تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813291684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناس مسائل بین الملل: هدف ریاض نابودی زیرساخت های یمن است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در گفت وگو با ایرنا کارشناس مسائل بین الملل: هدف ریاض نابودی زیرساخت های یمن است پکن - ایرنا - یک کارشناس مسائل بین الملل چین معتقد است: نیت عربستان در حمله به یمن نابودی زیرساختهای اقتصادی است، بنابر این با رویکرد در پیش گرفته شده از سوی ریاض، مردم بی دفاع یمن تحت هر شرایطی ولو آتش بس، در معرض خطر دائمی قرار دارند.


«هن چائو بینگ» کارشناس مسائل بین الملل در دانشگاه اقلیت های پکن در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تداوم حملات رژیم سعودی به مردم بی دفاع یمن و تجاوز مکرر به حریم این کشور مستقل، اظهار داشت: امروز شرایط مردم یمن که در محاصره نیروهای نظامی کشورهای ائتلاف عربی قرار گرفته اند، به گونه ای شده که دیگر بودن یا نبودن آتش بس فرقی برای آنان ندارد.
وی اظهار داشت: زمانی که به اصطلاح آتش بس برقرار بود، مردم بی دفاع این کشور همواره از سوی هواپیماهای متجاوز سعودی مورد حمله قرار می گرفتند، حال که آتش بس نیز به پایان رسیده، باز هم همان شرایط برای مردم این منطقه حاکم است.
«هن چائو بینگ» تصریح کرد: شرایط کنونی و سکوت معنادار برخی کشورها نشان دهنده رضایت آنان از شرایط موجود است.
او یادآور شد: به نظر می رسد برخی کشورها از تداوم درگیری و تنش ها در خاورمیانه راضی هستند و لذا نه تنها تلاشی برای توقف کشتار مردم بی گناه انجام نمی دهند بلکه به صورت پنهانی بر آتش ایجاد شده در این کشور نیز دامن می زنند.
کارشناس مسائل بین الملل در دانشگاه اقلیت های پکن با اشاره به سوابق تاریخ معاصر در خاورمیانه و تحولات سیاسی ژئوپلیتیک آن ادامه داد: تجربه نشان داده که هرگاه کشوری بنا بر مقاصد و منافع یکجانبه خود، به کشور دیگری تجاوز کند، نهایتا شکست خورده یا انزوای سختی را تجربه کرده است.
وی به دولتمردان عربستان پیشنهاد کرد که از تاریخ و اتفاقاتی که در گذشته رخ داده، درس بگیرند.
«هن» بی توجهی نهادهای بین المللی نسبت به وقایع یمن و کشتار مردم بی گناه در این کشور را نیز مورد انتقاد قرار داد و با ابراز تعجب از وضعیت کنونی گفت: متاسفانه به نظر می رسد که ساختارهای بین المللی و نهادهای وابسته به آن نیز در مواجهه با مسائل جدی بین المللی و حفظ جان انسان های بی گناه که ابتدایی ترین وظیفه آنها محسوب می شود، ناکارآمدی خود را اثبات کرده اند و این مسئله خود از جمله دلایل بی اعتمادی جهانی به چنین مجامعی محسوب می شود.
عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین ماه سال جاری حملات گسترده ای علیه یمن به اجرا گذاشت تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری فراری و مستعفی این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.
کارشناسان، حمله های عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.
آساق*231*1597



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن