و شاخص‌هایش حرف می‌زند و حرف زدن بدون عمل را از ما نمی‌پذیرند، ادامه داد: وقتی می‌گوییم عدالت جنسیتی الگوی سوم در شرایط زنان و به دور از تحجر و ابتذال است باید این مسئله را در عمل نشان دهیم.
معاون رئیس جمهور در امور بانوان با اشاره به آمار پایین و زیر سه درصد مشارکت و توانمند‌سازی سیاسی زنان، عنوان کرد: در حوزه اشتغال زنان نیز نباید سیاست‌های ما به گونه‌ای باشد که زنان در دو راهی انتخاب نقش‌های خانوادگی و یا اجتماعی قرار گیرند، چراکه همه ما می‌دانیم با توجه به تربیت‌های ما چقدر انجام درست نقش‌های خانوادگی، مادی و همسری برای زنان جامعه ما مهم است.
مولاوردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیشترین پیگیری ما در 21 ماه گذشته از عمر دولت تدبیر و امید در مورد اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان بوده است، متذکر شد: از جایی که تأمین اجتماعی زیر بار مالی این قضیه نمی‌رود تنها سازمان‌های زیر نظر خدمات اجتماعی این قانون را اجرا می‌کنند و با وجود حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر وحدت قضیه در بحث افزایش مرخصی زایمان هنوز مشکلاتی وجود دارد.
وی عنوان داشت: متأسفانه این مسئله موجب شده در حال حاضر 74 هزار نفر به خاطر استفاده از این مرخصی شغلشان را از دست بدهند، چراکه ما مشوق‌های لازم برای تشویق کارفرمایان به استفاده از کارمندان و کارگران زن را نداریم.
مولاوردی با اشاره به اینکه مشوق‌های این مسئله در کشورهای دیگر معافیت‌های مالیاتی و پرداخت حق بیمه زنان توسط دولت به جای کارفرماست، گفت: نبود چنین مشوق‌هایی در کشور ما موجب شده خصوصاً در بخش خصوصی کارفرمایان اشتیاقی برای استفاده از نیروی کار زن نداشته باشند.
معاون رئیس جمهور در امور بانوان با تأکید بر اینکه برای حل این مسئله به مجموعه‌ای از سازوکارها نظیر ساعت کار منعطف، شناور و بازگرداندن مهدکودک‌ها به داخل ادارات رسیده‌ایم، اظهار کرد: در صورت عدم ایجاد توازن در زمینه اشتغال فشار مضاعفی برای زنان ایجاد می‌شود.
مولاوردی با اشاره به اینکه بحث بیمه زنان خانه‌دار به مرحله لایحه رسیده است و مذاکرات برای بررسی بیمه‌های چند لایه با تأمین اجتماعی آغاز شده است، گفت: ارزش کاری شغل زنان خانم‌ها، بحث اشتغال و تسهیلات زنان شامل قوانین حمایتی مرخصی زایمان، دور کاری و بازنشستگی پیش از موعود از موارد مهمی مربوط به زنان است که در حال پیگیریشان هستیم و در واقع سال 93 برای ما به بررسی راهبردی در مورد وضعیت زنان گذشته است.
مولاوردی با اشاره به وضعیت نگران‌کننده زنان سرپرست خانوار و آمار رو به رشد بیکاری در میان این افراد از شرایط زنان درگیر اعتیاد یا در حال بهبودی و افزایش تجرد قطعی در زنان، به عنوان مشکلات دیگری یاد کرد که از زمان استقرار دولت در حال بررسی آن بوده‌اند.
معاون رئیس جمهور در امور بانوان با تأکید بر اینکه هدف ما دسترسی عادلانه به منابع و فرصت‌هاست، تبیین کرد: این مسئله زن‌سالاری نیست، بلکه شایسته‌سالاری است و ما خواهان دسترسی برابر به موقعیت‌ها هستیم.
این گزارش حاکی است، در این جلسه زنانی از شورای شهر تبریز، جهاد کشاورزی، بخش کارگری، دانشگاه و ...به بیان درخواست‌ها و نظراتشان پرداختند.
انتهای پیام/60002/ذ40

94/02/31 - 14:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن