تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816842055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بوی خوش ائتلاف سراسری اصلاح طلبان در انتخابات


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



بوی خوش ائتلاف سراسری اصلاح طلبان در انتخابات
روز نو : در شرایطی که برخی رسانه های اصولگرا در تلاش برای القای اختلاف و تشتت در جبهه اصلاحات هستند، خبرهای رسیده به خبرنگار آفتاب یزد حکایت از زمینه سازی برای ائتلاف سراسری اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس دارد.در همین راستا حسین کمالی به ما از برگزاری جلساتی خبر می دهد که به زودی بازتاب های مثبت آن مشخص می شود. آفتاب یزد- گروه سیاسی: خبری خوش در راه است. این روزها که تلاش برای اختلاف افکنی میان اصلاح طلبان از روش های 
مرسوم رسانه های رقیب به شمار رفته و آنان از تمامی ابزار خود برای معرفی اصلاح طلبان به عنوان بازنده از پیش تعیین شده انتخابات بهره می برند، رئیس کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از خبرهایی خوش در چند روز آینده سخن می گوید. 
مدتی است ادعای اختلاف میان شورای راهبردی اصلاح طلبان و شورای هماهنگی، با پررنگ کردن سخنان یکی از اعضای حزب اعتماد ملی، دستمایه رسانه های اصولگراست تا بر طبل اختلاف در جریان اصلاحات بکوبند! جریانی که 
22 خرداد امسال، جشن دوسالگی پیروزی تاریخی خود را خواهد گرفت. پیروزی که تنها حاصل
"وحدت" بود. 
"وحدت" و حرف شنوی از بزرگان دو ویژگی است که مدت هاست در جریان اصولگرا به چشم نمی آید. اصولگرایانی که حتی در زمان حضور آیت الله مهدوی کنی که به گفته خودشان، پدر معنوی این جریان به شمار می رفت، از مشکل تشتت و تک روی رنج می بردند..حال در نبود بزرگ خود، با تشکیل جلسات همگرایی، برای رسیدن به وحدت سخت در تلاشند. تا جایی که برای شکل گیری این وحدت، به گفته آیت الله موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، جامعتین -بزرگ ترین و قدیمی ترین تشکل اصولگرا- مواضع خود را به جبهه پایداری – تشکل جدید و تندرو این جریان- نزدیک خواهد کرد!
در چنین شرایطی جریان اصولگرا که با توجه به تجربه سال 92، شانس خود را در رقابتی پایاپای کم تر می‌بیند، تلاش دارد با اختلاف افکنی در جناح رقیب، راه خود را برای کسب موفقیت هموار سازد.
موضوعی که حسین کمالی، رئیس کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به آن اشاره می‌کند. وی با بیان اینکه بخشی از اختلافاتی که این روزها میان شورای هماهنگی و شورای راهبردی مطرح می‌شود، به فعالیت گروه‌های رقیب این جریان بازمی‌گردد، می‌گوید:" درحالی که ما تلاش داریم گروه‌های اصولگرا حرف و نظر واحدی در جامعه مطرح کنند، برخی از این گروه‌ها به ایجاد تفرقه میان اصلاح‌طلبان می اندیشند و به این روش امیدوارند."
حال که وجود دو شورا، یکی راهبردی و دیگری هماهنگی جبهه اصلاحات، بهانه ای در دست جناح رقیب شده تا بذر اختلاف را در میان اصلاح طلبان نهادینه کنند، حسین کمالی به تعریف و تشریح اهداف این دو می‌پردازد. او می‌گوید:" اعضای شورای راهبری متشکل از برخی اعضای شورای هماهنگی است که به نمایندگی از این شورا در جلسات حاضر می‌شوند، همچنین برخی دیگر از اعضای شورای هماهنگی نه به عنوان نماینده این شورا، بلکه به عنوان شخصیت‌های حقیقی حضور دارند، سایرین انتخابی هستند. این مجموعه، برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلی مربوط به مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات را تعیین می‌کند. به طور مثال در این شورا تصویب شده است که تصمیمات استان در خود استان گرفته شود و تصمیم از مرکز نباشد، همچنین در کنار احزاب و گروه‌ها، عناصر ذی‌نفوذ سیاسی و اجتماعی حضور داشته باشند.
اما شورای هماهنگی اصلاح طلبان دو اولویت را پیگیری می‌کند، در درجه اول رونق بخشیدن به انتخابات و در مرحله بعدی حضور جدی و فعال در صحنه انتخابات، به این معنا که در استان‌ها شعبات شورای هماهنگی فعال شده و کاندیداها را مشخص کنند، با افرادی که آماده حضور در صحنه انتخابات هستند، گفتگو کنند و میان مجموعه اصلاح طلبان نوعی تعامل و هماهنگی به وجود آورند، به گونه‌ای که همه در یک جهت حرکت کنند."
کمالی همچنین در گفتگو با آفتاب یزد تقسیم کار، برنامه‌ریزی و عمل هر بخش به وظایف خود را راهکار عدم موازی کاری و عدم وجود اختلاف میان این دو شورا عنوان می‌کند. 
اما "اختلاف"، جدا از ذات منفی که دارد، ضمیمه هر فعالیت گروهی است. در این میان هنر فعالیت های گروهی، لحظه ای تعریف می‌شود که بتوان "اختلاف" و "تفاوت ها" را مدیریت و به نتیجه ای مطلوب رساند! موضوعی که اصلاح طلبان به خوبی در خرداد 92 اثبات کردند. قطع به یقین مواضع و آرمان های "حسن روحانی" و "محمدرضا عارف" برای حضور در عرصه رقابت یکسان نبود، اما اتاق فکر اصلاحات در دور اندیشی خود، تقلیل آرمان‌ها را به عدم رای آوری، ارجح تر دید!
حسین کمالی اختلاف را ناشی از خودخواهی‌ها و تک‌روی‌ها می‌داند. او می‌گوید:"هدف اصلاح طلبان پیشروی در راستای سیاست‌های اصلاح طلبانه، معطوف به منافع ملی، وحدت ملی و حفظ مصلحت کشور است، اگر همه در جهت این اهداف حرکت کنند، اختلافی وجود نخواهد داشت اما اگر هر کسی بخواهد، حرف خود را بزند و کار خود را انجام دهد، طبیعتا اختلاف وجود دارد."
زمانی که از رئیس کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات می‌پرسیم که چه راهکارهایی پیش‌بینی شده تا تشتت سال 84 در جریان اصلاحات تکرار نشود و لیستی واحد خروجی این جریان در انتخابات مجلس امسال باشد؟ او درپاسخ از جلساتی سخن می‌گوید که تفاهم‌ها را بیشتر خواهد کرد و به زودی خبرهای مثبت و مناسبی شنیده خواهد شد.
"تفاهم" و "خبرهایی خوش" در چند روز آینده، شاه‌کلید پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس خواهد بود. موضوعی که بزرگان این جریان به خوبی از آن آگاهند و در عمل بار دیگر اثبات خواهند کرد.






تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن