تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803661181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالانه بیش از یکهزار تن انواع ماهیان گرمابی در آستانه تولید می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سالانه بیش از یکهزار تن انواع ماهیان گرمابی در آستانه تولید می شود رشت - ایرنا - رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: سالانه بیش از یکهزار و 140 تن انواع ماهیان گرمابی در سطح این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.


حمیدرضا سلیمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تولید این میزان از ماهیان گرمابی در 52 مزرعه منفرد پرورش ماهیان گرم آبی به مساحت 170 هکتار، 170 مزرعه کشت توام برنج و ماهی به مساحت 17 هکتار و 13 پهنه آبندان به مساحت 110 هکتار انجام می گیرد.
وی با بیان اینکه تولید این میزان از ماهیان گرمابی سالانه حدود 57 میلیارد ریال ارزش اقتصادی به همراه دارد، افزود: در زمان حاضر تعداد دو مرکز و سه مزرعه پرورش ماهیان زینتی نیز در این شهرستان فعالیت دارند.
وی یادآور شد: سالانه بیش از دو میلیون قطعه از انواع ماهیان زینتی در این منطقه تولید می شود که نقش بسیار موثری در توسعه اقتصادی شهرستان دارند.
سلیمانی در ادامه با اشاره به فعالیت سه مزرعه پرورش ماهیان سردآبی (قزل آلا) در این شهرستان افزود: سالانه بیش از20 تن از ماهیان سردآبی نیز در این شهرستان تولید می شود.
وی گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته تعداد مزرعه های پرورش ماهیان سردآبی در این شهرستان تا پایان سال به شش مورد افزایش خواهد یافت.
وی همچنین با بیان اهمیت و نقش آبزی پروری در ایجاد اشتغال در این شهرستان اظهار کرد: فعالیت مراکز پرورش ماهی در این شهرستان برای یکهزار و 220 نفر اشتغال ایجاد کرده که از این تعداد 993 نفر در 11 شرکت تعاونی پره صیادی فعال منطقه مشغول به کار هستند.
رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه با اشاره به برنامه های این اداره در سال جاری نیز گفت: توسعه بخش آبزی پروری با توجه به توانمندی های و استعدادهای بسیار خوب شهرستان از مهمترین اهدافی است که این اداره با جدیت آن را دنبال می کند.
سلیمانی با اشاره به اجرای پروژه پرورش تک گونه ماهی کپور در این شهرستان یادآور شد: اجرای این طرح در استخرهای بتونی از جمله برنامه های اداره شیلات در سال جاری به شمار می آید.
وی گفت: هم اکنون اجرای این طرح در دو مزرعه پرورش ماهی کپور به مساحت 800 و 70 مترمربع در مناطق روستایی کیسم و پینچاه در حال انجام است.
وی نیاز به فضا و آب کم ، پرورش ماهی با کیفیت بالا و تولید متراکم در واحد سطح را از مزایای اجرای این پروزه عنوان کرد و افزود: اجرای این پروژه در دو مزرعه عنوان شده حدود 300 میلیون ریال هزینه در بردارد که می تواند برای سه نفر نیز اشتغال ایجاد کند.
وی تصریح کرد: اجرای آزمایشی این پروژه که در مهرماه امسال به بهره برداری خواهد رسید، با توجه به توانمندی های شهرستان در بخش آب های سطحی و زیر زمینی صورت می گیرد.
وی گفت: قرار گرفتن مزارع شهرستان در حاشیه رودخانه با اهمیت سفیدرود یکی از عوامل مهمی است که می تواند در زمینه پرورش ماهی کپور بسیار موثر باشد.
وی همچنین با تاکید بر توسعه پرورش ماهیان خاویاری در این شهرستان گفت: به این منظور هم اکنون یک مرکز آزمایشی پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت سالانه سه تن با مساحت 700 مترمربع در این شهرستان فعالیت دارد.
وی با بیان اینکه ظرفیت تولید این مرکز می تواند تا 10 تن در سال افزایش پیدا کند، یادآور شد: توسعه پرورش ماهیان خاویاری می تواند در توسعه اقتصادی منطقه نقش موثری داشته باشد.
سلیمانی در ادامه اجرای طرح ها و پروژه های پرورش ماهیان بومی در قفس و ساحل را از دیگر برنامه های شیلات شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح ها از اهداف مهم و سیاست های سازمانی شیلات کشور، گیلان و شهرستان به شمار می رود.
وی با اشاره به تاکید وزارت جهاد کشاورزی و شیلات مبنی بر بهره برداری از آب شور و لب شور سواحل در جهت پرورش ماهیان خاویاری و بومی اظهار داشت: این شهرستان از وجود 36 کیلومتر از سواحل دریایی در بخش بندرکیاشهر بهره مند است .
وی گفت: وجود این سواحل می تواند زمینه توسعه فعالیت تولید و پرورش انواع ماهیان بومی و خاویاری منطقه را هرچه بیشتر فراهم سازد.
رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه در ادامه صید و صیادی را یکی از منابع مهم اقتصادی صیادان این منطقه عنوان کرد و گفت: 25 درصد از مجموع کل صید ماهیان استخوانی استان گیلان به این شهرستان تعلق دارد.
سلیمانی با اشاره به فصل صید امسال خاطرنشان کرد: امسال حدود یکهزار تن از انواع ماهیان استخوانی به ارزش 120 میلیارد ریال توسط پره های صیادی فعال این شهرستان صید شده است.
وی گفت: امسال همچنین بیش از 23 هزار ماهی مولد استخوانی نیز در این شهرستان صید و به مراکز تکثیر و پرورش ماهیان استخوانی فرستاده شد.
وی پیش بینی کرد: امسال بیش از 100 میلیون قطعه بچه ماهی به منظور بازسازی ذخائر رودخانه ای و دریایی در این شهرستان رها سازی شود.
وی شهرستان آستانه اشرفیه را یکی از قطب های مهم در زمینه توسعه و پرورش انواع آبزیان و ماهیان دانست و اظهار داشت : انتظار می رود به منظور توسعه این بخش در شهرستان حمایت های لازم از فعالان بخش شیلات منطقه صورت گیرد.
شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان قرار دارد.ک/3
7287/ 6158



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن