تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804855013




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علیرضا فغانی در نقش مرحوم خلبان!


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: علیرضا فغانی در نقش مرحوم خلبان!
ماجرای جنجالی دیدار تراکتور سازی - نفت تهران در فینال لیگ برتر فوتبال ایران ظاهرا قرار است مانند همیشه این بار نیز با قربانی کردن مظلوم‌ترین فرد به پایان برسد.
آفتاب :

در شرایطی که مراسم شب هفت مرگ صداقت فوتبال ایران در راه است، صحبت‌ها و اظهارنظرهای مقصریابان و مقصرسازان همچنان ادامه دارد. در این بین همه و همه متفق‌القول از حقیقت جویی و رساندن حق به حقدار صحبت می‌کنند، اما این شعار تا چه اندازه عملیاتی شده است؟

در آخرین موج تلاش مقصریابان همه علیرضا فغانی بهترین داور ایران را نشانه رفته‌اند. اتفاقی که به هیچ وجه نه اخلاقی است و نه وجهه قانونی دارد.

سید محمد شروین اسبقیان، مدیر کل ورزش و جوانان در این باره می‌گوید، نظر کمیته کارشناسی این است که اشتباه‌های آقای فغانی ثابت شده و محرز است و باید برخورد قانونی صورت بگیرد. وی در پاسخ به این که چه اشتباهی از سوی فغانی سرزده می‌گوید داور باید بازی را مدیریت می‌کرد و تیموریان نباید اخراج می‌شد!

اسبقیان در پاسخ به این سوال که آیا مدیریت بازی‌ می‌تواند به معنای مجوزی برای قانون شکنی باشد، پا را فراتر از فوتبال می‌گذارد و در یک قیاس عجیب و مع الفارق قضاوت داوری را با دادگاه مقایسه می‌کند و می‌گوید: گاهی یک قاضی می‌تواند یک متهم را به 2 تا 6 سال حبس محکوم کند و با توجه به شرایط حکمش را صادر می‌کند فغانی هم می‌توانست با توجه به شرایط به تیموریان اخطار ندهد!

این که اسبقیان چگونه قضاوت داور در زمین فوتبال را با قضاوت قضایی در دادگاه یکی می‌کند مشخص نیست.

این اظهارنظرها که علنا اعلام می‌کند که فغانی به دلیل اجرای قانون خطاکار است از سوی کسی که مسئولیت دولتی دارد و طبق نص صریح قانون اساسی باید مجری قانون باشد چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

حمله‌ها به فغانی از دایره مدیر کل استانی هم بالاتر رفته و وزیر ورزش و جوانان عنوان کرده که اشتباه‌های داوری ثابت شده است، هر چند گودرزی گفته که تعمد داوری ثابت نشده است اما حمله یکجانبه به داور به عنوان مقصر اصلی اتفاقات تبریز نگاهی یکطرفه صرفا برای حل صورت مساله است.

از برابر بودن اشتباه‌های داوری به سود هر دو تیم که بگذریم و بپذیریم که فغانی اشتباه داشته کدام قانون و عقل و منطقی اجازه می‌دهد که به دلیل اشتباه داوری که همیشه و همه جا گفته‌ایم و گفته‌اند که سهوی است، او را مقصر تمام اتفاقات تلخ روز پنج شنبه بدانیم و دستور به مجازات او بدهیم؟

هجوم تماشاگران به داخل زمین، خاموش بودن اسکوربورد، اختلال تماس‌های تلفنی و ارتباطات اینترنتی، تعویض دفاعی تونی، اطلاع رسانی غلط نتیجه، ضعف مشهود مدیریتی در باشگاه تراکتورسازی برای اطلاع از نتیجه، اتکا به حرف سکوها، و هزار هزار مشکل دیگری که رخ داده همه تقصیر فغانی بوده است؟

چه راحت سرمایه‌هایمان را می‌سوزانیم؟ فغان بلند می‌کنیم که چرا داورهایمان سری در سرها ندارند و وقتی یکی مانند فغانی سرش را بلند می‌کند، با گیوتین قطعش می‌کنیم. آخرین باری که یک داور ایرانی یک فینال مهم را سوت زده چه زمانی بوده است؟ فراموش کرده‌ایم که تا یک سال پیش برای یادآوری آخرین موفقیت داوری باید نام فنایی را در فینال جام جهانی 21 سال پیش مرور می‌کردیم.

آری. راست می‌گویند. تقصیر فغانی بود. اصلا فغانی برای این بازی مناسب نبود. این بازی داوری می‌خواست که در آن دقیقه بازی، با آن میزان حساسیت و در حضور آن تعداد تماشاگر مصلحت اندیشی می‌کرد، قانون را زیر پا می‌گذاشت و به تیموریان کارت نمی‌داد. فغانی زیادی شجاع بود و قانون را اجرا کرد. حالا به نظر می‌رسد او متهم شماره یک لقب گرفته است و تنها کسی است که تاکنون حداقل در لفظ بی‌پروا محاکمه شده است.

هواپیمای فوتبال ایران در تبریز سقوط تلخی داشت و تمام سرنشینان آن شامل صداقت، پاکی، راستی و غیره در این حادثه تلخ کشته شدند. خلبان این پرواز (بخوانید فغانی) طبق معمول مقصر ماجرا بود.

به گزارش ایسنا، حالا با ورود مستقیم رییس جمهور و دستور برای پیگیری ماجرا و شناخت مقصران، بهتر است کمیته حقیقت‌یاب نقش روشنگری خود را به خوبی و عادلانه بازی کند و در اظهارنظر‌هایشان نیز پاسخ به این سوال را همواره در نظر داشته باشند، اینکه در 8 دقیقه پایانی بازی تراکتور - نفت در ورزشگاه اعلام شده بازی سپاهان - سایپا مساوی شده است، آیا تبعات چنین شایعه‌ای بر گردن "فغانی" است و او مسبب حوادث متاثر از این شایعه است؟




تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 359]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن