تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815604757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران برگ بنده امنیت فرا منطقه‌ای


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سرلشکر صفوی در برنامه نگاه دو مطرح کرد؛
ایران برگ بنده امنیت فرا منطقه‌ای
سردار سرلشکر "سید یحیی صفوی" دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با حضور در برنامه امشب (30 اردیبهشت ماه) در برنامه نگاه دو به بررسی دستاوردهای سیاسی ، نظامی ،آزادسازی خرمشهر و مهم‌ترین مسائل امنیتی منطقه غرب آسیا و به خصوص خلیج فارس پرداخت.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر "سید یحیی صفوی" دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با حضور در برنامه امشب (30 اردیبهشت ماه) در برنامه نگاه دو به بررسی دستاوردهای سیاسی ، نظامی ،آزادسازی خرمشهر و مهم‌ترین مسائل امنیتی منطقه غرب آسیا و به خصوص خلیج فارس پرداخت.


سرلشکر صفوی در ابتدای برنامه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالگرد پیروزی عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزاد سازی خرمشهر شد در رابطه با این رویداد مهم اظهار داشت: عراقی‌ها اشغال خرمشهر را به عنوان بزرگ‌ترین پیروزی خود مطرح کرده بودند اما با همت و تلاش نیروهای کشورمان توانستیم خرمشهر را پس بگیریم و روند جنگ را تغییر دهیم.


مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد:  وفاداری ملت در آن زمان با حضور بیش از ۲ میلیون بسیجی و ۲۰۰ هزار شهید و ۴۰ هزار جانباز ثابت شد و امروز نیز ملت ایران با انسجام و اتحاد ملی و حضور در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن با وجود همه مشکلات از کشور و نظام حمایت می‌کنند.  

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا بعد از آزاد سازی خرمشهر راهبرد نظامی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تغییر پیدا کرد گفت: از ابتدا تا انتهای جنگ راهبرد ما دفاعی بود و برای احقاق حقوق ملت ایران و تحمیل اراده سیاسی خود در عراق رفتار کرده است از همین رو موضوع حائز اهمیت این است که استراتژی و راهبرد جمهوری اسلامی ایران یک راهبردی دفاعی و بازدارنده بوده است و اکنون نیز همین گونه خواهد بود و استراتژی هجومی در دکترین نظامی کشورمان وجود ندارد.

سرلشکر صفوی تاکید کرد: اکنون کشور ما دارای یک حکومت مقتدر از نظر ثبات و نفوذ سیاسی در منطقه است و وزن ژئوپلیتیک ما در منطقه در سطح بالایی قرار دارد به گونه ای که ایران برگ برنده امنیت فرا منطقه ای در جهان است در کشورمان اکنون تعیین کننده وزن امنیتی در منطقه است به گونه ای که حرف اول و آخر را اکنون ما می‌زنیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که چه تفاوتی بین تحریم‌های زمان جنگ و زمان حال دارد و برای برون رفت از وضع فعلی تحریم‌ها چه باید کرد بیان داشت: تحریم‌ها در زمان جنگ وجود داشته اما اکنون تحریم‌ها سخت‌تر از گذشته است که با نفوذ آمریکایی‌ها نسبت به قبل غیر قابل مقایسه شده است.


دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در نیروهای مسلح با اشاره به تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده آمریکا و تلاش برای جلوگیری از تحریم اقلام دارویی و فروش نفت یادآور شد: در زمان جنگ ما می‌توانستیم دو تا سه میلیون بشکه نفت بفروشیم و گاهی دشمن از سال ۶۵ به بعد با جنگ نفتکش‌ها قیمت نفت را به زیر ۱۰ دلار رساند و کل درآمد ما از فروش نفت ۷ میلیارد دلار بود و مدیریت شجاعانه و انسجام ملی و مدیریت داخلی هوشمندانه باعث پیروزی ملت ایران در ادوار مختلف گردید.  

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: برای برون رفت از وضع فعلی باید با استفاده از قدرت درون زا و متکی به نخبگان و رهبری عظیم الشان این تحریم‌ها را پشت بگذاریم از همین رو برای مثال در بخش اقتصادی با اعمال فرامین مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی می‌توانیم شرایط را تغییر دهیم و به همین گونه نیز در بخش‌های علمی با توسعه این رشته و در بخش سیاست داخلی با انسجام آن می‌توانیم از این پیچ تاریخی به خوبی عبور کنیم.

سرلشکر صفوی با بیان این که این تحریم‌ها ملت ما را قدرتمند تر از قبل می‌کند یادآور شد: اکنون مدیریت داخلی کشور را معتدل می‌بینیم از همین رو می‌توانیم همان گونه که سال‌های نخست جنگ را خردمندانه پشت سر گذاشتیم امروزه نیز می‌توانیم با رهبری فرزانه و انسجام داخلی این پیچ تاریخی را پشت سر بگذاریم.


خبر در حال تکمیل است...








۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن