تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1834359730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای حضور در دوره بعد ونیز زودتر اقدام می‌کنیم/ مذاکره با وزیر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ملانوروزی در گفتگو با مهر:
برای حضور در دوره بعد ونیز زودتر اقدام می‌کنیم/ مذاکره با وزیر

مجید ملانوروزی


شناسهٔ خبر: 2585679 - چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد پس از برگشت از بی‌ینال ونیز به بررسی حضور ایران در این رویداد هنری پرداخت و تاکید کرد برای دوسالانه بعدی از امسال برنامه‌ریزی خواهد شد. مجید ملانوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازدید خود از بخش هنر ایران در پنجاه و ششمین بی ینال ونیز که ۱۶ اردیبهشت افتتاح شد، بیان کرد: در این بی ینال چند نقد بزرگ بر ما وارد شد که یکی از آنها حضور بخش خصوصی بود در حالی که باید گفت نقش و حضور بخش خصوصی در حوزه تجسمی بسیار اساسی است و حدود ۸۰ درصد از فعالیت های تجسمی در این بخش انجام می گیرد و نمی توان این بخش را کنار گذاشت.وی ادامه داد: امروزه در حوزه فرهنگ و هنر کمتر دیده می شود که بخش خصوصی ورود نکند و از فیلم یا کتابی حمایت نکرده باشد. اگر این بخش در چارچوب سیاست‌های کلی باشد، خیلی خوب است بنابراین ما انتقادها به این بخش را نمی پذیریم و به دنبال فرصت هایی هستیم که بتوانیم بخش خصوصی را در حوزه هنرهای تجسمی تقویت کنیم.مدیر موزه هنرهای معاصر درباره کیوریتورهایی (نمایشگاه گردان) که غرفه ایران را در بی‌ینال ونیز اداره می کردند، گفت: کیوریتورهای خارجی ممکن است بخشی از هنر ما را نشناسد اما بخشی از مخاطبانی را که می خواهند هنر ما را ببینند و همچنین رسانه ها را به خوبی می شناسند. به هر حال باید در نظر گرفت که این آثار در یک عرصه بین المللی به نمایش گذاشته می شود و مخاطب‌شناسی اهمیت بسیاری برای ما دارد. بعضی به انتخاب هنرمندان در این بی نال نقد داشتند اما فکر می کنم هر کسی می توانست در این حوزه انتخابی قرار بگیرد و اینها انتخاب های کیوریتورها و مجموعه دارهایی بودند که بی ینال را حمایت می کردند و ما باید به نظر آنها احترام می گذاشتیم. در واقع وقتی شما کیوریتوری را انتخاب می کنید باید به نظرش احترام بگذارید.نگاه ها در بی ینال ونیز به ایران معطوف شدملانوروزی به اهمیت انتخاب غرفه در بی ینال اشاره و عنوان کرد: مساله مهم و حرفه ای برای حضور در بی ینال ونیز این است که مجموعه کارهایی که انتخاب می شود، برای خود غرفه ساخته شود. حتی اجاره کردن فضا در بی ینال ونیز چندان حرفه ای نیست زیرا یا باید از دو سال قبل فضایی را اجاره کرد و یا باید بتوان فضایی را برای این منظور خرید تا هنرمند بتواند از دو سال قبل کار را برای همان فضا چیدمان کرده و بسازد. در بی ینال آثار چیدمانی موفق‌تر هستند و این نقد بر ما وارد است که سه ماه قبل از شروع بی ینال، فضا را در اختیار گرفتیم. به همین دلیل بعضی از آثار برای آن فضا ساخته نشده بود، چراکه هنرمند در آنجا کار نکرده بود.وی درباره حضور هنرمندان در غرفه ایران عنوان کرد: بخش «بازی بزرگ» انتخابی از کارهای مختلف بود که در آن ۴۰ هنرمند داخلی و خارجی با موضوع حضور بیگانگان در منطقه شرکت کردند. با این حال به نظر من تعداد هنرمندان می توانست کمتر باشد، اما اثرگذاری کارها بیشتر شود چراکه بی ینال هر چه از شکل نمایشگاهی خارج شود و به اجرا و پرفرمنس هنری درآید، بهتر است.ملانوروزی درباره موفقیت های حضور ایران در بی ینال ونیز اظهار کرد: با همه اینها ایران غرفه بزرگی در ونیز داشت و حضور بسیاری از هنرمندان مطرح خاورمیانه و همسایگان ما که با ما مشترکات فرهنگی داشته و در مجموعه ما حضور داشتند، باعث شد که نگاه ها به ایران معطوف شود. ما بازدیدهای بسیاری را از غرفه ایران داشتیم. همه کسانی که با هنر ایران سر و کار داشتند، اعم از روسای موزه ها، مجموعه‌دارها، گالری دارها و... به غرفه آمدند و اتفاقی که می خواستیم رخ داد و غرفه ایران دیده شد. بسیاری از این افراد بیان می کردند که برای اولین بار است که از غرفه ایران بازدید می کنند و این به جهت اسم بزرگانی بود که در این غرفه حضور داشتند.کشاندن افراد و رسانه ها به غرفه های گوناگون به تبلیغات بستگی دارد مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد با تاکید بر لزوم حضور کم تعداد آثار ولی تاثیرگذار در بی ینال ونیز عنوان کرد: به نظرم هنرمندان در بی ینال ونیز باید بتوانند با اثر کمتر اما تاثیرگذار در لحظه اول بازدیدکننده را غافل‌گیر کنند. من بسیاری از موزه داران دنیا را دیده ام که به دنبال هنرمندان آثار چیدمانی بودند تا از آنها بخواهند که آثارشان را با فضای مورد نظر آنها در کشورهای خود منطبق کنند. حتی یکی از مجموعه‌دارهای بزرگ دنیا که پیش از این اثری را از خانم بیتا فیاضی در غرفه ایران دیده بود، به دنبال چنین آثاری بود.ملانوروزی درباره دستاوردهای حضور ایران در ونیز تصریح کرد: حضور ایران در این فضای بین المللی با هنرمندانی بزرگ و با گرایش های گوناگون بسیار قابل توجه بود، اما یکی از مسائل مهم در ونیز مبحث تبلیغات است. کشورهای همسایه روی هنر سرمایه گذاری زیادی کرده بودند. امسال آذربایجان حدود ۱۰ میلیون دلار برای تبلیغات محیطی هزینه کرده بود در حالی که ما حتی یک ریال هم برای این منظور در نظر نگرفته بودیم. آنها تبلیغات زیادی را روی کشتی ها و ساختمان ها زده بودند و همچنین جشن ها و لابی هایی را برای مطبوعات و افراد تاثیرگذار هنر معاصر جهان برگزار کردند. در حالی که ما چندان نیندیشیده ایم که آیا نمایش هنر انقلاب و یا هنر آوانگارد یا سنتی ما فقط در موزه ها کفایت می کند و یا باید از رسانه ها و افراد تاثیرگذار هم دعوت کرد.مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد افزود: ما فعلا بیشتر امکان حضور آثار خود را در ونیز بررسی می کنیم. در حالیکه باید بتوانیم اهداف خود را در هر گالری، رویداد و آرت‌فری که هنرمندان ما حضور دارند دنبال کنیم. مخصوصا در کشوری مثل ونیز که همه به نوعی سرگرم تفریح هستند، کشاندن افراد و رسانه ها به غرفه های گوناگون به تبلیغات بستگی دارد که ما چندان در این حوزه ها سرمایه گذاری نکرده ایم و باید با بخش های مهمی که می تواند هنرهای تجسمی ما را در موزه ها، رویدادهای بزرگ دنیا، رسانه و... معرفی کند، بیشتر لابی کنیم.هنرمندان ما از بسیاری از هنرمندان جهان جلوتر هم هستندوی ادامه داد: دستاورد ما در این رویداد حضور هنر ایران در عرصه بین الملل بود چراکه هنرمندان ما نسبت به هنرمندان دنیا مخصوصا همسایگان چیزی کم ندارند و در نقاطی بسیار جلوتر هم هستند با این حال ارایه این آثار و جذب مخاطبان به امکاناتی نیازمند است. کسانیکه که با هنر ایران آشنا بودند از غرفه ما بازدید می کردند، اما ما به فضاهای جدید هم نیازمندیم و در شرایطی هستیم که باید آنهایی را هم که با هنرمان آشنایی ندارند در جریان قرار دهیم. این مساله به فضایی نیاز دارد که  باید به آن فکر کنیم تا هم مخاطب بیشتری جذب کنیم و هم هنرمندان ما با توجه به آن فضا کار خود را ارائه دهند.ملانوروزی با مقایسه آثار ایران نسبت به جهان در بی ینال ونیز عنوان کرد: حضور هنرمندان ایرانی با این وسعت مکانی و این تعداد از هنرمندان، ایده های گوناگون و گرایش های مختلف هنری بضاعت هنر ایران بود و حتما تاثیر بسیاری خواهد داشت. با توجه به فضای سایر آثار جهان، کار ایران از قابلیت لازم برخوردار بود، اما حتما به تبلیغات بیشتری برای معرفی نیاز دارد. باید وقت و سرمایه بیشتری بگذاریم و سیاست گذاری ها را هم دقیق تر کنیم.مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد با اشاره به حضور شتاب‌زده ایران در ونیز یادآور شد: ما امسال به طور شتاب‌زده‌ای وارد شدیم چون بخش خصوصی ثبت‌نام کرده بود و خود ما قصد ورود نداشتیم و اصلا مکانی در اختیارمان نبود اما اگر فرصت بیشتری در اختیار داشتیم، حتما بهتر می توان درباره انتخاب هنرمندان، فضاسازی، چیدمان آثار و... فکر کرد.بی ینال ها باید محلی باشند تا همه، هنر ایران را ببینندوی اضافه کرد: قصد ما این است که امسال زودتر شروع کنیم. صحبت هایی هم با آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته ایم تا بتوانیم فضایی را بخریم چراکه به نظرم در یک رویداد حرفه ای باید به شکلی حرفه ای وارد شد.ملانوروزی ادامه داد: باید بتوانیم با تبلیغات حرفه ای، مخاطبان و افراد تاثیرگذار را جذب کنیم. بی ینال ها باید محلی باشند تا همه، هنر ایران را ببینند و حتی به ایران بیایند و به تماشای گالری ها بروند و ما بتوانیم هنر خود را در یک فضای جهانی و با افق گشوده تری در دنیا ارایه کنیم.مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد با اشاره به بحث فروش، مارکتینگ و حضور هنر ایران در موزه های جهان اعلام کرد: ما کمتر هنرمندی داریم که آثارش در موزه های مطرح دنیا حضور داشته باشد. در حالی که با پیشینه صد ساله‌ای که ما داریم باید هنرمندانی داشته باشیم که آثارشان در همه موزه های مطرح وجود داشته باشد. گالری های ما تاکنون فعالیت چندانی در عرصه های جهانی نداشته اند تا بتوانند هنرمندانمان را معرفی کنند و ما امیدواریم که بتوانیم بسترش را در این چهار سال مهیا کنیم تا بخش خصوصی، دولت، نهادهای عمومی و... بتوانند هنر ایران را وارد فضای جهانی کنند.ملانوروزی در پایان گفت: این مساله هم از جهت معنویت و گفتمان هنری لازم است و هم از حیث مالی به ما کمک می کند تا آثار هنرمندانمان به فروش برود. اگر چیدمان ما به صورت حرفه ای در بی ینال اتفاق بیفتد در درازمدت تاثیر خود را می گذارد. بحث فروش در خود بی ینال مطرح نیست اما بسیاری از مدیران موزه ها هنرمندانی را گزینش کرده و از آنها برای ارایه کارها دعوت می کنند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن